Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Combi vs. Ford Focus, Kia Cee’d, Opel Astra ST a VW Golf

Auto Tip Klassik
Diskuze (87)
Kus dobrého auta za poctivé peníze? To Škodovka umí. Jenže když proti Octavii Combi postavíte podobně drahý a pohodlnější Volkswagen Golf Variant, souboj se rázem přiostří...

V tomhle srovnávacím testu se sešlo pět kandidátů na titul rodinného kompaktního kombi snů: vedle Volkswagenu Golf Variant a Škody Octavia Combi ještě Ford Focus, Opel Astra Sports Tourer a Kia Cee’d SW. Pokaždé se silnými a úspornými turbodiesely až na korejskou výjimku hutné dvoulitrové kubatury.

Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTI

Vůz se sice líbí, ale doplácí na svůj design. Využití prostoru nadprůměrně velké karoserie (délka 4,7 metru!) je příkladem, jak se to dělat nemá. Prostor pro zavazadla 500 až 1550 litrů náladu nezvedne, dutina je navíc úzká a nízká. Octavia Combi pobere v absolutním měřítku o dvě stě litrů více…

ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip

Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

K „jezdivému“ charakteru fordu se hodí jeho průrazný motor. Dvoulitrové TDCi zabírá s vervou dřívějších TDI. S úderností vyrukuje už hluboko pod 2000/min, přitom se nebrání ani výletům k 5000/min. Nevýhodou dynamického charakteru je pouze sklon k žíznivosti, testovací mix se ustálil na hodnotě 5,5 litru na 100 km...

ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip

Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

V záplavě dvoulitrů působí „šestnáctistovka“ cee’du jako chudý příbuzný. Přestože se ji podařilo nadopovat na 94 kW a 260 newtonmetrů, proti konkurenci jde spíše o podprůměr. Předjíždění bez podřazení trvá kvůli delším převodům a absenci točivého momentu déle, o velkou tragédii však v případě motoru nejde...

ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI

Nebýt hlučnějšího motoru a projevů zadní nápravy, cestovalo by se ve velkých sedadlech a vzdušné kabině octavie náramně. Pérování působí harmonicky a tužší kombi se zdá pohodlnější a fortelnější než liftback. Lehká konstrukce nahrává též brzdám – ze 100 km/h vůz zastaví na 34,1 m, nikdo to v testu neuměl lépe...

ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI

Vedle prostornosti, pohodlí, špičkového zpracování, úsporného a silného TDI spolu se schopným podvozkem dokáže totiž lákat na věc dosud nevídanou – na pořizovací cenu! Za nejlepší provedení Highline dáte méně než za Octavii Elegance, a to dokonce po dovybavení. Dovozce se naučil naslouchat trhu...

ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip ford kia opel skoda vw octavia golf focus autotip

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 19/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (87)
14. 2. 2014 14:23
Re: Nerozumiem...
Astra a Golf se nedají porovnávat. Mám teď Golfa VI a v benzínu nejde motor slyšet, odhlučnění ve třídě výborné. Jel jsem předváděčkou Astry, benzínové turbo. Řízení přeposilované, motor hlučný, auto těžké. Manželka se divila, že je auto celkově tak hlučné. Nový golf je ještě lepší. Cenový rozdíl mezi kombi Astra a Golf je výrazný, ale ten rozdíl je vidět a víš za co platíš. Pokud člověk přechází z Felicie tak je jasné, že je nadšený, ale Golf a Astra je sto a jedno...
19. 11. 2013 15:20
Re: Vysledky...
Pocuvaj to co si vymenoval to golf nema ani jedno no dobre no cena , ale brzdy kufor a priestor ma Octavka
Avatar - Hafol
19. 9. 2013 11:26
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
Tlumiče v háji, to jsem zažil s Opelem a po výměně tlumičů to bylo zase auto, jinak šlo o život. :-!
19. 9. 2013 09:41
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
No pneumatiky jsem kontroloval potom, protože jsem tomu odmítal uvěřit. Dokonce jsem i majiteli auta ( servis ) řekl, že si myslím že je tam nějaká závada. Nebyla. Byl to ale totální holobyt. Nějaká serie co se ani snad dlouho neprodávala. Vůbec bych se nedivil jestli to nebylo třeba úzkými pneu na malých defaultních discích.
19. 9. 2013 09:10
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
Ta Fabka stala 400tisicKc, ale je tam velky rozdiel v zvuko-tlmiacich materialoch, kvalite radia a ta vybava je super. Myslim, ze auto v plnej vybave je dvojnasobne auto - pozitkom i cenou bohuzial.
Ten smyk nebol sposobeny pneumatikami?