Röhrl vs. Webber v Porsche 911 GT2 RS: Dokáže stará škola porazit mladou krev?
V současné nabídce automobilky Porsche byste jenom těžko hledali šílenější model než 911 GT2 RS. Je tomu měsíc od jeho oficiální představení, a pokud alespoň trochu sledujete dění v motoristickým mediích, museli jste zachytit výraz „ovdovovač“, případně widowmaker, což je totéž, akorát v angličtině. Jde o nejsilnější 911 všech dob, disponuje téměř závodním podvozkem s aktivním natáčením zadních kol, hmotnost se šetřila, kde to šlo, a nechybí ani systém ostřikování mezichladiče, obrovské zadní křídlo nebo karbon-keramické brzdy.
Už základní výčet dokáže navodit husí kůži, natož pak dosahované parametry. Plochý šestiválec 3,8 litru dopovaný dvěma turbodmychadly dává neskutečných 515 kilowattů a 750 newtonmetrů, akcelerace z 0-100 km/h zabere 2,8 sekundy a maximální rychlost činí 340 km/h. Tohle auto potřebuje zkušené ruce závodníka, který se nebude ostýchat balancovat na hraně možného a nerozhodí ho ani její překročení.
Walter Röhrl a Mark Webber přesně takovými závodníky jsou. Jeden je rallyeová legenda, která sklízela úspěchy nejenom ve Skupině B, druhé je špičkový okruhář s bohatými zkušenostmi nejenom ve Formuli 1. Jejich styly můžete porovnat během jízdy na okruhu Paul-Ricard ve Francii, kde se oba závodníci sešli. Webber jede čistou stylu, Röhrl zase letí v šílených rychlostech dveřmi napřed, jak je zvyklý ze svých rallyeových let. Verdikt je jasný: Webber sice byl rychlejší, Röhrl si ale užil mnohem více zábavy!