Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Seat IBL
Seat IBL
Seat IBL
Seat IBL
16 Fotogalerie

SEAT IBL: Klasické Toledo je zpět (video)

Španělskou obdobou Škody MissionL je tento SEAT.

Den před oficiální premiérou jsou známy informace o novém koncepčním sedanu španělské automobilky. Vůz využívá hybridní plug-in techniku a prohlubuje filozofii šípového designu.

Bavíme-li se o tvarosloví designu exteriéru, navazuje vůz na studie IBE a IBX. Vazbu na tyto kreace dokládá svým temperamentním vzezřením, které je založeno na ostrých a přímo vedených linkách s minimem oblých prvků. Dalším rysem vnějších tvarů je důraz na minimalismus (reprezentován kupříkladu subtilními zpětnými zrcátky), který kombinuje dravou rafinovanost (což je zvláště patrné na světlometech, využívajících moderní LED ) s vizuální čistotou.

Dle vyjádření šéfa automobilky SEAT Jamese Muira není koncept IBL předobrazem sériového produktu. Má však za úkol pokračovat v nastolené designové linii a prohloubit firemní vzhledovou DNA. Nepřekvapí proto inklinace k tzv. šípovému designu. Maska chladiče, jejíž velmi plochý tvar se opírá o pětiúhelníkový geometrický obrazec, byla rozšířena, aby korespondovala s podstatou karosářského typu sedan.

Sportovní dojem umocňují 20palcová kola s tenkými paprsky. Ta jsou uložena ve výrazných podbězích. Automobil stojí na podvozku s rozvorem dlouhým 2,71 m (produkční Exeo má 2642 m). Karoserie dosahuje délky 4,67 m a šířky 1,85 m.

Dle prohlášení automobilky má interiér modelu kombinovat luxusní a sportovní prvky. Měl by se v něm rovněž promítat exteriér, z čehož plyne důraz na minimalistická řešení a designově čisté plochy.

Přístrojová deska v okolí řidiče představuje unikátní řešení, spočívající ve zhotovení z jednoho skleněného kusu se specifickým zakřivením, s výraznou orientací celku k řidiči. Nekonvenční ztvárnění desky má za úkol sekundovat pocitu lehkosti.

Palubní atmosféru podbarvuje informační systém, nastavený na tři stupně - Travel (určený pro klidnou jízdu a cestování), Sport (pro sportovní jízdu) a Efficiency (režim při zvýšeném důrazu na účinnost pohonného plug-in hybridního systému).

Informace se zobrazují prostřednictvím hlavního (umístěného před volantem) a sekundárního (jež je zakomponován do středového panelu) displeje.

Koncept IBL má nejblíže ke studii Škody MissionL. Oba vozy jsou předobrazem sériového modelu, který bude vznikat na společné výrobní lince v České republice.