Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Citigo: 5 dveří v dubnu za 189.900,- Kč

Diskuze (36)
Pětidveřové Citigo si bude Škoda cenit o deset tisíc dráž než třídveřové.

Škoda Citigo v praktičtější (a předpokládáme, že i žádanější) pětidveřové variantě vstoupí na český trh v dubnu. A zatímco třídveř se prodává za ceny od 179.900,- Kč, cena pětidveřového Citiga byla stanovena na 189.900,- Kč.

Jedná se o provedení Active s motorem 1,0 MPI o výkonu 44 kW (bez ESP). Vedle toho Škoda nabídne i stupně Ambition a Elegance, stejně jako silnější motor 1,0 MPI s 55 kW.

Tím ale letošní přísun novinek u nejmenší Škody nekončí. Pro oba motory bude během letošního roku dostupná i robotizovaná převodovka ASG. Konstrukčně se jedná o manuální převodovku, ovšem s automatickým ovládáním spojky a řazením.

Chystá se i plynová verze spalující stlačený zemní plyn CNG. Tříválec 1,0 MPI v této podobě dosáhne 50 kW a pochlubí se emisemi CO2 79 g/km.

V dalších letech by měl přibýt do nabídky i elektromobil. Naopak na adresu výkonnější verze Citigo RS zatím kladné ohlasy ze strany automobilky nejsou. Její zástupci pro Auto.cz uvedli, že něco takového se téměř jistě prodávat nebude.

Diskuze (36)
7. 3. 2012 14:35
vlastní zkušenost, 44 kW, třídvéřák
Jezdím v tomhle prcku cca 2 týdny, najeto přes 500km. Většina mimo město. Jinak hlavně Brno a něco málo po Boleslavi.
S absolutně syrovým motorem jsem zajel cestu Boleslav - Brno (Boleslav, Kolín, H. Brod, Jihlava, Třebíč, Námět, Brno) s průměrnou spotřebou 4,1. Dlouhodobka 4,8. Mimo obce tachometrových plusminus 100, v obcích na tachometru 60, kde to 4 ještě utáhne. Tady bych se pozastavil nad ukazatelem a rádcem zařazeného kvaltu. Naprostý NONSENSE!! Nastavení mi přijde jako přišité na míru atmosférické 1,6, nebo dokonce 2.0, protože jezdit na neutrálových otáčkách na 5ku po obci, to by tomuhle tříválci udělal akorát naprostý imbecil.
Plusem je že, pokud člověk nevyžaduje akceleraci k předjíždění, z obce se na 4 dá rozjet už ze zmiňovaných 60. No prostě, je to slabej benziňák, kterej ze všeho nejvíc potřebuje cit od řidiče aby se netrápil a zároveň nežral malé děti u silnice.
Co na Citigo oceňuji nejvíc je podvozek, kterej je na naše rozbitý český silnice ideální. Nerovnosti ho neznervózní, dokonce je pěkně tlumí a do kabiny se dostává jen příjemně masivní žuchnutí svědčící o tom že tahle díra nebyla dzaleka na limitu podvozku. Nízká hmotnost je na silnicích dost cítit. Srovnávám s těžkými naftovými dvoulitry střední třídy. Jen na zimních kolech mu dochází v zatáčkách grip dost brzo, ale nic nebezpečného, z volantu to jde cítit a nástup nedotáčivosti i opětovné chycení probíhá tak plynule že na mokru si toho nezkušený řidič nemusí ani všimnout.
"User-friendly" Citigo jsem nechal vyzkoušet přítelkyni, která není ani špičková řídička ani neoplývá citem ale asi jako většina žen se jezdit prostě "naučí" a jezdí podle schématů. Setkání dopadlo výborně, rozuměla si se spojkou, tak i s volantem a Brně si spolu počínali v raním provozu naprosto bezpečně a s přehledem.
Polohu za volantem si najdu já se 183 cm, tak i o 20 cm menší polovička. Na sedadlech bych vyzdvihl výšku, která mi krásně podpírá záda až do úrovně ramen.
Co se týká detailů které kazí dojem. Naprostým kontrastem působí kvalita podvozku a jeho projev se zvuky které doprovází řazení a záběr spojky. Ano, je to malé auto a mě to nevadí, pro mě není auto černá skříňka, takže vím že zvuky co slyším jsou naprosto přirozené, ale zhýčkaného konzumenta dnešní kultivovanosti aut to může překvapit. Dalším minusem je synchronizace zpátečky. Pokud auto opravdu nestojí, zuby se ozvou vždy, tady to chce jemnocit v pravé ruce. Ale opět, žádné drama se nekoná. Takto se ozývaly auta ještě pár let zpět a nikomu to nevadilo, a mě to nyní nevadí vůbec.
I přes syrovost motoru se ho nebojím protáhnout do otáček, aby si nezvykl že bude tahat jen od 2 do 3k. Pokud se rozhodnu předjíždět, běžná praxe je řazení z 5 na 3, která jede až ke 120. Na oblíbených okreskách pro pobavení na 4 ani nesáhnu.

Pokud by někoho zajímalo něco konkrétního, ptejte se, já si teď na víc už nevzpomínám.
Avatar - Adrian77
15. 2. 2012 16:52
Re: Tak jsem v tom jezdil,
Souhlasím s názorem o prostornosti, ale mě se naopak ty plechy v interiéru líbí. Alespoň vzdáleně mě to připomíná jednoduchost legend, jako byl Citroen 2CV, původní Fiat Panda aj.
Škoda nikdy nenabízela nic, čím by mě zaujala, až teď. Kdyby přišlo pětidveřové CitiGo o 5 let dříve, hodně bych ho zvažoval, ikdyž je proti mému Citroenu C1 o dost lenivější. Tehdy jsem dal za C1 230 000 Kč, což je dnes šílený balík, ale po 4 letech a 110 000 najetých kilometrech jsem ani jednou nezalitoval, že jsem šel do tohoto miniauta. O třídu větší auta jako Punto Clasic, Clio Storia, Fabia I aj...krom delší kapoty nenabídly prakticky žádný prostor navíc pro cestující, tak nebylo co řešit.
Asi hodně pobouřím, ale já si to auto kupoval jako jediné auto do rodiny, na ježdění po Praze a po Brně, kde je délka auta 3,5 m ideální, na ježdění po okreskách, ale i na pendlování po dálnicích po celé Evropě, kdy jsem myslel i na to, abych mohl i s 10 - 15 let starým autem (je neuvěřitelné jak ta auta rychle stárnou) svištět cca 130 - 150 km/h, aniž bych ten motor uhnal, tak jako v případě minulého auta - Fiatu Cinquecento 0.9 LPG :-)
Ani s tak malým autem jako je C1 nebyl problém sjezdit Bosnu a celé Chorvatsko, celou Itálii a loni ve 4 lidech i Saint Tropez. Jen ta klimatizace trochu chyběla na těch dálnicích.
Myslím si, že hodně lidí toto CitiGo osloví. Je spousta lidí, kterým stačí interiér o velikosti někdejšího Favoritu a nemají potřebu větší a tím i těžší a žíznivější - byť ne o mnoho dražší - Fabie. :yes:
14. 2. 2012 23:56
Re: cena
:yes:
14. 2. 2012 23:54
Re: Velmi dobře nastavená cena
Přesně,jak říká JayDeeSq.... Lidé,kteří tohle auto budou kupovat takhle nepřemýšlí. To není auto pro lidi,co potřebují do rodiny prostě nějaké nové auto,protože staré chtějí vyměnit! Tohle je auto např. pro lidi,co už doma jedno,dvě auta mají a hledají auto ke konkrétnímu účelu ( dojíždění do školy,pro důchodce na víkendové vyjížďky na chalupu,pro manželku na nákupy, nebo třeba pro firmy,které potřebují upoutat pozornost-pizzerie atd...). Prostě kupce si najde,tomu věř! A jeho účel bude naprosto jiný,než u Fábie,která u nás bohužel supluje ve velké míře dostupné rodinné auto.
14. 2. 2012 20:28
Re: Až to bude v akci
Pro mě (manželku) je - jako vysloveně auto do města (1x až 2x týdně) - i20 lepší volbou než i10 (která se mi navíc nelíbí) nebo Citigo (které nemá charisma). Jen čekám na FL té i20.