Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW – Podlézání laťky

Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW – Podlézání laťky

 
 

O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

Ve městě nejde o žádný handicap – motor sice vyžaduje častější řazení, dynamikou ale ostudu nedělá. S rostoucí rychlostí a požadavky na městské předjíždění ale rostou požadavky na otáčky a tím i hlučnost – víko kapoty se ve výbavě Classic obešlo bez zvukové izolace a střízlivý výkon se tak musí mačkat z motoru bez ohledu na decibely.

obrázek [300 x 200] S rostoucím zatížením vozu dynamiky logicky ubývá a ani přesné dráhy řazení nezachrání dojem z nepoměru mezi otáčkami a zrychlením. Nejlépe je vozu mimo město s poloviční zátěží – zahřátý motor odvádí střízlivou práci s minimem hluku a nulovými vibracemi. Na dálnici je u auta milá jeho předpisovost – stálé rychlosti nad 130 km/h se dosáhnout dá, jakékoli další přidání plynu ale vrátí posádku do limitní reality. Předjíždění do kopce pak logicky připomíná pověstné „závody v pytlích“, jimiž pravidelně zatarasují dálnice dvojice souběžně jedoucích kamionů.

Výsledná spotřeba 7,2 l/100 km vcelku odpovídá kombinaci jízdních režimů, motor jsme ale nijak zvlášť netrápili a meze akcelerace jsme také zkoušeli pouze jednou. K tradičně velmi dobrým jízdním vlastnostem se přidal i lehčí motor, který umožnil vozu ochotnější projíždění zatáček. Nadšeni jsme pak byli ze čtveřice kotoučových brzd s rychlým nástupem a silným účinkem.

obrázek [300 x 334] Poměrně zajímavý je pohled do ceníku a zvláště na seznam základní výbavy a příplatků. Jediné s tímto motorem nabízené provedení Classic postrádá v základní výbavě za 464.900,- elektrické stahování předních oken a nastavování zrcátek, naopak chválíme standardní úchyty ISOFIX, čtyři airbagy a kuriózní kombinaci směrovek v zrcátkách z černého plastu.

V interiéru najdete místo loketní opěry dlouhý středový tunel s mnoha přihrádkami, zvyknete si také na nedělené stropní osvětlení, jednotnou černou barvuplastové vše, co je u vyšších výbav kožené či chromové. Kvalita zpracování je přitom stále příkladná. Autu pochopitelně zůstal obrovský zavazadelník i slušný prostor na zadních sedadlech, na zavření pátých dveří je ale nutno využít větší sílu.

obrázek [300 x 207] V dané třídě špičkové auto nebrzdí v rozletu ani tak minimalistický motor, ale spíš poměr výbava/cena. Pokud potenciálnímu kupci stačí seznam základní výbavy, je i tato extrémní motorizace dobrou volbou s jediným potenciálním rizikem rychlejšího poklesu hodnoty.

První cena vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
První cena vozu s testovanou motorizací464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
Základní cena testovaného vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků577.700,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)

Plusy:

  • jízdní vlastnosti vylepšené lehkým motorem
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor

Minusy

  • malý tah motoru ve vyšších rychlostech
  • některé položky příplatkové výbavy
  • hlučnost ve vyšších otáčkách
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW

Cena v základní výbavě: 464 900 Kč Cena v testované výbavě: 577 700 Kč

Základní výbava:ABS+MBA+EBV+MSR+ASR, Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači před. bezpečnostních pásů, Boční airbagy vpředu, Centrální zamykání, SAFE systém, Deaktivace airbagu spolujezdce, Elektromechanický posilovač řízení, Tři hlavové opěrky vzadu, Imobilizér, štítek s VIN kódem, Indikátor vnější teploty (pouze u automat. převodovky), Multifunkční ukazatel (pouze u automat. převodovky), Odkládací schránka pod rádiem, Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce, Osvětlení zavazadlového prostoru - 2 lampičky, Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, Příprava pro rádio, 4 repro vpředu a sklopná neodnímatelná střešní anténa, Rezervní kolo ocelové, Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče, Roletový kryt v zavazadlovém prostoru, Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, WIV (flexibilní servisní intervaly), Zadní sedadla dělená, sklopná, Zvuková signalizace nevypnutých světel, Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, Boční směrové ukazatele integrované do vnějších zpětných zrcátek, Kotoučové brzdy vzadu, Mechanicky stavitelná vnější zpětná zrcátka v černé barvě, Mechanicky uzamykatelné víčko palivové nádrže, Nárazníky lakované v barvě vozu s černou ochrannou lištou, Ocelová kola 6Jx15" s velkoplošnými kryty kol Castle, Označení motorizace na zádi (mimo 1,4/55 kW), Pneu 195/65 R15, Zadní stěrač Aero s ostřikovačem

Výbava testovaného vozu:4 hlavové airbagy + boční airbagy vpředu (+9900,-), Alternátor 110A (+0,-), Autorádio Stream s CD přehrávačem (+11000,-), Climatic - klimatizace s automatickou regulací (+34100,-), Dálkové ovládání centrálního zamykání (+4000,-), El. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+4000,-), El. ovládání oken vpředu (+7000,-), ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR (+12900,-), Indikátor vnější teploty (+900,-), Kola HELIOS z lehkých slitin 6,5Jx15"4ks (+13400,-), Rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné) (+0,-), Střešní nosič (+5500,-), Tónovaná skla (+4900,-), Vkládané tkané koberce (+1300,-), Výškově nastavitelná sedadla vpředu + bederní opěry (+3500,-), Zakrytí zavazadlového prostoru (+400,-)

Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru

Pumový útok v londýnském metru má pokračování. Britská…

Orbán: Evropská komise? Její přístup k polské vládě připomíná inkvizici Orbán: Evropská komise? Její přístup k polské vládě připomíná inkvizici

Maďarský premiér Viktor Orbán  ve Varšavě přirovnal…

Reakce KLDR na Trumpova slova? Test rakety s jadernou hlavicí, obává se Japonsko Reakce KLDR na Trumpova slova? Test rakety s jadernou hlavicí, obává se Japonsko

Severní Korea možná připravuje test rakety s jadernou…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 169
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.8 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1620
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 660
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4572
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

 






 
Unikátní záběry z dronu: Auta zpustošená hurikánem mají azyl na závodních oválech

Unikátní záběry z dronu: Auta zpustošená hurikánem mají azyl na závodních oválech

Dnes 14:51

Hurikán Harvey je již několik dní minulostí, avšak jeho následky se budou sčítat ještě dlouhé měsíce.




Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

Marin Čilič se stal prvním vítězem v premiérovém ročníku Laver Cupu. Chorvat zdolal v pražské O2 areně Američana…

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy hráčů, přidali se i v Česku

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy…

V přepočtu 130 tisíc korun měsíčně si vydělá nejlépe placený hráč slovenského extraligového celku ze Žiliny.…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…