Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric dodá pro Brno nové trolejbusy, které zvládnou i jízdu bez trolejí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Společnost Škoda Electric v příštích měsících vyrobí pro Brno nové trolejbusy typu Škoda 26 Tr. Tato vozidla mají být schopna samostatné jízdy i bez napájení z troleje.

Společnost Škoda Electric dodá do Brna celkem deset nových trolejbusů. Tamní dopravní podnik uzavřel s plzeňským výrobcem smlouvu na dodávku trolejbusů typu Škoda 26 Tr za necelých 130 milionů korun.

Dvounápravové trolejbusy Škoda 26 Tr využívají karoserie polských autobusů Solaris řady Urbino. Vozidla s celkovou délkou 12.000 m šířkou 2550 mm a výškou 3450 mm disponují maximální kapacitou 102 cestujících. Pohonnou jednotkou je zde elektromotor o výkonu 160 kW a maximální rychlost je 65 km/h.

Radek Kapr, obchodní manažer Škody Electric, k tomu dodal, že tyto trolejbusy budou mít pomocný bateriový pohon, takže je dopravce může využívat i v místech, kde není trolejová síť.

K přednostem těchto vozidel mají mimo jiné patřit i tzv. poloautomatické sběrače, což znamená, že ve chvíli, kdy vůz přechází z napájení z troleje na bateriový pohon, řidič stisknutím tlačítka na palubní desce stáhne sběrače, aniž musí přerušovat jízdu, vystupovat z vozu a sběrače stahovat ručně.

Součástí výbavy všech deseti trolejbusů Škoda 26 Tr pro Brno bude i klimatizace a to jak pro prostor pro cestující, tak i pro kabinu řidiče.

Škoda Electric dodá do moravské metropole všech deset nových vozidel během roku 2018.

Aktuální zakázka naváže na zatím poslední dodávku z roku 2015, kdy plzeňská společnost Brnu předala 30 trolejbusů.

Brno je v České republice lídrem v trolejbusové dopravě. Má nejpočetnější vozový park, který čítá zhruba 150 trolejbusů. Škoda Electric dodávala trolejbusy do Brna již v letech 2007 až 2009, tehdy se jednalo o jiné nízkopodlažní kloubové trolejbusy typu Škoda 25 Tr. Škoda Transportation do Brna dodává nejen trolejbusy, ale vloni úspěšně zakončila významný projekt dodávek dvaceti nových tramvají Elektra.

Plzeňská Škodovka nedávno rovněž uzavřela kontrakt na patnáct nových trolejbusů pro Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova. Další zakázku získala v Ostravě, kam dodá dvanáct nových moderních nízkopodlažních trolejbusů za více než 160 milionů korun. Kromě Brna, Ostravy a Chomutova jezdí trolejbusy i v dalších deseti městech České republiky včetně Plzně, Zlína nebo Hradce Králové.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - wakantanka
18. 9. 2017 11:51
Re: A čo opačne?
myslel som to skôr, tak, že ak by to bolo dlhšie trebárs na celom nástupišti, tak by to bolo použiteľné trebárs aj pre kĺbovú variantu (ak taká bipohonná existuje) . :-)
18. 9. 2017 10:36
Re: A čo opačne?
Myslím, že délka není to, co by byl problém (mají na obrubníku namalovanou čáru, kde zastavit. Spíš ten boční směr, aby šel sběrač nahoru rovně a sedl ho drážkou na vedení, ta stříška ho asi pokaždé nedokáže navést pěkně kolmo.
Avatar - wakantanka
18. 9. 2017 09:51
Re: A čo opačne?
aha, no toto som ešte nevidel. :yes: ale čo pozerám, mohli tie striešky spraviť o čosi dlhšie a bolo by to ešte jednoduchšie. :-)
Avatar - wakantanka
18. 9. 2017 09:49
Re: A čo opačne?
No ak by to malo zberač pantografového typu tak by to automaticky šlo v oboch smeroch. :-) ak to má klasické "bakule" neviem si to tosť dobre v automatickom režime predstaviť. :-)
18. 9. 2017 09:47
Re: A čo opačne?
Ano, funguje to i opačně [odkaz] Poloautomatické jsou asi proto, že při nasazení musí řidič správně najet pro automatické nasazení a ani tak není úspěšnost nasazení (alespoň ve Zlíně na jedné zastávce) 100%.