Rolls-Royce představil osmou generaci Phantomu. Co nového přináší definice luxusu?
Sir Henry Royce představil první Phantom v roce 1925 a za 92 let historie ušel tento model ohromný kus cesty. Jak značka pyšně uvádí ve své tiskové zprávě, za tu dobu přepravoval tu nejvlivnější smetánku z celého světa na ty nejdůležitější historické momenty. Na tuto pověst chce navázat i zcela novým provedením modelu, který byl odhalen během včerejší premiéry v Los Angeles.
Platforma osmé generace Phantomu je celohliníková a sama automobilka ji nazývá „architekturou luxusu“. Tento podvozek v blízké budoucnosti poslouží také dalším modelům značky, včetně připravovaného SUV. Ani nová konstrukce neubrala vozu na robustnosti. Při délce šest metrů (prodloužená varianta) váží tohle auto 2,7 tuny. Oproti předchůdci je sice o 77 milimetrů kratší, avšak o osm milimetrů vyšší a 29 mm širší.
Pod kapotou luxusního automobilu zůstává ikonický 6,75litrový dvanáctiválec, avšak nově s dvojicí turbodmychadel. Jednotka poskytne maximální výkon 420 kW, točivý moment 900 N.m a na stovku zrychlí za skvělých 5,3 sekundy (prodloužené variantě to trvá o desetinku déle). Rolls-Royce apeluje na to, aby posádka vozu byla zcela odříznuta od vnějšího světa. I proto se u nového Phantomu zapracovalo na zvukové izolaci, při rychlosti 100 km/h je prý model nyní o 10 % tišší.
Další novinkou je „objetí“. Právě tak automobilka nazývá přepracované zadní dveře, které se i nadále otvírají proti směru jízdy. A jsou samouzavírací! „Když se majitel posadí dozadu a jeho řidič dá pokyn k zavření jemným dotykem snímače na klice, vzniká pro cestujícího pocit skutečného objetí,“ popisuje Rolls-Royce tuto funkci v oficiální tiskové zprávě. I do tohoto ikonického automobilu promlouvá moderna, řidič může zobrazit data o jízdě na novém 12,3“ displeji infotainmentu.
Uvnitř bude posádka obklopena těmi nejluxusnějšími a nejjemnějšími materiály, u kterých se ladil každý detail. V interiéru není jediné místo, jenž by bylo esteticky nevzhledné. Rolls-Royce si vyhrál se vším a je maximálně otevřený nejrůznějším přáním o individualizace ze strany zákazníků – v interiéru se kromě klasických materiálů nebrání použití hedvábí, olejomaleb a samozřejmě ani zlata.
Phantom není vozem pro běžné smrtelníky. Je určen do garáží zámožných vlastníků, kteří jej budou používat na přepravu z vlastní luxusní vily na letiště, kde na ně bude čekat soukromé letadlo. A zdá se, že Rolls-Royce se s touto rolí i tentokrát popral skvěle, drží trend a nadále zůstává definicí luxusu automobilového průmyslu.