Renault Trafic a Opel Vivaro: Užitková dvojčata se představují podrobněji

 

Automobilky Renault i Opel uvolnily nové informace o svých užitkových sourozencích Trafic/Vivaro. Francouzi přidali i podrobné technické údaje

Trafic i Vivaro nastupující generace (U Renaultu třetí, u Opelu druhé toho jména) se odhalují už od začátku února, nejprve skicami, v polovině března i prvními fotografiemi skutečných aut. Typický znak těchto vozů, lehce vyvýšenou střechu, aktuální řada ztratila, opticky ji nahrazuje ji horní prolis bočních dveří. Zvenčí najdeme největší odlišnosti vpředu: rozměrná maska Traficu trochu připomíná užitkové Dacie, v případě Vivara může být chromovaná a odpovídá současným osobním modelům značky. Hlavní světla jsou obří, nechybí ani diody pro denní svícení. Kapota motoru prakticky plynule přechází do čelního skla. Oba dva výrobci se zatím pochlubili snímky verzí s lakovanými nárazníky, v základu ale budou jen z černého plastu a Opely postrádají i zmíněný chrom.

Techniku, tedy výhradně přeplňované vznětové čtyřválce objemu 1,6 litru, měl na starosti francouzský výrobce, jakož vlastně i celý vývoj nových pracantů. Základní varianty se 66 a 84 kW mají jedno turbodmychadlo, vyšší s 88 a 103 kW dvě. Zatím jsou spojeny jen s šestistupňovými manuálními převodovkami. Každý automobilka je značí po svém, tedy dCi (Energy dCi), nebo CDTI (respektive BiTurbo CDTI). U výkonnějších je standardem start-stop, který sníží normovanou spotřebu na 5,7, respektive 6,1 l/100 km. 80 % točivého momentu je v jejich případě k dispozici již při 1250 min-1 a druhé turbo se zapíná ve vyšších otáčkách. V nabídce jsou dva rozvory (3098 a 3498 mm) a dvě výšky střechy (1971, respektive 2465 mm), vozy v čistě užitkových i osobních prosklených provedeních pak měří 4999, nebo 5399 mm, nesmí chybět ani kabiny s plošinou. Posuvné boční dveře mohou být na obou stranách zadní pak křídlové místo klasického víka. Nákladový prostor má objem 5,2-8,6 m2, ložná délka 3,75 až 4,15 m. Samotný Renault slibuje 270 různých verzí svého modelu.

Přístrojová deska dostala výbavu podobnou SUV Captur, rychloměr je digitální, nechybí palubní počítač. Volant je nastavitelný dvouose, sedačka řidiče výškově v rozmezí 200 mm. Řízení má moderní elektrický posilovač. Extended Grip je nadstavbou elektronické stabilizace a po aktivaci tlačítkem pomůže trakci předních kol na nezpevněném povrchu (bláto, sníh, písek). Vzduch v kabině ochlazuje klimatizace, komfort zlepšují elektrická okna a zrcátka. Nezapomínejme na tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčkový vstup a startování s hands-free kartou a otevíráním nákladového prostoru tlačítkem, ani parkovací senzory. V katalogu je několik audio systémů s USB vstupy a Bluetooth, vyšší verze dostanou multimédia R-Link Evolution se sedmipalcovou obrazovkou, slotem na SD karty, hlasovým ovládáním a navigací Media NAV. Méně nároční zvolí aplikaci R & Go pro mobilní telefony.

Dále přidejme zadní kameru, zrcátko Wide View ve sluneční cloně spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, ale i čistě praktické věci typu vnitřní zahrádky a upevňovacích ok..V kabině najdeme samozřejmě množství odkládacích prostorů (čtrnáct s celkovým objemem 90 l), které pojmou drobnosti včetně mobilních telefonů, v závislosti na výbavě i v loketní opěrce, prostřední sedadlo slouží po sklopení jako zásuvka na notebook. Opel se liší pouze logem na volantu, i veškerá multimédia od Renaultu přebírá. Servisní intervaly jsou v případě francouzské verze dvouleté, nebo po 40 tisících kilometrech.

Renault Trafic se bude vyrábět v továrně v Sandouville, rodištěm Vivara se stane výhradně britský Luton. Ostrovní verze s volantem na opačné straně pochopitelně ponesou značku Vauxhall, která se nikde jinde nepoužívá. Evropská větev General Motors a „diamant“ spolupracují na poli užitkových vozů už sedmnáct let. Dvojče klasického hranatého Traficu první generace se však jmenovalo Arena, název Vivaro se objevil až s příchodem druhé v sezóně 2001.

Psali jsme: Renault Trafic a Opel Vivaro nastupují v nové generaci

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
Zdroj: Renault ČR, Autoblog Espaňol

Štítky Opel Renault Diesely Dodávky MPV

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes

Luxusní verze dodávky Trafic převeze až devět pasažérů.…

Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Dnes 18:40

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…