Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Arona má první českou cenu. Je vysoká, ale z pádného důvodu

Seat Arona
Seat Arona
Seat Arona
Seat Arona
111 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (42)
Nový malý crossover od Seatu jste si nedávno mohli prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Vůz už má první českou cenu a podle předpokladů je dražší než Ibiza.

Seat Arona je mimo jiné předzvěstí nadcházejících událostí v koncernu Volkswagen. Jako druhý model automobilky stojí na modulární platformě MQB A0 a v budoucnu mu přibudou dva bratranci – stejně koncipovaný Volkswagen T-Cross a Škodovka zatím neznámého jména. Vůz jsem si osobně prohlédnul v rámci jeho červnové premiéry v Barceloně, veřejnost měla na přelomu srpna a září možnost jej vidět na výstavě Auta na náplavce, a na stále probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se jich také „poflakuje“ více než dost.

Zbývá vyřešit dvě tajemství: jak Seat Arona jezdí, což rozklíčujeme už zhruba za tři týdny v rámci mezinárodní prezentace v Barceloně, a české ceny. Kompletní ceník zatím k dispozici není, v konfigurátoru na stránkách automobilky se však přece něco najde - cena výbavou napumpované verze Xcellence s motorem 1.0 TSI 85 kW a manuální převodovkou. V podstatě se bavíme zvýšené a off-roadově laděné verzi modelu Ibiza, takže šlo očekávat trochu vyšší částku. Z porovnání cen obou vozů ve stejné výbavové linii a se stejným motorem nám vychází rozdíl 40.000 Kč.

Arona Xcellence s motorem 1.0 TSI 85 kW a manuální převodovkou aktuálně vychází na 417.900 korun, berme však v potaz, že jde v podstatě o výbavový vrchol nabídky (když nepočítám sportovnější FR) a nejde o konečné stanovisko. Dostupnější varianty ještě přibudou, protože konfigurátor nabíhá postupně.

Vůz stojí na 16palcových litých kolech, má diodové denní svícení a diodové zadní svítilny, zadní parkovací senzory, dvoubarevné provedení karoserie, bezklíčové odemykání a startování, infotainment s 5palcovým dotykovým displejem, bluetooth handsfree, asistent rozjezdu do kopce, šest airbagů, rezervní kolo, systém XDS (pro všechny motory nad 100 koní), ambientní osvětlení interiéru, klimatizaci s filtrem Aircare, komfortní podvozek nebo tempomat. Je toho ale ještě mnohem více.

I nabídka volitelných prvků je velice pestrá. Příplatky za laky karoserie se pohybují v rozmezí 4900 až 15.900 korun, sedmnáctipalcová kola vycházejí na 9900 Kč, audio Beats můžete být vaše za 11.000 Kč, adaptivní tempomat stojí necelých pět tisíc a za diodové přední světlomety dáte 14.900 Kč.

Vybírat můžete i z množství paketů. Třeba v paketu Connectivity Plus za 23.500 Kč dostanete mimo jiné osmipalcový dotykový displej a navigaci, paket Exclusive za 11.300 Kč obsahuje například sportovní přední sedadla a čalounění Alcantarou, paket Street Xcellence za 16.500 Kč zahrnuje litá 18“ kola a volbu jízdních režimů, a paket Vision Plus za 18.900 Kč obsahuje přední a zadní parkovací čidla, parkovací asistent a couvací kameru. Kompetní ceny bychom měli mít k dispozici v následujících dnech.

Vstoupit do diskuze (42)