Škoda chystá Superb kupé; bude i verze RS s pětiválcem od Audi
Poznámka redakce: Pokud jste na tento článek narazili náhodou nebo jste přišli z vyhledávače, mějte prosím na paměti, že původně vyšel v rámci tematické přílohy Apríl 2012 na Auto.cz a některé informace v něm obsažené proto platí pouze 1. dubna.
Pamatujete si ještě koncept Škoda Tudor? Elegantní dvoudveřové kupé bez naděje na sériovou výrobu v roce 2002 tehdy nadchlo českou i světovou veřejnost. Po desetiletí čekání konečně zaznělo z Mladé Boleslavi: „Ano!“
Vyrábět se samozřejmě nebude původní Tudor, postavený na základě prvního Superbu, ale kupé odvozené od současné mladoboleslavské limuzíny. Za oživení myšlenky na velkou dvoudveřovou Škodu můžeme děkovat čínskému trhu. Tamní odbyt je obrovský a i dvoudveřový Superb by se měl v Číně prodávat po desítkách tisíc.
Twindoor zůstane!
Specialitou Superbu je dvojité otevírání zavazadlového prostoru, tzv. twindoor. Škoda nebude šetřit a dopřeje unikátní systém i variantě kupé. Nakonec, proč odepřít tuto technickou lahůdku vlastnímu výrobku, když i takové BMW za právo používat toto řešení pro model 5 GT do Mladé Boleslavi tajně posílá nemalé peníze.
Podle našich zdrojů byla ve hře i možnost kupé s výklopnou zádí po vzoru kombi, tzv. shooting brake. Automobilka ale nakonec dala přednost klasičtěji střiženému kupé, které se tvarem profilu inspiruje u Audi A5.
Kupé s největším prostorem na zadních sedadlech
Vzor je to víc než vhodný. Superb kupé totiž chce zacílit na zástupy čínských milionářů, kteří si nemohou dovolit Rolls-Royce Phantom Coupé, avšak nechtějí příliš slevovat ze svých požadavků.
Proto zůstane zachována další klíčová devíza Superbu – královský prostor na zadních sedadlech. Rozvor se sice zkrátí o 5 cm, chytré řešení opěradel ale nezkrátí vzdálenost mezi řadami sedadel. Ta bude stejně jako v limuzíně v ideálním případě bez jednoho centimetru rovný metr!
Vyzkoušej turbo: Škoda bude zdarma měnit 1,2 HTP za 1,2 TSI
Z čínského zastoupení Škoda Auto se proslýchá, že česká značka bude díky tomu usilovat o zápis do Guinessovy knihy rekordů.
4x4 standardem, nová verze Superb RS
Podle všeho se zdá být jasná i otázka nabízených motorů. Vzhledem k ambicím novinky nelze dělat kompromisy, standardem bude vždy pohon všech kol a ve většině případů motory původem z Audi:
- 1,4 TSI Twincharger (136 kW, 250 Nm) s technikou vypínání válců
- 2,0 TSI (199 kW, 350 Nm), který se osvědčil ve VW Golf R
- 3,6 FSI V6 (191 kW, 350 Nm) jako alternativa pro konzervativní zákazníky vyžadující nedownsizovaný motor
- 2,5 TSI (250 kW, 450 Nm), pětiválec z Audi TT RS a RS 3, který bude pohánět vrcholnou verzi Superb RS.
Nezapomene se ani na vyznavače dieselových motorů. Pro ty Škoda počítá se dvěma čtyřválci TDI, které vyhoví potřebám každého zákazníka:
- 1,6 TDI GreenLine (77 kW, 250 Nm) slibující kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km
- 2,0 TDI (125 kW, 350 Nm), nekompromisní vrchol koncernových čtyrválců, který překonává i podstatně výkonnější konkurenční motory.