Renault Trafic a Opel Vivaro: Užitková dvojčata se představují podrobněji

 

Automobilky Renault i Opel uvolnily nové informace o svých užitkových sourozencích Trafic/Vivaro. Francouzi přidali i podrobné technické údaje

Trafic i Vivaro nastupující generace (U Renaultu třetí, u Opelu druhé toho jména) se odhalují už od začátku února, nejprve skicami, v polovině března i prvními fotografiemi skutečných aut. Typický znak těchto vozů, lehce vyvýšenou střechu, aktuální řada ztratila, opticky ji nahrazuje ji horní prolis bočních dveří. Zvenčí najdeme největší odlišnosti vpředu: rozměrná maska Traficu trochu připomíná užitkové Dacie, v případě Vivara může být chromovaná a odpovídá současným osobním modelům značky. Hlavní světla jsou obří, nechybí ani diody pro denní svícení. Kapota motoru prakticky plynule přechází do čelního skla. Oba dva výrobci se zatím pochlubili snímky verzí s lakovanými nárazníky, v základu ale budou jen z černého plastu a Opely postrádají i zmíněný chrom.

Techniku, tedy výhradně přeplňované vznětové čtyřválce objemu 1,6 litru, měl na starosti francouzský výrobce, jakož vlastně i celý vývoj nových pracantů. Základní varianty se 66 a 84 kW mají jedno turbodmychadlo, vyšší s 88 a 103 kW dvě. Zatím jsou spojeny jen s šestistupňovými manuálními převodovkami. Každý automobilka je značí po svém, tedy dCi (Energy dCi), nebo CDTI (respektive BiTurbo CDTI). U výkonnějších je standardem start-stop, který sníží normovanou spotřebu na 5,7, respektive 6,1 l/100 km. 80 % točivého momentu je v jejich případě k dispozici již při 1250 min-1 a druhé turbo se zapíná ve vyšších otáčkách. V nabídce jsou dva rozvory (3098 a 3498 mm) a dvě výšky střechy (1971, respektive 2465 mm), vozy v čistě užitkových i osobních prosklených provedeních pak měří 4999, nebo 5399 mm, nesmí chybět ani kabiny s plošinou. Posuvné boční dveře mohou být na obou stranách zadní pak křídlové místo klasického víka. Nákladový prostor má objem 5,2-8,6 m2, ložná délka 3,75 až 4,15 m. Samotný Renault slibuje 270 různých verzí svého modelu.

Přístrojová deska dostala výbavu podobnou SUV Captur, rychloměr je digitální, nechybí palubní počítač. Volant je nastavitelný dvouose, sedačka řidiče výškově v rozmezí 200 mm. Řízení má moderní elektrický posilovač. Extended Grip je nadstavbou elektronické stabilizace a po aktivaci tlačítkem pomůže trakci předních kol na nezpevněném povrchu (bláto, sníh, písek). Vzduch v kabině ochlazuje klimatizace, komfort zlepšují elektrická okna a zrcátka. Nezapomínejme na tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčkový vstup a startování s hands-free kartou a otevíráním nákladového prostoru tlačítkem, ani parkovací senzory. V katalogu je několik audio systémů s USB vstupy a Bluetooth, vyšší verze dostanou multimédia R-Link Evolution se sedmipalcovou obrazovkou, slotem na SD karty, hlasovým ovládáním a navigací Media NAV. Méně nároční zvolí aplikaci R & Go pro mobilní telefony.

Dále přidejme zadní kameru, zrcátko Wide View ve sluneční cloně spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, ale i čistě praktické věci typu vnitřní zahrádky a upevňovacích ok..V kabině najdeme samozřejmě množství odkládacích prostorů (čtrnáct s celkovým objemem 90 l), které pojmou drobnosti včetně mobilních telefonů, v závislosti na výbavě i v loketní opěrce, prostřední sedadlo slouží po sklopení jako zásuvka na notebook. Opel se liší pouze logem na volantu, i veškerá multimédia od Renaultu přebírá. Servisní intervaly jsou v případě francouzské verze dvouleté, nebo po 40 tisících kilometrech.

Renault Trafic se bude vyrábět v továrně v Sandouville, rodištěm Vivara se stane výhradně britský Luton. Ostrovní verze s volantem na opačné straně pochopitelně ponesou značku Vauxhall, která se nikde jinde nepoužívá. Evropská větev General Motors a „diamant“ spolupracují na poli užitkových vozů už sedmnáct let. Dvojče klasického hranatého Traficu první generace se však jmenovalo Arena, název Vivaro se objevil až s příchodem druhé v sezóně 2001.

Psali jsme: Renault Trafic a Opel Vivaro nastupují v nové generaci

Spolupracujeme s TipCars.com
Anketu E15 o Fintech počin roku ovládl start-up Twisto Payments Anketu E15 o Fintech počin roku ovládl start-up Twisto Payments

Česko zná Fintech počin roku 2017. V anketě vyhlášené…

Start-up Twisto shání investory, chce přes sto milionů Start-up Twisto shání investory, chce přes sto milionů

Český start-up Twisto Payments rozjel další kolo…

Brexit naboural německo-britskou spolupráci, vývoz na ostrovy ochabl Brexit naboural německo-britskou spolupráci, vývoz na ostrovy ochabl

Odchod Británie z Evropské unie (EU) má negativní dopad…

Rúhání si v Moskvě notoval s Putinem. Jednali o Sýrii a hospodářské spolupráci Rúhání si v Moskvě notoval s Putinem. Jednali o Sýrii a hospodářské spolupráci

Rusko považuje Írán za spolehlivého a stabilního…

 
Zdroj: Renault ČR, Autoblog Espaňol
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku

Své angažmá v různých formulových sériích chce Renault…

 



 
Nová limuzína pro ruského prezidenta už jezdí. Vypadá jako kříženec Bentley a Rollse

Nová limuzína pro ruského prezidenta už jezdí. Vypadá jako kříženec Bentley a Rollse

Dnes 15:57

Ruský prezident bude jako ten americký, když též začne používat na míru postavenou limuzínu. Nový speciál vzniká i díky Porsche.




Blesk.cz

Voříšek moderoval se zraněnou rukou: Manžel mu přerazil prsty!

Voříšek moderoval se zraněnou rukou: Manžel mu…

S prsty oblepenými náplastí Karel Voříšek (53) moderoval pondělní zprávy na Primě. Co se mu stalo? Strkal…

Zákaz legín v letadle rozvášnil kritiky. Kauzu s děvčaty využila konkurence

Zákaz legín v letadle rozvášnil kritiky. Kauzu s…

Je to zpráva, která obletěla svět. Americká letecká společnosti United Airlines na sebe v neděli upozornila,…

 

iSport.cz

Varianty pro Jágra: Las Vegas? Nebo ještě Florida? Když Česko, tak Kladno?

Varianty pro Jágra: Las Vegas? Nebo ještě Florida?…

Co bude po sezoně s Jaromírem Jágrem? Florida, která letos na 99% neobhájí svou loňskou účast v bojích o Stanley…

Jak Saganovi ruply nervy... Závodím s kokotama, nadával a praštil lahví

Jak Saganovi ruply nervy... Závodím s kokotama,…

I mistrovi dobré nálady někdy dojde humor. A když míra trpělivosti přeteče, může z toho být pořádná exploze!…

 

Reflex.cz

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal dostal v Paříži další doživotní trest

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal…

Venezuelský terorista Ilich Ramírez Sánchez, známý pod přezdívkami Carlos či Šakal, dnes u soudu v Paříži dostal…

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž al-Arab, nejslavnějším hotelu Dubaje

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž…

Hotel Burdž al-Arab patří nejenom k nejluxusnějším hotelům světa, ale stal se i ikonou překotně se rozvíjející…