Scania uvádí novou modelovou řadu autobusů Interlink

 

Společnost Scania na letošním veletrhu Busworld představila novou rodinu autobusů. Díky této univerzální novince má švédská značka nejširší nabídku autobusů ve své historii.

Scania uvadí novou modelovou řadu Interlink rovnou ve třech výškových variantách, jejichž označení Low Decker, Medium Decker a High Decker naznačují, pro jaké využití jsou jednotlivé verze nejvhodnější. Novinka plynule navazuje na svého předchůdce OmniExpress, nabízeného v provedeních 3.20, 3.40 a 3.60.

Anna Carmo de Silva, ředitelka produktového managementu ve společnosti Scania k novince uvedla, že nabízí flexibilitu, na jakou doposud nebyli přepravci zvyklí. Jedná se o autobus se standardní výškou podlahy vhodný pro příměstské výkony, dopravu na letiště, meziměstské trasy a velmi dobře poslouží i jako školní autobus.

Nejnižší varianta Low Decker má představovat ideální model pro pravidelnou dopravu na kratší vzdálenosti na příměstských i meziměstských linkách. Tato novinka navíc přichází s naprosto unikátním řešením, protože se jedná o první autobus na trhu s normální výškou podlahy, kterou lze kombinovat s pohonem na zemní plyn.

Střední provedení Medium Decker má být víceúčelovým autobusem pro pravidelné dojíždění na střední vzdálenosti, stejně jako pro příležitostné zájezdní účely. Komfort na palubě lze snadno zvýšit přidáním výbavy, jako je sociální zařízení, multimediální systém, sedadla typu deluxe nebo výkonnější klimatizace.

Nejpohodlnější a nejprostornější verzi má představovat High Decker, který má být vhodný pro pravidelné linky na dlouhé vzdálenosti a rovněž pro zájezdové využití. Vedle komfortního interiéru s kvalitním odhlučněním za pomoci dvojitých oken, stavitelnými sedadly a výkonnou klimatizací disponuje i snadno přístupným nadstandardním zavazadlovým prostorem.

Scania: 100 let autobusů (video)

Autobusy řady Interlink nabízí Scania s celkovou délkou od 11 do 15 metrů, přičemž vozidla do délky 13,2 m mají konfiguraci náprav 4x2, zatímco delší provedení již disponují uspořádáním 6x2*4 s řiditelnou vlečenou třetí nápravou. Šířka všech tří provedení je 2,55 m, zatímco výšky se liší a jsou 3,31 m, 3,46 m a 3,66 m.

K pohonu autobusů mohou sloužit devítilitrové a třináctilitrové vznětové motory, splňující emisní normu Euro 6 a spalující naftu nebo bionaftu. Pohonné jednotky s menším objemem jsou nabízeny s výkony od 184 do 265 kW a točivým momentem 1250 až 1700 N.m. Třináctilitrové jednotky disponují výkonem od 302 do 360 kW a točivým momentem 2150 až 2550 N.m. K dispozici mají být i motory dle normy Euro 5.

Zájemci o provoz vozidel na zemní plyn nebo bioplyn mohou volit jednu ze dvou verzí devítilitrového agregátu s výkonem 206 nebo 235 kW a točivými momenty 1350 a 1500 N.m. Provedení s výkonem 206 kW a točivým momentem 1250 N.m je pak připraveno i k využití bioetanolu.

Pohonné jednotky nové modelové řady Interlink spolupracují s osmistupňovými nebo dvanáctistupňovými převodovkami Scania se systémem Opticruise nebo plně automatizovanou šestirychlostní převodovkou ZF Ecolife.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeden z pilířů janovského mostu se naklání, stavba může každou chvíli spadnout Jeden z pilířů janovského mostu se naklání, stavba může každou chvíli spadnout

Hasiči a místní policie varovali obyvatele ulice, která…

Evropské emisní povolenky jsou nejdražší za deset let Evropské emisní povolenky jsou nejdražší za deset let

Ceny emisních povolenek v Evropské unii se dnes vyšplhaly…

První letoun L-39NG je kompletní ze 70 procent, dokončen má být v říjnu První letoun L-39NG je kompletní ze 70 procent, dokončen má být v říjnu

Konstrukce prvního letounu L-39NG je již ze 70 procent…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 





 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

TEST: Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

Dnes 13:03

Arteon letos přišel o post vlajkové lodi na úkor nového Touaregu. A největší SUV v nabídce značky nás během prvního testu přesvědčilo, že je takto titulováno zcela právem.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Snový (re)start Baníku! Můžou Baroš a spol. prohnat i silnou trojku?

Snový (re)start Baníku! Můžou Baroš a spol. prohnat…

Jedenáct let čekali fanoušci Baníku na takový start. Čtyři zápasy, devět bodů, tři čistá konta, domácí…

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na Stanley Cup máme tři roky!

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na…

David Pastrňák je v Praze. Po památkách necourá, na tělo navěsil řetězy a mučí se v posilovně v Horních…

 

Reflex.cz

Korejská republika získala nezávislost v srpnu 1948. První prezident před tím nechal zavraždit svého konkurenta

Korejská republika získala nezávislost v srpnu 1948.…

Desátého května 1948 proběhly na celém území Korejského poloostrova pod dohledem Organizace spojených národů…

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod, zničil ji až konkurz, na kterém vydělali jiní

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod,…

Dlouholetá a zamotaná kauza okolo firmy H-System před nedávnem znovu ožila po rozhodnutí Nejvyššího soudu, který…