Škoda Kodiaq: Sériové SUV na prvních skicách
Škoda v září oficiálně představí nejnovějšího zástupce své modelové řady, až sedmimístné SUV kodiaq. Automobil však už s předstihem začíná odhalovat. Už jsme se oficiálně dozvěděli jeho jméno, nyní výrobce opět naznačuje jeho vzhled, a to pomocí dvojice zveřejněných nákresů.
Design chystané novinky již na jaře naznačil koncept Škoda VisionS. Ten má sice sériovému autu velice blízko (jak tvrdí zástupci značky), je ale jasné, že některé detaily se ještě změní. A právě náznaky těchto změn najdeme na nejnovějších skicách.
"Kodiaq je mimořádně prostorný, při kompaktních vnějších rozměrech nabízí nejlepší package ve své třídě. Kromě toho je také robustní a má vysokou průchodnost terénem. Přináší také maximum flexibility a funkčnosti. To všechno jsme chtěli vizualizovat jak v designu exteriéru, tak v interiéru," říká k tvarům novinky šéfdesignér Škody Jozef Kabaň.
Už dříve Škoda přiznala, že kodiaq si uchová rozdělené hlavní světlomety. Ty ale budou větší než u konceptu. Blíže aktuálním sériovým automobilům pak bude mít jednak maska chladiče, která bude dle dřívějších zpráv více nakloněná, jednak přední nárazník. Ve srovnání s konceptem je lehce odlišná i kapota.
Druhá skica odhaluje záď kodiaqu. Koncová světla si sice uchovají tvar z konceptu, budou ale výraznější. Změnou projde také nárazník, který přijde o výrazné koncovky výfuku studie Škoda VisionS.
Celková silueta zůstane zachována z konceptu, stejně tak tvary podběhů nebo silně vykrojená boční linie zdůrazňující robustnost auta. Boky naopak ozdobí konvenční kliky dveří, které i na těchto nákresech chybí. Už dříve vyšlo najevo, že chystané SUV bude na dálku měřit zhruba 4,7 metru.
Charakteristickým prvkem interiéru mají být vertikálně orientované detaily, jako čtyři velké výdechy vzduchu. Velký displej pak kabinu rozdělí na dvě rovnocenné zóny, pro řidiče a spolujezdce. "I zde klademe velký důraz na harmonii tvaru a funkce, na klid a jasnost. Podle mne musí automobil dokonale fungovat a přitom vyzařovat estetiku. Interiér má vzbuzovat důvěru a vyzařovat pohodu," prohlašuje o kabině novinky Kabaň.
Základem velkého SUV bude modulární platforma MQB, její technické řešení bude mít nejblíže tomu ve Volkswagenu Tiguan, rozvor však bude delší. Architektura vedle zástavby plug-in hybridu umožní i použití pohonu všech kol, který bude řešen mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.
Nabídka motorů by se neměla tolik lišit od octavie nebo superbu. Benzinovým základem by podle dostupných zpráv mělo být 1.4 TSI s 92 kW. Jistotou je příchod i 1.4 TSI ACT (110 kW) s vypínáním válců.