Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

Škoda Octavia Combi SLX 1,9 TDI - Combissimo

 
 
12.3. 1999

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Octavia v modelovém provedení "99" obsahuje několik inovací, které se snaží vylepšit nejkritizovanější části vozu. Jde především o snahu zvětšit prostor na zadních sedadlech a také vylepšit příliš "plastový" vzhled přístrojové desky.

Co by se dalo nazvat světovým unikátem, je to, že v testované - nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska oproti výbavám LX a GLX, modifikovaná s menší a elegantnější "kapličkou", bezešvým airbagem spolujezdce a také jiným středovým panelem. Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf nebo Focus se dvěma verzemi přístrojové desky? Osobně bych raději viděl SLX-kovou přístrojovku ve všech verzích Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny předních opěradel tak, aby měla kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned od začátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". Pravdou je, že tímto opatřením se z Octavie nestal Passat, ale pokud se "ti ve předu" uskrovní, není problém vzadu cestovat i na větší vzdálenosti. Za poměrně značný nedostatek považuji nepřítomnost třetí zadní bezpečnostní opěrky hlavy a přítomnost pouze dvoubodového bezp. pásu. Zde se jednoznačně upřednostnila ekonomika výroby před bezpečností.

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Kombík musí dnes nabídnout nejen dostatek prostoru a praktičnosti, ale zároveň je od něj žádán i pěkný vzhled.

Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo jeden z nejpovedenějších kombíků dneška.

Po otevření víka zavazadlového prostoru, které se samo lehce zvedne na dvou plynových vzpěrách, vidíme zcela plochý úložný prostor. Ten je oproti klasické Octávii (528/1328 litrů) o něco větší (548/1512 litrů). Práh pro vkládání zavazadel je ve výši 590 mm na zemí. Dobře je tvarován zadní nárazník, který není v oblasti častého "otěru" zavazadly lakován, takže při nakládání větších předmětů nedojde k nevratnému poškození laku.

Praktičnost Octavie kombi ještě doplňují dvě uzavíratelné postranní schránky za podběhy zadních blatníků. Sedadla je možno sklápět již v základní výbavě v poměru 1/3 - 2/3. Tímto vznikne rozměrná ložná plocha o délce cca 1700 mm a šířce 1000 mm. Zavazadlový prostor je kvalitně osvětlen dvěma lampičkami, navíc ještě obsahuje 12V el. zásuvku a čtyři oka pro uchycení sítě, která brání posuvu menších předmětů.

Celý zavazadlový prostor opticky "chrání" roletka, která dokáže prostor zcela zakrýt. Kritiku zaslouží stěrač zadního okna, který má slabý přítlak a tudíž setřít kvalitně okno je téměř nemožné.

Vznětový čtyřválec 1,9 TDI je povedený a také osvědčený agregát, který začal svoji pouť nejprve u Audi a VW poté u Seatu a dnes pohání ve dvou výkonových provedeních i Octavie. Verze s výkonem 66 kW, kterou jsme testovali je u Octavie Combi v dobrém poměru výkon/cena.

Po nastartování je poměrně dobře slyšet "nýtování" diesleu, které však po rozjezdu prakticky ihned výrazně poklesne. Motor poskytuje výborný zátah z nízkých otáček (cca 1900 ot/min), který připomíná zážehové motory s objemem okolo dvou litrů. Jízda s TDI se vůbec velmi podobá jízdě se zážehovým motorem. Dobře táhne od spodu, ani do vyšších otáček se nenechá nutit. Samozřejmě, že nejvyšší otáčky vznětového motoru jsou níže než u zážehového. To však nemusí vadit, využívat nejvyššího výkonu okolo čtyř tisíc otáček není nepříjemné. Pro jízdu na dálnici je výhodou "težká" pětka. Ve stokilometrové rychlosti jsou otáčky motoru pouhých 2100 ot/min. Při rychlostech 150-160 km/h se ručička otáčkoměru pohybuje okolo 3200 ot/min. Ve vyšších rychlostech (nad 130 km/h) však u Octavie Combi začíná výrazně stoupat aerodynamický hluk a to především v oblasti zadních dveří. Zajímavé je, že tento hluk silně vnímají osoby sedící vzadu, ale vepředu není "meluzína" téměř slyšet.

Spotřeba je jednou z hlavních předností tohoto vozu. Při našem testu, kdy jsme s Octavií TDI ujeli přes 3000 kilometrů do Ženevy a zpět se spotřeba ustálila na hodnotě 5,8 l/100 km. Nutno dodat, že jsme motor rozhodně nešetřili a prakticky neustále jsme využívali jeho výkonu. Průměrná rychlost byla slušných 108 km/h.

Octavia Combi TDi s výkonem 66 kW se mi z testovaných Octavií (1,6/55 kW; 1,8/92 kW; 1,8T/110 kW; 1,9TDi/81 kW), jeví jako nejlepší volba vzhledem k pořizovací ceně vozu, jeho provozních nákladů a také samotného požitku z jízdy.

Spolupracujeme s TipCars.com

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit Zemědělská půda zdražila, v příštích letech může zlevnit

Ceny zemědělské půdy loni vzrostly o 5,8 procenta, uvedla…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.2 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1290 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4509
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Ojetá Škoda Octavia RS 1. generace: Ojetina, nebo už youngtimer? Ojetá Škoda Octavia RS 1. generace: Ojetina, nebo už youngtimer?

První generace novodobé Škody Octavia byla ve verzi RS…

Nejrychlejší kombík Škodovky: Octavia Wagon Supersalita závodila do vrchu v Itálii Nejrychlejší kombík Škodovky: Octavia Wagon Supersalita závodila do vrchu v Itálii

Závodní Octavia s karoserií kombi, oděna do zelené barvy…

 



 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Dnes 15:56

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

New York zaplnila Česká republika: Reklamou chce agentura nalákat Američany do Česka

New York zaplnila Česká republika: Reklamou chce…

Reklamní prezentace České republiky v newyorském metru oslovila na konci loňského roku celkem deset milionů…

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

 

iSport.cz

Dočkal znovu blíž Spartě! V Číně ukončil smlouvu s Henanem

Dočkal znovu blíž Spartě! V Číně ukončil smlouvu s Henanem

Příběh, na jehož konci má být návrat Bořka Dočkala do Sparty, napsal svůj druhý díl. Podle informací portálu…

Vémola nejen o přestupu: Zadarmo zápasit nebudu! XFN neplní podmínky

Vémola nejen o přestupu: Zadarmo zápasit nebudu! XFN…

Svým přestupem z organizace XFN pod hlavičku společnosti OKTAGON MMA způsobil poprask, jaký česká MMA scéna…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…