Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahle krásná Škoda 1200 je na prodej. Je v perfektním stavu, ale ten volant...

David Bureš
Diskuze (7)
Škoda 1200 byla prvním sériovým modelem mladoboleslavského výrobce s celokovovou karoserií. Do výroby vstoupila v roce 1952.

Pokud budeme hledat nějakou socialistickou škodovku, do níž se hodí investovat, obvykle se mluví o modelech 1000 MBX nebo felicia. Zajímavým tipem ale klidně může být i Škoda 1200 z padesátých let, která byla první sériovou škodovkou s celokovovou karoserií. A právě jeden nádherný exemplář tohoto automobilu, kterému se lidově říkalo jednoduše „sedan,“ je nyní na prodej.

Musíte tedy za ním do Velké Británie, kde ho nyní majitel z jihoanglického města East Grinstead nabízí. A taková cesta se může vyplatit, protože konkrétní kousek je v perfektním stavu. V roce 1999, kdy byl převezen do Anglie, prošel vůz kompletní renovací, což je na jeho stavu dobře patrné.

Automobil má krásný, světle modrý lak zdobený chromovanými detaily i zachovalý interiér, a to včetně čalounění se zajímavým vzorem. Snad jen ten volant na prvé straně může v českých podmínkách vadit, jenže u takového historického auta to nevadí. A navíc auta s pravostranným řízením lze přihlásit také u nás.

Na perfektní kondici se vedle provedené renovace podepsal i nízký nájezd. Konkrétní sedan vyrobený v roce 1955 totiž má na svém kontě jen 27.000 kilometrů, což je s ohledem na jeho věk nízké číslo. Sám prodejce tvrdí, že byl vůz dlouho vystaven v showroomu automobilového prodejce.

A kolik prodejce za krásný vůz chce? Prodejní cena na inzertním serveru Car and Classic činí 11.995 liber, což je v přepočtu asi 379.000 korun. To není úplně málo, musíme ale přihlédnout ke stavu vozu.

Škoda 1200 byl automobil klasické koncepce s podvozkem s centrálním páteřovým rámem, který se začal vyrábět v létě 1952. O pohon zadních kol se staral vpředu uložený čtyřdobý čtyřválec o objemu 1,2 litru, jehož konstrukce se datovala do meziválečného období. Dosahoval jen nízkého výkonu 26 kW, spárován byl se čtyřstupňovým manuálem. Od výchozího sedanu byly odvozeny i další karosářské verze jako kombi, dodávka nebo sanitka, o něž se podělily závody AZNP v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách.

Vůz ve výrobě vydržel do roku 1956, kdy ho v produkci nahradila jeho inovovaná varianta nazvaná 1201. Ta dostala motor posílený na 33 kW, přepracovanou převodovku nebo lehce upravenou konstrukci pro větší unifikaci s tehdy nově uvedenou Škodou 440 („Spartak“). Zvenku inovované provedení poznáte dle odlišných rámečků kolem světlometů či podle nových klik dveří, které už nebyly elegantně zapuštěné. Nabídku pak rozšířil pick-up. Škoda 1201 ve výrobě vydržela do roku 1961, kdy byla nahrazena modelem Škoda 1202.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - vabis
25. 4. 2017 12:17
cena vykon
Veteranum tolik nerozumim, otazka jak to vypada v realu, od kompletnosti, puvodnosti az po papiry atd, ale tak na prvni pohled cena vykon mi to nepripada zas tak spatna nabidka.
25. 4. 2017 09:46
Sedan byl krásné auto, bohužel ale slabé a zdiskreditované S
Škoda 1200/1201 byla na svou dobu velmi designově pokroková (moc by mě zajímalo, kolik by se u ní naměřilo v aerodynamickém tunel Cx), ale předválečný podvozek nebyl nic moc a hlavně to chtělo alespoň patnáctistovku. Byla už vyvinutá, do výroby se ale bohužel nedostala.
Tato auta bolševici bohužel zcela zdiskreditovali tím, že je masově používala Státní bezpečnost (stejně jako nádherný Tatraplan). Jak takové (většinou černé) auto někde brzy ráno zastavilo někomu před domem a vystoupili z něj muži v kloboucích a kožených kabátech, bylo zle - komunistické Gestapo šlo do akce a vzápětí odvlekli nějakouu další oběť do svých mučíren.... 8-s 8-s 8-s
25. 4. 2017 06:38
Škoda 1200
já bych radši tu Pobědu, nebo Waršavu za ní
Avatar - Ada je zase tady
24. 4. 2017 22:01
Pamatuji si
jak ta ostruha na kapotě byla decentně zevnitř osvětlená. :-)
24. 4. 2017 20:14
volant
No co, holt ho blbě namontovali, no >:D