Šéf Hondy uznává chyby amerického Civicu, slibuje nápravu
Honda letos v dubnu uvedla na trh novou generaci modelu Civic. Američtí zákazníci vůz přijali chladně, od začátku roku do listopadu 2011 se v USA prodalo 200.690 Civiců, což je o 13 % méně než za stejné období loňského roku.
Magazín Consumer Reports pak nový Civic nezařadil do žebříčku doporučených vozidel. To se této Hondě stalo poprvé za více než deset let. Consumer Reports měl mimo jiné výhrady k horšímu zpracování interiéru.
Vedení Hondy o problémech nového Civicu ví a snaží se je co nejrychleji řešit. Jedním z možných řešení má být brzký facelift vozu, který by mohl přijít již v polovině roku 2013.
Aktuální Civic byl vyvíjen v době ekonomické krize, Honda tak očekávala, že zákazníci budou žádat spíše levnější, hůře vybavené vozy, konkurenční automobilky ale naopak přišly s lépe vybavenými automobily.
Za nižšími prodeji však může stát i březnové zemětřesní v Japonsku a nedávné záplavy v Thajsku, které vyřadily z provozu mnohé dodavatele výrobních dílů. Kvůli tomu musela Honda omezit provoz některých svých továren, navíc kvůli tomu odložila uvedení nového Civicu na evropské trhy.
Původně se devátá generace Civicu měla v Německu a Velké Británii začít prodávat na konci ledna 2012, podle současných prognóz však prodej nového Civicu v Británii a Německu začne až na konci února 2012. Ve zbývajících částech Evropy se tohoto vozu dočkáme až v dubnu 2012.
Nový turbodiesel pro evropský Civic
Pro evropský Civic Honda chystá novou vznětovou šestnáctistovku, která doplní 2,2litrový turbodiesel. Díky novému motoru, který bude na trh uveden na konci roku 2012, se mají zvýšit prodeje tohoto modelu. Honda chce v Evropě ročně prodávat asi 100 tisíc Civiců.
Honda věří, že až 65 % v Evropě prodaných Civiců bude poháněno právě tímto chystaným 1,6litrovým vznětovým motorem. Výkon jednotky 1,6 i-DTEC se má pohybovat okolo hodnoty 88 kW
Nový Civic je zatím možné objednávat se třemi motory. Základem je benzinový motor 1,4 l s rozvodem OHC o výkonu 73 kW, druhou zážehovou jednotkou v nabídce je bestseller z minulé generace, 1,8i-VTEC posílený na 104 kW. Jediným nabízeným vznětovým agregátem je v současnosti 2,2litrový čtyřválec s výkonem 110 kW.