Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

 
 

Skutečnost, že místo dieselového motoru má nová Fabia RS zážehový 1,4 TSI s převodovkou DSG, i její základní cenovka 499.900,- Kč jsou již dobře známy. Nyní je také k dispozici kompletní ceník včetně příplatkové výbavy.

Druhou polovinu životního cyklu první Fabie oživila rychlá verze RS a stejný postup využije domácí automobilka i v případě druhé generace. Zatímco minule zůstalo pouze u úsporného, ale ne příliš sportovně působícího turbodieselu, tentokrát má Fabia RS spalovat to správné palivo. Místo 1,9 TDI o výkonu 96 kW je srdcem nové RS zážehový 1,4 TSI o výkonu 132 kW, přeplňovaný mechanickým kompresorem a výfukovým turbodmychadlem.

Základní cena je 499.900,- Kč, novinkou je varianta Fabia Combi RS s cenovkou 514.900,- Kč. Za na první pohled vysokou cenou se ukrývá nejen nejrychlejší, ale také nejvybavenější provedení řady Fabia. Standardem je samozřejmě optický paket, chromové doplňky v interiéru a 17palcová kola Gigaro s pneumatikami 205/40 R17.

Zákazníci se ale mohou těšit také na čtyři airbagy, ESP Plus (vč. elektronické náhrady uzávěry diferenciálu XDS), diodová světla pro denní svícení, projektorové hlavní světlomety, centrální zamykání se sklopnými klíčky, klimatizaci Climatronic, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních i zadních oken, multifunkční sportovní volant potažený kůží, 2DINové rádio Swing a také tempomat.

Připlácet se ale i v této nejvyšší výbavě musí za okenní airbagy (+7.200,- Kč). Z příplatkové výbavy lze dále zvolit přední mlhovky s funkcí odbočovacích světel (+2.700,- Kč), natáčecí přední světlomety (+4.000,- Kč), zadní parkovací senzory (+9.200,- Kč), navigační systém Amundsen (+5.500,- Kč) nebo Bluetooth hands-free (+5.400,- Kč).

Komfortní výbavu je možné rozšířit o vyhřívání předních sedadel (+5.100,- Kč), v nabídce jsou i zatmavená okna SunSet (+4.100,- Kč), elektrické střešní okno (+11.700,- Kč), alarm (+5.100,- Kč) a pro Combi černé podélné střešní nosiče (+10.200,- Kč).

Pro hatchback se nabízí také dvoubarevné provedení karoserie s bílou, černou nebo stříbrnou střechou. Příplatek je 8 až 18 tisíc Kč dle barvy karoserie. Kola mohou mít za 11 tisíc Kč bílý, černý nebo antracitový lak. Nabízí se i zvýhodněné pakety White vision a Black vision, kombinující bílou, resp. černou střechu s koly ve stejné barvě.

Škoda Fabia RS - srovnání výbavy a cen s dalšími verzemi
ModelFabia RSFabia SportlineFabia Elegance
Motor1,4 TSI DSG1,2 TSI DSG1,2 TSI DSG
Základní cena499.900,-359.900,-394.200,-
Airbag4x4x4x
ESPSSS
XDSS--
Okenní airbagy7.200,-7.200,-7.200,-
Centrální zamykáníSSS
El. nastavení zrcátekSSS
El. stahování p/z okenS / SS / 5.100,-S / S
Klimatizace ClimatronicS12.200,-S
Kola 17palcová litáSS12.504,-
Přední mlhovky Corner2.700,-2.700,-2.700,-
Rádio Blues (CD/MP3, 1DIN)-S-
Rádio Swing (CD/MP3, 2DIN)S2.700,-S
Navigační systém Amundsen5.500,-8.200,-5.500,-
Příprava GSM II s Bluetooth5.400,-5.400,-5.400,-
Parkovací senzory vzadu9.200,-9.200,-S
Sportovní podvozekSS3.000,-
Tříramený multifunkční volantSS3.100,-
Tónovaná skla Sunset4.100,--4.100,-
TempomatS9.200,-S
Vyhřívaná zpětná zrcátkaSSS
Vyhřívání předních sedadel5.100,-5.100,-S
Metalický lak+bílá střecha18.000,-10.000,-16.000,-
Cena při shodné výbavě557.100,-436.900,-453.704,-

Reálný příplatek za Fabii RS je ve srovnání s motorizací 1,2 TSI DSG, která stojí v nabídce Škody o stupínek níže, zhruba 100 tisíc Kč. Dorovnání výbav Elegance a RS na srovnatelnou úroveň tento poměr nijak zásadně nemění, Fabia RS totiž v sérii postrádá například parkovací senzory a vyhřívaná sedadla. Pro výbavu Elegance naopak neexistuje možnost 17palcových kol, která jsou u RS i Sportline standardem, je nutné vybírat z katalogu originálního příslušenství, kde nejlevnější sada 17palcových kol vyjde na 12.504,- Kč.

Levnější alternativou k RS je výbava Sportline, která je sice méně rozsáhlá než RS nebo Elegance, avšak obsahuje již zmíněná 17palcová kola, sportovní podvozek a také stříbrnou nebo bíle lakovanou střechu. Nabízí se s motory 1,2 TSI a 1,6 TDI ve všech výkonových variantách.

Malé, ale silné srdce

Vozy Škoda jsou až na několik výjimek odběrateli koncernových motorů s nízkými nebo průměrnými výkony. Fabia RS však využije špičkovou verzi motoru 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm), kterou se chlubí nejsilnější Ibiza Cupra i v Ženevě prezentované Polo GTI. Vysoký měrný výkon (95 kW/l) patří i mezi přeplňovanými motory k těm nejlepším.

Motor 1,4 TSI pracuje s přímým vstřikováním paliva a dvojím přeplňováním – jednak turbodmychadlem s obtokovým ventilem a jednak připojovaným mechanickým kompresorem. Množství vzduchu tlačeného do válců zvyšuje napřímo mezichladič stlačeného vzduchu. Palivové čerpadlo dopravuje benzin ke vstřikovačům pod tlakem až 150 bar. Obě vačkové hřídele jsou poháněny bezúdržbovým řetězem, přičemž vačková hřídel sacích ventilů umožňuje jejich variabilní časování. Blok válců motoru 1,4 TSI se vyrábí se šedé litiny, kliková hřídel je z oceli.

Škoda Fabia RS a Škoda Fabia Combi RS - Základní technická data
ModelFabia RSFabia Combi RS
Motor1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]13901390
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500
Max. rychlost [km/h]224226
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,67,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,4
Cena [Kč]499.900,-514.900,-

Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje harmonický nárůst výkonu motoru s rostoucími otáčkami, neboť obě zařízení spolupracují ruku v ruce. V otáčkách do maximálně 2400 min-1 tlačí vzduch do válců především mechanicky poháněný kompresor. Ve vyšších otáčkách, nejpozději při 3500 min-1, se kompresor odpojí. Turbodmychadlo pak už dosahuje své plné účinnosti a zajišťuje přísun vzduchu do válců až do vysokých otáček. Nízké emise škodlivin po studeném startu zajišťuje dvojitý vstřik paliva. Díky němu dosáhne katalyzátor s lambda sondou už po ujetí krátké vzdálenosti své provozní teploty, a zajistí tak spolehlivou a účinnou úpravu výfukových plynů.

Anketa

Když Fabii RS, tak jedině jako...
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost?…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…