Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trafic a Opel Vivaro: Užitková dvojčata se představují podrobněji

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Automobilky Renault i Opel uvolnily nové informace o svých užitkových sourozencích Trafic/Vivaro. Francouzi přidali i podrobné technické údaje

Trafic i Vivaro nastupující generace (U Renaultu třetí, u Opelu druhé toho jména) se odhalují už od začátku února, nejprve skicami, v polovině března i prvními fotografiemi skutečných aut. Typický znak těchto vozů, lehce vyvýšenou střechu, aktuální řada ztratila, opticky ji nahrazuje ji horní prolis bočních dveří. Zvenčí najdeme největší odlišnosti vpředu: rozměrná maska Traficu trochu připomíná užitkové Dacie, v případě Vivara může být chromovaná a odpovídá současným osobním modelům značky. Hlavní světla jsou obří, nechybí ani diody pro denní svícení. Kapota motoru prakticky plynule přechází do čelního skla. Oba dva výrobci se zatím pochlubili snímky verzí s lakovanými nárazníky, v základu ale budou jen z černého plastu a Opely postrádají i zmíněný chrom.

Techniku, tedy výhradně přeplňované vznětové čtyřválce objemu 1,6 litru, měl na starosti francouzský výrobce, jakož vlastně i celý vývoj nových pracantů. Základní varianty se 66 a 84 kW mají jedno turbodmychadlo, vyšší s 88 a 103 kW dvě. Zatím jsou spojeny jen s šestistupňovými manuálními převodovkami. Každý automobilka je značí po svém, tedy dCi (Energy dCi), nebo CDTI (respektive BiTurbo CDTI). U výkonnějších je standardem start-stop, který sníží normovanou spotřebu na 5,7, respektive 6,1 l/100 km. 80 % točivého momentu je v jejich případě k dispozici již při 1250 min-1 a druhé turbo se zapíná ve vyšších otáčkách. V nabídce jsou dva rozvory (3098 a 3498 mm) a dvě výšky střechy (1971, respektive 2465 mm), vozy v čistě užitkových i osobních prosklených provedeních pak měří 4999, nebo 5399 mm, nesmí chybět ani kabiny s plošinou. Posuvné boční dveře mohou být na obou stranách zadní pak křídlové místo klasického víka. Nákladový prostor má objem 5,2-8,6 m2, ložná délka 3,75 až 4,15 m. Samotný Renault slibuje 270 různých verzí svého modelu.

Přístrojová deska dostala výbavu podobnou SUV Captur, rychloměr je digitální, nechybí palubní počítač. Volant je nastavitelný dvouose, sedačka řidiče výškově v rozmezí 200 mm. Řízení má moderní elektrický posilovač. Extended Grip je nadstavbou elektronické stabilizace a po aktivaci tlačítkem pomůže trakci předních kol na nezpevněném povrchu (bláto, sníh, písek). Vzduch v kabině ochlazuje klimatizace, komfort zlepšují elektrická okna a zrcátka. Nezapomínejme na tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčkový vstup a startování s hands-free kartou a otevíráním nákladového prostoru tlačítkem, ani parkovací senzory. V katalogu je několik audio systémů s USB vstupy a Bluetooth, vyšší verze dostanou multimédia R-Link Evolution se sedmipalcovou obrazovkou, slotem na SD karty, hlasovým ovládáním a navigací Media NAV. Méně nároční zvolí aplikaci R & Go pro mobilní telefony.

Dále přidejme zadní kameru, zrcátko Wide View ve sluneční cloně spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, ale i čistě praktické věci typu vnitřní zahrádky a upevňovacích ok..V kabině najdeme samozřejmě množství odkládacích prostorů (čtrnáct s celkovým objemem 90 l), které pojmou drobnosti včetně mobilních telefonů, v závislosti na výbavě i v loketní opěrce, prostřední sedadlo slouží po sklopení jako zásuvka na notebook. Opel se liší pouze logem na volantu, i veškerá multimédia od Renaultu přebírá. Servisní intervaly jsou v případě francouzské verze dvouleté, nebo po 40 tisících kilometrech.

Renault Trafic se bude vyrábět v továrně v Sandouville, rodištěm Vivara se stane výhradně britský Luton. Ostrovní verze s volantem na opačné straně pochopitelně ponesou značku Vauxhall, která se nikde jinde nepoužívá. Evropská větev General Motors a „diamant“ spolupracují na poli užitkových vozů už sedmnáct let. Dvojče klasického hranatého Traficu první generace se však jmenovalo Arena, název Vivaro se objevil až s příchodem druhé v sezóně 2001.

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
15. 4. 2014 11:43
Re: RENAULT Trafic 2 vs. 3
Akurát zrovna užitkáče sa nekupujú pre krásu.
15. 4. 2014 11:42
Re: renault a design
A nie je to to isté? ;-)
15. 4. 2014 09:03
Re: renault a design
Kupuje, protože sám to nezvládá. Opel kupuje všechny dodávky, od Renaulta, od Fiata, nemá na vlastní vývoj. A že by byly renaultí dodávky špatný? Asi to nebude tak horký, když se v Evropě prodávají zhruba stejně, jako předražený VW, co? >:D
14. 4. 2014 21:22
Re: renault a design
Videl s sa niekedy v zrkadle? Aký asi musíš byť keď už tvoj príspevok dokáže zdvihnúť žalúdok...
14. 4. 2014 21:21
Re: 4válec
Nežer, kľudne hladuj, ušetríš.