Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto: Rekordní odbyt v roce 2006, výroba 580 tisíc vozů v roce 2007

Ondřej Láník
Diskuze (119)
V rekordním roce byla nejprodávanější modelovou řadou Octavia, největším trhem je ten německý s více než pětinovým podílem na celkovém odbytu mladoboleslavské automobilky.

V roce 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na více než 90 světových trzích celkem 549.667 vozů modelových řad Fabia, Octavia, Roomster a Superb a dosáhla tak rekordního výsledku a nárůstu o 11,7 % v porovnání s rokem 2005. „Nárůst prodejů Škoda Auto byl větší než nárůst celkového trhu. Automobilka tak potvrdila svou důležitou roli na evropských trzích a dokázala využít rostoucího potenciálu na trzích v Asii,“ komentoval výsledek Detlef Wittig, předseda představenstva Škoda Auto.

Nejprodávanější modelovou řadou je Octavia včetně Octavia Tour, která předstihla dosud nejprodávanější modelovou řadu Fabia. Modelu Octavia se prodalo celkem 270.274 vozů, z toho 69.323 kusů řady Octavia Tour (v roce 2005: 233.322 z toho 69.801 ks Octavia Tour), v těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Fabia s celosvětově 243.982 (v roce 2005: 236.698) prodanými vozy. Škodu Superb si zakoupilo 20.989 (v roce 2004: 22.091) zákazníků. Novou modelovou řadu Roomster, která byla uvedena na trh v červnu, a jejíž úspěšné přijetí na trzích přimělo automobilku k zavedení třetí směny ve výrobě o dva měsíce dříve než bylo původně plánováno, si zakoupilo 14.422 zákazníků.

V západní Evropě Škoda zvýšila prodej o 9,1 % na celkem 301.343 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko, kde Škoda rovněž výrazně posílila tržní podíl a dosáhla nových prodejních rekordů. V Německu bylo přihlášeno 118.527 vozů značky Škoda, což odpovídá tržnímu podílu 3,4 %. Ve Velké Británii bylo prodáno 38.801 (+1,3 %), ve Španělsku 24.869 vozů Škoda (+14,6 %) a v Rakousku 16.943 (+3,9 %).

Ve střední a východní Evropě (bez České republiky) zaznamenala Škoda Auto taktéž nárůst díky 146.612 (+ 21,6 %) prodaným vozům. Škoda uhájila vedoucí pozici na polském trhu s 12,04 % podílu na trhu. Lídrem trhu je Škoda kromě České republiky a Polska také na Slovensku, v Bulharsku, v Litvě a v Bosně/Hercegovině. Mezi velmi úspěšné trhy patří pobaltské státy Estonsko, Litva a Lotyšsko, velký nárůst zaznamenalo Rusko, Ukrajina a díky lokální montáži zahájené na sklonku roku 2005 také Kazachstán.

V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36.541 vozů (+21,1 %). Největší podíl na tom má Indie (12.105 vozů), Turecko (5.725 vozů), Egypt (3.683 vozů) a Izrael (3.518 vozů).

Rekordního výsledku bylo dosaženo i ve výrobě, kdy ve všech výrobních závodech v České republice bylo v roce 2006 vyrobeno celkem 556.443 automobilů Škoda což je o 12,5 % více než v roce 2005. Závod v Mladé Boleslavi vyrobil 240.919 vozů řady Octavia a Fabia, Vrchlabí 96.853 vozů řady Octavia a Octavia Tour, Kvasiny 45.447 automobilů Roomster a Superb.

Ondřej Láník
Diskuze (119)
17. 1. 2007 06:49
Re: Ale proč...
Nie som skodovkar a proti Skodam mam dost argumentov. Ale rozhodne musim povedat, ze Octaviu II by som bral vsetkymi desiatimi a rozhodne by som sa za nu nehanbil. Len neviem ako je na tom v rebricku zlodejov, prva generacia, resp. celkovo auta od VW Group sa tesia velkej oblube zlodejov, aj ked pocul som, ze ochrana je uz dost dobra. Co hovoria statistiky?
17. 1. 2007 06:42
Re: BRAVO ŠKODA
Chvilku pockaj, az nedoj*bu Yetiho, tak bude na svete aj pekna a prakticka Skodovka. Osobne nemam nic ani proti OII, voci prvej generacii poskocila hodne hore. teda az na motorizaciu tdi, ta ma teda hodne sklamala. A este cena, aspon na Slovensku najlacnejsia Octavia II stoji tesne pod 500.000,-Sk, a to je nevybavene auto s motorom 1.4/80k. Trochu lepsi motor a o stupen lepsia vybava a cenovka sa splha cez 600.000,- Sk, a to uz nie je pritazliva cena.
16. 1. 2007 23:53
Co na to VW?
Docela by me zajimala statistika Seatu. Nemyslim, ze koncern propada nejakemu uchylnemu nekritickemu zboznovani jako mistni skodofkari. Spis resi, proc misto radobysportovniho Seatu kupuji zakaznici Skodu a tak misto, aby koncernu jako celku prodeje slusne stoupaly, neni to az takova slava. No ale dulezity je, ze par zoufalych skodofkaru se ma zase o co oprit a ujistit se, ze HTP je proste bomba - vzdyt to woe kupuje tolik lidi, tak to musi byt bomba, ne? Vzdyt prece na Novu taky kouka skoro kazdej, tak je to nejlepsi telka, ze jo! >:D
16. 1. 2007 22:50
Re: BRAVO ŠKODA
Nebydlíš taky v Berlíně? Že to by pak souhlasilo. Podívej se ale trochu víc na západ a třeba v Aachenu Škodovku neuvidíš, jak je rok dlouhej :-(
16. 1. 2007 13:50
Re: BRAVO ŠKODA
Škoda... tedy, doufám mi rozumíš :-)