Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Silniční McLareny motory Honda nedostanou

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Spekulace ohledně motorů Honda v budoucích McLarenech pro běžný provoz berou zasvé. Britská automobilka se spolehne na vlastní jednotku.

McLaren uzavřel s Hondou kontrakt na dodávku motorů pro F1 od sezóny 2015 a okamžitě po oficiálním zveřejnění se vyrojily spekulace ohledně vývoje nového silničního modelu. Dostane nový McLaren P13 coby konkurent Porsche 911 Turbo japonský motor? Zdálo by se to logické, vždyť takřka dvacetileté partnerství s Mercedesem přineslo kromě sportovních úspěchů i supersport SLR McLaren, který se dokonce kompletoval ve Wokingu. Bolid měl vpředu umístěný kompresorový vidlicový osmiválec AMG 5,5 l s výkonem 460 kW (625 k).

Nejmenovaný zdroj přímo z automobilky prozradil britskému Autocaru: „V současné době neexistuje žádný očekávaný dopad na divizi silničních vozů v důsledku dohody s Hondou.“ V útrobách novinky s největší pravděpodobností najdeme opět dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec 3,8 l, který ovšem bude naladěn zhruba na 450 koní (331 kW). Byl použit už v MP4-12C a pohání i hypersport P1, byť zde v kombinaci s elektromotorem. P13 už je v pokročilejší fázi vývoje, na trh přijde za dva roky a dle odhadů by měl stát asi 120 tisíc liber, což současnosti odpovídá necelým 3,7 milionům korun.

Honda bude od roku 2015 dodávat McLarenu pro monoposty F1 nové přeplňované šestiválce 1,6 l, které nahradí současné atmosférické osmiválce 2,4 l. Smlouva s Mercedesem tedy platí jen do konce příští sezóny, která bude pro tyto pohonné jednotky první. Předchozí partnerství britského týmu a japonské automobilky dopadlo velmi dobře. V letech 1988-1991 získal McLaren čtyři tituly mistra světa mezi jezdci i konstruktéry, třikrát se radoval Ayrton Senna, jednou Alain Prost. Oba piloti s typem MP4/4 dominovali mistrovství světa 1988, kdy vyhráli 15 ze 16 Grand Prix. Celkem získali jezdci v červenobílých barvách 44 individuálních triumfů v jednotlivých závodech. Honda spolupracovala s McLarenem až do konce roku 1992. Poté McLaren absolvoval jednu sezónu s motory Ford a jednu s motory Peugeot, od roku 1995 intenzivně spolupracoval s Mercedesem.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)