Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

 
 

Skutečnost, že místo dieselového motoru má nová Fabia RS zážehový 1,4 TSI s převodovkou DSG, i její základní cenovka 499.900,- Kč jsou již dobře známy. Nyní je také k dispozici kompletní ceník včetně příplatkové výbavy.

Druhou polovinu životního cyklu první Fabie oživila rychlá verze RS a stejný postup využije domácí automobilka i v případě druhé generace. Zatímco minule zůstalo pouze u úsporného, ale ne příliš sportovně působícího turbodieselu, tentokrát má Fabia RS spalovat to správné palivo. Místo 1,9 TDI o výkonu 96 kW je srdcem nové RS zážehový 1,4 TSI o výkonu 132 kW, přeplňovaný mechanickým kompresorem a výfukovým turbodmychadlem.

Základní cena je 499.900,- Kč, novinkou je varianta Fabia Combi RS s cenovkou 514.900,- Kč. Za na první pohled vysokou cenou se ukrývá nejen nejrychlejší, ale také nejvybavenější provedení řady Fabia. Standardem je samozřejmě optický paket, chromové doplňky v interiéru a 17palcová kola Gigaro s pneumatikami 205/40 R17.

Zákazníci se ale mohou těšit také na čtyři airbagy, ESP Plus (vč. elektronické náhrady uzávěry diferenciálu XDS), diodová světla pro denní svícení, projektorové hlavní světlomety, centrální zamykání se sklopnými klíčky, klimatizaci Climatronic, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních i zadních oken, multifunkční sportovní volant potažený kůží, 2DINové rádio Swing a také tempomat.

Připlácet se ale i v této nejvyšší výbavě musí za okenní airbagy (+7.200,- Kč). Z příplatkové výbavy lze dále zvolit přední mlhovky s funkcí odbočovacích světel (+2.700,- Kč), natáčecí přední světlomety (+4.000,- Kč), zadní parkovací senzory (+9.200,- Kč), navigační systém Amundsen (+5.500,- Kč) nebo Bluetooth hands-free (+5.400,- Kč).

Komfortní výbavu je možné rozšířit o vyhřívání předních sedadel (+5.100,- Kč), v nabídce jsou i zatmavená okna SunSet (+4.100,- Kč), elektrické střešní okno (+11.700,- Kč), alarm (+5.100,- Kč) a pro Combi černé podélné střešní nosiče (+10.200,- Kč).

Pro hatchback se nabízí také dvoubarevné provedení karoserie s bílou, černou nebo stříbrnou střechou. Příplatek je 8 až 18 tisíc Kč dle barvy karoserie. Kola mohou mít za 11 tisíc Kč bílý, černý nebo antracitový lak. Nabízí se i zvýhodněné pakety White vision a Black vision, kombinující bílou, resp. černou střechu s koly ve stejné barvě.

Škoda Fabia RS - srovnání výbavy a cen s dalšími verzemi
ModelFabia RSFabia SportlineFabia Elegance
Motor1,4 TSI DSG1,2 TSI DSG1,2 TSI DSG
Základní cena499.900,-359.900,-394.200,-
Airbag4x4x4x
ESPSSS
XDSS--
Okenní airbagy7.200,-7.200,-7.200,-
Centrální zamykáníSSS
El. nastavení zrcátekSSS
El. stahování p/z okenS / SS / 5.100,-S / S
Klimatizace ClimatronicS12.200,-S
Kola 17palcová litáSS12.504,-
Přední mlhovky Corner2.700,-2.700,-2.700,-
Rádio Blues (CD/MP3, 1DIN)-S-
Rádio Swing (CD/MP3, 2DIN)S2.700,-S
Navigační systém Amundsen5.500,-8.200,-5.500,-
Příprava GSM II s Bluetooth5.400,-5.400,-5.400,-
Parkovací senzory vzadu9.200,-9.200,-S
Sportovní podvozekSS3.000,-
Tříramený multifunkční volantSS3.100,-
Tónovaná skla Sunset4.100,--4.100,-
TempomatS9.200,-S
Vyhřívaná zpětná zrcátkaSSS
Vyhřívání předních sedadel5.100,-5.100,-S
Metalický lak+bílá střecha18.000,-10.000,-16.000,-
Cena při shodné výbavě557.100,-436.900,-453.704,-

Reálný příplatek za Fabii RS je ve srovnání s motorizací 1,2 TSI DSG, která stojí v nabídce Škody o stupínek níže, zhruba 100 tisíc Kč. Dorovnání výbav Elegance a RS na srovnatelnou úroveň tento poměr nijak zásadně nemění, Fabia RS totiž v sérii postrádá například parkovací senzory a vyhřívaná sedadla. Pro výbavu Elegance naopak neexistuje možnost 17palcových kol, která jsou u RS i Sportline standardem, je nutné vybírat z katalogu originálního příslušenství, kde nejlevnější sada 17palcových kol vyjde na 12.504,- Kč.

Levnější alternativou k RS je výbava Sportline, která je sice méně rozsáhlá než RS nebo Elegance, avšak obsahuje již zmíněná 17palcová kola, sportovní podvozek a také stříbrnou nebo bíle lakovanou střechu. Nabízí se s motory 1,2 TSI a 1,6 TDI ve všech výkonových variantách.

Malé, ale silné srdce

Vozy Škoda jsou až na několik výjimek odběrateli koncernových motorů s nízkými nebo průměrnými výkony. Fabia RS však využije špičkovou verzi motoru 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm), kterou se chlubí nejsilnější Ibiza Cupra i v Ženevě prezentované Polo GTI. Vysoký měrný výkon (95 kW/l) patří i mezi přeplňovanými motory k těm nejlepším.

Motor 1,4 TSI pracuje s přímým vstřikováním paliva a dvojím přeplňováním – jednak turbodmychadlem s obtokovým ventilem a jednak připojovaným mechanickým kompresorem. Množství vzduchu tlačeného do válců zvyšuje napřímo mezichladič stlačeného vzduchu. Palivové čerpadlo dopravuje benzin ke vstřikovačům pod tlakem až 150 bar. Obě vačkové hřídele jsou poháněny bezúdržbovým řetězem, přičemž vačková hřídel sacích ventilů umožňuje jejich variabilní časování. Blok válců motoru 1,4 TSI se vyrábí se šedé litiny, kliková hřídel je z oceli.

Škoda Fabia RS a Škoda Fabia Combi RS - Základní technická data
ModelFabia RSFabia Combi RS
Motor1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]13901390
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500
Max. rychlost [km/h]224226
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,67,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,4
Cena [Kč]499.900,-514.900,-

Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje harmonický nárůst výkonu motoru s rostoucími otáčkami, neboť obě zařízení spolupracují ruku v ruce. V otáčkách do maximálně 2400 min-1 tlačí vzduch do válců především mechanicky poháněný kompresor. Ve vyšších otáčkách, nejpozději při 3500 min-1, se kompresor odpojí. Turbodmychadlo pak už dosahuje své plné účinnosti a zajišťuje přísun vzduchu do válců až do vysokých otáček. Nízké emise škodlivin po studeném startu zajišťuje dvojitý vstřik paliva. Díky němu dosáhne katalyzátor s lambda sondou už po ujetí krátké vzdálenosti své provozní teploty, a zajistí tak spolehlivou a účinnou úpravu výfukových plynů.

Anketa

Když Fabii RS, tak jedině jako...
Spolupracujeme s TipCars.com
Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor ve druhém…

Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu

Německý autobusový dopravce Flixbus rozšíří od 27.…

Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři

Poloviční podíl v opravně letadel Job Air Technic, která…

Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky

V okurkové sezoně se před Obvodním soudem pro Prahu 1…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost?…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

 

iSport.cz

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je na MS v semifinále

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je…

Simona Baumrtová postoupila na plaveckém mistrovství světa do semifinále také na nejkratší znakařské trati.…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…