Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Roborace: První závod bezpilotních aut skončil... Nehodou!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Nová série Roborace, v níž mají o prvenství na závodních okruzích bojovat automobily s autonomním řízením, má za sebou první závod, který skončil poněkud překvapivě.

První informace o přípravách série Roborace byly zveřejněny již na podzim roku 2015. Na jaře loňského roku jsme se mohli se seznámit se vzhledem bezpilotního závodního vozu, za nímž stojí designér Daniel Simon a v srpnu 2016 se představil prototyp pojmenovaný DevBot, který slouží k vývoji a testování.

Podle plánů z léta loňského roku se měl první závod Roborace uskutečnit již začátkem října v Hong Kongu jako doprovodný podnik prvního závodu série Formula E sezóny 2016/2017, ale nakonec se uskutečnil až v rámci třetího podniku tohoto šampionátu pořádaného 18. února letošního roku v Buenos Aires.

První podnik série Roborace nebyl nijak zvlášť propagován a ve skutečnosti byl spíše experimentem, který navíc nedopadl podle představ jeho pořadatelů.

Na startu totiž nestála skupina futuristických stroj podle návrhu z jara loňského roku, ale dvojice prototypů DevBot 1 a DevBot 2 v podobě, kterou známe od léta. Diváci v Buenos Aires tedy mohli sledovat dva vozy, které svým vzhledem připomínají odstrojené vytrvalostní speciály.

I přes účast pouhých dvou vozů mohl být premiérový Roborace zajímavou podívanou, protože vedle standardního silničního režimu disponují i agresivnějším nastavením softwaru, umožňujícím vedle rychlého kroužení po okruhu i skutečné závodění s předjížděním konkurenčních vozů.

Premiérový Roborace nakonec přitáhl pozornost zcela odlišným způsobem, i když pro automobilové závody nijak netradičním. DevBot 2 měl totiž nehodu. Podle dostupných informací se údajně jednalo o kontakt s bezpečnostní bariérou podél trati, při níž si vůz, který na okruhu v Buenos Aires dosahoval rychlosti přes kolem 185 km/h, pravděpodobně poškodil zavěšení předních kol. Vítězem se tak stal DevBot 1.

Historicky první závod Roborace dokázal, že vozy s autonomním řízením mohou mezi sebou skutečně závodit a zároveň nabídl první nehodu.

V současnosti může celá série působit jako zajímavý experiment, ale v okamžiku, kdy do ní vstoupí se svými vývojovými možnostmi a kapitálem světové automobilky se z ní může stát silná konkurence pro tradiční okruhové závody a bude nejspíš jen otázkou času, kdy uvidíme první robotické závodníky v rallye.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
21. 2. 2017 13:41
Re: Tohle bude něco, jako kreslené porno
Myslím, že ôsma hodina strávená na diaľnici nie je zábavná pre nikoho...
Avatar - WinDiesel
21. 2. 2017 13:24
Re: Tohle bude něco, jako kreslené porno
a řekni mi kde ve světě jezdí po dálnici tak málo aut že se nudíš
v německu jsou to nervy možná někde ve francii - když tě to nudí proč nejedeš TGV?
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2017 06:35
Tohle bude něco, jako kreslené porno
a lidi to na tribuny nepotáhne. Ale narozdíl od baterkových aut, kde nejsem úplně přesvědčený, že tato technologie nakonec zvítězí, tak autořidič je jasný. Já rád řídím, ale jet 140 po dálnici 8 hodin je nuda.
Avatar - jozephko
20. 2. 2017 21:11
Na Roborace závody sa teším ako na žiadne iné...
Veľmi sa teším, až sa Roborace závody budú jazdiť s viacerými tímami. Navyše tieto závody budú nesmierne užitočné. Vďaka nehodám ako v prvom závode sa bude autonómny softvér pomerne rýchlo vyvíjať. Keď autopilot zvládne jazdu "telo na telo" pri rýchlostiach 200+, tak bežnú premávku zvládne úplne v pohode.
Avatar - JohnyRnR
20. 2. 2017 20:51
Re: Roborace....
A android Kryton série 4000 naleští kastle :-)