reklama


Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

 
 

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Co by se dalo nazvat světovým unikátem, je to, že v testované - nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska oproti výbavám LX a GLX, modifikovaná s menší a elegantnější "kapličkou", bezešvým airbagem spolujezdce a také jiným středovým panelem. Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf nebo Focus se dvěma verzemi přístrojové desky? Osobně bych raději viděl SLX-kovou přístrojovku ve všech verzích Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny předních opěradel tak, aby měla kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned od začátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". Pravdou je, že tímto opatřením se z Octavie nestal Passat, ale pokud se "ti ve předu" uskrovní, není problém vzadu cestovat i na větší vzdálenosti. Za poměrně značný nedostatek považuji nepřítomnost třetí zadní bezpečnostní opěrky hlavy a přítomnost pouze dvoubodového bezp. pásu. Zde se jednoznačně upřednostnila ekonomika výroby před bezpečností.

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Kombík musí dnes nabídnout nejen dostatek prostoru a praktičnosti, ale zároveň je od něj žádán i pěkný vzhled.

Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo jeden z nejpovedenějších kombíků dneška.

Po otevření víka zavazadlového prostoru, které se samo lehce zvedne na dvou plynových vzpěrách, vidíme zcela plochý úložný prostor. Ten je oproti klasické Octávii (528/1328 litrů) o něco větší (548/1512 litrů). Práh pro vkládání zavazadel je ve výši 590 mm na zemí. Dobře je tvarován zadní nárazník, který není v oblasti častého "otěru" zavazadly lakován, takže při nakládání větších předmětů nedojde k nevratnému poškození laku.

Praktičnost Octavie kombi ještě doplňují dvě uzavíratelné postranní schránky za podběhy zadních blatníků. Sedadla je možno sklápět již v základní výbavě v poměru 1/3 - 2/3. Tímto vznikne rozměrná ložná plocha o délce cca 1700 mm a šířce 1000 mm. Zavazadlový prostor je kvalitně osvětlen dvěma lampičkami, navíc ještě obsahuje 12V el. zásuvku a čtyři oka pro uchycení sítě, která brání posuvu menších předmětů.

Celý zavazadlový prostor opticky "chrání" roletka, která dokáže prostor zcela zakrýt. Kritiku zaslouží stěrač zadního okna, který má slabý přítlak a tudíž setřít kvalitně okno je téměř nemožné.

Vznětový čtyřválec 1,9 TDI je povedený a také osvědčený agregát, který začal svoji pouť nejprve u Audi a VW poté u Seatu a dnes pohání ve dvou výkonových provedeních i Octavie. Verze s výkonem 66 kW, kterou jsme testovali je u Octavie Combi v dobrém poměru výkon/cena.

Po nastartování je poměrně dobře slyšet "nýtování" diesleu, které však po rozjezdu prakticky ihned výrazně poklesne. Motor poskytuje výborný zátah z nízkých otáček (cca 1900 ot/min), který připomíná zážehové motory s objemem okolo dvou litrů. Jízda s TDI se vůbec velmi podobá jízdě se zážehovým motorem. Dobře táhne od spodu, ani do vyšších otáček se nenechá nutit. Samozřejmě, že nejvyšší otáčky vznětového motoru jsou níže než u zážehového. To však nemusí vadit, využívat nejvyššího výkonu okolo čtyř tisíc otáček není nepříjemné. Pro jízdu na dálnici je výhodou "težká" pětka. Ve stokilometrové rychlosti jsou otáčky motoru pouhých 2100 ot/min. Při rychlostech 150-160 km/h se ručička otáčkoměru pohybuje okolo 3200 ot/min. Ve vyšších rychlostech (nad 130 km/h) však u Octavie Combi začíná výrazně stoupat aerodynamický hluk a to především v oblasti zadních dveří. Zajímavé je, že tento hluk silně vnímají osoby sedící vzadu, ale vepředu není "meluzína" téměř slyšet.

Spotřeba je jednou z hlavních předností tohoto vozu. Při našem testu, kdy jsme s Octavií TDI ujeli přes 3000 kilometrů do Ženevy a zpět se spotřeba ustálila na hodnotě 5,8 l/100 km. Nutno dodat, že jsme motor rozhodně nešetřili a prakticky neustále jsme využívali jeho výkonu. Průměrná rychlost byla slušných 108 km/h.

Octavia Combi TDi s výkonem 66 kW se mi z testovaných Octavií (1,6/55 kW; 1,8/92 kW; 1,8T/110 kW; 1,9TDi/81 kW), jeví jako nejlepší volba vzhledem k pořizovací ceně vozu, jeho provozních nákladů a také samotného požitku z jízdy.

Spolupracujeme s TipCars.com

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.2 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1290 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4509
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové

Octavie RS si kupovali podnikatelé z rozmaru. Za tři roky…

Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám

Právě před dvaceti lety se začala postupně odhalovat…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama