Škoda Auto letos prodá milion aut, zájem roste hlavně v Číně
Největší česká automobilka se významným způsobem přiblížila k cíli růstové strategie, podle které chce v roce 2018 dodat zákazníkům po celém světě 1,5 milionu automobilů. V období od ledna do listopadu letošního roku totiž vyrobila a dodala 955.300 vozů, což je o 34.500 vozů více než za celý loňský rok a o 16.100 vozů více, než v dosud rekordním roce 2012. K prolomení milionové hranice už tedy moc nezbývá.
Základním kamenem úspěchu je rozšíření modelové palety, díky čemuž se Škodovka dostala do povědomí širšího okruhu zákazníků. Jedním příkladem za všechny jsou letošní listopadové výsledky, které jsou díky 90.200 vozům o 10,2 % lepší, než v loňském roce. Předpoklad ještě lepších čísel v příštím roce podporuje příchod nové Fabie (brzy také ve verzi kombi) a nového Superbu, který se ukáže na březnovém autosalonu v Ženevě.
Největší zásluhy si připisuje působení Škodovky na čínském trhu, kde jenom v listopadu vzrostly dodávky zákazníků na 26.800 vozů, což je o 46,9 % více než v loňském roce. V tom letošním se pro modely s okřídleným šípem ve znaku v Číně rozhodlo více než čtvrt milionu zákazníků, přičemž největší zájem byl o Octavii. Její odbyt vzrostl o 112,4 %.