SEMA 2007: Roush P51A Mustang – Ze vzpomínek veterána
Legendární stíhačka P-51 Mustang patřila mezi stroje, které rozhodly o vzdušní převaze spojenců ve 2. světové válce. Většinou doprovázela bombardéry při náletech na Německo a díky motoru Rolls-Royce Merlin, kapalinou chlazenému dvanáctiválci o výkonu 1283 kW (1745 k), dokázalo tohle letadlo vyvinout rychlost téměř 710 km/h. Právě stíhací letoun Mustang měl v hlavě Jack Roush, majitel stejnojmenné společnosti, která se orientuje na úpravy vozů značky Ford, když hledal inspiraci pro další kreaci na výstavu SEMA.
„Často jsem říkal, že ještě nikdo nepostavil Mustang, který by spojil prvky letadla a automobilu do jednoho celku tak, aby se mi to líbilo,“ pronesl při odhalení modelu Roush P51A Mustang Jack Roush, který je velkým fanouškem létání a sám vlastní dva stíhací stroje P51 Mustang.
Protože vůz dokáže na zadní kola poslat 375 kW (510 k) a 694 Nm (místo sériových 221 kW/300k), je zřejmé, že pod kapotu vlezli technici nejen s laptopem. Vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l dostal výkonnější vstřikovače, nový palivový systém, kovanou klikovou hřídel, kované aluminiové písty, kované ojnice, hliníkové sání s větším průměrem a kompresní poměr se snížil z 9,8:1 na 8,6:1. Prostě kompletní přestavba provedená za jediným účelem – instalace mechanického kompresoru, kterému říkají Roushcharger.
Karoserie nejvýkonnějšího Mustangu ze stáje Roush také nezůstala stranou. Dostala kompletní aerodynamický bodykit, nechybí 18palcová kola, posílené brzdy (14palcové disky s čtyřpáskovými třmeny vředu) a tvrdší podvozek. Interiér byl zušlechtěn kůží, hliníkovými pedály a zkráceným řazením.
Pokud bystě trpěli nepřekonatelnou touhou vlastnit Roush P51A Mustang, doporučujeme vám okamžitě kontaktovat výrobce. Začátkem roku 2008 vyprodukuje pouze 100 kusovou sérii.