Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo Hipanema: Městský neo-hippie pro francouzské slečny

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Twingo se prezentuje jako auto pro mladé – a slečny obzvláště. Doma ve Francii nově Renault nabízí akční model Hipanema.

Hipanema vyrábí v Brazílii ručně exkluzivní náramky a náhrdelníky, ale firmu samotnou založily dvě Francouzky. Všechny produkty jsou čistě z přírodních materiálů: mušlí, perel, kamenů a vše spojují nitě a stuhy. Jedná se o takový hippie styl, nebo ethno, chcete-li. Náramky koupíte je i u nás, ale levné nejsou, stojí obvykle zhruba od devíti do patnácti stovek kus. Slečně, která je nosí, by se do garáže hodila také nová limitka Twinga, protože spolu budou ladit.

Nejmenší zástupce současného výrobního programu je v ní vyzdoben podobnými motivy, jaké najdeme na zboží od Hipanemy. Stačí se jen podávat na pruhy a tečky v tyrkysové a korálové barvě. Stejný narůžovělý odstín mají i kryty elektricky ovládaných a vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek, dále pak uvnitř vodorovná ramena volantu s koženým obložením, či výdechy ventilace. Najdeme jej také kolem řadicí páky, na černých koberečcích se skví patřičná loga, první ozdoby jsou vidět na prazích už po vstupu do auta. Výbava vychází ze stupně Zen, což znamená mimochodem elektromotorky pro přední okna a rádio s přídavnou obrazovkou a multimediální aplikací Connect R&Go. Připojení mobilu a všechny služby s ním spojené tedy nejsou problémem.

Pokud považujete nové Twingo s motorem vzadu za auto pro holky do města, tak o téhle verzi to platí dvojnásob, muž za volantem bude vypadat nepatřičně už jen vzhledem ke zvolené barevné kombinaci. Jinak se mi osobně tohle autíčko hodně líbí. Mladé slečny, či jejich tatíkové nemusejí objednávat zvlášť ani shrnovací střechu, tu už dostanou v základu.

Twingo Hipanema s atmosférickým tříválcem 1.0 SCe/51 kW stojí ve Francii 13.700 eur (370.500 korun), ale pouze v bílé barvě Crystal. Za žlutou Éclair a světle modrou Dragée se připlácí 230 eur (6,2 tisíce Kč), černá metalíza Etoilé stojí 520 eur (14.100 korun). Z dalších extras jmenujme alespoň zadní parkovací senzory za 250 eur (6.800 Kč), ony se docela hodí, nemyslete si... Pokud vy někdo toužil po start-stopu, připlatí navíc 300 eur, tedy 8,1 tisíce korun. Výkonnější přeplňovaný 0.9 TCe začíná na 14.700 eurech (397.600 Kč) a za dvouspojkovou skříň EDC je nutné zeštíhlit bankovní konto o dalších jedenáct stovek, nebo skoro 29.800 v naší měně.

Děvčata budou potěšena, protože náhrdelník a náramek té správné značky dostanou ke každému autu zdarma. I klíčenky jsou speciální... Prostě stylovka. Paradoxně v Brazílii, domovské zemi Hipanemy, si místní čokoládové krásky Twingo vůbec nekoupí, ani tohle, ani jiné, protože se tam prostě neprodává. Renault do Brasil se spoléhá pouze na lokální produkci s centrálou v São José dos Pinhais.

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Avatar - Emel
15. 3. 2016 22:40
Re: Jsme prostě příjmově pořád východní Evropa...
No právě proto by se tu mělo Pandě dařit, ne? V kontrastu s bohatým západem, kde letí stylovky typu 500, Adam, Smart nebo nakonec i to Twingo...

Její přednost tradičně bývala slušná prostornost za výbornou cenu - jen s tou cenou už to tolik neplatí a kupci jsou obecně na zvyšování cen hákliví.
15. 3. 2016 22:07
Já to cítím tak, že.....
.....původní Twingo bylo snad ve všech aspektech lepší a pokrokovější než to současné. A to i v současných měřítkách. Také se proto dlouhá léta velmi dobře prodávalo. O úspěchu tohoto nového si nejsem až tak jistý. Jakousi problematickou kategorii mikroauta tohoto typu s přehledem obsáhne Smart již mnoho let a také to není úplná hitparáda.

Myslím, že Renault netrefil úplně do černého. Pofackovat design a zmodernizovat techniku při zachování původního koncepčního řešení by možná splnilo očekávání případných kupců daleko víc. Pak by jméno Twingo bylo jistě patřičnější a auto snad i komerčně úspěšnější.

Nejsem ale ani vzdálený potomek Louise Renaulta, tak můj názor asi zapadne do propadliště dějin. :-)
Avatar - pumpkin
15. 3. 2016 21:38
Re: Jsme prostě příjmově pořád východní Evropa...
No, po novom to už podľa tejto logiky skôr vyzerá na Citiga...
Avatar - Ja Prvni 123
15. 3. 2016 16:42
Jsme prostě příjmově pořád východní Evropa...
Ty Pandy se na našich silnicích vyrojily těsně před "obměnou"... kdy šla cena drasticky dolů - dost pod 200 tisíc i s klima...
:-(

Novinky se prostě nekupují. Myslím mezi lidma - a firmy kupují převážně "koncern".
Jen těch pár asiských firem kupuje asijská auta.

Až tady bude solidní italská firma, budou tady i italská auta! Pracoval jsem na Slovensku, v Nitře... a elektrárna kousek za Vráblema patří Italům... to bylo služebních Pand na silnici!
A všechny bílý.
;-)
15. 3. 2016 15:34
Re: Jak se to u nás prodává?
Co to je zase za slátaninu? Na to se nedá ani reagovat.