7.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéfdesignér Peugeotu oživil legendu. Co říkáte na moderní interpretaci 205 GTi?

 

Peugeot 205 GTi patří mezi nejslavnější modely historie této značky. Šéfdesignér Peugeotu se nyní tento hot hatch z osmdesátých let rozhodl oživit.

Osmdesátá léta patřila rychlým hatchbackům a jedním z nejslavnějších z nich byl Peugeot 205 GTi. Přestože francouzská značka dnes opět malý hot hatch nabízí, v podobě modelu 208 GTi, rozhodl se její šéfdesignér Gilles Vidal se svým týmem legendární 205 GTi oživit. Výsledkem je série kreseb, která opravdu stojí za to!

Gilles Vidal a jeho tým v rámci kreativního workshopu navrhl dokonce hned tři různé moderní interpretace 205 GTi, což dokazuje, že slavný osmdesátkový hot hatch V Peugeotu stále milují. Všechny tři si uchovávají hranaté křivky dávného předchůdce, liší se ale zpracováním jednotlivých detailů, a to především v oblasti zádě.

Designér si hrál s různými řešeními, přičemž jako favorita vybral nakonec bílý návrh s velkým logem Peugeotu na zádi a koncovými světly, jejichž grafika tvoří vodorovné proužky. Tato varianta má ostatně i nejblíže originálnímu automobilu. Nevíme, jak vám, nám v redakci se ale návrhy hodně líbí!

Bohužel však tohle bylo jen designérské cvičení. Rozhodně tak nečekejte, že by se moderní interpretace 205 GTi ve výrobě v dohledné době objevila, vždyť na trhu již je Peugeot 208 GTi. I když kdo ví, třeba nákresy vzbudí pozornost, časem bude postaven koncept a 205 GTi se v moderní podobě vrátí. Nám by to tedy nevadilo!

V krátkosti připomeňme, že původní Peugeot 205 GTi (Gran Turismo Internazionale) vstoupil na trh v roce 1984, kdy byl poháněn atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 76 kW. V roce 1987 následovala vylepšená varianta s novou hlavou válců a většími ventily, která znamenala zvýšení výkonu na 86 kW. Už o rok dříve dorazila silnější varianta s devatenáctistovkou pod kapotou, která šestnáctistovku postupně nahradila. Měla 94 kW nebo 88 kW, podle toho, zda měla, či neměla katalyzátor.

Komu pak „gétéíčko“ nestačilo, pro toho tu byl Peugeot 205 Turbo 16, homologační auto závodního speciálu pro Skupinu B. Ďábelský stroj se však pro sériové 205 hodně lišil, neměl motor vpředu, ale uprostřed, který navíc poháněl všechna kola.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zemanovy výroky připomínaly výměnný obchod, řekl soudce Baxa Zemanovy výroky připomínaly výměnný obchod, řekl soudce Baxa

K výměnnému obchodu přirovnal bývalý předseda Nejvyššího…

Varování z Davosu. Riziko značného propadu trhů trvá, tvrdí nobelista Shiller Varování z Davosu. Riziko značného propadu trhů trvá, tvrdí nobelista Shiller

Akciové trhy zažívají solidní začátek roku 2019. Držitel…

Miliardový český projekt na výrobu baterií se rozjíždí Miliardový český projekt na výrobu baterií se rozjíždí

Už na podzim má v Česku začít produkce zcela nového typu…

Trump: Uznávám vůdce opozice Guaida úřadujícím prezidentem Venezuely Trump: Uznávám vůdce opozice Guaida úřadujícím prezidentem Venezuely

Předseda venezuelského parlamentu Juan Guaidó, který je…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

 






 
První auto s turbodmychadlem? Nemáte šanci uhodnout

První auto s turbodmychadlem? Nemáte šanci uhodnout

Dnes 18:50

Přeplňování motoru turbodmychadlem se obecně historicky pojí se značkami Porsche, Saab a BMW. Jenže v USA dokázali tuto techniku nabídnout v autě o celou dekádu dříve.




Blesk.cz

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se kterým se to podaří?

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se…

Podle aktuálních statistik se dnes s problémy s početím potýká zhruba šestina párů. Příčin je mnoho, od různých…

Záhada Večerníčka odhalena po 54 letech! Jak mění vozítka?

Záhada Večerníčka odhalena po 54 letech! Jak mění vozítka?

Děti v Česku ho znají už 54 let! Legendární televizní Večerníček a jeho 40 vteřin trvající znělka celou tu dobu…

 

iSport.cz

Trškova pekelná smůla na Olomouc. Nejdřív zlomená kost, teď je opět mimo

Trškova pekelná smůla na Olomouc. Nejdřív zlomená…

To snad ne! Sotva se vítkovický obránce Peter Trška (26) vydrápal z těžkého zranění, musí řešit další problém. A…

Výluka v NHL? V Hradci se připravují. Plácli jsme si s Hertlem, říká Bednář

Výluka v NHL? V Hradci se připravují. Plácli jsme si…

V NHL mezi hráči jde o hodně diskutované téma, byť sezona je v plném běhu. Ovšem už ta příští (2019/20) může být…

 

Reflex.cz

Francouzské žluté vesty mají zvláštního nepřítele: Poškodily 60 % kamer na měření rychlosti

Francouzské žluté vesty mají zvláštního nepřítele:…

Když byla v minulém roce na mnoha silnicích ve Francii snížena povolená rychlost z 90 na 80 kilometrů v hodině,…

Špionážní seriál Bez vědomí na pozadí československých socialistických osmdesátých let

Špionážní seriál Bez vědomí na pozadí…

Ve špionážním seriálu Bez vědomí, které se odehrává v 80. letech v Praze, si zahrají Hattie Morahanová (Kráska a…