Setra: Nová generace sedadel

Setra: Nová generace sedadel

 
 

Tradiční německá značka autobusů na letošním IAA sice nepředstavila žádný nový model, ale i tak měla na stánku plno novinek.

Nejdůležitější novinkou značky Setra na letošním veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru se stala nová generace sedadel. Kromě toho se zde prezentoval také první autobus Setra oceněný ekologickou značkou Modrý anděl, motory pro linkové i zájezdové autobusy splňující emisní normu EEV i bez filtru pevných částic a nové prvky výbavy pro autobusy nejvyšší řady.

Nová sedadla

Setra se při vývoji nových sedadel zaměřila na snížení hmotnosti, funkčnost, variabilitu a zvýšení bezpečnosti i komfortu. Nabídka sahá od funkčních sedadel pro kombinovanou linkovou i zájezdovou dopravu až po luxusní křesla pro dálkové zájezdy.

Nový je tvar sedáků, opěradel i opěrek na ruce. V sedadlech je integrováno ovládání s nezaměnitelným uspořádáním, které umožňuje vysunutí sedadla do chodbičky a nastavení sklonu opěradla. Jednoduchý výklopný mechanismus opěrek na ruce má výrobce patentován.

Poprvé jsou sedadla uložena na odpružené konstrukci. Podstavec sedadla, vyrobený z lehkého dvoutrubkového rámu z hliníku, společně s novým uložením sedadel zabraňuje jejich kmitání při jízdě bez cestujících.

Zámky bezpečnostních pásů jsou montovány na bocích, mimo plochu sedáku. Novinkou u všech sedadel je jejich umístění na straně u chodbičky. Záchranářům to ulehčí přístup k cestujícím v případě nehody a zároveň umožní u okna sedícím cestujícím lepší manipulaci s bezpečnostním pásem. Sériově jsou sedadla v autobusech značky Setra vybavena dvoubodovými pásy, na přání je možné vybavit sedadla také pásy tříbodovými.

Příkřejší sklon opěradel v nulové pozici usnadňuje cestujícím vstávání. Pokud je opěradlo skloněné, vrátí se po opuštění sedadla automaticky do původní polohy. Stejným způsobem fungují i opěrky nohou.

Díky použití lehkých materiálů výrazně klesá hmotnost jednotlivých dvousedadel. U zájezdového autobusu o délce 12 metrů v tříhvězdičkovém provedení činí tento pokles hmotnosti celkově až 70 kg.

Široká nabídka

Setra na IAA představila celkem čtyři verze nových sedadel. První z nich je Setra Route pro autobusy třídy Business Class s kombinovaným provozem. Toto sedadlo je sériově vybaveno pevným opěradlem, zkráceným sedákem a madlem na každém sedadle na straně chodbičky. Pro zvýšení komfortu cestujících jsou v nabídce příplatkové výbavy područky, stavitelná opěradla, boční posuv sedadel, nožní opěrky a mnoho variant čalounění a potahů. Ochranou proti vandalismu může být plastová skořepina na zadní straně sedadel.

Pro vyšší třídy zájezdových autobusů jsou určena sedadla Setra Voyage. V jejich případě je standardem stavitelné opěradlo, boční posuv, dvojitá madla, sklopná područka na straně chodbičky, síťka na zavazadla a silné čalounění. Příplatkovou výbavu mohou představovat podpěry nohou, přípojky pro sluchátka, kůží potažené hlavové opěrky a další prvky.

Další stupeň v nabídce nových sedadel Setra představují verze Voyage Plus a Voyage Supreme. První jmenovaná se vyznačují dodatečným čalouněním a speciálním střihem potahů. Poslední verze má představovat vrchol luxusu mezi autobusovými sedadly díky mohutnějšímu čalounění a použití kůže na opěrky hlav a další části.

Setra svým zákazníkům nabízí více než 80 různých látek a dvanáct druhů kůží, které lze vzájemně kombinovat. K individualizaci interiéru autobusu mohou přispět i dekory ze dřeva nebo karbonu.

Tři typové řady autobusů

Pro modelový rok 2011 se nabídka značky Setra skládá z typových řad MultiClass, ComfortClass a TopClass. Tiskové materiály vyzdvihují jejich elegantní vzhled, komfortní interiéry i vysokou bezpečnost. K důležitým novinkám ovšem vedle sedadel patří i to, že všechny autobusy s řadovým šestiválcovým motorem OM 457 splňují i bez filtru pevných částic momentálně nejpřísnější dobrovolnou emisní normu EEV.

Autobusy zastupující na IAA řadu TopClass 400 prezentovaly možnosti komfortní výbavy. Třínápravový autobus Setra S 416 HDH byl vybaven kávovarem Jura, chladícím boxem a na podlaze měl obklad z kamene. Inspiraci letadly a vlaky předvedl patrový autobus S 431 DT. Spodní část jeho interiéru nabídla komfort první třídy s výklopnými monitory ve stolcích a připojením k internetu.

Střed výrobního programu značky Setra zastupuje řada ComfortClass 400. Tyto autobusy lze využívat pro příležitostný provoz na meziměstských i dálkových linkách a také jako výletní a zájezdové. K jejich přednostem patří bohatá bezpečnostní výbava. Ta obsahuje systém Front Collision Guard, aktivní tempomat ART, aktivní brzdový asistent ABA, asistent pro jízdu v jízdním pruhu SPA a xenonové světlomety Litronic. Od roku 2011 se stane standardem pro všechny autobusy Setra nový protipožární hlásič.

Univerzální autobusy použitelné pro linkovou i zájezdovou dopravu představuje řada MultiClass 400. V ní má výjimečné postavení Setra S 415 NF. Tento model je prvním zástupcem své značky, který získal ekologické ocenění Modrý anděl. To je v Německu propůjčováno mimořádně ekologickým výrobkům již od roku 1978 a o jeho udělení rozhoduje sdružení RAL a Spolkový úřad pro životní prostředí. K získání prestižního ocenění přispělo nejen splnění normy EEV, ale i použité materiály a ekologická výroba. Autobus vystavený v Hannoveru nesl na bocích loga ocenění a na jeho podlaze byl zelený trávník.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Setra: Nová generace sedadel

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…