Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

 
 
12.3. 1999

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Co by se dalo nazvat světovým unikátem, je to, že v testované - nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska oproti výbavám LX a GLX, modifikovaná s menší a elegantnější "kapličkou", bezešvým airbagem spolujezdce a také jiným středovým panelem. Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf nebo Focus se dvěma verzemi přístrojové desky? Osobně bych raději viděl SLX-kovou přístrojovku ve všech verzích Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny předních opěradel tak, aby měla kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned od začátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". Pravdou je, že tímto opatřením se z Octavie nestal Passat, ale pokud se "ti ve předu" uskrovní, není problém vzadu cestovat i na větší vzdálenosti. Za poměrně značný nedostatek považuji nepřítomnost třetí zadní bezpečnostní opěrky hlavy a přítomnost pouze dvoubodového bezp. pásu. Zde se jednoznačně upřednostnila ekonomika výroby před bezpečností.

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Kombík musí dnes nabídnout nejen dostatek prostoru a praktičnosti, ale zároveň je od něj žádán i pěkný vzhled.

Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo jeden z nejpovedenějších kombíků dneška.

Po otevření víka zavazadlového prostoru, které se samo lehce zvedne na dvou plynových vzpěrách, vidíme zcela plochý úložný prostor. Ten je oproti klasické Octávii (528/1328 litrů) o něco větší (548/1512 litrů). Práh pro vkládání zavazadel je ve výši 590 mm na zemí. Dobře je tvarován zadní nárazník, který není v oblasti častého "otěru" zavazadly lakován, takže při nakládání větších předmětů nedojde k nevratnému poškození laku.

Praktičnost Octavie kombi ještě doplňují dvě uzavíratelné postranní schránky za podběhy zadních blatníků. Sedadla je možno sklápět již v základní výbavě v poměru 1/3 - 2/3. Tímto vznikne rozměrná ložná plocha o délce cca 1700 mm a šířce 1000 mm. Zavazadlový prostor je kvalitně osvětlen dvěma lampičkami, navíc ještě obsahuje 12V el. zásuvku a čtyři oka pro uchycení sítě, která brání posuvu menších předmětů.

Celý zavazadlový prostor opticky "chrání" roletka, která dokáže prostor zcela zakrýt. Kritiku zaslouží stěrač zadního okna, který má slabý přítlak a tudíž setřít kvalitně okno je téměř nemožné.

Vznětový čtyřválec 1,9 TDI je povedený a také osvědčený agregát, který začal svoji pouť nejprve u Audi a VW poté u Seatu a dnes pohání ve dvou výkonových provedeních i Octavie. Verze s výkonem 66 kW, kterou jsme testovali je u Octavie Combi v dobrém poměru výkon/cena.

Po nastartování je poměrně dobře slyšet "nýtování" diesleu, které však po rozjezdu prakticky ihned výrazně poklesne. Motor poskytuje výborný zátah z nízkých otáček (cca 1900 ot/min), který připomíná zážehové motory s objemem okolo dvou litrů. Jízda s TDI se vůbec velmi podobá jízdě se zážehovým motorem. Dobře táhne od spodu, ani do vyšších otáček se nenechá nutit. Samozřejmě, že nejvyšší otáčky vznětového motoru jsou níže než u zážehového. To však nemusí vadit, využívat nejvyššího výkonu okolo čtyř tisíc otáček není nepříjemné. Pro jízdu na dálnici je výhodou "težká" pětka. Ve stokilometrové rychlosti jsou otáčky motoru pouhých 2100 ot/min. Při rychlostech 150-160 km/h se ručička otáčkoměru pohybuje okolo 3200 ot/min. Ve vyšších rychlostech (nad 130 km/h) však u Octavie Combi začíná výrazně stoupat aerodynamický hluk a to především v oblasti zadních dveří. Zajímavé je, že tento hluk silně vnímají osoby sedící vzadu, ale vepředu není "meluzína" téměř slyšet.

Spotřeba je jednou z hlavních předností tohoto vozu. Při našem testu, kdy jsme s Octavií TDI ujeli přes 3000 kilometrů do Ženevy a zpět se spotřeba ustálila na hodnotě 5,8 l/100 km. Nutno dodat, že jsme motor rozhodně nešetřili a prakticky neustále jsme využívali jeho výkonu. Průměrná rychlost byla slušných 108 km/h.

Octavia Combi TDi s výkonem 66 kW se mi z testovaných Octavií (1,6/55 kW; 1,8/92 kW; 1,8T/110 kW; 1,9TDi/81 kW), jeví jako nejlepší volba vzhledem k pořizovací ceně vozu, jeho provozních nákladů a také samotného požitku z jízdy.

Spolupracujeme s TipCars.com

Salvini chce skoncovat s převozy uprchlíků z Francie, na hranici pošle policii Salvini chce skoncovat s převozy uprchlíků z Francie, na hranici pošle policii

Italský vicepremiér a ministr vnitra Matteo Salvini po…

Filip se ohradil proti Skálově platformě, výbor odmítl jednat o mimořádném sjezdu Filip se ohradil proti Skálově platformě, výbor odmítl jednat o mimořádném sjezdu

Ústřední výbor KSČM na svém jednání vyslovil zásadní…

Zaostřeno na Afriku. Český start-up chce vyrábět brýle za dolar pro třetí svět Zaostřeno na Afriku. Český start-up chce vyrábět brýle za dolar pro třetí svět

Perfektní zrak má v současnosti asi pouze třetina dospělé…

Přes půl milionu Britů demonstruje za referendum o dohodě na brexitu Přes půl milionu Britů demonstruje za referendum o dohodě na brexitu

Statisíce Britů se dnes na demonstraci v Londýně hlasitě…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.2 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1290 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4509
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby! Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby!

Rozroste se dále modelová řada BMW? Nová X7 by mohla…

 






 
Připomeňte si speciální Tatru 613 pro policii. Měla pancéřování, vyšší výkon i ochranný rám!

Připomeňte si policejní Tatru 613. Měla pancéřování i ochranný rám!

Dnes 17:17

Tatra 613 nevznikla jen ve formě sanitky nebo landauletu, ale také ve formě policejního speciálu. Připomeňme si ho.




Blesk.cz

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční můra každého rodiče, vzlyká modelka

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční…

Případ malého Adámka (10), kterého nechali dlouhých 13 minut krvácejícího a bez pomoci v pardubické nemocnici,…

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu zvířecích záchranářů

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu…

Společně s dalšími sedmi psy žila Kiki mezi odpadky. V pražském bezdomoveckém příbytku s ní živořila ještě další…

 

iSport.cz

Mourinha vydeptal slavící asistent Chelsea: málem mu dal facku!

Mourinha vydeptal slavící asistent Chelsea: málem mu…

Byl blízko, blizoučko tomu, aby Manchester United dovedl k první výhře na Stamford Bridge za posledních deset…

SESTŘIHY: Plzeň může přijít o první místo, Příbram dostala výprask 0:6

SESTŘIHY: Plzeň může přijít o první místo, Příbram…

Fotbalisté Plzně ve 12. kole FORTUNA:LIGY zaváhali na půdě Bohemians 1905 a po remíze 2:2 je může Slavia…

 

Reflex.cz

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit zrak. A jde na to překvapivě jednoduše

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit…

Nekorigovaný špatný zrak je v současnosti nejrozšířenějším zdravotním problémem na světě. Valnou většinu potíží…

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc poletíme dřív, než postavíme lávku v Troji, slibuje

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc…

Poslanec a dosluhující náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek navrhuje vznik Národní kosmické…