Škoda Karoq oficiálně: Nástupce Yetiho se představuje ve Stockholmu

 

Očekávaný následník Yetiho je tu. Vypadá svébytně a mohutně, i když neměří ani 4,4 m. Nabídne pět verzí motorů a pohonu všech kol se nevzdává.

Menší SUV od Škodovky se vzdalo jména sněžného muže a přichází s módním „q“ na konci. Kolem názvu už bylo hodně diskusí... Špionážní snímky i videa Karoqu naznačovaly, že nepůjde pouze o Seat Ateca s jinými konci a skutečnost taková opravdu je. Příď dvěma dvojicemi světel volně navazuje na větší Kodiaq, spodní jsou mlhová. Zajímavě působí efektně zakončená spodní hrana bočních oken před D-sloupkem. „Skleník“, jaký měl Yeti, se ale nekoná. Karoq vypadá robustně a mohutně, má krátké převisy, spoustu prolisů a hran a ostře ukončenou záď. Je 4382 mm dlouhý, 1841 mm široký a 1605 mm vysoký.

Motory a převodovky

Novinku pohání celkem čtyři přímovstřikové motory. Pokud počítáme i výkonové verze, je jich pět: dva zážehové TSI a tři TDI, žádný atmosférický agregát už portfolio nezahrnuje. Taková je doba, stejně jako přítomnost start-stopu bez výjimky. Tříválec 1.0 TSI má výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 N.m. Silnější čtyřválec 1.5 TSI (110 kW/150 k, 250 N.m) disponuje vypínáním poloviny válců, což šetří palivo. Naftový 1.6 TDI (85 kW/115 k, 250 N.m) doplňují dva dvoulitry. Slabší dává 110 kW (150 k) a 340 N.m. Nejostřejší 2.0 TDI (140 kW/190 k, 400 N.m) má výhradně pohon všech kol a sedmistupňovou dvouspojku.

Škoda Karoq – technické údaje zážehových verzí
Motor1.0 TSI1.5 TSI
Převodovka/pohon6M/přední6M/přední
Zdvihový objem [cm3]9991498
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/-110/-
Točivý moment [N.m/min-1]200/-250/-
Maximální rychlost [km/h]187204
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,68,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,25,1

K ostatním jednotkám se dodává v základu šestistupňová manuální převodovka, sedmirychlostní DSG pak coby alternativa. Škoda je zatím skoupá na přesnější údaje, nicméně ty dostupné (a zatím předběžné) uvádíme v obvyklé tabulce. V případě 1.5 TSI vyřazuje řídicí jednotka systému Active Cylinder Management Technology (ACT) druhý a třetí válec, dokáže uspořit až půl litru benzinu a funguje do u nás legálních dálničních rychlostních limitů. Parkovací brzda je výhradně elektromechanická.

Škoda Karoq – technické údaje vznětových verzí
Motor1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Převodovka/pohon6M/přední6M/přední (4x4)7DS/4x4
Zdvihový objem [cm3]159819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/-110/-140/-
Točivý moment [N.m/min-1]250/-340/1700-3000400/1700-3250
Maximální rychlost [km/h]188207 (196)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,78,9 (8,7)7,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,54,4 (5,0)5,3

Šasi

Podvozek má rozvor 2638 mm, ale pozor, jen u verzí s předním pohonem. Čtyřkolky disponují vzdáleností o 8 mm kratší. Přední náprava McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny je umístěna v ocelovém pomocném rámu. Výrobce se zmiňuje o čtyřprvkové zadní s podélnými rameny a trojicí příčných ve variantách s pohonem všech kol. Ten tradičně obstarává elektronicky řízená mezinápravová lamelová spojka s patřičnými snímači. O povinném ABS a protiprokluzu ASR se nemá cenu příliš dlouze rozšiřovat, Karoq má i elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, která přibrzdí protáčející se kolo, dále pak pomocníky při šplhání do kopců a naopak sešupu z nich.

Od výbavového stupně Ambition se nabízí volba jízdního profilu v pěti režimech: Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (jen pro 4×4). Mód Offroad, který zlepšuje trakci, mají také pouze čtyřkolky, nicméně v lehčím terénu se určitě neztratí. Současně dodávané adaptivní tlumiče DCC (u 1.5 TSI a 2.0 TDI Ambition 4x4) nabízejí trojici nastavení šasi (Dynamic, Normal a Sport). Kompaktní SUV používá litá kola o průměru 16 a 17 palců, za příplatek jsou další 17-19palcová. Rozchod činí 1576, respektive 1541 mm (u 4x4). Mimo zpevněné cesty pomohou i klasický paket pro špatné cesty a plastové lemy blatníků.

Asistenty

Asistenční systémy zastupují adaptivní tempomat s automatickým brzděním, udržováním rychlosti a odstupu od vozidel, rozpoznávání čelních kolizí i s chodci, parkovací asistent včetně vyjíždění z místa, hlídače mrtvého úhlu, únavy řidiče, udržování v pruhu, čtení dopravních značek a další...

Přední světlomety mohou být od výbavy Ambition full-LED, diodové prvky mají standardně koncové reflektory, které září svým typickým tvarem písmene C. Moderní světelnou technikou disponují i mlhovky, tady je ale opět nutné investovat navíc. Škoda hodlá nabízet i samočinné přepínání hlavních reflektorů.

Uvnitř

Výrobce slibuje v interiéru spoustu místa. Zadní sedadla ovšem do roviny nesklopíte. S příplatkovým systémem VarioFlex lze všechna tři alespoň samostatně posouvat, popřípadě zcela vyjmout. Jde sklopit také opěradlo spolujezdce vpředu, takže uvnitř převezete dlouhé předměty. Zavazadelník má v pětimístném základní objem 521 l, pokud je lavice dole, tak je po hranu oken k dispozici 1630 l. S VarioFlexem je velikost kufru takto proměnlivá od 479 do 588 l, přetvoříte-li auto ve dvoumístnou dodávku a zadní sedačky zůstanou v garáží, využijete takřka bezedné „díry“ o objemu 1810 l. Všechna místa mohou být vyhřívaná, stejně jako volant. Možností volby je nezávislé topení. Zadní víko lze otevřít pohybem nohy pod nárazníkem.

Škoda Karoq – Porovnání s dalšími SUV mladoboleslavské značky
ModelYetiKaroqKodiaq
Délka (mm)4222 (-160)43824697 (+315)
Šířka (mm)1793 (-48)18411882 (+39)
Výška (mm)1691 (+86)16051676 (+71)
Rozvor (mm)2578 (-60/-52)2638 (2630 u 4X4)2791 (+153/161)
Světlá výška (mm)180 (-3)183194 (+11)
Kufr s se sadou na opravu defektu (l)415 (-106)521, nebo 479-588720/630 (5/7 míst)

Poprvé se ve škodovkách objevuje plně digitální přístrojová deska s některými nastavitelnými funkcemi. Jednotlivě informace lze zobrazit ve čtyřech uspořádáních včetně nočního režimu a v jejich rámci ještě dále konfigurovat. LED září i v kabině, celkem v deseti odstínech. K dispozici je dále například chytrý klíček, který po odemknutí aktivuje všechna dříve uložená nastavení, a to nejen sedaček, ale i jízdního profilu, asistenčních systémů, osvětlení...

Informační systémy

Základní Swing nemá ani podporu Apple CarPlay, Android Auto a zrcadlení mobilu, jen 6,5palcovou obrazovku, čtyři reproduktory, slot na SD kartu, dvě USB zástrčky a 230V zásuvku. Bolero už disponuje osmipalcovým displejem, standardně Bluetooth a osmičkou reproduktorů, kromě toho i výše zmíněnými funkcemi. Vyšší verze Amundsen s navigací nabídne wifi hotspot, Columbus s 9,2palcovou obrazovkou pak ještě vysokorychlostní LTE připojení, interní paměť, diskovou mechaniku a ovládání nejen hlasem, ale i gesty. V Karoqu se dá dále bezdrátově nabít smartphone.

Za samočinné tísňové volání se zatím připlácí (lze jej spustit rovněž stropním tlačítkem), jakož i za další online služby, například dopravní informace. K dispozici je i mobilní aplikace, která informuje o nezavřených dveřích, případně oknech, najde zaparkovaný vůz, dokonce vizuálně a akusticky, což bývá třeba v nákupních centrech problém, že? Tažné zařízení se ovládá elektricky. Karoq se objeví na trhu ve druhé polovině letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem

Zákaz kouření v restauracích snížil obchodníkům…

SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

 
Zdroj: Škoda Auto

Štítky SUV Škoda Karoq Nové modely Video

 

Přidat názorDiskuse: Škoda Karoq oficiálně: Nástupce Yetiho se…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 

Škoda Karoq Škoda Karoq

Habu - vy co nechápete - podívejte se na SR 71 Habu



Škodovka staví Karoq kabriolet! Vznikne díky studentům jejího učiliště Škodovka staví Karoq kabriolet! Vznikne díky studentům jejího učiliště

Projekty žáků učiliště Škodovky už jsou jakousi tradicí.…

Škoda Karoq 1.0 TSI vs. 1.5 TSI: Hledá se správná míra Škoda Karoq 1.0 TSI vs. 1.5 TSI: Hledá se správná míra

Dvě, nebo tři piva? To až takové dilema nebývá, ale v…

 



 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Dnes 18:44

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky doživotí. Soud: „Mimořádně nechutný čin“

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky…

Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…

Zeman s kalašnikovem, Babišovo impérium i nadávky novinářům: Svoboda tisku v Česku upadá

Zeman s kalašnikovem, Babišovo impérium i nadávky…

Svoboda tisku se loni zhoršila v celém světě, nenávistné klima vůči novinářům pak panuje především v Evropě a…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Pomsta za Fed Cup! Kerberová ve Stuttgartu jasně vládla, Kvitová uhrála pět gamů

Pomsta za Fed Cup! Kerberová ve Stuttgartu jasně…

Tenistka Petra Kvitová ve Stuttgartu nenavázala na víkendové výkony ze semifinále Fed Cupu a s Angelique…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…