Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Shanxi Victory S102: Čínská kopie Cadillacu Escalade

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Kopírování designu je v Číně stále poměrně běžnou záležitostí a jedním z nejnovějších produktů je pick-up, jehož tvůrcům se zalíbil Cadillac Escalade.

Za vznikem pick-upu Shanxi Victory S102 má stát státem vlastněný koncern sídlící v provincii Shanxi a nesoucí její jméno. Hlavní činnost tohoto koncernu představuje především doprava a prodej uhlí. Prostřednictvím svých dceřiných podniků se ovšem věnuje mimo jiné i leteckému a chemickém průmyslu.

Pod křídla Shanxi Victory Coal Co., Ltd. patří i firma zaměřená na vývoj a výrobu spalovacích motorů, která produkuje i kompletní automobily. Mezi její aktuální produkty patří mimo jiné i pick-up Shanxi Victory S102, jehož přední partie jsou až na pár drobných odchylek dokonalou kopií přídě luxusního pick-upu Cadillac Escalade EXT.

Designem předních partií ovšem veškerá podobnost s Cadillacem končí. Shanxi Victory S102 je s celkovou délkou 5.030 mm, šířkou 1.720 mm, výškou 1.710 mm a rozvorem náprav 3.025 mm výrazně menší než jeho severoamerický vzor. Cadillac Escalade EXT je totiž dlouhý 5.639 mm, široký 2.009 mm, vysoký 1.892 mm a má rozvor náprav 3.302 mm.

Stejně jako v případě vnějších rozměrů i pod kapotou je Shanxi Victory S102 oproti Cadillacu výrazně poddimenzován. Osmiválec Cadillacu Escalade EXT má objem 6,2 l, výkon 301 kW (409 k) a točivý moment 565 Nm. S motorem spolupracuje šestistupňová automatická převodovka

Čínský pick-up je k dispozici se zážehovým čtyřválcem s označením JM491Q-ME, poskytujícím z objemu 2,2 litru výkon 67 kW (91 k) a točivý moment 193 Nm. Druhou pohonnou jednotkou je turbodiesel Isuzu 4JB1-TC. Tento čtyřválec má z objemu 2,7 l výkon 74 kW (100 k) a točivý moment 215 Nm. Oba motory jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - twistedTSD
24. 7. 2012 16:03
Re: Fuj
Rozumný kompromis? Tobě v Evropě opravdu chybí další trapný pokus od čínských kopíráků?
24. 7. 2012 15:17
Re: Fuj
nevypada to zle, ale v autech podobneho typu se roky praxe a zkusenosti zada brumlani osmivalce, s tim benzinovym ctyrhrnkem si to nedovedu predstavit ani v nejdivocejsim snu. Velky pickup, co se nerozjede ani z krizovatky, protoze mu 2x chcipne motor a nasledne odjede se zvukovou kulisou tyraneho HTP... :no:

V tom turbodieselu by to mohl byt rozumny kompromis pro evropu, neco ve stylu Dacie, kdyby si ovsem chudi evropani kupovali pickupy 8-s .

Chtel bych to videt nazivo, jake to ma zpracovani a jak to funguje
24. 7. 2012 12:58
hnus
Kill It with fire!
Avatar - Balkan
24. 7. 2012 10:42
rozmery
pán redaktor, slovo "vyrazne" menší by som si rozhodne odpustil,lebo rozmery tohto pick-upu sa zhoduju so štandardnym Escalade, jasne, pick-up(ESV) je dlhší,ale...dovolim si tvrdiť(na zákalde foto) že keby sa to objavilo v BA alebo v Prahe menej zainteresovany by si nevšimli rozdiel. Ja som napr. bol dost prekvapeny(zvonku) z kopie predchádzajúcej RAV4
24. 7. 2012 10:29
Re: Fuj
Zepředu to je fakt ošklivý. Vypadá to.... vypadá to jako... jako originál >:-[]