Renault Twingo II: druhá generace po 14 letech

Renault Twingo II: druhá generace po 14 letech

 
 

Nejmenší zástupce automobilky Renault - model Twingo - se na ženevském autosalonu představil ve své druhé generaci. Svého předchůdce nahrazuje po dlouhých 14 letech. Za tu dobu se prodalo více než 2,4 milionů vozů.

Renault Twingo se poprvé představil v roce 1992 na mezinárodním autosalonu v Paříži a na trh se dostal v dubnu roku 1993. První Twingo za svůj poměrně dlouhý život prošlo několika lehkými modernizacemi, z nichž nejvýraznější, zaměřená na bezpečnost, komfort a design, proběhla v roce 1998. Jeho nástupce se představil ve formě sportovního konceptu nejprve na pařížském autosalonu v roce 2006 a poté již v sériové podobě na letošním autosalonu v Ženevě. Uvedení nového Twinga, které se začne prodávat v červnu 2007, je součástí závazku Renault Commitment 2009, který obsahuje plán představení 26 nových automobilů, z nichž třináct má být zaměřeno na získání nových trhů. Nové Twingo spolu s modely Clio Storia (Campus), Modus a Clio III posiluje přítomnost Renaultu v segmentu malých automobilů.

Renault Twingo II vs. Twingo I
RozměrTwingo IITwingo I
Délka [mm]36013433
Šířka [mm]16401630
Výška [mm]14721423
Rozvor [mm]23672347
Rozchod vpředu [mm]14141416
Rozchod vzadu [mm]14001374
Zavazadlový prostor [l]165/285168/261

Prostor

Renault Twingo má na délku 3601 mm, na šířku 1640 mm, na výšku 1472 mm a rozvor náprav měří 2367 mm. Oproti předchozímu modelu je o 170 mm delší. Milimetry navíc se projevují na bezpečnosti i na vnitřním prostoru, ovšem bez nutnosti zhoršení manévrovacích schopností a dobré ovladatelnosti, což je dáno malým poloměrem otáčení 9,85 m (podle velikosti kol maximálně až 10,55 m). V nabídce vnitřního prostoru udělalo Twingo obvyklý generační skok dopředu. Interiér dokáže vzhledem ke čtyřmístnému uspořádání nabídnout prostor většího vozu, než jakým Twingo se svými 3,6 metry ve skutečnosti je. Strop se zvýšil o 26 mm oproti prvnímu Twingu a cestující na zadních sedadlech mají o 30 mm více místa pro kolena v podélném směru. Zadní lavici nebo dvě samostatná sedadla (podle výbavy) lze posunovat vpřed nebo vzad (v rozsahu 220 mm, odstupňovaném po 10 mm) podle potřeby, objem zavazadlového prostoru se tak pohybuje mezi 165 až 285 litry. Po složení zadních sedadel se objem zvětší až na 959 litrů. Při sklopení opěradla sedadla předního spolujezdce lze převážet až 2,15 m dlouhé předměty. Opěradla zadních samostatných sedadel jsou nastavitelná do pěti poloh v rozmezí 25 až 35 stupňů. Cestující najdou v interiéru nového Twinga celkem 11 odkládacích prostorů o celkovém objemu 28,4 l, což je o 16 l více než u předchozího modelu.

Výbava

Nový Renault Twingo bude mít šest stupňů výbav – od základních Access a Authentique, přes Expression, Privilége, Initiale, sportovně zaměřenou Dynamique až po ostrou verzi GT. Na rozdíl od jiných malých vozů tak přichází s dostatečně širokou nabídkou individuality pro každého. Již Access nabízí v základu ABS, brzdový asistent a čelní airbag řidiče i spolujezdce. Ve výbavě Authentique jsou posilovač řízení, výškově stavitelný volant a elektrické ovládání oken. Od výbavy Expression budou v základu samostatná posuvná zadní sedadla a přední sklopné sedadlo spolujezdce, přeměnitelné na stoleček. V provedení Privilége budou v nabídce například boční airbagy. S výbavou Initiale Twingo dostane v závislosti na zemi, kde bude nabízeno, zadní parkovací senzory, dešťový a světelný senzor, tempomat a mlhové světlomety. V základní výbavě bude kožené čalounění sedadel, manžety řadící páky i volantu, metalické laky, zrcátka v barvě vozu a patnáctipalcová kola. Ve sportovním duchu se ponese výbava Dynamique, která bude obsahovat například oranžovou nití prošívané čalounění sedadel, tmavě šedou palubní desku a otáčkoměr nebo čtrnáctipalcová kola. Nejostřejším Twingem bude provedení GT. To se od ostatních verzí bude odlišovat na první pohled viditelnými sportovně tvarovanými nárazníky, střešním spoilerem a patnáctipalcovými koly. V jeho interiéru bude kůží obšitý volant a manžeta řadící páky.

Nový malý Renault se může pochlubit i bohatou výbavou na přání, která obsahuje automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, stabilizační systém ESP, panoramatickou střechu, podporu Bluetooth pro handsfree, možnost připojení MP3 přehrávače nebo iPodu a další. Zajímavým prvkem interiéru Twinga je prostor na přístrojové desce s mnoha trny z měkkého plastu, které umí přidržet drobné předměty tak, aby se samovolně nepohybovaly po interiéru. Přímo pro ženy je navržen tzv. Makeup box, který již svým názvem napovídá, že se jedná o prostor určený pro dámské potřeby. Pro uložení telefonu, tužek, kapesního přehrávače nebo jiných drobností je připraven Organizer box. Verze Dynamique a GT jsou vybaveny otáčkoměrem (nabízeným na přání i v ostatních provedeních podle země prodeje), který je namontován na sloupku řízení, zatímco displej rádia je umístěn v kapličce na palubní desce.

Technika

Twingo se ovšem nezměnilo jen v interiéru nebo velikostí a vzhledem karoserie. Změny proběhly i pod kapotou. Paleta pohonných jednotek se rozšířila na čtyři, z nichž jedna je vznětová a tři zážehové.

Na rozdíl od svého předchůdce je nové Twingo nabízeno i s motorem spalujícím naftu, kterým je čtyřválcový turbodiesel 1.5 dCi. Ten poskytuje výkon 47 kW (65 k) při 3750 ot./min a točivý moment 160 Nm při 1900 ot./min, přičemž dosahuje nízkých hodnot emisí CO2 (113 g/km). Tato pohonná jednotka bude v nabídce Twinga od počátku zahájení prodeje a je identická s motorem používaným v modelech Clio III, Modus a Kangoo.

Všechny tři zážehové jednotky jsou šestnáctiventilové čtyřválce se stejným objemem 1,2 l, které se liší dosahovaným výkonem. Nejslabší je nastaven na hodnotu 43 kW (60 k) při 5250 ot./min a točivý moment 93 Nm při 2500 ot./min. Silnější má 56 kW (75 k) při 5500 ot./min a točivý moment 107 Nm při 4250 ot./min a je zajímavý mj. tím, že jeho volnoběžné otáčky činí pouze 650 min-1 (snížení spotřeby). Nejvýkonnější pohonná jednotka je určena pro Twingo GT a z objemu 1,2 l za pomoci turbodmychadla produkuje výkon 74 kW (100 k) při 5500 ot./min a točivý moment 145 Nm při 3000 ot./min. Přeplňovaný motor sdílí s atmosférickou verzí s 56 kW 70 % všech dílů.

Twingo GT s přeplňovaným motorem je vybaveno funkcí „overpower“, která umožňuje řidiči využít dočasného zvýšení výkonu a točivého momentu o 3,7 kW (5 k) a 6 Nm při zařazeném druhém, třetím a čtvrtém převodovém stupni a otáčkách motoru přes 4500 ot./min. Kombinovaná spotřeba paliva přitom činí jen 5,9 l na 100 km a emise CO2 jsou 140 g/km.

Renault zatím ve svých tiskových materiálech nezveřejnil podrobnější informace o jízdních výkonech Twinga. Pouze u modelu GT s nejsilnějším motorem uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 s, kombinovanou spotřebu paliva na 100 km 5,9 l a emise CO2 140 g/km.

Pro všechny motorizace je k dispozici manuální pětistupňová převodovka a pro zážehový čtyřválec 1.2 16V s výkonem 56 kW (75 k) bude alternativně nabízena robotizovaná převodovka Quickshift.

Nové Twingo má ulehčit život svému majiteli díky dlouhým servisním intervalům. Například výměna oleje probíhá každých 30 000 km u zážehových motorů (pouze model GT ji má po 20 000 km) a u verze se vznětovým motorem je to 20 000 km. Vzduchový filtr a svíčky jsou měněny každých 60 000 km, zatímco rozvodový řemen je nahrazen novým po 120 000 km u benzínových motorů a po 160 000 km u dieselu. Životnost palivového filtru u vznětové pohonné jednotky je 60 000 km.

V každodenním provozu je pro nové Twingo charakteristická nízká spotřeba všech motorů a zavedení elektrického posilovače řízení, který je u všech verzích kromě výbavy Access, umožňuje další snížení o 0,2 až 0,3 l na 100 km.

Pro snížení nákladů oprav po menších srážkách je Twingo vybaveno speciálními navrženými díly, jako je například zadní nárazník z polypropylenu, schopný absorbovat všechnu energii při nárazu v malé rychlosti.

Renault u nového Twinga garantuje dvanáctiletou záruku proti korozi, kterou umožňuje galvanizovaný motorový prostor a voskem vystříkané dutiny karoserie.

Made in Slovenia

Výroba je umístěna do továrny Novo Mesto na Slovinsku, kde právě probíhá kompletní výroba modelu Clio II. Pro oba modely je 80 procent výrobních operací shodných.

Projekt označený X44 (Twingo) je rozhodujícím krokem v začlenění podniku Novo Město do Renault Group. Od roku 1972 zde bylo vyráběno celkem sedm modelů značky Renault, ale nové Twingo je zcela prvním modem, jehož výroba začíná právě zde a není sem pouze přesunuta z jiného výrobního závodu automobilky.

Na trh vstoupí nové Twingo v červnu letošního roku.

Renault Twingo II vs. konkurence - srovnání základních rozměrů
RozměrRenault Twingo IICitroën C2Peugeot 107VW Fox
Délka [mm]3601366034303828
Šířka [mm]1640166016301660
Výška [mm]1472146014701544
Rozvor [mm]2367231023402465
Rozchod vpředu [mm]1414143914151428
Rozchod vzadu [mm]1400143914051424
Zavazadlový prostor [l]165/285166/224199260
Autosalon Frankfurt 2017
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární? Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární?

První twingo si pamatují všichni. Ve své době nezvykle…

Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál! Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál!

Po zveřejnění detailu ostrého twinga pustila automobilka…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…