Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

 
 

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Co by se dalo nazvat světovým unikátem, je to, že v testované - nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska oproti výbavám LX a GLX, modifikovaná s menší a elegantnější "kapličkou", bezešvým airbagem spolujezdce a také jiným středovým panelem. Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf nebo Focus se dvěma verzemi přístrojové desky? Osobně bych raději viděl SLX-kovou přístrojovku ve všech verzích Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny předních opěradel tak, aby měla kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned od začátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". Pravdou je, že tímto opatřením se z Octavie nestal Passat, ale pokud se "ti ve předu" uskrovní, není problém vzadu cestovat i na větší vzdálenosti. Za poměrně značný nedostatek považuji nepřítomnost třetí zadní bezpečnostní opěrky hlavy a přítomnost pouze dvoubodového bezp. pásu. Zde se jednoznačně upřednostnila ekonomika výroby před bezpečností.

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Kombík musí dnes nabídnout nejen dostatek prostoru a praktičnosti, ale zároveň je od něj žádán i pěkný vzhled.

Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo jeden z nejpovedenějších kombíků dneška.

Po otevření víka zavazadlového prostoru, které se samo lehce zvedne na dvou plynových vzpěrách, vidíme zcela plochý úložný prostor. Ten je oproti klasické Octávii (528/1328 litrů) o něco větší (548/1512 litrů). Práh pro vkládání zavazadel je ve výši 590 mm na zemí. Dobře je tvarován zadní nárazník, který není v oblasti častého "otěru" zavazadly lakován, takže při nakládání větších předmětů nedojde k nevratnému poškození laku.

Praktičnost Octavie kombi ještě doplňují dvě uzavíratelné postranní schránky za podběhy zadních blatníků. Sedadla je možno sklápět již v základní výbavě v poměru 1/3 - 2/3. Tímto vznikne rozměrná ložná plocha o délce cca 1700 mm a šířce 1000 mm. Zavazadlový prostor je kvalitně osvětlen dvěma lampičkami, navíc ještě obsahuje 12V el. zásuvku a čtyři oka pro uchycení sítě, která brání posuvu menších předmětů.

Celý zavazadlový prostor opticky "chrání" roletka, která dokáže prostor zcela zakrýt. Kritiku zaslouží stěrač zadního okna, který má slabý přítlak a tudíž setřít kvalitně okno je téměř nemožné.

Vznětový čtyřválec 1,9 TDI je povedený a také osvědčený agregát, který začal svoji pouť nejprve u Audi a VW poté u Seatu a dnes pohání ve dvou výkonových provedeních i Octavie. Verze s výkonem 66 kW, kterou jsme testovali je u Octavie Combi v dobrém poměru výkon/cena.

Po nastartování je poměrně dobře slyšet "nýtování" diesleu, které však po rozjezdu prakticky ihned výrazně poklesne. Motor poskytuje výborný zátah z nízkých otáček (cca 1900 ot/min), který připomíná zážehové motory s objemem okolo dvou litrů. Jízda s TDI se vůbec velmi podobá jízdě se zážehovým motorem. Dobře táhne od spodu, ani do vyšších otáček se nenechá nutit. Samozřejmě, že nejvyšší otáčky vznětového motoru jsou níže než u zážehového. To však nemusí vadit, využívat nejvyššího výkonu okolo čtyř tisíc otáček není nepříjemné. Pro jízdu na dálnici je výhodou "težká" pětka. Ve stokilometrové rychlosti jsou otáčky motoru pouhých 2100 ot/min. Při rychlostech 150-160 km/h se ručička otáčkoměru pohybuje okolo 3200 ot/min. Ve vyšších rychlostech (nad 130 km/h) však u Octavie Combi začíná výrazně stoupat aerodynamický hluk a to především v oblasti zadních dveří. Zajímavé je, že tento hluk silně vnímají osoby sedící vzadu, ale vepředu není "meluzína" téměř slyšet.

Spotřeba je jednou z hlavních předností tohoto vozu. Při našem testu, kdy jsme s Octavií TDI ujeli přes 3000 kilometrů do Ženevy a zpět se spotřeba ustálila na hodnotě 5,8 l/100 km. Nutno dodat, že jsme motor rozhodně nešetřili a prakticky neustále jsme využívali jeho výkonu. Průměrná rychlost byla slušných 108 km/h.

Octavia Combi TDi s výkonem 66 kW se mi z testovaných Octavií (1,6/55 kW; 1,8/92 kW; 1,8T/110 kW; 1,9TDi/81 kW), jeví jako nejlepší volba vzhledem k pořizovací ceně vozu, jeho provozních nákladů a také samotného požitku z jízdy.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.2 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1290 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4509
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Tahle octavia s widebody kitem je nacpaná funkčním…

Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla! Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…