Škoda Karoq oficiálně: Nástupce Yetiho se představuje ve Stockholmu

 

Očekávaný následník Yetiho je tu. Vypadá svébytně a mohutně, i když neměří ani 4,4 m. Nabídne pět verzí motorů a pohonu všech kol se nevzdává.

Menší SUV od Škodovky se vzdalo jména sněžného muže a přichází s módním „q“ na konci. Kolem názvu už bylo hodně diskusí... Špionážní snímky i videa Karoqu naznačovaly, že nepůjde pouze o Seat Ateca s jinými konci a skutečnost taková opravdu je. Příď dvěma dvojicemi světel volně navazuje na větší Kodiaq, spodní jsou mlhová. Zajímavě působí efektně zakončená spodní hrana bočních oken před D-sloupkem. „Skleník“, jaký měl Yeti, se ale nekoná. Karoq vypadá robustně a mohutně, má krátké převisy, spoustu prolisů a hran a ostře ukončenou záď. Je 4382 mm dlouhý, 1841 mm široký a 1605 mm vysoký.

Motory a převodovky

Novinku pohání celkem čtyři přímovstřikové motory. Pokud počítáme i výkonové verze, je jich pět: dva zážehové TSI a tři TDI, žádný atmosférický agregát už portfolio nezahrnuje. Taková je doba, stejně jako přítomnost start-stopu bez výjimky. Tříválec 1.0 TSI má výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 N.m. Silnější čtyřválec 1.5 TSI (110 kW/150 k, 250 N.m) disponuje vypínáním poloviny válců, což šetří palivo. Naftový 1.6 TDI (85 kW/115 k, 250 N.m) doplňují dva dvoulitry. Slabší dává 110 kW (150 k) a 340 N.m. Nejostřejší 2.0 TDI (140 kW/190 k, 400 N.m) má výhradně pohon všech kol a sedmistupňovou dvouspojku.

Škoda Karoq – technické údaje zážehových verzí
Motor1.0 TSI1.5 TSI
Převodovka/pohon6M/přední6M/přední
Zdvihový objem [cm3]9991498
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/-110/-
Točivý moment [N.m/min-1]200/-250/-
Maximální rychlost [km/h]187204
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,68,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,25,1

K ostatním jednotkám se dodává v základu šestistupňová manuální převodovka, sedmirychlostní DSG pak coby alternativa. Škoda je zatím skoupá na přesnější údaje, nicméně ty dostupné (a zatím předběžné) uvádíme v obvyklé tabulce. V případě 1.5 TSI vyřazuje řídicí jednotka systému Active Cylinder Management Technology (ACT) druhý a třetí válec, dokáže uspořit až půl litru benzinu a funguje do u nás legálních dálničních rychlostních limitů. Parkovací brzda je výhradně elektromechanická.

Škoda Karoq – technické údaje vznětových verzí
Motor1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Převodovka/pohon6M/přední6M/přední (4x4)7DS/4x4
Zdvihový objem [cm3]159819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/-110/-140/-
Točivý moment [N.m/min-1]250/-340/1700-3000400/1700-3250
Maximální rychlost [km/h]188207 (196)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,78,9 (8,7)7,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,54,4 (5,0)5,3

Šasi

Podvozek má rozvor 2638 mm, ale pozor, jen u verzí s předním pohonem. Čtyřkolky disponují vzdáleností o 8 mm kratší. Přední náprava McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny je umístěna v ocelovém pomocném rámu. Výrobce se zmiňuje o čtyřprvkové zadní s podélnými rameny a trojicí příčných ve variantách s pohonem všech kol. Ten tradičně obstarává elektronicky řízená mezinápravová lamelová spojka s patřičnými snímači. O povinném ABS a protiprokluzu ASR se nemá cenu příliš dlouze rozšiřovat, Karoq má i elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, která přibrzdí protáčející se kolo, dále pak pomocníky při šplhání do kopců a naopak sešupu z nich.

Od výbavového stupně Ambition se nabízí volba jízdního profilu v pěti režimech: Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (jen pro 4×4). Mód Offroad, který zlepšuje trakci, mají také pouze čtyřkolky, nicméně v lehčím terénu se určitě neztratí. Současně dodávané adaptivní tlumiče DCC (u 1.5 TSI a 2.0 TDI Ambition 4x4) nabízejí trojici nastavení šasi (Dynamic, Normal a Sport). Kompaktní SUV používá litá kola o průměru 16 a 17 palců, za příplatek jsou další 17-19palcová. Rozchod činí 1576, respektive 1541 mm (u 4x4). Mimo zpevněné cesty pomohou i klasický paket pro špatné cesty a plastové lemy blatníků.

Asistenty

Asistenční systémy zastupují adaptivní tempomat s automatickým brzděním, udržováním rychlosti a odstupu od vozidel, rozpoznávání čelních kolizí i s chodci, parkovací asistent včetně vyjíždění z místa, hlídače mrtvého úhlu, únavy řidiče, udržování v pruhu, čtení dopravních značek a další...

Přední světlomety mohou být od výbavy Ambition full-LED, diodové prvky mají standardně koncové reflektory, které září svým typickým tvarem písmene C. Moderní světelnou technikou disponují i mlhovky, tady je ale opět nutné investovat navíc. Škoda hodlá nabízet i samočinné přepínání hlavních reflektorů.

Uvnitř

Výrobce slibuje v interiéru spoustu místa. Zadní sedadla ovšem do roviny nesklopíte. S příplatkovým systémem VarioFlex lze všechna tři alespoň samostatně posouvat, popřípadě zcela vyjmout. Jde sklopit také opěradlo spolujezdce vpředu, takže uvnitř převezete dlouhé předměty. Zavazadelník má v pětimístném základní objem 521 l, pokud je lavice dole, tak je po hranu oken k dispozici 1630 l. S VarioFlexem je velikost kufru takto proměnlivá od 479 do 588 l, přetvoříte-li auto ve dvoumístnou dodávku a zadní sedačky zůstanou v garáží, využijete takřka bezedné „díry“ o objemu 1810 l. Všechna místa mohou být vyhřívaná, stejně jako volant. Možností volby je nezávislé topení. Zadní víko lze otevřít pohybem nohy pod nárazníkem.

Škoda Karoq – Porovnání s dalšími SUV mladoboleslavské značky
ModelYetiKaroqKodiaq
Délka (mm)4222 (-160)43824697 (+315)
Šířka (mm)1793 (-48)18411882 (+39)
Výška (mm)1691 (+86)16051676 (+71)
Rozvor (mm)2578 (-60/-52)2638 (2630 u 4X4)2791 (+153/161)
Světlá výška (mm)180 (-3)183194 (+11)
Kufr s se sadou na opravu defektu (l)415 (-106)521, nebo 479-588720/630 (5/7 míst)

Poprvé se ve škodovkách objevuje plně digitální přístrojová deska s některými nastavitelnými funkcemi. Jednotlivě informace lze zobrazit ve čtyřech uspořádáních včetně nočního režimu a v jejich rámci ještě dále konfigurovat. LED září i v kabině, celkem v deseti odstínech. K dispozici je dále například chytrý klíček, který po odemknutí aktivuje všechna dříve uložená nastavení, a to nejen sedaček, ale i jízdního profilu, asistenčních systémů, osvětlení...

Informační systémy

Základní Swing nemá ani podporu Apple CarPlay, Android Auto a zrcadlení mobilu, jen 6,5palcovou obrazovku, čtyři reproduktory, slot na SD kartu, dvě USB zástrčky a 230V zásuvku. Bolero už disponuje osmipalcovým displejem, standardně Bluetooth a osmičkou reproduktorů, kromě toho i výše zmíněnými funkcemi. Vyšší verze Amundsen s navigací nabídne wifi hotspot, Columbus s 9,2palcovou obrazovkou pak ještě vysokorychlostní LTE připojení, interní paměť, diskovou mechaniku a ovládání nejen hlasem, ale i gesty. V Karoqu se dá dále bezdrátově nabít smartphone.

Za samočinné tísňové volání se zatím připlácí (lze jej spustit rovněž stropním tlačítkem), jakož i za další online služby, například dopravní informace. K dispozici je i mobilní aplikace, která informuje o nezavřených dveřích, případně oknech, najde zaparkovaný vůz, dokonce vizuálně a akusticky, což bývá třeba v nákupních centrech problém, že? Tažné zařízení se ovládá elektricky. Karoq se objeví na trhu ve druhé polovině letošního roku.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Polská centrální banka zaplatila youtuberům statisíce, aby očernili bitcoin Polská centrální banka zaplatila youtuberům statisíce, aby očernili bitcoin

Kryptoměny vzbuzují řadu kontroverzí. Odpůrci mají…

Českému prodejci letenek Kiwi.com dvojnásobně vzrostl obrat Českému prodejci letenek Kiwi.com dvojnásobně vzrostl obrat

Více než dvojnásobně - na 700 milionů eur (17,7 miliard…

ČEZ prodal svoje bulharská aktiva za 8,1 miliardy korun, píše místní týdeník ČEZ prodal svoje bulharská aktiva za 8,1 miliardy korun, píše místní týdeník

Česká energetická společnost ČEZ za prodej svých…

Za volně dostupnou wi-fi síť hrozí restauracím či hotelům likvidační pokuty Za volně dostupnou wi-fi síť hrozí restauracím či hotelům likvidační pokuty

Provozovatelům volně dostupných wi-fi sítí, které…

 
Zdroj: Škoda Auto

Štítky SUV Škoda Karoq Nové modely Video

 

Přidat názorDiskuse: Škoda Karoq oficiálně: Nástupce Yetiho se…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek.…

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

 

Škoda Karoq Škoda Karoq

Habu - vy co nechápete - podívejte se na SR 71 Habu



Škoda Karoq 1.5 TSI vs. 2.0 TDI – Je lepší benzin, nebo nafta? Škoda Karoq 1.5 TSI vs. 2.0 TDI – Je lepší benzin, nebo nafta?

Škodovácké SUV nabízí hned dva motory o výkonu 110…

Na nové SUV Škoda Karoq čekají lidé déle než na jiné modely Na nové SUV Škoda Karoq čekají lidé déle než na jiné modely

Zájemci o nové SUV Škoda Karoq si na nový vůz počkají…

 



 
Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Dnes 15:30

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky.




Blesk.cz

Fešák z Dabing Street Neužil: Manželka je kopií slavné herečky!

Fešák z Dabing Street Neužil: Manželka je kopií…

Herec z dejvického divadla a hvězda seriálu Dabing Street Václav Neužil (38) už osm let žije s půvabnou…

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237 lidí, většinou šlo o sebevraždy

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237…

Na železnici v Česku loni zemřelo 237 lidí, což je o jednoho méně než v roce 2016. Stejně jako v předchozích…

 

iSport.cz

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól, Češi jdou na Rusko

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól,…

Velké překvapení si na hokejovém turnaji na ZOH připravili Němci. Nad favorizovaným Švédskem vyhráli 4:3 v…

Trávník do Slavie? Nejdřív v létě. Jablonec chtěl 30 milionů korun

Trávník do Slavie? Nejdřív v létě. Jablonec chtěl 30…

Že by ještě jedna posila pro Slavii? Podle informací iSport.cz si v Edenu na poslední den přestupního okna…

 

Reflex.cz

Dabing street na ČT: Seriál totálně selhal, příběhy jsou trapné a pointy zřejmé již na začátku

Dabing street na ČT: Seriál totálně selhal, příběhy…

Nestihl jsem první kolo mediálního chvalořečení seriálu Dabing Street (herci dejvického divadla plus hvězdy…

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity, pro kterou neexistují hranice

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity,…

Joel Marklund je známý švédský fotograf specializující se na sport. Vedle toho se však věnuje i lidem a životu…