Renault Trafic a Opel Vivaro: Užitková dvojčata se představují podrobněji

 

Automobilky Renault i Opel uvolnily nové informace o svých užitkových sourozencích Trafic/Vivaro. Francouzi přidali i podrobné technické údaje

Trafic i Vivaro nastupující generace (U Renaultu třetí, u Opelu druhé toho jména) se odhalují už od začátku února, nejprve skicami, v polovině března i prvními fotografiemi skutečných aut. Typický znak těchto vozů, lehce vyvýšenou střechu, aktuální řada ztratila, opticky ji nahrazuje ji horní prolis bočních dveří. Zvenčí najdeme největší odlišnosti vpředu: rozměrná maska Traficu trochu připomíná užitkové Dacie, v případě Vivara může být chromovaná a odpovídá současným osobním modelům značky. Hlavní světla jsou obří, nechybí ani diody pro denní svícení. Kapota motoru prakticky plynule přechází do čelního skla. Oba dva výrobci se zatím pochlubili snímky verzí s lakovanými nárazníky, v základu ale budou jen z černého plastu a Opely postrádají i zmíněný chrom.

Techniku, tedy výhradně přeplňované vznětové čtyřválce objemu 1,6 litru, měl na starosti francouzský výrobce, jakož vlastně i celý vývoj nových pracantů. Základní varianty se 66 a 84 kW mají jedno turbodmychadlo, vyšší s 88 a 103 kW dvě. Zatím jsou spojeny jen s šestistupňovými manuálními převodovkami. Každý automobilka je značí po svém, tedy dCi (Energy dCi), nebo CDTI (respektive BiTurbo CDTI). U výkonnějších je standardem start-stop, který sníží normovanou spotřebu na 5,7, respektive 6,1 l/100 km. 80 % točivého momentu je v jejich případě k dispozici již při 1250 min-1 a druhé turbo se zapíná ve vyšších otáčkách. V nabídce jsou dva rozvory (3098 a 3498 mm) a dvě výšky střechy (1971, respektive 2465 mm), vozy v čistě užitkových i osobních prosklených provedeních pak měří 4999, nebo 5399 mm, nesmí chybět ani kabiny s plošinou. Posuvné boční dveře mohou být na obou stranách zadní pak křídlové místo klasického víka. Nákladový prostor má objem 5,2-8,6 m2, ložná délka 3,75 až 4,15 m. Samotný Renault slibuje 270 různých verzí svého modelu.

Přístrojová deska dostala výbavu podobnou SUV Captur, rychloměr je digitální, nechybí palubní počítač. Volant je nastavitelný dvouose, sedačka řidiče výškově v rozmezí 200 mm. Řízení má moderní elektrický posilovač. Extended Grip je nadstavbou elektronické stabilizace a po aktivaci tlačítkem pomůže trakci předních kol na nezpevněném povrchu (bláto, sníh, písek). Vzduch v kabině ochlazuje klimatizace, komfort zlepšují elektrická okna a zrcátka. Nezapomínejme na tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčkový vstup a startování s hands-free kartou a otevíráním nákladového prostoru tlačítkem, ani parkovací senzory. V katalogu je několik audio systémů s USB vstupy a Bluetooth, vyšší verze dostanou multimédia R-Link Evolution se sedmipalcovou obrazovkou, slotem na SD karty, hlasovým ovládáním a navigací Media NAV. Méně nároční zvolí aplikaci R & Go pro mobilní telefony.

Dále přidejme zadní kameru, zrcátko Wide View ve sluneční cloně spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, ale i čistě praktické věci typu vnitřní zahrádky a upevňovacích ok..V kabině najdeme samozřejmě množství odkládacích prostorů (čtrnáct s celkovým objemem 90 l), které pojmou drobnosti včetně mobilních telefonů, v závislosti na výbavě i v loketní opěrce, prostřední sedadlo slouží po sklopení jako zásuvka na notebook. Opel se liší pouze logem na volantu, i veškerá multimédia od Renaultu přebírá. Servisní intervaly jsou v případě francouzské verze dvouleté, nebo po 40 tisících kilometrech.

Renault Trafic se bude vyrábět v továrně v Sandouville, rodištěm Vivara se stane výhradně britský Luton. Ostrovní verze s volantem na opačné straně pochopitelně ponesou značku Vauxhall, která se nikde jinde nepoužívá. Evropská větev General Motors a „diamant“ spolupracují na poli užitkových vozů už sedmnáct let. Dvojče klasického hranatého Traficu první generace se však jmenovalo Arena, název Vivaro se objevil až s příchodem druhé v sezóně 2001.

Psali jsme: Renault Trafic a Opel Vivaro nastupují v nové generaci

Spolupracujeme s TipCars.com
Výstavba dálnice na Polsko získala posudek EIA Výstavba dálnice na Polsko získala posudek EIA

Rekonstrukce jedné z páteřních silnic Moravskoslezského…

Koreje se čím dál více sbližují. Zprovoznily horkou telefonickou linku Koreje se čím dál více sbližují. Zprovoznily horkou telefonickou linku

Severní a Jižní Korea dnes zprovoznily horkou…

Komentář Bohumila Pečinky: Vláda a politický převrat Komentář Bohumila Pečinky: Vláda a politický převrat

Mlčení kolem vládní dohody ANO a ČSSD a mocenské změny…

Trump a Putin se předhánějí v pozvánkách ke vzájemné návštěvě Trump a Putin se předhánějí v pozvánkách ke vzájemné návštěvě

Americký prezident Donald Trump opakovaně zval během…

 
Zdroj: Renault ČR, Autoblog Espaňol

Štítky Opel Renault Diesely Dodávky MPV

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes Luxusní dodávka Renault Trafic SpaceClass vozí hosty na filmovém festivalu v Cannes

Luxusní verze dodávky Trafic převeze až devět pasažérů.…

Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

 



 
Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?

TEST: Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?

Dnes 08:00

Hledá-li velká rodina ideálního společníka na čtyřech kolech, měla by sáhnout po zaručené porci prostoru v podobě MPV, nebo risknout více stylu s SUV?




Blesk.cz

Napadená Jana z Výměny: Co v televizi nebylo a kdo ji zachránil před Romanem!

Napadená Jana z Výměny: Co v televizi nebylo a kdo…

Za napadenou Janu (32) z Výměny manželek se chtěl její partner Rudolf (27) bít! Maminka na mateřské měla co…

V Zoo se chystají opičí křtiny! Vyberte jméno pro mládě guerézy pláštíkové

V Zoo se chystají opičí křtiny! Vyberte jméno pro…

Sotva guerézí kluk vykoukl v pražské zoo na svět, stal se miláčkem nejen mámy Lucie a opičí tlupy, ale také…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Pastrňák řídil výhru, Plekancův gól byl málo. Nadechuje se Washington

Pastrňák řídil výhru, Plekancův gól byl málo.…

SOUHRN | David Pastrňák přihrál v utkání prvního kola play off NHL na dvě branky Bostonu, který vyhrál v Torontu…

 

Reflex.cz

Blue Man Group exkluzivně: 3 modří plešouni přiváží do Prahy show, na kterou se jen tak nezapomene

Blue Man Group exkluzivně: 3 modří plešouni přiváží…

Jsou modří, plešatí a vyprodávají haly po celém světě. Skupinka umělců, kteří si říkají Blue Man Group, je…

Profesor Pavel Kolář: Zátopek běhal v bagančatech, Jágr pomáhal doma v zemědělství. Paradoxně jim to svědčilo

Profesor Pavel Kolář: Zátopek běhal v bagančatech,…

„Děti musí být v teple, aby se nenastydly, musí být neustále v čistotě a chráněny před bakteriemi, aby…