Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trafic a Opel Vivaro nastupují v nové generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Renault i Opel zároveň odhalují podobu nových výsledků své spolupráce, jimiž jsou lehké užitkové modely Trafic a Vivaro.

Začátkem letošního února Renault i Opel ve stejný den zveřejnili oficiální zprávy o připravovaném uvedení nových generací dodávkových modelů Trafic a Vivaro, které doplňovala dvojice skic, naznačujících podobu novinek.

Nyní obě automobilky opět ve stejný den uvolňují první fotografie obou vozů spolu s prvními informacemi o jejich technice.

V případě designu zůstala zachována typická silueta s vyvýšenou střechou, ale vše ostatní je úplně. Přední partie Renaultu i Opelu sázejí na rozměrnou masku chladiče orámovanou velkými hlavními světlomety a kapotou motoru téměř plynule přecházející v linii čelního skla.

Opel nezapomíná vyzdvihnout LED pro denní svícení. Podobně jako příď se nových linií dočkaly i prolisy na bocích a vzhledem k určení vozu se nejmenší změny odehrály pochopitelně na zádi.

Ohledně pohonných jednotek Renault i Opel prozatím zmiňují pouze dvojici turbodieselů o objemu 1,6 litru. Ty pocházejí z vývoje francouzské automobilky a v její nabídce ponesou tradiční označení dCi, výkonnější z nich je vybaven dvojicí turbodmychadel a podle Renaultu má mít v kombinovaném režimu spotřebu paliva pod šest litrů na 100 km. U Opelu jsou tyto motory označeny 1.6 CDTI a 1.6 BiTurbo CDTI a i německá značka vyzdvihuje jejich kombinaci výkonu s hospodárností.

Zákazníkům mají Trafic i Vivaro poskytnout možnost výběru z nepřeberného množství variant. Renault uvádí, že bude k dispozici celkem 270 verzí. V nabídce budou dva rozvory a stejný počet celkových délek skříňových verzí. Volit bude možné i ze dvou výšek střechy. Samozřejmostí je vedle čistě dodávkové verze i kombinované provedení pro převoz osob i nákladu a chybět nebude ani minibus. Dále bude v nabídce kabina s plošinou pro montáž nejrůznějších nástaveb a dorazí i čistě osobní provedení, které se postaví Volkswagenu Multivan nebo Fordu Tourneo Custom.

Nová generace dvojčat Trafic a Vivaro byla vyvinuta ve Francii. Výroba Renaultu bude probíhat nejprve v podniku v Sandouville, do jehož modernizace bylo investováno 230 milionů Euro. Později se má Trafic vyrábět v ještě několika dalších evropských závodech. Vivaro pro značky Opel a Vauxhall má vznikat v Lutonu ve Velké Británii.

Končící generace se vyrábí od roku 2001, kromě Renaultu Trafic a Opelu Vivaro existuje i sesterský Nissan Primastar. O vývoj se postaral Renault, výrobu zajišťuje továrna Opelu v anglickém Lutonu a Nissan v Barceloně.

Automobilky ovšem zahájily spolupráci v segmentu lehkých užitkových vozů už dříve, první generace Traficu se od roku 1997 prodávala také jako Opel Arena. Kromě toho se od roku 1997 vyrábí ve Francii také větší řada Renault Master/Opel Movano/Nissan Interstar, roku 2010 nahrazená novou generací.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Avatar - lukas06
23. 3. 2014 20:44
Re: Přehnaně mohutný
Samozřejmě jsem to bral s designového hlediska! ;-) Minimálně v této době nemám prakticky důvod se nad tímto segmentem pozastavovat, takže hodnotím alespoň to, co můžu :-)
Avatar - Emel
19. 3. 2014 10:07
Re: Trafic z Feratu
Já v tom vidím inspiraci Dacií... bohužel.
19. 3. 2014 09:23
Re: Trafic
S řetězem mají problémy automobilky, které na motoru šetří a paníze raději nacpou do plastů v interiéru( VW, PSA). Novináři je pak za to chválí. Naštěstí jsou tady i jiné automobilky, které raději ušetří na plastech a peníze dají tam, kde to není vidět (Toyota, Renault,..).
19. 3. 2014 07:57
Re: Trafic
Co se týtá řetězu jako symbolu poruch, pokud vím, jde pořád o jeden německý spolek - koncern, že jo? Jiných značek se to naštěstí netýká. Takový 1,3mjt Fiat, já mám teprve 95000km, což drží i řemeny, ale vím o těchto motorech že najíždí přes 250000 s původním řetězem, ale asi je nemají od VW
>:D
Avatar - aproximus
19. 3. 2014 07:53
trafic
nikdy nebyl žádný krasavec, ale tahle příď je teda opravdu hnus. vivaro se vyvedlo teda lépe.