reklama


Renault Trafic a Opel Vivaro: Užitková dvojčata se představují podrobněji

 

Automobilky Renault i Opel uvolnily nové informace o svých užitkových sourozencích Trafic/Vivaro. Francouzi přidali i podrobné technické údaje

Trafic i Vivaro nastupující generace (U Renaultu třetí, u Opelu druhé toho jména) se odhalují už od začátku února, nejprve skicami, v polovině března i prvními fotografiemi skutečných aut. Typický znak těchto vozů, lehce vyvýšenou střechu, aktuální řada ztratila, opticky ji nahrazuje ji horní prolis bočních dveří. Zvenčí najdeme největší odlišnosti vpředu: rozměrná maska Traficu trochu připomíná užitkové Dacie, v případě Vivara může být chromovaná a odpovídá současným osobním modelům značky. Hlavní světla jsou obří, nechybí ani diody pro denní svícení. Kapota motoru prakticky plynule přechází do čelního skla. Oba dva výrobci se zatím pochlubili snímky verzí s lakovanými nárazníky, v základu ale budou jen z černého plastu a Opely postrádají i zmíněný chrom.

Techniku, tedy výhradně přeplňované vznětové čtyřválce objemu 1,6 litru, měl na starosti francouzský výrobce, jakož vlastně i celý vývoj nových pracantů. Základní varianty se 66 a 84 kW mají jedno turbodmychadlo, vyšší s 88 a 103 kW dvě. Zatím jsou spojeny jen s šestistupňovými manuálními převodovkami. Každý automobilka je značí po svém, tedy dCi (Energy dCi), nebo CDTI (respektive BiTurbo CDTI). U výkonnějších je standardem start-stop, který sníží normovanou spotřebu na 5,7, respektive 6,1 l/100 km. 80 % točivého momentu je v jejich případě k dispozici již při 1250 min-1 a druhé turbo se zapíná ve vyšších otáčkách. V nabídce jsou dva rozvory (3098 a 3498 mm) a dvě výšky střechy (1971, respektive 2465 mm), vozy v čistě užitkových i osobních prosklených provedeních pak měří 4999, nebo 5399 mm, nesmí chybět ani kabiny s plošinou. Posuvné boční dveře mohou být na obou stranách zadní pak křídlové místo klasického víka. Nákladový prostor má objem 5,2-8,6 m2, ložná délka 3,75 až 4,15 m. Samotný Renault slibuje 270 různých verzí svého modelu.

Přístrojová deska dostala výbavu podobnou SUV Captur, rychloměr je digitální, nechybí palubní počítač. Volant je nastavitelný dvouose, sedačka řidiče výškově v rozmezí 200 mm. Řízení má moderní elektrický posilovač. Extended Grip je nadstavbou elektronické stabilizace a po aktivaci tlačítkem pomůže trakci předních kol na nezpevněném povrchu (bláto, sníh, písek). Vzduch v kabině ochlazuje klimatizace, komfort zlepšují elektrická okna a zrcátka. Nezapomínejme na tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčkový vstup a startování s hands-free kartou a otevíráním nákladového prostoru tlačítkem, ani parkovací senzory. V katalogu je několik audio systémů s USB vstupy a Bluetooth, vyšší verze dostanou multimédia R-Link Evolution se sedmipalcovou obrazovkou, slotem na SD karty, hlasovým ovládáním a navigací Media NAV. Méně nároční zvolí aplikaci R & Go pro mobilní telefony.

Dále přidejme zadní kameru, zrcátko Wide View ve sluneční cloně spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, ale i čistě praktické věci typu vnitřní zahrádky a upevňovacích ok..V kabině najdeme samozřejmě množství odkládacích prostorů (čtrnáct s celkovým objemem 90 l), které pojmou drobnosti včetně mobilních telefonů, v závislosti na výbavě i v loketní opěrce, prostřední sedadlo slouží po sklopení jako zásuvka na notebook. Opel se liší pouze logem na volantu, i veškerá multimédia od Renaultu přebírá. Servisní intervaly jsou v případě francouzské verze dvouleté, nebo po 40 tisících kilometrech.

Renault Trafic se bude vyrábět v továrně v Sandouville, rodištěm Vivara se stane výhradně britský Luton. Ostrovní verze s volantem na opačné straně pochopitelně ponesou značku Vauxhall, která se nikde jinde nepoužívá. Evropská větev General Motors a „diamant“ spolupracují na poli užitkových vozů už sedmnáct let. Dvojče klasického hranatého Traficu první generace se však jmenovalo Arena, název Vivaro se objevil až s příchodem druhé v sezóně 2001.

Psali jsme: Renault Trafic a Opel Vivaro nastupují v nové generaci

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Solek spustil první solární elektrárnu v Chile. Stála sto milionů Solek spustil první solární elektrárnu v Chile. Stála sto milionů

Česká firma vybuduje v Chile solární zdroje o výkonu…

 
Zdroj: Renault ČR, Autoblog Espaňol
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku

Své angažmá v různých formulových sériích chce Renault…

 



 
Nejlepší malé ojetiny s cenou do 100.000 Kč! Tady je máte!

Nejlepší malé ojetiny s cenou do 100.000 Kč! Tady je máte!

Dnes 08:00

Platí, že malá ojetá auta jsou za danou cenu zpravidla mladší a méně ojetá než velká. Logické. Jak ale vybrat tu nejlepší malou ojetinu s cenovkou do sta tisíc?




Blesk.cz

Na dálnici D11 skončilo po nehodě auto na střeše: Řidič nadýchal dvě promile

Na dálnici D11 skončilo po nehodě auto na střeše:…

Dopravní komplikace nastaly na dálnici D11 v ranních hodinách na 15. kilometru nedaleko Prahy. Po střetu dvou…

Kim Čong-un staví na nejvyšší hoře sousoší diktátorů: NA KLDR bude shlížet s tátou a dědou!

Kim Čong-un staví na nejvyšší hoře sousoší…

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat…

 

iSport.cz

Další bezstarostná palba. Šetřím síly, těší suverénku Plíškovou

Další bezstarostná palba. Šetřím síly, těší…

PŘÍMO Z MELBOURNE | 6:2, 6:0, 6:0, 6:2 a na minutu přesně dvě hodiny na kurtu. Tak se zatím čte bezstarostná…

Pavelec se vrátil do NHL jako vítěz, výhru bral i zachránce Mrázek

Pavelec se vrátil do NHL jako vítěz, výhru bral i…

SOUHRN | Svůj první start v sezoně proměnil ve výhru. Český brankář Ondřej Pavelec naskočil do utkání svého…

 

Reflex.cz

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itáliije mnoho mrtvých. S odvoláním na…

Trosky jednoho deníku: Alkoholikova cesta přes knajpu do léčebny a zase zpátky

Trosky jednoho deníku: Alkoholikova cesta přes…

Pozoruhodných autobiografických knih o abúzu alkoholu vyšlo v poslední době víc. Rok starý Panáček Tomáše…

 
 
reklama