Rozkol v Top Gearu: LeBlanc nechce pokračovat, pokud bude v týmu Evans
Top Gear v novém složení je propadák – něco takového poletovalo internetem po odvysílání první epizody třiadvacáté série, která se již musela obejít bez známého tria Clarkson, Hammond, May. BBC jakožto tvůrce pořadu má s trochou nadsázky takřka neomezené finanční možnosti a může si dovolit hodně, další díly na tom ale se sledovaností nebyly moc dobře (kupříkladu čtvrtá epizoda byla co do sledovanosti skoro nejhorší v historii nového Top Gearu, měla jenom 2,34 milionu diváků), byť se úroveň jejich obsahu objektivně zlepšuje. Nejenom nepřízeň diváků však trápí v minulosti nejsledovanější motoristickou show světa…
Nyní se totiž začínají drát na povrch informace o rozkolu v řadách moderátorů, což už ale možná někteří diváci sami poznali. Show ze studia je unylá, uječený Chris Evans ve vytahaném svetru a prošoupaných džínách také moc parády neudělá, a kamarádské vztahy se osazenstvo snaží strojeně prezentovat například častým objímáním. Přitom hlavně mezi Mattem LeBlancem a Chrisem Evansem, kteří se ve studiu objevují nejčastěji, to podle dostupných zpráv docela vře.
LeBlanc jednoduše nechce s Evansem pracovat a podle serveru standard.co.uk naznačil, že nebude účinkovat v další sérii, pokud se bude britský moderátor ranní show na rádiu BBC 2 Top Gearu dále účastnit. To je poměrně dost „velkohubé“ prohlášení, hlavně pokud uvážíme, že je LeBlanc smluvně zavázán BBC a rozvázání smlouvy by nebylo snadné. Napětí mezi oběma moderátory prý panovalo již dříve, tehdy se však dalo předpokládat, že si všechno ještě trochu „sedá“, navíc LeBlanc rozhodně nepůsobí jako člověk, který by si bral s kýmkoliv servítky. Však asi také velmi dobře ví, že BBC potřebuje jeho, a ne on BBC, proto je v tuto chvíli tak trochu na koni.
Budu-li mluvit pouze za sebe, nejpovedenější a nejsehranější dvojicí nového Top Gearu tvoří Chris Harris a Rory Reid. V týmu jsou zejména kvůli moderování Extra Gearu, který poodhaluje zákulisí natáčení Top Gearu, jejich projev však má největší šťávu. Evans ve srovnání s nimi i navzdory jeho hlasatelským zkušenostem působí skoro až legračně, straní se kolektivu a atmosféru posouvá k bodu mrazu. Takhle si to asi nepředstavovalo BBC ani samotní diváci, kteří si oblíbili právě mladší nováčky. To Evans neunáší a žárlí....
A popravdě řečeno má proč. Harris je známý svou schopností jezdit bokem takřka s čímkoliv a popsat do sebemenších detailů chování auta vtipným přirovnáním, Reid má spíše hluboké myšlenky a filozofický pohled, jako třeba v případě testu Modelu X od Tesly. „Mohl by být Model X autem budoucnosti? Sám o sobě neprodukuje žádné emise, ale je jenom tak zelený, jako energie, kterou do něj napumpujete. Pokud váš dodavatel vyrábí šťávu spalováním deštných pralesů a štěňat, pak nemůžete mít morální převahu,“ zaznělo v testu. A není tohle přece jenom lepší než Evansův jekot, nebo ještě lépe strojený pláč, který předváděl při řízení McLarenu F1 ve třetí epizodě?