Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rýsuje se nový největší koncern světa? Renault-Nissan chce koupit Mitsubishi

David Bureš
Diskuze (41)
Nissan již nyní v některých oblastech úzce spolupracuje se značkou Mitsubishi. Do budoucna se patrně kooperace rozšíří.

Spolupráce mezi automobilkami a jejich sjednocování do velkých celků je v dnešním automobilovém světě stále důležitější. V Japonsku se přitom nyní rýsuje zajímavé spojení, které by mohlo vyústit v jednu z největších automobilek světa. Aliance Renault-Nissan se zajímá o značku Mitsubishi.

První zprávy o fúzi se objevily již na jaře, přičemž nyní se potvrzují. Generální ředitel aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn oznámil, že firma plánuje masivní byznys plán s Mitsubishi. V rámci něj má aliance převzít část Mitsubishi, jmenovitě 34% podíl, a to za 2,2 miliardy dolarů (bezmála 53 miliard korun). Celý projekt ještě budou muset schválit příslušné antimonopolní úřady, Ghosn ale věří, že fúzi schválí.

„Není to dohoda, kdy řekneme, dobře, dohodli jsme se, pojďme teď přemýšlet, co spolu budeme dělat,“ tvrdí Ghosn a přiznává, že aliance už dobře ví, co s Mitsubishi provede. „Je to něco obrovského, obrovského mezi Mitsubishi a Nissanem. Může to být ale velké také mezi Mitsubishi a Renaultem,“ prohlašuje šéf aliance o nové kooperaci.

Bližší podrobnosti o možné spolupráci ale Ghosn nepřiznal. Mitsubishi se každopádně v posledních letech detailně zaměřuje na expanzi v oblasti elektromobilů a plug-in hybridů, což je něco, na čem pracuje i Nissan. Sdílení těchto poznatků, které budou v blízké budoucnosti hrát důležitou roli, patrně bude pro případnou spolupráci mezi japonskými značkami důležitá.

„Víme, že existuje mnoho synergií s Mitsubishi. Z hlediska strategie máme mnoho společného,“ říká Ghosn s tím, že do budoucna by se Mitsubishi mělo stát plnohodnotnou součástí aliance Renault-Nissan. Aliance by pak ráda využila i silnou pozici Mitsubishi v jihovýchodní Asii, která může být do budoucna stále zajímavějším odbytištěm.

Jestliže úřady spojení schválí, aliance Renault-Nissan-Mitsubishi by rázem patřila mezi ty vůbec největší automobilky světa. Už dnes je Renault-Nissan třetím největším výrobcem aut na světě, přičemž při spojení s Mitsubishi by se dostal na dostřel vedoucí dvojici v podobě koncernů VW Group a Toyota Motor. Podle některých názorů by dokonce nový podnik mohl přeskočit Toyotu.

Spolupráce mezi Nissanem a Mitsubishi přitom není nic nového. Mitsubishi pro Nissan vyrábí kei cary pro japonský trh. Na oplátku zase Mitsubishi prodává s logy tří diamantů Infiniti Q70, neboli Mitsubishi Proudia.

Plány na převzetí japonské automobilky japonsko-francouzskou aliancí přichází krátce poté, co v Mitsubishi vypukl emisní skandál, ne nepodobný kauze Dieselgate Volkswagenu. V dubnu vyšlo najevo, že japonská značka podváděla s udávanou hodnotou spotřeby paliva u svých aut. Na nesrovnalosti přitom upozornil právě Nissan – problém se totiž vyjevil u kei carů, které pro něj Mitsubishi vyrábí. Následné vyšetřování přitom odhalilo, že se skandál týká i dalších modelů.

David Bureš
Diskuze (41)
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2016 20:43
Re: Je to rozumné?
Ale kdepak. Zákazníci Mitsubishi se rozeběhnou, jak když střelí do vrabců. Rendlíci už zničili jednu japonskou automobilku a zničí i druhou. Kdo by kupoval horší auto, než to předchozí.
13. 10. 2016 08:11
Re: Je to rozumné?
Keby si si prv jak začneš mudrovať aspoň prečítal článok...
Avatar - 3_diamanty
11. 10. 2016 22:09
Re: 0,9 TCe
jaj viem ktora ano... to nebola zabacia micra... ale za mna taka vajickova ;-) ... ale zase asi najmicrovitejsia micra... to auto sa mi v tom case hodne pacilo.... a bol tusim z nej aj cc kabriolet... boze kdeze su tieto zlate casy tychto vozov ako micra alebo punto... legendy... ved micra bola tusim prvy japonec ktory vyhral anketu europske auto roku... nejake zaciatky 90 rokov este to boli

mivec su fajn aj spotrebou.... mozes jazdit.. uzivat si.... podradovat... a vo vysledku mas liter a pol navyse voci vyrobcovi.... no skus to dnes s nejakym malym turbom.. nemozne... na papieri mas 4,5 ale v reale ked to kus preluftujes tak pojdes za 7-8.. tomu sa povie pokrok na papieri lebo v reale je to krok dozadu
Avatar - 3_diamanty
11. 10. 2016 21:39
Re: 0,9 TCe
navyse malym vozom stale svedci aj nejaka ta tocivejsia atmosfera... tu sa necaka jazda na limite... ani pri maximalnom zatazeni ... ani nejake extra dlhe jazdy ... preto neviem preco niektori to male atmo ( aspon v malom aute ) si este nenechaju .. ok cert to ber v passate alebo superbecku alebo nejakom SUV ... ale 4m dlhej a tisic kg tazkej fabii by tiez nejaka ta 1,4 atmo hodne pasovala do mesta aj mimo neho ... to iste micra.... v malom aute mi ta atmo proste dava zmysel vzhladom na sposob pouzivania takehoto vozu ... navyse atmo su ovela menej nachylne na spotrebu pri zmene stylu jazdy .... velmi sikovne na to ide mazda... a ma vdaka tomu dnes asi top atmosfery

ja priznavam nevidim jediny dovod preco kupit do maleho auta turbo... vzhladom na to na co male auto budem vyuzivat... a rovnako aj spotrebou mi pride ze v reale neusetrim s turbom
Avatar - lamal
11. 10. 2016 20:42
Re: 0,9 TCe
ja si zas myslim ze topka je 1,6 od nissanu v tej neoturbenej verzii kt bola aj v zabacej micre SR to je spica motor... inak siel aj do niekt modelov mitsu... kazdopadne tie mivec tiez nie su zle