Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IRC Ypres Rally – na startu rekordní počet vozů Škoda Fabia S2000

Michal Otruba
Diskuze (8)
Ještě nikdy tolik vozů Super2000 se nepostavilo na start, Kopecký a Loix na Fábiích patří mezi favority.

Ještě nikdy v historii rally se na startu neobjevilo tolik vozů Fabia Super2000 jako na nadcházející tradiční Ypres Rally v Belgii nadcházející víkend, pátém podniku šampionátu IRC. Celkem 12 vozů Fabia poměří své síly se stejně očekávaným počtem vozů Peugeot a soutěž se ponese zejména v duchu ostrého souboje těchto dvou značek.

K hlavním favoritům soutěže se přitom řadí piloti továrního týmu Škoda Motorsport, její šestinásobný vítěz Freddy Loix a průběžně druhý jezdec seriálu IRC Jan Kopecký. Jejich soupeři budou především mladý Belgičan Neuville a Francouz Bouffier, kteří jsou v současné klasifikaci IRC na třetím, resp. čtvrtém místě. Na startu se objeví i úřadující Mistr Evropy Luca Rossetti.

Na start se postaví celkem nejméně 31 vozů kategorie Super2000. Belgická Ypres rally je charakteristická svými dlouhými rovinatými pasážemi, kdy posádky jedou dlouho maximální rychlostí. Ty pak většinou ústí do prudkých, mnohdy pravoúhlých zatáček, po kterých opět následuje dlouhá i několikakilometrová rovná pasáž. Navíc se nejvyšší bod soutěže nachází v pouhých cca 147 metrech nadmořské výšky! Takový profil soutěže není proto srovnatelný s žádným jiným podnikem IRC. Všech 288 kilometrů absolvují posádky během necelých 30 hodin.

Belgické eso a ikona této soutěže „Fast“ Freddy Loix je před startem v toužebném očekávání sedmého triumfu: „Je pro mě ctí spolupracovat s tak silným týmem jako je Škoda Motorsport. Nejedu do Ypres s cílem být druhý ! Musím ale být zároveň realista, startovní listina je nabitá jako nikdy a budeme muset jet skutečně velmi precizně. K mým největším soupeřům na vítězství řadím Jana Kopeckého a Thierry Neuvilla.“

Jan Kopecký by po dvou druhých místech z minulých dvou ročníků rád letos vystoupal na příčku nejvyšší: „Na Ypres se s Petrem moc těšíme a pokusíme se vylepšit naše dvě druhá místa, máme k tomu veškeré podmínky a skvělé auto. Pokud nám bude přát také trochu štěstí, není vítězství nereálné.“

Michal Otruba
Diskuze (8)
22. 6. 2011 16:28
Re: Úspěch
:yes: :yes: :yes:
Avatar - KANKUNEN
22. 6. 2011 13:40
Re: Úspěch
Co je na Škodovce českého je hlavně 2x Kopecký. Až po jejich příchodu do továrního týmu to začlo fungovat a tam vidím hlavní část úspěchu, že hlavní zájem bylo špičkové auto, aby to synovi jezdilo a to se povedlo.
Nevidím vůbec nic špatného na tom, že se komponenty dělají a ladí u nejlepších specializovaných firem, které opravdu umí a dědí zkušenosti z generace na generaci. V době kdy u nás jezdily svazarmovské 120ky, ve světě jezdila skupina B s pětisty koni.
22. 6. 2011 13:14
Re: Úspěch
Chlapče, nebuď najivní. O všem co se ve škodovce děje včetně škoda sport rozhodují němci a ti mají vše velmi dokonale promyšlené, protože marketing mají v malíčku jak nikdo jiný. Nezapomeň že schade je plně německá firma, kde čech nemá jakékoliv slovo a je jen vykonavatelem německé vůle. Pokud jsi ještě hrdý na něco českého, tak zapomeň, vše je čistě německé a navíc většina dílů v tomto soutěžním speciálu je z nadnárodní sportovní výroby mimo koncern VW. Tento speciál má společný s originál fóbii jen znak a snad i tu šerednost. To Francouzi si vše díky soutěžní tradici vyrábi skoro vše sami.
22. 6. 2011 11:59
Re: Úspěch
Ano, VW Polo WRC se opravdu připravuje. Ale údajně probíhají i práce na 1,6 turbo ve škodovce, tak se necháme překvapit. V tom lepším případě to dopadne jako u PSA - Citroen ve WRC, Peugeot v IRC. V tom horším... Smlouvu u VW na továrního jezdce údajně podepsal Al-Attiyah, zbývají dva fleky
Avatar - CHerokee
22. 6. 2011 11:44
Re: Úspěch
Protože jim leze do prodejnosti VW :-) . Nebylo by to poprvé (např. chybějící diody na Superbu, příští Fabie na podvozku Foxu, lepší Polo GTi než Fabia RS....) Už prý připravují pro rally VW Polo.