Škoda Karoq oficiálně: Nástupce Yetiho se představuje ve Stockholmu

 

Očekávaný následník Yetiho je tu. Vypadá svébytně a mohutně, i když neměří ani 4,4 m. Nabídne pět verzí motorů a pohonu všech kol se nevzdává.

Menší SUV od Škodovky se vzdalo jména sněžného muže a přichází s módním „q“ na konci. Kolem názvu už bylo hodně diskusí... Špionážní snímky i videa Karoqu naznačovaly, že nepůjde pouze o Seat Ateca s jinými konci a skutečnost taková opravdu je. Příď dvěma dvojicemi světel volně navazuje na větší Kodiaq, spodní jsou mlhová. Zajímavě působí efektně zakončená spodní hrana bočních oken před D-sloupkem. „Skleník“, jaký měl Yeti, se ale nekoná. Karoq vypadá robustně a mohutně, má krátké převisy, spoustu prolisů a hran a ostře ukončenou záď. Je 4382 mm dlouhý, 1841 mm široký a 1605 mm vysoký.

Motory a převodovky

Novinku pohání celkem čtyři přímovstřikové motory. Pokud počítáme i výkonové verze, je jich pět: dva zážehové TSI a tři TDI, žádný atmosférický agregát už portfolio nezahrnuje. Taková je doba, stejně jako přítomnost start-stopu bez výjimky. Tříválec 1.0 TSI má výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 N.m. Silnější čtyřválec 1.5 TSI (110 kW/150 k, 250 N.m) disponuje vypínáním poloviny válců, což šetří palivo. Naftový 1.6 TDI (85 kW/115 k, 250 N.m) doplňují dva dvoulitry. Slabší dává 110 kW (150 k) a 340 N.m. Nejostřejší 2.0 TDI (140 kW/190 k, 400 N.m) má výhradně pohon všech kol a sedmistupňovou dvouspojku.

Škoda Karoq – technické údaje zážehových verzí
Motor1.0 TSI1.5 TSI
Převodovka/pohon6M/přední6M/přední
Zdvihový objem [cm3]9991498
Válce/ventily3/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/-110/-
Točivý moment [N.m/min-1]200/-250/-
Maximální rychlost [km/h]187204
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,68,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,25,1

K ostatním jednotkám se dodává v základu šestistupňová manuální převodovka, sedmirychlostní DSG pak coby alternativa. Škoda je zatím skoupá na přesnější údaje, nicméně ty dostupné (a zatím předběžné) uvádíme v obvyklé tabulce. V případě 1.5 TSI vyřazuje řídicí jednotka systému Active Cylinder Management Technology (ACT) druhý a třetí válec, dokáže uspořit až půl litru benzinu a funguje do u nás legálních dálničních rychlostních limitů. Parkovací brzda je výhradně elektromechanická.

Škoda Karoq – technické údaje vznětových verzí
Motor1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Převodovka/pohon6M/přední6M/přední (4x4)7DS/4x4
Zdvihový objem [cm3]159819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/-110/-140/-
Točivý moment [N.m/min-1]250/-340/1700-3000400/1700-3250
Maximální rychlost [km/h]188207 (196)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,78,9 (8,7)7,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,54,4 (5,0)5,3

Šasi

Podvozek má rozvor 2638 mm, ale pozor, jen u verzí s předním pohonem. Čtyřkolky disponují vzdáleností o 8 mm kratší. Přední náprava McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny je umístěna v ocelovém pomocném rámu. Výrobce se zmiňuje o čtyřprvkové zadní s podélnými rameny a trojicí příčných ve variantách s pohonem všech kol. Ten tradičně obstarává elektronicky řízená mezinápravová lamelová spojka s patřičnými snímači. O povinném ABS a protiprokluzu ASR se nemá cenu příliš dlouze rozšiřovat, Karoq má i elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, která přibrzdí protáčející se kolo, dále pak pomocníky při šplhání do kopců a naopak sešupu z nich.

Od výbavového stupně Ambition se nabízí volba jízdního profilu v pěti režimech: Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (jen pro 4×4). Mód Offroad, který zlepšuje trakci, mají také pouze čtyřkolky, nicméně v lehčím terénu se určitě neztratí. Současně dodávané adaptivní tlumiče DCC (u 1.5 TSI a 2.0 TDI Ambition 4x4) nabízejí trojici nastavení šasi (Dynamic, Normal a Sport). Kompaktní SUV používá litá kola o průměru 16 a 17 palců, za příplatek jsou další 17-19palcová. Rozchod činí 1576, respektive 1541 mm (u 4x4). Mimo zpevněné cesty pomohou i klasický paket pro špatné cesty a plastové lemy blatníků.

Asistenty

Asistenční systémy zastupují adaptivní tempomat s automatickým brzděním, udržováním rychlosti a odstupu od vozidel, rozpoznávání čelních kolizí i s chodci, parkovací asistent včetně vyjíždění z místa, hlídače mrtvého úhlu, únavy řidiče, udržování v pruhu, čtení dopravních značek a další...

Přední světlomety mohou být od výbavy Ambition full-LED, diodové prvky mají standardně koncové reflektory, které září svým typickým tvarem písmene C. Moderní světelnou technikou disponují i mlhovky, tady je ale opět nutné investovat navíc. Škoda hodlá nabízet i samočinné přepínání hlavních reflektorů.

Uvnitř

Výrobce slibuje v interiéru spoustu místa. Zadní sedadla ovšem do roviny nesklopíte. S příplatkovým systémem VarioFlex lze všechna tři alespoň samostatně posouvat, popřípadě zcela vyjmout. Jde sklopit také opěradlo spolujezdce vpředu, takže uvnitř převezete dlouhé předměty. Zavazadelník má v pětimístném základní objem 521 l, pokud je lavice dole, tak je po hranu oken k dispozici 1630 l. S VarioFlexem je velikost kufru takto proměnlivá od 479 do 588 l, přetvoříte-li auto ve dvoumístnou dodávku a zadní sedačky zůstanou v garáží, využijete takřka bezedné „díry“ o objemu 1810 l. Všechna místa mohou být vyhřívaná, stejně jako volant. Možností volby je nezávislé topení. Zadní víko lze otevřít pohybem nohy pod nárazníkem.

Škoda Karoq – Porovnání s dalšími SUV mladoboleslavské značky
ModelYetiKaroqKodiaq
Délka (mm)4222 (-160)43824697 (+315)
Šířka (mm)1793 (-48)18411882 (+39)
Výška (mm)1691 (+86)16051676 (+71)
Rozvor (mm)2578 (-60/-52)2638 (2630 u 4X4)2791 (+153/161)
Světlá výška (mm)180 (-3)183194 (+11)
Kufr s se sadou na opravu defektu (l)415 (-106)521, nebo 479-588720/630 (5/7 míst)

Poprvé se ve škodovkách objevuje plně digitální přístrojová deska s některými nastavitelnými funkcemi. Jednotlivě informace lze zobrazit ve čtyřech uspořádáních včetně nočního režimu a v jejich rámci ještě dále konfigurovat. LED září i v kabině, celkem v deseti odstínech. K dispozici je dále například chytrý klíček, který po odemknutí aktivuje všechna dříve uložená nastavení, a to nejen sedaček, ale i jízdního profilu, asistenčních systémů, osvětlení...

Informační systémy

Základní Swing nemá ani podporu Apple CarPlay, Android Auto a zrcadlení mobilu, jen 6,5palcovou obrazovku, čtyři reproduktory, slot na SD kartu, dvě USB zástrčky a 230V zásuvku. Bolero už disponuje osmipalcovým displejem, standardně Bluetooth a osmičkou reproduktorů, kromě toho i výše zmíněnými funkcemi. Vyšší verze Amundsen s navigací nabídne wifi hotspot, Columbus s 9,2palcovou obrazovkou pak ještě vysokorychlostní LTE připojení, interní paměť, diskovou mechaniku a ovládání nejen hlasem, ale i gesty. V Karoqu se dá dále bezdrátově nabít smartphone.

Za samočinné tísňové volání se zatím připlácí (lze jej spustit rovněž stropním tlačítkem), jakož i za další online služby, například dopravní informace. K dispozici je i mobilní aplikace, která informuje o nezavřených dveřích, případně oknech, najde zaparkovaný vůz, dokonce vizuálně a akusticky, což bývá třeba v nákupních centrech problém, že? Tažné zařízení se ovládá elektricky. Karoq se objeví na trhu ve druhé polovině letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021 Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021

Jednání Spojených států se Severní Koreou, jehož cílem je…

Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent

Počet teroristických útoků ve světě se v loňském roce…

OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model

Britská automobilka Aston Martin pokračuje v oživování…

 
Zdroj: Škoda Auto

Štítky SUV Škoda Karoq Nové modely Video

 

Přidat názorDiskuse: Škoda Karoq oficiálně: Nástupce Yetiho se…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020 Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020

V minulosti oblíbený sedan Galant od Mitsubishi se v…

 

Škoda Karoq Škoda Karoq

Habu - vy co nechápete - podívejte se na SR 71 Habu



Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI

Bratr Seatu Ateca se dočkal nové verze a nově nabízeného…

Škoda Karoq Scout se ukazuje na prvních fotkách. Čtyřkolku má v základu Škoda Karoq Scout se ukazuje na prvních fotkách. Čtyřkolku má v základu

Mladoboleslavská automobilka představuje nového člena…

 



 
Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Včera

Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh.




Blesk.cz

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se odborníka, co a pro koho se mění

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se…

Od října čeká Čechy další změna na trhu s hypotékami. Česká národní banka rozšíří pravidla pro poskytování úvěrů…

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský prezident. Trump to přivítal

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský…

Severokorejský vůdce Kim Čong-un přislíbil trvale rozebrat zkušební středisko raketových motorů a odpalovací…

 

iSport.cz

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech. Slavii se mnou neřešili

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech.…

Již ve čtvrtek vstoupí do základní skupiny Evropské ligy pražská Slavia. Jejím prvním soupeřem bude Bordeaux i s…

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala výhru v Lize mistrů

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala…

Fotbalisté Plzně byli blízko výhře v Lize mistrů, jenže s CSKA Moskva jen remizovali 2:2, když soupeř vyrovnal…

 

Reflex.cz

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím opravdu nejde!

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím…

V neděli proběhne další kolo kampaně proti cirkusu Jiřího Berouska. Ochranáři proti němu protestují proto, že…

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne Brusel s Klausem a Okamurou?

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne…

Evropská unie se rozhodla brutálně regulovat Internet; tentokrát jako pověstná hůl na psa posloužila autorská…