Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault se vrací do Severní Ameriky, zkouší to s elektrickým twizy

David Bureš
Diskuze (4)
Twizy se už v Americe objevilo se znaky Nissanu. Nyní na tamější trh míří originál od Renaultu.

Renault se na konci osmdesátých let postupně stáhl ze severoamerického trhu, letos se však vrací. Na kanadském trhu začala francouzská automobilka nabízet své elektřinou poháněné minivozítko twizy, které již loni nabídla v americkém San Franciscu jedna půjčovna se znaky Nissanu.

Twizy je v tuto chvíli dostupné ve Vancouveru, již brzy se dostane také do prodeje v Quebecu. Většímu rozšíření však zatím brání zákony. Renault v Kanadě může nabízet jen verzi s omezenou rychlostí na 40 km/h, která ale zároveň třeba v Quebecu nesmí na běžné silnice. Na nich je totiž vyžadována maximální rychlost alespoň 50 km/h. Proto chce automobilka elektrickým vozítkem zaujmout v Kanadě hlavně zákazníky z řad letišť, policie nebo národních parků.

Prodej twizy dostala na starosti společnost AZRA, jejímž cílem je snižování emisí skleníkových plynů. V rámci těchto plánů nyní v Kanadě investuje 40 milionů kanadských dolarů (750 milionů korun) do výstavby 2.000 dobíjecích stanic pro twizy, přičemž každá z nich nabídne až čtyři dobíjecí místa.

Automobil bude v Kanadě dostupný prostřednictvím leasingu, zákazníci za twizy budou platit 99 kanadských dolarů (cca 1.900 Kč) měsíčně, když v této částce je vedle registračního poplatku zahrnuto i pojištění.

Renault byl ještě v osmdesátých letech stejně jako Peugeot běžně zastoupenou značkou v Severní Americe. V roce 1979 dokonce výrobce koupil podíl ve zkrachovalém výrobci AMC (American Motors Corporation), v jehož prodejních místech se dokonce začaly nabízet renaulty. Výměnou se zase vozy značky Jeep dostaly do Evropy.

Renault ale následně musel v roce 1983 prodat výdělečnou divizi AM General vyrábějící armádní techniku. Americkým úřadům se totiž nelíbilo, že dodavatele techniky pro americkou armádu vlastní společnost napojená na francouzskou vládu (Renault byl tehdy ve státních rukou).

I kvůli investicím v USA se však Renault dostal do finančních problémů, následkem čehož musel doma ve Francii propouštět. A když pak byl zavražděn tehdejší generální ředitel značky Georges Besse právě kvůli velké reorganizaci firmy, rozhodla se automobilka vzdát své americké akvizice. AMC byl prodán Chrysleru a Renault se ze Severní Ameriky postupně stáhl, a to paradoxně v době, kdy amerických tisk vkládal velké naděje do nových modelů.

David Bureš
Diskuze (4)
15. 7. 2016 17:56
Re: USrendlík
Doufejme,že nabídne i ostatní automobily,pak by to byla do 5-ti let nejprodávanější značka světa :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - woody-alien
15. 7. 2016 17:30
Re: USrendlík
To se stane, že automobilka blbě odhadne vývoj na některém trhu. Měli tam zkusit nafťáky, pokud možno s nějakým doplňkovým softwarem, to tam prej teď frčí. >:D
USrendlík
se z amerického trhu nestáhnul, ale byl odtamtud se svými nehezkými a nekvalitními křápy vykopnut. :-!
15. 7. 2016 14:49
Vraci se na Amerciky trh?
To by tam ale musel prodavat auta aby mohl tvrdit, ze se tam vraci, a ne ty koleckove brusle.