Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér Peugeotu Vidal: Čtyřdveřové kupé je možná cesta (rozhovor)

David Bureš
Diskuze (21)
Gilles Vidal se rozhovořil nejen o modernizované 208, ale také o možné budoucnosti francouzské značky.

Tři roky po premiéře Peugeotu 208 se na stejném místě prezentuje jeho modernizované provedení. Nejen o faceliftované 208 jsme si v exkluzivním rozhovoru popovídali s šéfdesignérem Peugeotu Gillesem Vidalem. V této funkci pracuje od roku 2010.

Peugeot prezentuje v Ženevě modernizovaný hatchback 208. Jakým způsobem se auto změnilo?

Upravili jsme především příď. Nezměnili jsme však kapotu, není to spektakulární facelift, je to spíše precizní facelift. Přední masku jsme trochu rozšířili. Auto proti současnému řešení působí širším dojmem a také dynamičtěji. Koncová světla jsou jednodušší, díky třem linkám působí trojrozměrným dojmem. Vodorovný řez ve světlech pak auto opět opticky rozšiřuje. Není to moc změn, jsou však efektivní v tom udělat auto širší, stabilnější a dynamičtější.

Jak dlouho trvá navrhnout modernizovaný automobil?

Facelift je velice rychlý projekt. Zcela nový vůz, jakmile jednou rozhodnete o tom, co chcete udělat, trvá asi čtyři roky, než je hotový. Dva roky vývoje designu, dva roky realizace. Facelift je mnohem rychlejší, trvá asi dva, dva a půl roku.

Kdy začaly práce právě na modernizované 208?

Zhruba před dvěma lety.

Když pracujete na zcela novém automobilu, počítáte již s tím, jak by se mohl změnit v rámci modernizace?

Snažíme se na to příliš nemyslet. Musíte mít dostatek času na to udělat dobrou práci, zároveň chcete, aby definitivní design byl hotový co nejpozději, co nejblíže premiéře auta, aby auto působilo co nejmoderněji. Je to hra, rozhodnout co nejpozději a zároveň udělat to kvalitně.

Kolik lidí pracuje na faceliftovaném autě? Je to menší tým než na novém?

Pracuje na něm méně lidí, protože nenavrhujete celý automobil. Je to velice malý tým ve srovnání s tvorbou nového auta.

Na návrhu nového vozu pracuje tedy kolik lidí?

Na jednom autě pracuje šest až sedm kreativců, vedoucích designérů a designérů pro exteriér, interiér nebo materiály. Jsou tu ale další lidé pracující na maketách vozu ve skutečné velikosti nebo lidé pracujících v CADu (návrhářský program).

Poslední vozy Peugeot přijely se speciálně řešeným interiérem nazvaným i-Cockpit. Počítá se s tímto řešením i v dalších modelech?

Ano, počítáme s ním, protože funguje. Nemáme jedinou negativní zpětnou vazbu na toto řešení. Všichni naši klienti ho mají rádi a oceňují jeho ergonomii.

Koncepty Peugeot v minulosti předvedly futuristické materiály, ať už tzv. Newspaper Wood v konceptu Onyx nebo tzv. Shark Skin v Exaltu. Počítáte s těmito materiály i v sériových modelech?

Pracujeme na tom, ale není to jednoduché. Inovativní materiály je vždy lehké udělat pro koncept , ale je těžké je uvést do série. Musí být totiž schopné života, musí vydržet to, čím auto v běžném dni prochází. Newspaper Wood, Shark Skin nebo hi-tech pletená tkanina v Quartzu, kterou najdete v botách Nike mají význam, jsou zajímavé. Nicméně musí přežít v autě, potřebují projít testy. Vedle materiálů v konceptech máme alternativy, které studujeme.

Už jste rozhodli jaké z těchto materiálů budete dále vyvíjet?

Chceme přinést něco pořádného, zajímavého pro klienty. Ještě jsme však nerozhodli, jaký (nový) materiál skutečně použijeme, jaký materiál skutečně všechno vydrží.

Peugeot nedávno prezentoval model RCZ R v edici Bimota. Plánujete další spolupráci s tímto výrobcem motocyklů?

Je to pouze speciální edice vytvořená v Itálii, je to unikátní kousek.

V současnosti je velice populární segment SUV. Chystá Peugeot nějaké novinky v této oblasti?

Už jich máme vcelku hodně, 2008, 3008 a 4008. Budeme pokračovat v tomto konceptu. Je to velice silný trend na celém světě. Určitě budeme silnější a silnější v této oblasti. (Nové vozy) uděláme inovativní, zajímavé, moderní.

Spekulovalo se o tom, že Peugeot chystá čtyřdveřové kupé, model ve stylu Mercedes-Benzu CLA. Je to pravda?

Postavili jsme koncept Exalt, který ukazuje mnohem dynamičtější a kompaktnější verzi toho, co může být čtyřdveřový sedan. Je to experiment, studie, studujeme alternativy. Možná jednoho dne takové auto postavíme, je to jedna z možností. V současnosti to není definitivní cesta, kterou půjdeme.

David Bureš
Diskuze (21)
6. 3. 2015 13:20
Re: O i-cocpitu nepochybují. Zvláštní.
Tohle není diskuze pod testem či pod článkem typu "co koupit"
Je to o funkčnosti i-cockpitu a moje zkušenost je ta že funguje dobře a argumenty proti jsou víceméně "nechci si zvykat".
Z hlediska bychaření jsme bychaři všichni a jediný kdo se k tomu může relevantně vyjadřovat je ten kdo už s i-cockpitem alespoň půl roku žije...
6. 3. 2015 13:20
Re: O i-cocpitu nepochybují. Zvláštní.
Tohle není diskuze pod testem či pod článkem typu "co koupit"
Je to o funkčnosti i-cockpitu a moje zkušenost je ta že funguje dobře a argumenty proti jsou víceméně "nechci si zvykat".
Z hlediska bychaření jsme bychaři všichni a jediná kdo se k tomu může relevantně vyjadřovat je ten kdo už s i-cockpitem alespoň půl roku žije...
5. 3. 2015 07:17
Re: O i-cocpitu nepochybují. Zvláštní.
A bychař, co pak pouští moudra :-) s tím tady jistě oslníš :-)
4. 3. 2015 19:27
Re: O i-cocpitu nepochybují. Zvláštní.
2x
4. 3. 2015 19:26
Re: O i-cocpitu nepochybují. Zvláštní.
Nekoupil, protože jsem kupoval střední třídu, 308 jsem si jen tak zkoušel. (abych pak mohl pouštět moudra.. ;-) )
A klidně řeknu že kdybych měl v současné době kupovat nižší střední, tak 308 by byla favoritem..