Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

 
 

Skutečnost, že místo dieselového motoru má nová Fabia RS zážehový 1,4 TSI s převodovkou DSG, i její základní cenovka 499.900,- Kč jsou již dobře známy. Nyní je také k dispozici kompletní ceník včetně příplatkové výbavy.

Druhou polovinu životního cyklu první Fabie oživila rychlá verze RS a stejný postup využije domácí automobilka i v případě druhé generace. Zatímco minule zůstalo pouze u úsporného, ale ne příliš sportovně působícího turbodieselu, tentokrát má Fabia RS spalovat to správné palivo. Místo 1,9 TDI o výkonu 96 kW je srdcem nové RS zážehový 1,4 TSI o výkonu 132 kW, přeplňovaný mechanickým kompresorem a výfukovým turbodmychadlem.

Základní cena je 499.900,- Kč, novinkou je varianta Fabia Combi RS s cenovkou 514.900,- Kč. Za na první pohled vysokou cenou se ukrývá nejen nejrychlejší, ale také nejvybavenější provedení řady Fabia. Standardem je samozřejmě optický paket, chromové doplňky v interiéru a 17palcová kola Gigaro s pneumatikami 205/40 R17.

Zákazníci se ale mohou těšit také na čtyři airbagy, ESP Plus (vč. elektronické náhrady uzávěry diferenciálu XDS), diodová světla pro denní svícení, projektorové hlavní světlomety, centrální zamykání se sklopnými klíčky, klimatizaci Climatronic, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních i zadních oken, multifunkční sportovní volant potažený kůží, 2DINové rádio Swing a také tempomat.

Připlácet se ale i v této nejvyšší výbavě musí za okenní airbagy (+7.200,- Kč). Z příplatkové výbavy lze dále zvolit přední mlhovky s funkcí odbočovacích světel (+2.700,- Kč), natáčecí přední světlomety (+4.000,- Kč), zadní parkovací senzory (+9.200,- Kč), navigační systém Amundsen (+5.500,- Kč) nebo Bluetooth hands-free (+5.400,- Kč).

Komfortní výbavu je možné rozšířit o vyhřívání předních sedadel (+5.100,- Kč), v nabídce jsou i zatmavená okna SunSet (+4.100,- Kč), elektrické střešní okno (+11.700,- Kč), alarm (+5.100,- Kč) a pro Combi černé podélné střešní nosiče (+10.200,- Kč).

Pro hatchback se nabízí také dvoubarevné provedení karoserie s bílou, černou nebo stříbrnou střechou. Příplatek je 8 až 18 tisíc Kč dle barvy karoserie. Kola mohou mít za 11 tisíc Kč bílý, černý nebo antracitový lak. Nabízí se i zvýhodněné pakety White vision a Black vision, kombinující bílou, resp. černou střechu s koly ve stejné barvě.

Škoda Fabia RS - srovnání výbavy a cen s dalšími verzemi
ModelFabia RSFabia SportlineFabia Elegance
Motor1,4 TSI DSG1,2 TSI DSG1,2 TSI DSG
Základní cena499.900,-359.900,-394.200,-
Airbag4x4x4x
ESPSSS
XDSS--
Okenní airbagy7.200,-7.200,-7.200,-
Centrální zamykáníSSS
El. nastavení zrcátekSSS
El. stahování p/z okenS / SS / 5.100,-S / S
Klimatizace ClimatronicS12.200,-S
Kola 17palcová litáSS12.504,-
Přední mlhovky Corner2.700,-2.700,-2.700,-
Rádio Blues (CD/MP3, 1DIN)-S-
Rádio Swing (CD/MP3, 2DIN)S2.700,-S
Navigační systém Amundsen5.500,-8.200,-5.500,-
Příprava GSM II s Bluetooth5.400,-5.400,-5.400,-
Parkovací senzory vzadu9.200,-9.200,-S
Sportovní podvozekSS3.000,-
Tříramený multifunkční volantSS3.100,-
Tónovaná skla Sunset4.100,--4.100,-
TempomatS9.200,-S
Vyhřívaná zpětná zrcátkaSSS
Vyhřívání předních sedadel5.100,-5.100,-S
Metalický lak+bílá střecha18.000,-10.000,-16.000,-
Cena při shodné výbavě557.100,-436.900,-453.704,-

Reálný příplatek za Fabii RS je ve srovnání s motorizací 1,2 TSI DSG, která stojí v nabídce Škody o stupínek níže, zhruba 100 tisíc Kč. Dorovnání výbav Elegance a RS na srovnatelnou úroveň tento poměr nijak zásadně nemění, Fabia RS totiž v sérii postrádá například parkovací senzory a vyhřívaná sedadla. Pro výbavu Elegance naopak neexistuje možnost 17palcových kol, která jsou u RS i Sportline standardem, je nutné vybírat z katalogu originálního příslušenství, kde nejlevnější sada 17palcových kol vyjde na 12.504,- Kč.

Levnější alternativou k RS je výbava Sportline, která je sice méně rozsáhlá než RS nebo Elegance, avšak obsahuje již zmíněná 17palcová kola, sportovní podvozek a také stříbrnou nebo bíle lakovanou střechu. Nabízí se s motory 1,2 TSI a 1,6 TDI ve všech výkonových variantách.

Malé, ale silné srdce

Vozy Škoda jsou až na několik výjimek odběrateli koncernových motorů s nízkými nebo průměrnými výkony. Fabia RS však využije špičkovou verzi motoru 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm), kterou se chlubí nejsilnější Ibiza Cupra i v Ženevě prezentované Polo GTI. Vysoký měrný výkon (95 kW/l) patří i mezi přeplňovanými motory k těm nejlepším.

Motor 1,4 TSI pracuje s přímým vstřikováním paliva a dvojím přeplňováním – jednak turbodmychadlem s obtokovým ventilem a jednak připojovaným mechanickým kompresorem. Množství vzduchu tlačeného do válců zvyšuje napřímo mezichladič stlačeného vzduchu. Palivové čerpadlo dopravuje benzin ke vstřikovačům pod tlakem až 150 bar. Obě vačkové hřídele jsou poháněny bezúdržbovým řetězem, přičemž vačková hřídel sacích ventilů umožňuje jejich variabilní časování. Blok válců motoru 1,4 TSI se vyrábí se šedé litiny, kliková hřídel je z oceli.

Škoda Fabia RS a Škoda Fabia Combi RS - Základní technická data
ModelFabia RSFabia Combi RS
Motor1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]13901390
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500
Max. rychlost [km/h]224226
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,67,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,4
Cena [Kč]499.900,-514.900,-

Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje harmonický nárůst výkonu motoru s rostoucími otáčkami, neboť obě zařízení spolupracují ruku v ruce. V otáčkách do maximálně 2400 min-1 tlačí vzduch do válců především mechanicky poháněný kompresor. Ve vyšších otáčkách, nejpozději při 3500 min-1, se kompresor odpojí. Turbodmychadlo pak už dosahuje své plné účinnosti a zajišťuje přísun vzduchu do válců až do vysokých otáček. Nízké emise škodlivin po studeném startu zajišťuje dvojitý vstřik paliva. Díky němu dosáhne katalyzátor s lambda sondou už po ujetí krátké vzdálenosti své provozní teploty, a zajistí tak spolehlivou a účinnou úpravu výfukových plynů.

Anketa

Když Fabii RS, tak jedině jako...
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost?…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…