Renault Talisman: Nová vlajková loď pro Čínu
První informace o představení Renaultu Talisman byly zveřejněny ve druhé polovině letošního března, kdy francouzská automobilka uvolnila první fotografii zadních partií velkého sedanu.
Již tehdy bylo ovšem více než jasné to, co potvrdila premiéra na autosalonu v Pekingu. Nový Renault Talisman je dvojčetem korejského modelu Samsung SM7, jehož prodej se na domácím trhu rozběhl v druhé polovině loňského roku.
Renault Talisman se od Samsungu SM7 v případě designu exteriéru liší jen v několika detailech, kterými jsou například maska chladiče, označení na zádi a design litých kol. Karoserie novinky pro čínský trh je dlouhá 4995 mm, široká 1870 mm, vysoká 1480 mm a má rozvor náprav 2810 mm.
Od svého jihokorejského dvojčete Renault převzal i pohonné jednotky. Zákazníky v Číně budou moci volit jeden ze dvou zážehových vidlicových šestiválců. První z nich z objemu 2,5 litru poskytne výkon 142 kW a druhý nabídne z 3,0 l výkon 192 kW.
Sílu obou motorů může na kola přední nápravy přenášet bezestupňová převodovka CVT nebo šestistupňová automatická převodovka s možností řazení pomocí pádel pod volantem.
Prodej Renaultu Talisman na čínském trhu, se má rozběhnout v polovině letošního června se základní cenou 318.000 čínských juanů (zhruba 970.000,- Kč). Jeho výroba bude probíhat v Jižní Koreji v podniku Renault Samsung Motors. O zahájení prodeje mimo Čínu se neuvažuje.
Čínský trh je pro Renault stále významnější. Od roku 2009 se prodeje francouzské značky zvýšily dodnes více čtyřnásobně a to především díky úspěchu Koleosu. Toto SUV získalo v Číně již osm ocenění.
V roce 2011 prodal Renault na čínském trhu 24.000 vozidel, což představuje zvýšení prodejů o 60 % oproti roku 2010. Na tomto prodejním výsledku má velký podíl i loňské rozšíření palety modelů nabízených v Číně o Scénic, Lagunu, Latitude, Fluence a Mégane Coupé-Cabriolet.
Renault má v plánu i nadále zvyšovat své prodeje na čínském trhu a k tomu by mělo přispět i rozšíření prodejní sítě z 80 obchodních zastoupení v roce 2011 na 170 v roce 2014.
Na čínském trhu je Renault přítomen od roku 1993, kdy zahájil spolupráci s China Sanjiang Space Group a ve společném podniku Sanjiang Renault Automotive Company (SRAC) byla zahájena montáž modelu Trafic, která skončila v roce 2003. S budováním prodejní sítě a dovozem osobních automobilů do Číny Renault začal v roce 1999 a o deset let později spustil komplexní zákaznický program s tříletou zárukou.