Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Alhambra 4WD: MPV s pohonem všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Španělská automobilka SEAT do Ženevy kromě konceptu IBX přivezla i MPV Alhambra ve verzi 4WD.

SEAT Alhambra se v nejnovější generaci představil v loňském roce a v jeho druhé polovině vstoupil na trh. Letošní ženevský autosalon se stal místem světové premiéry provedení 4WD, které je vybaveno elektronicky řízeným pohonem všech čtyř kol. Ten v závislosti na jízdní situaci přizpůsobuje rozdělení hnací síly a v případě potřeby může být veškerý výkon motoru přenášen na zadní kola.

Srdcem soustavy pohonu všech kol je elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná lamelová spojka, která je kvůli lepšímu rozložení hmotnosti umístěna na konci spojovacího hřídele před zadním diferenciálem.

V útrobách mezinápravové spojky se nachází sada lamelových spojek uložená v olejové lázni. Spojky lze plynule stlačovat regulovaným hydraulickým tlakem. Řídicí jednotka neustále analyzuje jízdní podmínky. Pokud se začnou přední kola protáčet, zvýší elektricky poháněné čerpadlo s prstencovými písty tlak oleje tak, aby mohla spojka přenášet značnou část hnací síly na zadní kola. Proces sepnutí spojky trvá díky výkonnému tlakovému zásobníku jen několik milisekund.

Pod kapotou Alhambry 4WD pracuje turbodiesel 2,0 TDI CR s výkonem 103 kW (140 k), který spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Novinka dosahuje nejvyšší rychlosti 191 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,4 s. V kombinovaném cyklu spotřebuje Alhambra 4WD 6,0 litru nafty na 100 km, což odpovídá hodnotě emisí CO2 158 g/km. Na snížení spotřeby paliva se podílí paket Ecomotive s rekuperací kinetické energie a systémem Start-Stop.

Prodej SEATu Alhambra 4WD se rozběhne v létě letošního roku. Nejprve bude k dispozici pouze s pětimístnou konfigurací interiéru ve verzích Reference a Style. Koncem roku 2011 nabídku doplní i provedení s uspořádáním sedadel 2+2+2. Ceny Alhambry 4WD prozatím zveřejněny nebyly.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
4. 3. 2011 19:40
Re: Das Auto
absencia rovnej plochy po sklopeni sedadiel zamrzi, je to prakticke a funkcne (osobne to tiez preferujem). S nebezpecnostou jazdy v dazdi bez 4x4 to trochu prehanas. S tou travou mas pravdu, otazne je, ze ako casto pojdes s tymito vozidlami na travu, resp. mimo spevnenu cestu. Osobne som zatial z travy (aj mokrej) vyliezol s predohrabom
Avatar - Ada je zase tady
4. 3. 2011 13:40
Re: Das Auto
Co se me tyce, tak konstatuji, ze VW nema ve verzi 4x4 (mimo nizkeho Passatu a Sharanu) zadny vuz, kteremu po slozeni zadnich sedadel vznikne rovna plocha a ma trochu slusnou svetlou vysku. Sharan (Alhambra) s prednim nahonem je nesmysl. Nejen, ze ani nevyjede po trave zpatky na silnici. Horsi je, ze u takhle dlouheho a tezkeho vozu lze jizdu bez 4x4 pokladat za velmi nebezpecnou uz pri mirnem desti. :no:
3. 3. 2011 23:25
Re: S-MAX AWD
moznost vyberu 4x4 je prijemna, otazne je, ze kolko vyrobcov vyrobi a hlavne preda dostatocne mnozstvo vozidiel s uvedenym pohonom, aby sa pokryli naklady na vyvoj, vyrobu a aby bol z toho nejaky profit
3. 3. 2011 23:21
Re: Das Auto
co je na tom hovadina...Vacsina sharanov a alhambier bude 4x2 - je to holy fakt a nic s nim nespravis. Vyssi podvozok je tiez tvoj oblubeny ci nie??? Ak chces vyssi podvozok zoberies SUV co v pripade vw taktiez nie je problem. Vyznam 4x4 nespochybnujem, takze klud
Avatar - white label
3. 3. 2011 23:10
Re: S-MAX AWD
Náš malý "chudší" trh není v tomto ohledu zrovna určující, navíc (na svou třídu a dnešní dobu) relativně velmi krátký Golf se bez 4x4 v klidu obejde, taky je v provedení 4x2 vzadu znatelně prostornější (zejména hloubka kufru).
Už u stejnotřídní, ale delší Octavie dává 4x4 větší smysl a také se ho k ní prodá víc, než ke kratšímu Golfu. Skoro "morální povinností" by dnes mělo být 4x4 od střední třídy a větších MPV.