Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

 
 

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Co by se dalo nazvat světovým unikátem, je to, že v testované - nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska oproti výbavám LX a GLX, modifikovaná s menší a elegantnější "kapličkou", bezešvým airbagem spolujezdce a také jiným středovým panelem. Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf nebo Focus se dvěma verzemi přístrojové desky? Osobně bych raději viděl SLX-kovou přístrojovku ve všech verzích Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny předních opěradel tak, aby měla kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned od začátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". Pravdou je, že tímto opatřením se z Octavie nestal Passat, ale pokud se "ti ve předu" uskrovní, není problém vzadu cestovat i na větší vzdálenosti. Za poměrně značný nedostatek považuji nepřítomnost třetí zadní bezpečnostní opěrky hlavy a přítomnost pouze dvoubodového bezp. pásu. Zde se jednoznačně upřednostnila ekonomika výroby před bezpečností.

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Kombík musí dnes nabídnout nejen dostatek prostoru a praktičnosti, ale zároveň je od něj žádán i pěkný vzhled.

Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo jeden z nejpovedenějších kombíků dneška.

Po otevření víka zavazadlového prostoru, které se samo lehce zvedne na dvou plynových vzpěrách, vidíme zcela plochý úložný prostor. Ten je oproti klasické Octávii (528/1328 litrů) o něco větší (548/1512 litrů). Práh pro vkládání zavazadel je ve výši 590 mm na zemí. Dobře je tvarován zadní nárazník, který není v oblasti častého "otěru" zavazadly lakován, takže při nakládání větších předmětů nedojde k nevratnému poškození laku.

Praktičnost Octavie kombi ještě doplňují dvě uzavíratelné postranní schránky za podběhy zadních blatníků. Sedadla je možno sklápět již v základní výbavě v poměru 1/3 - 2/3. Tímto vznikne rozměrná ložná plocha o délce cca 1700 mm a šířce 1000 mm. Zavazadlový prostor je kvalitně osvětlen dvěma lampičkami, navíc ještě obsahuje 12V el. zásuvku a čtyři oka pro uchycení sítě, která brání posuvu menších předmětů.

Celý zavazadlový prostor opticky "chrání" roletka, která dokáže prostor zcela zakrýt. Kritiku zaslouží stěrač zadního okna, který má slabý přítlak a tudíž setřít kvalitně okno je téměř nemožné.

Vznětový čtyřválec 1,9 TDI je povedený a také osvědčený agregát, který začal svoji pouť nejprve u Audi a VW poté u Seatu a dnes pohání ve dvou výkonových provedeních i Octavie. Verze s výkonem 66 kW, kterou jsme testovali je u Octavie Combi v dobrém poměru výkon/cena.

Po nastartování je poměrně dobře slyšet "nýtování" diesleu, které však po rozjezdu prakticky ihned výrazně poklesne. Motor poskytuje výborný zátah z nízkých otáček (cca 1900 ot/min), který připomíná zážehové motory s objemem okolo dvou litrů. Jízda s TDI se vůbec velmi podobá jízdě se zážehovým motorem. Dobře táhne od spodu, ani do vyšších otáček se nenechá nutit. Samozřejmě, že nejvyšší otáčky vznětového motoru jsou níže než u zážehového. To však nemusí vadit, využívat nejvyššího výkonu okolo čtyř tisíc otáček není nepříjemné. Pro jízdu na dálnici je výhodou "težká" pětka. Ve stokilometrové rychlosti jsou otáčky motoru pouhých 2100 ot/min. Při rychlostech 150-160 km/h se ručička otáčkoměru pohybuje okolo 3200 ot/min. Ve vyšších rychlostech (nad 130 km/h) však u Octavie Combi začíná výrazně stoupat aerodynamický hluk a to především v oblasti zadních dveří. Zajímavé je, že tento hluk silně vnímají osoby sedící vzadu, ale vepředu není "meluzína" téměř slyšet.

Spotřeba je jednou z hlavních předností tohoto vozu. Při našem testu, kdy jsme s Octavií TDI ujeli přes 3000 kilometrů do Ženevy a zpět se spotřeba ustálila na hodnotě 5,8 l/100 km. Nutno dodat, že jsme motor rozhodně nešetřili a prakticky neustále jsme využívali jeho výkonu. Průměrná rychlost byla slušných 108 km/h.

Octavia Combi TDi s výkonem 66 kW se mi z testovaných Octavií (1,6/55 kW; 1,8/92 kW; 1,8T/110 kW; 1,9TDi/81 kW), jeví jako nejlepší volba vzhledem k pořizovací ceně vozu, jeho provozních nákladů a také samotného požitku z jízdy.

Spolupracujeme s TipCars.com

Dostavba Pražského okruhu má zelenou, stát ji posvětil posudkem EIA Dostavba Pražského okruhu má zelenou, stát ji posvětil posudkem EIA

Plánovaný úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1…

Nejbrutálnější útok v Egyptě: 235 mrtvých a 130 zraněných Nejbrutálnější útok v Egyptě: 235 mrtvých a 130 zraněných

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského…

Díky sociálním dávkám jsou Češi nejméně ohroženi chudobou v Unii Díky sociálním dávkám jsou Češi nejméně ohroženi chudobou v Unii

Česko má po započítání sociálních dávek nejnižší míru…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.2 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1290 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4509
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla... Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla...

Škoda postavila jen 100 exemplářů Octavie RS v edici WRC.…

Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let! Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let!

Octavie první generace z let 1996 až 2000 jsou stále…

 



 
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

TEST: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Dnes 12:51

Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW Tiguan. Souboj se Škodou Karoq tak bude zajímavý!




Blesk.cz

Režisér Juraj Herz po mozkové atace: Zásadní změna jeho stavu!

Režisér Juraj Herz po mozkové atace: Zásadní změna…

Lékaři v pátek propustili z nemocnice slavného režiséra Juraje Herze (83). Ten před měsícem prodělal mozkovou…

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na zámek, kde se natáčeli »Básníci«!

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na…

Snad proto, že jsi na zámku... Tak začíná básnička, na niž Pavel Kříž ve filmu Jak básníkům chutná život balí…

 

iSport.cz

Debut žokeje Owena! Bývalý kanonýr dojel druhý, cenu předával princ Charles

Debut žokeje Owena! Bývalý kanonýr dojel druhý, cenu…

Bývalý anglický reprezentant Michael Owen má za sebou první závod na koních. Někdejší fotbalista Liverpoolu nebo…

Řepka: Ve Spartě se vše otočí. Nerad to říkám, ale Slavia udělala výborný tah

Řepka: Ve Spartě se vše otočí. Nerad to říkám, ale…

Na současné postavení Sparty se mu nedívá dobře. Zároveň věří, že po zimní pauze dojde na zlepšení. Bývalý…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…