Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je Škoda 120 GLS v dokonalém stavu. Cena však není největší problém…

Jan Mička
Diskuze (24)
Škodu 120 v krásném stavu by dneska člověk pohledal. Na inzercích zahraničních serverech jsou jich mraky, v případě tohoto kousku to má však jeden „drobný“ háček.

Sehnat dnes Škodu 120 v hezkém a originálním stavu není jenom tak. Na našich silnicích stále není problém jich potkat docela dost, většinou jde ale o vraky, garážové úpravy nebo tuning, což bývá z mého pohledu asi to největší zlo. Avšak, čest výjimkám!

Narazíte-li na hezký kousek, je pravděpodobné, že nějaké peníze přesto do renovace vrazíte, ona ale nemusí být nejnižší ani ta prvotní investice. Navíc se vámi vybraný vůz nemusí nacházet ve stejném státě, a dokonce ani kontinentě.

Poohlížet se po starých škodovkách v zahraničí nemusí být tak špatný nápad, kupříkladu v Německu můžete narazit hned na několik hezkých kousků Škody 120. Například „elko“ s necelými 60.000 ujetými kilometry, rokem výroby 1981 a cenou 7900 eur (asi 205.000 Kč, snímky v galerii).

Prokousáváte se inzertními servery dál a dál, když tu najednou narazíte na 120 GLS (Grand de Luxe Super, nejluxusnější provedení) za stále relativně přijatelných 8000, jenže bohužel kanadských dolarů a auto se nachází ve městě Mississauga, šestém největším městě Kanady. A to už bude oříšek…

Podívejte se na náš test Škody 105 L:

Video se připravuje ...

Cena v přepočtu na koruny činí nějakých 141.000 Kč, což je ještě relativně v pořádku, pokud uvážíme, že vůz od své výroby v roce 1985 najel jenom 12.500 kilometrů a je v naprosto bezvadném stavu. Soudě podle roku výroby jde o verzi s pětistupňovou převodovkou a úhlovou zadní nápravou. Majitel vůz inzeruje na serveru kijiji.ca, odkud pocházejí také fotografie, nečekejte ale více než naprosto základní informace a dodatek, že vůz jede jako nový.

Možná vás napadne, jak se Škoda 120 do Kanady vlastně dostala, ona se tam ale nabízela zcela běžně. Do Ameriky se začaly škodovky dovážet v roce 1947, tehdy se podle dostupných informací prodalo pět tudorů, větší počet vozů se však prodal až v roce 1957, kdy bylo zaregistrováno přes 400 vozů Škoda Spartak. Tím se dostávám ke Kanadě – tam se v roce 1950 prodalo přes jedenáct set tudorů. O trend však rozhodně nešlo, protože o rok později padly prodeje škodovek na nulu.

Server iDnes.cz, který informace o počínání Škody v zámoří zveřejnil, přičítá výkyvy v prodejích tehdejší politické situaci, zejména pak faktu, že značka nemohla mít v zahraničí oficiální zastoupení. Na začátku sedmdesátých let prodeje škodovek v Kanadě i USA skončily, zlomovým okamžikem však byl rok 1983, kdy si obchodník Gary Berg založil firmu Skocar a začal vozy Škoda v Kanadě opět nabízet. Šlo o modely 105/120, díky čemuž se do země pravděpodobně dostala i stodvacítka GLS inzerovaná na serveru kijiji.ca.

Jan Mička
Diskuze (24)
Avatar - m.z.
6. 10. 2017 23:08
Re: ehm
Další znalec
Avatar - JDM
6. 10. 2017 19:49
Re: ehm
a kolik že se těch škodovek prodá? ti jsi si nějakou koupil? nikdo to nechce , lidi to vyhazovali protože to byli krámy , dneska si ti dobrodruzi myslí že na tom zbohatnou... jsou to křápy který žádný sběratel nebo človek co chce youngtimer nikdy nekoupí leda tak nějakej přefetovanej hipster z reklamy...
Avatar - JDM
6. 10. 2017 19:46
Re: Nesmysl
jo svezení je to dost podobný jako na koňským povozu >:D bože před 10ti lety tyhle auta stáli na každým sídlišti a ani v kovošrotu už to nechtěli >:D a ted tu hnusnou jebku střílí borci za statisíce ... asi dobrej matroš :-!
Avatar - Stejsn
6. 10. 2017 08:51
Re: ehm
No tak to jsme rádi, že tomu rozumíš. Hned jsme klidnější.
6. 10. 2017 08:00
Re: Skodovky v kanade
Tak to bylo napsany od Hrdlicky v knizce Voukoli okridleneho sipu. Sam potvrdil, ze nerizeny katalyzator je nesmysl, musely se pouzit teplotne odolne katalyzatory, ale ze na vyvoj vstrikovani takhle narychlo nebyly prostredky. Ale je otazka, jestli si jeco neprikraslil :-)