Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW – Podlézání laťky

Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW – Podlézání laťky

 
 

O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

Ve městě nejde o žádný handicap – motor sice vyžaduje častější řazení, dynamikou ale ostudu nedělá. S rostoucí rychlostí a požadavky na městské předjíždění ale rostou požadavky na otáčky a tím i hlučnost – víko kapoty se ve výbavě Classic obešlo bez zvukové izolace a střízlivý výkon se tak musí mačkat z motoru bez ohledu na decibely.

obrázek [300 x 200] S rostoucím zatížením vozu dynamiky logicky ubývá a ani přesné dráhy řazení nezachrání dojem z nepoměru mezi otáčkami a zrychlením. Nejlépe je vozu mimo město s poloviční zátěží – zahřátý motor odvádí střízlivou práci s minimem hluku a nulovými vibracemi. Na dálnici je u auta milá jeho předpisovost – stálé rychlosti nad 130 km/h se dosáhnout dá, jakékoli další přidání plynu ale vrátí posádku do limitní reality. Předjíždění do kopce pak logicky připomíná pověstné „závody v pytlích“, jimiž pravidelně zatarasují dálnice dvojice souběžně jedoucích kamionů.

Výsledná spotřeba 7,2 l/100 km vcelku odpovídá kombinaci jízdních režimů, motor jsme ale nijak zvlášť netrápili a meze akcelerace jsme také zkoušeli pouze jednou. K tradičně velmi dobrým jízdním vlastnostem se přidal i lehčí motor, který umožnil vozu ochotnější projíždění zatáček. Nadšeni jsme pak byli ze čtveřice kotoučových brzd s rychlým nástupem a silným účinkem.

obrázek [300 x 334] Poměrně zajímavý je pohled do ceníku a zvláště na seznam základní výbavy a příplatků. Jediné s tímto motorem nabízené provedení Classic postrádá v základní výbavě za 464.900,- elektrické stahování předních oken a nastavování zrcátek, naopak chválíme standardní úchyty ISOFIX, čtyři airbagy a kuriózní kombinaci směrovek v zrcátkách z černého plastu.

V interiéru najdete místo loketní opěry dlouhý středový tunel s mnoha přihrádkami, zvyknete si také na nedělené stropní osvětlení, jednotnou černou barvuplastové vše, co je u vyšších výbav kožené či chromové. Kvalita zpracování je přitom stále příkladná. Autu pochopitelně zůstal obrovský zavazadelník i slušný prostor na zadních sedadlech, na zavření pátých dveří je ale nutno využít větší sílu.

obrázek [300 x 207] V dané třídě špičkové auto nebrzdí v rozletu ani tak minimalistický motor, ale spíš poměr výbava/cena. Pokud potenciálnímu kupci stačí seznam základní výbavy, je i tato extrémní motorizace dobrou volbou s jediným potenciálním rizikem rychlejšího poklesu hodnoty.

První cena vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
První cena vozu s testovanou motorizací464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
Základní cena testovaného vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků577.700,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)

Plusy:

  • jízdní vlastnosti vylepšené lehkým motorem
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor

Minusy

  • malý tah motoru ve vyšších rychlostech
  • některé položky příplatkové výbavy
  • hlučnost ve vyšších otáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW

Cena v základní výbavě: 464 900 Kč Cena v testované výbavě: 577 700 Kč

Základní výbava:ABS+MBA+EBV+MSR+ASR, Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači před. bezpečnostních pásů, Boční airbagy vpředu, Centrální zamykání, SAFE systém, Deaktivace airbagu spolujezdce, Elektromechanický posilovač řízení, Tři hlavové opěrky vzadu, Imobilizér, štítek s VIN kódem, Indikátor vnější teploty (pouze u automat. převodovky), Multifunkční ukazatel (pouze u automat. převodovky), Odkládací schránka pod rádiem, Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce, Osvětlení zavazadlového prostoru - 2 lampičky, Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, Příprava pro rádio, 4 repro vpředu a sklopná neodnímatelná střešní anténa, Rezervní kolo ocelové, Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče, Roletový kryt v zavazadlovém prostoru, Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, WIV (flexibilní servisní intervaly), Zadní sedadla dělená, sklopná, Zvuková signalizace nevypnutých světel, Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, Boční směrové ukazatele integrované do vnějších zpětných zrcátek, Kotoučové brzdy vzadu, Mechanicky stavitelná vnější zpětná zrcátka v černé barvě, Mechanicky uzamykatelné víčko palivové nádrže, Nárazníky lakované v barvě vozu s černou ochrannou lištou, Ocelová kola 6Jx15" s velkoplošnými kryty kol Castle, Označení motorizace na zádi (mimo 1,4/55 kW), Pneu 195/65 R15, Zadní stěrač Aero s ostřikovačem

Výbava testovaného vozu:4 hlavové airbagy + boční airbagy vpředu (+9900,-), Alternátor 110A (+0,-), Autorádio Stream s CD přehrávačem (+11000,-), Climatic - klimatizace s automatickou regulací (+34100,-), Dálkové ovládání centrálního zamykání (+4000,-), El. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+4000,-), El. ovládání oken vpředu (+7000,-), ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR (+12900,-), Indikátor vnější teploty (+900,-), Kola HELIOS z lehkých slitin 6,5Jx15"4ks (+13400,-), Rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné) (+0,-), Střešní nosič (+5500,-), Tónovaná skla (+4900,-), Vkládané tkané koberce (+1300,-), Výškově nastavitelná sedadla vpředu + bederní opěry (+3500,-), Zakrytí zavazadlového prostoru (+400,-)

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 169
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.8 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1620
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 660
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4572
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Tahle octavia s widebody kitem je nacpaná funkčním…

Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla! Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná…

 



 
Online: Velká cena Monaka 2017

Online: Velká cena Monaka 2017

Dnes 13:30

V ulicích Monte Carla se jede jeden z klenotů sezóny formule 1, Velká cena Monaka. Šestý závod sezóny sledujeme v online reportáži.




Blesk.cz

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Krásná zpěvačka Monika Bagárová (22) to má konečně za sebou. Střední školu završila maturitou a teď už může…

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová (106): „Vyměnila jsem vilu za štrůdl.“

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová…

V roce 1911, kdy se narodila Marie Hana Fejfarová, uskutečnil Jan Kašpar historický první dálkový let v Čechách…

 

iSport.cz

Šampion Synek znovu kraluje! V Račicích slaví čtvrtý titul mistra Evropy

Šampion Synek znovu kraluje! V Račicích slaví čtvrtý…

Ondřej Synek se stal v Račicích počtvrté v kariéře mistrem Evropy na skifu. Ve finále zvítězil před obhájcem…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…