Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT omezí nabídku motorů pro Exeo

David Bureš
Diskuze (46)
Na českém trhu se zatím nabídka zúží o jediný motor.

SEAT upravuje nabídku modelu Exeo. Hlavní novinkou je zúžení palety nabízených motorů. Například na španělském trhu končí hned čtyři motorizace.

Ve Španělsku je Exeo od počátku tohoto měsíce dostupné pouze s jediným benzinovým motorem, kterým je 1,8 TSI o výkonu 88 kW. Z turbodieselů v nabídce zůstávají tři výkonové varianty agregátu 2,0 TDI – o výkonu 88, 105 a 125 kW.

Exeo tak na domácím španělském trhu už není možné objednávat s 1,8 TSI (118 kW), 2,0 TSI (147 kW), ani s 2,0 TSI (155 kW).

Na českém trhu tak razantní změna nabídky v nejbližší době nehrozí. Tiskový mluvčí Jan Klíma českého zastoupení SEAT tvrdí, že v nabídce pro Exeo skončí pouze 2,0 TSI ve verzi se 147 kW.

V českém ceníku Exea zatím 2,0 TSI (147 kW) zůstává. Je dostupný s bezstupňovou převodovkou Multitronic ve stupni výbavy Style, a to za 724.900 korun. Kombi Exeo ST s tímto motorem je dražší o 37.000 korun.

Na španělském trhu bude omezena rovněž příplatková výbava pro tento model. Exeo už nebude možné objednat s elektricky nastavitelnými předními sedadly s pamětí, ani se střešním oknem se solárním panelem. V nabídce zde končí také béžové kožené čalounění, detaily interiéru ze syntetického dřeva a tři laky karoserie – červený Montsant, béžový Balea a modrý Alba.

Oznámení o zúžení nabídky přichází krátce poté, co se objevily zprávy, že SEAT s přímým nástupcem Exea do budoucna nepočítá. Model by totiž mohl být nahrazen SUV. Prezident automobilky James Muir nedávno britskému Autocaru řekl, že by SUV pasovalo k této značce více než čtyřdveřový sedan.

Exeo, vycházející z minulé generace Audi A4, se světu poprvé představilo v roce 2008. Loni na podzim prošlo faceliftem. Přední světla jsou od té doby dravější, standardem se staly diodová světla pro denní svícení, decentně upravena byla i maska chladiče.

David Bureš
Diskuze (46)
15. 11. 2012 13:05
Re: 1,8TSI 88kW
To právě souvisí s tou plochou pod křivkou. Mám takový pocit, že jsme se o tom už jednou bavili a jako příklad jsem právě uváděl 3. generaci 1,8 TFSI. ;-)

Ano, proto se někdy udává i rozsah pro 85% nebo 90% maxima. Je to tak i u přeplňovaných motorů (například 100% od 1500, 85% od 1200). Někomu jsem tady nedávno nějaká TFSI (včetně 1,8 a 2,0) porovnával s atmosférami a pro některé jsem uváděl právě i údaje pro nižší než maximální točivý moment, aby si člověk mohl udělat lepší představu.
15. 11. 2012 09:37
Re: Bravo stratégům Seatu
Vidis, toto ma nenapadlo. TDI kombi Sport a to je od toho, ze majitel jazdi za sportom kazdy den 100km, takze potrebuje kufor a naftu :-)
Avatar - sargis
15. 11. 2012 07:50
Re: Bravo stratégům Seatu
Ono tie SUV sa vydz na oficialnych foto prezentuju s cyklistami, surf im trci z kufra, na streche kopec lyzi akoby pre celu ulicu.... ;-) Asi odtial to Sport v nazve...
Avatar - Dinar
15. 11. 2012 07:48
Tak teď exeo
přichází o 1,8tsi 118kW, takže zbývá altea, yeti a superb. Vypadá to, že ta "výměna" 1,8tsi za 1,4tsi u passatu, která tu ztrhla obrovskou diskusi, je skutečně jen generační výměnou motoru 1,8tsi, tj. v prvním kroku postupné ukončení výroby té stávající 118kw verze.
Avatar - Dinar
15. 11. 2012 07:44
Re: 1,8TSI 88kW
On tě nemá čím chápat... zbytečná debata. :-!