Land Rover Range_e: První dieselový hybrid v roce 2013
Land Rover představuje v Ženevě prototyp dieselového hybridu Range_e, který je postaven na základech Range Roveru Sport. První dieselový hybrid s logem Land Roveru se začne prodávat za dva roky.
Třílitrový turbodiesel TDV6 z Range Roveru Sport o výkonu 180 kW je doplněn elektromotorem o výkonu 69 kW, SUV tak celkově pohání 249 kW. Elektromotor svoji energii čerpá z lithium-iontových baterií o kapacitě 14,2kW/h, které je možné v 240V zásuvce dobít za 4 hodiny.
Range_e je prvním zástupcem značky s pohonem všech kol, jehož emise CO2 mají hodnotu 89 g/km, kombinovaná spotřeba je 3,36 l/100km. Podle automobilky je akční rádius vozu 1110 km, čistě na elektřinu ujede 32 km. Maximální rychlost je 193 km/h.
Prototyp dieselového hybridu používá osmistupňovou převodku od společnosti ZF a systém rekuperace brzdné energie.
První hybridní diesely se v sériové výrobě objeví spolu s novou generací vozů Land Rover. Podle Johna Edwardse, produktového manažera značky, to bude v roce 2013.
Range_e je jedním z několika projektů Land Roveru, který je podporován britskou vládou. Pět prototypů už v rámci testování najelo od loňského prosince více než 19.000 km. Před zahájením sériové výroby je však nutné získat další data ze skutečného světa.
Land Rover spolu s Jaguarem investuje 800 milionů liber na snížení emisí CO2 u svých aut. Výsledkem má být v roce 2012 snížení emisí CO2 o čtvrtinu proti roku 2008.
Kromě prototypu Range_e Land Rover v Ženevě vystavuje Range Rover Evoque v obou karosářských verzích a individualizační program pro nejmladšího zástupce britské značky.
Dalšími novinkami vystavenými na ženevském autosalonu jsou luxusní Range Rover Autobiography Ultimate Edition a Discovery 4 Ladmark. Druhý jmenovaný model je již nabízen ve Velké Britanii a představuje limitovanou sérii Discovery 4 v bílé nebo černé barvě karoserie na 20palcových litých kolech s luxusně vybaveným interiérem a třílitrovým šestiválcovým turbodieselem pod kapotou.