Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW – Podlézání laťky

Ondřej Šuch
O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

Ve městě nejde o žádný handicap – motor sice vyžaduje častější řazení, dynamikou ale ostudu nedělá. S rostoucí rychlostí a požadavky na městské předjíždění ale rostou požadavky na otáčky a tím i hlučnost – víko kapoty se ve výbavě Classic obešlo bez zvukové izolace a střízlivý výkon se tak musí mačkat z motoru bez ohledu na decibely.

skoda octavia strednitrida testy skoda octavia strednitrida testy S rostoucím zatížením vozu dynamiky logicky ubývá a ani přesné dráhy řazení nezachrání dojem z nepoměru mezi otáčkami a zrychlením. Nejlépe je vozu mimo město s poloviční zátěží – zahřátý motor odvádí střízlivou práci s minimem hluku a nulovými vibracemi. Na dálnici je u auta milá jeho předpisovost – stálé rychlosti nad 130 km/h se dosáhnout dá, jakékoli další přidání plynu ale vrátí posádku do limitní reality. Předjíždění do kopce pak logicky připomíná pověstné „závody v pytlích“, jimiž pravidelně zatarasují dálnice dvojice souběžně jedoucích kamionů.

Výsledná spotřeba 7,2 l/100 km vcelku odpovídá kombinaci jízdních režimů, motor jsme ale nijak zvlášť netrápili a meze akcelerace jsme také zkoušeli pouze jednou. K tradičně velmi dobrým jízdním vlastnostem se přidal i lehčí motor, který umožnil vozu ochotnější projíždění zatáček. Nadšeni jsme pak byli ze čtveřice kotoučových brzd s rychlým nástupem a silným účinkem.

skoda octavia strednitrida testy skoda octavia strednitrida testy Poměrně zajímavý je pohled do ceníku a zvláště na seznam základní výbavy a příplatků. Jediné s tímto motorem nabízené provedení Classic postrádá v základní výbavě za 464.900,- elektrické stahování předních oken a nastavování zrcátek, naopak chválíme standardní úchyty ISOFIX, čtyři airbagy a kuriózní kombinaci směrovek v zrcátkách z černého plastu.

V interiéru najdete místo loketní opěry dlouhý středový tunel s mnoha přihrádkami, zvyknete si také na nedělené stropní osvětlení, jednotnou černou barvu a plastové vše, co je u vyšších výbav kožené či chromové. Kvalita zpracování je přitom stále příkladná. Autu pochopitelně zůstal obrovský zavazadelník i slušný prostor na zadních sedadlech, na zavření pátých dveří je ale nutno využít větší sílu.

skoda octavia strednitrida testy skoda octavia strednitrida testy V dané třídě špičkové auto nebrzdí v rozletu ani tak minimalistický motor, ale spíš poměr výbava/cena. Pokud potenciálnímu kupci stačí seznam základní výbavy, je i tato extrémní motorizace dobrou volbou s jediným potenciálním rizikem rychlejšího poklesu hodnoty.

První cena vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
První cena vozu s testovanou motorizací464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
Základní cena testovaného vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků577.700,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)

Plusy:

  • jízdní vlastnosti vylepšené lehkým motorem
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor

Minusy

  • malý tah motoru ve vyšších rychlostech
  • některé položky příplatkové výbavy
  • hlučnost ve vyšších otáčkách

Ondřej Šuch
Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW
Cena základní sestavy 464 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS+MBA+EBV+MSR+ASR, Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači před. bezpečnostních pásů, Boční airbagy vpředu, Centrální zamykání, SAFE systém, Deaktivace airbagu spolujezdce, Elektromechanický posilovač řízení, Tři hlavové opěrky vzadu, Imobilizér, štítek s VIN kódem, Indikátor vnější teploty (pouze u automat. převodovky), Multifunkční ukazatel (pouze u automat. převodovky), Odkládací schránka pod rádiem, Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce, Osvětlení zavazadlového prostoru - 2 lampičky, Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, Příprava pro rádio, 4 repro vpředu a sklopná neodnímatelná střešní anténa, Rezervní kolo ocelové, Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče, Roletový kryt v zavazadlovém prostoru, Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, WIV (flexibilní servisní intervaly), Zadní sedadla dělená, sklopná, Zvuková signalizace nevypnutých světel, Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, Boční směrové ukazatele integrované do vnějších zpětných zrcátek, Kotoučové brzdy vzadu, Mechanicky stavitelná vnější zpětná zrcátka v černé barvě, Mechanicky uzamykatelné víčko palivové nádrže, Nárazníky lakované v barvě vozu s černou ochrannou lištou, Ocelová kola 6Jx15" s velkoplošnými kryty kol Castle, Označení motorizace na zádi (mimo 1,4/55 kW), Pneu 195/65 R15, Zadní stěrač Aero s ostřikovačem Kč
Cena testované sestavy 577 700 Kč
Výbava testované sestavy 4 hlavové airbagy + boční airbagy vpředu (+9900,-), Alternátor 110A (+0,-), Autorádio Stream s CD přehrávačem (+11000,-), Climatic - klimatizace s automatickou regulací (+34100,-), Dálkové ovládání centrálního zamykání (+4000,-), El. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+4000,-), El. ovládání oken vpředu (+7000,-), ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR (+12900,-), Indikátor vnější teploty (+900,-), Kola HELIOS z lehkých slitin 6,5Jx15"4ks (+13400,-), Rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné) (+0,-), Střešní nosič (+5500,-), Tónovaná skla (+4900,-), Vkládané tkané koberce (+1300,-), Výškově nastavitelná sedadla vpředu + bederní opěry (+3500,-), Zakrytí zavazadlového prostoru (+400,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3800 - 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 169
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.8 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1620
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 660
Rozměr pneu: 195/65 R15
Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4572
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano