Setra S 531 DT: Nová generace luxusního patrového autokaru nastupuje

 

Setra patří mezi tradiční výrobce patrových zájezdových autobusů od počátku osmdesátých let dvacátého století a nyní uvádí jejich čtvrtou generaci, která je zároveň zástupcem její vrcholné modelové řady.

Německá značka Setra se zařadila mezi výrobce patrových zájezdových autobusů na počátku osmdesátých let dvacátého století. První generaci jejích patrových autobusů představoval model S 228 DT z let 1982 až 1993. Zároveň s koncem tohoto modelu nastoupil patrový autobus S 328 DT, jehož přímým nástupcem se stal v roce 2002 představený model S 431 DT, který byl uveden jako vlajková loď řady TopClass 400.

V současnosti představuje vrchol v nabídce značky Setra modelová řada TopClass 500, která byla uvedena v roce 2013, ale až v letošním roce ji rozšiřuje nový luxusní patrový autokar S 531 DT, který přebírá status výjimečnosti právě od modelu S 431 DT.

Setra S 531 DT navazuje svým elegantně zdrženlivým designem na jednopodlažní zástupcem řady TopClass 500 i svého předchůdce a pyšní se propracovanou aerodynamikou, v jejímž případě zmiňuje výrobce koeficient odporu vzduchu Cd = 0,35. Právě aerodynamické vlastnosti vozidla mají stát za snížením spotřeby paliva o sedm až deset procent v závislosti na použití autokaru.

Setra a 65 let jejích autobusů ve velké galerii

Novinka s celkovou délkou 14.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 4000 mm je podobně jako její předchůdce, který má shodnou šířku i výšku, ale je dlouhý „jen“ 13.890 mm, největším zástupcem své značky. Rozvor mezi první a druhou nápravou je u tohoto modelu 6700 mm a mezi druhou a třetí nápravou 1350 mm. Poloměr otáčení uvádí výrobce 23,1 m.

Autokar ve své standardní podobě nabízí 78 sedadel pro cestující ve dvou podlažích, z nichž to dolní má vnitřní výšku ke stání 1,8 m, zatímco horní 1,68 m. Výrobce vedle standardního provedení již nyní nabízí interiér, v němž může být 83 sedadel a k dispozici budou samozřejmě i konfigurace podle požadavků dopravců. Zavazadlové prostory autobusu ve standardním provedení mají nyní objem 8,4 m3.

Přístup na horní patro umožňují dvě schodiště, z nichž jedno je umístěno za sedadlem řidiče a druhé u zadních dveří nad první zadní nápravou. Vedle svých konkurentů vyniká značka Setra nabídkou různých typů komfortních stavitelných sedadel, u nichž lze navíc volit z několika provedení čalounění.

Součástí výbavy, zvyšující cestovní komfort je vedle pohodlných sedadel, klimatizace a multimediálního systému s obrazovkami i kuchyňka a toaleta, u níž došlo k výraznému nárůstu vnitřního prostoru ve srovnání s předchůdce a zvýšila se u ní i výška stropu a to ze 170 cm na 182 cm. Palubní telefon se dvěma základnami, umožňuje komunikaci se servisním personálem nebo průvodci během jízdy.

Video

Vysokou míru bezpečnosti provozu má zajistit armáda asistenčních systémů v čele s Active Brake Assist 4. Ten kromě dříve dostupných funkcí - maximální brzdění v plném rozsahu v reakci na stacionární předměty a překážky, které se pohybují před vozidlem - nyní obsahuje také detekci chodců s automatickou brzdou.

Světovou premiérou v segmentu autobusů a autokarů je při uvedení modelu S 531 DT začlenění systému Sideguard Assist do jeho výbavy. Tento systém využívá radarové senzory, které monitorují pruh vpravo od autobusu po celé délce vozidla. Při odbočování a zatáčení varuje řidiče před chodci, cyklisty a stacionárními překážkami. Slouží také jako pomocník při změnu jízdního pruhu.

Dalšími systémy zvyšujícími bezpečnost provozu jsou mimo jiné aktivní tempomat s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu (SPA), systém Attention Assist (ATAs), který je schopen rozpoznat počínající znaky únavy řidiče a vyzvat ho, aby si včas dopřál pauzu. Samozřejmostí jsou i ESP, EBS a sledování tlaku v pneumatikách (TPMS).

Neoplan, Setra, Van Hool a VDL: Patrový autobusový luxus (+video)

Pohonnou jednotkou pro nový patrový autokar značky Setra je přeplňovaný řadový šestiválec OM 471 Euro VI, poskytující z objemu 12,8 l výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 2500 N.m při 1100 min-1.

O přenos točivého momentu na kola se stará osmistupňová automatizovaná převodovka Mercedes-Benz GO 250-8 MPS s inteligentním řešením plíživého pohybu vpřed i vzad pro opatrné pojíždění. Nejde o prokluzování spojky a tudíž úbytek její životnosti. Minimální rychlost dovoluje extrémní snížení otáček motoru s pojistkou proti jeho úplnému zastavení.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
Zdroj: Daimler Buses

Štítky Profi Video Autobusy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 





 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…