Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Arona má první českou cenu. Je vysoká, ale z pádného důvodu

Jan Mička
Diskuze (42)
Nový malý crossover od Seatu jste si nedávno mohli prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Vůz už má první českou cenu a podle předpokladů je dražší než Ibiza.

Seat Arona je mimo jiné předzvěstí nadcházejících událostí v koncernu Volkswagen. Jako druhý model automobilky stojí na modulární platformě MQB A0 a v budoucnu mu přibudou dva bratranci – stejně koncipovaný Volkswagen T-Cross a Škodovka zatím neznámého jména. Vůz jsem si osobně prohlédnul v rámci jeho červnové premiéry v Barceloně, veřejnost měla na přelomu srpna a září možnost jej vidět na výstavě Auta na náplavce, a na stále probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se jich také „poflakuje“ více než dost.

Zbývá vyřešit dvě tajemství: jak Seat Arona jezdí, což rozklíčujeme už zhruba za tři týdny v rámci mezinárodní prezentace v Barceloně, a české ceny. Kompletní ceník zatím k dispozici není, v konfigurátoru na stránkách automobilky se však přece něco najde - cena výbavou napumpované verze Xcellence s motorem 1.0 TSI 85 kW a manuální převodovkou. V podstatě se bavíme zvýšené a off-roadově laděné verzi modelu Ibiza, takže šlo očekávat trochu vyšší částku. Z porovnání cen obou vozů ve stejné výbavové linii a se stejným motorem nám vychází rozdíl 40.000 Kč.

Arona Xcellence s motorem 1.0 TSI 85 kW a manuální převodovkou aktuálně vychází na 417.900 korun, berme však v potaz, že jde v podstatě o výbavový vrchol nabídky (když nepočítám sportovnější FR) a nejde o konečné stanovisko. Dostupnější varianty ještě přibudou, protože konfigurátor nabíhá postupně.

Vůz stojí na 16palcových litých kolech, má diodové denní svícení a diodové zadní svítilny, zadní parkovací senzory, dvoubarevné provedení karoserie, bezklíčové odemykání a startování, infotainment s 5palcovým dotykovým displejem, bluetooth handsfree, asistent rozjezdu do kopce, šest airbagů, rezervní kolo, systém XDS (pro všechny motory nad 100 koní), ambientní osvětlení interiéru, klimatizaci s filtrem Aircare, komfortní podvozek nebo tempomat. Je toho ale ještě mnohem více.

I nabídka volitelných prvků je velice pestrá. Příplatky za laky karoserie se pohybují v rozmezí 4900 až 15.900 korun, sedmnáctipalcová kola vycházejí na 9900 Kč, audio Beats můžete být vaše za 11.000 Kč, adaptivní tempomat stojí necelých pět tisíc a za diodové přední světlomety dáte 14.900 Kč.

Vybírat můžete i z množství paketů. Třeba v paketu Connectivity Plus za 23.500 Kč dostanete mimo jiné osmipalcový dotykový displej a navigaci, paket Exclusive za 11.300 Kč obsahuje například sportovní přední sedadla a čalounění Alcantarou, paket Street Xcellence za 16.500 Kč zahrnuje litá 18“ kola a volbu jízdních režimů, a paket Vision Plus za 18.900 Kč obsahuje přední a zadní parkovací čidla, parkovací asistent a couvací kameru. Kompetní ceny bychom měli mít k dispozici v následujících dnech.

Jan Mička
Diskuze (42)
1. 10. 2017 08:20
Re: Výbavový vrchol....
Dobry den,muzu vedet kde jste prisel na to, ze v nabidce je 1,5tsi? Neni ani v nemeckem seatu, tak kde jste to videl? O toto auto mam zajem pro zenu ve vybave xcellence,ale moznost 1,5 bych privital.Bohuzel nikde ji nenabizi,ani v polsku,ani ve spanelsku.Z motorem 1,5 je v nabidce pouze ibiza.Dekuji za odkaz.
19. 9. 2017 18:01
Re: Ještě že je na výběr
ASX je starší kousek, ale pořád pěknej. Narozdíl od Arony má něco do sebe. Arona je koncernová nuda a 1l 3rhnek bude také stát za to. Raději ty peníze dám za poctivý 4válec s normální objemem než za kafemlínek pod kapotou bez historie ;-)

Hlavně, že je na výběr, tobě se líbí Arona mě ASX a to je dobře, ne? QQ je taky fajn, ale ve slušný výbavě N-Connecta s 1.2T-DIG je zas o 60tis výše, tedy 532tis ;-)
19. 9. 2017 11:58
Re: Již čtenářům malé auto za 400 000 vyhovuje.
To image (alespoň u této velikosti auta) bych vynechal a kdyžtak nahradil větší bezpečností.
19. 9. 2017 11:49
Re: Hranol
Doporučuji navštívit očního lékaře.
19. 9. 2017 11:45
Re: Aronku... k noze!
Ako sorry, ale to bolo vtipné. Ten trápny si v tentoraz ty.