Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Combi vs. naftová konkurence: Co koupit?

Diskuze (179)
Konkurence mezi kombi nižší střední třídy je nabitá. Situaci na trhu jistě zkomplikuje nová Octavia, jak jsou na její příchod připravení konkurenti s dvoulitrovými turbodiesely?

Škoda Octavia je sice v nové generaci levnější, ale stále patří k tomu dražšímu, co si můžete koupit. Důkaz jsme přinesli už ve srovnání benzinové verze s konkurenty od Hyundaie, Kie a Opelu. Jak by ne, domácí novinka si může dovolit vyšší ceny – zájem je veliký a interiér i zavazadlový prostor patří co do velikosti k největším v segmentu.

Tentokrát se podíváme na dvoulitrové turbodiesely, královskou disciplínu kompaktních kombi. U Octavie jde o populární volbu a stejnou možnost nabízí i další: například Ford, Chevrolet nebo Peugeot. Jak si stojí ve srovnání s mladoboleslavským kombi?

Škoda Octavia Combi vs. konkurenti - srovnání základních technických údajů
ModelŠkoda OctaviaFord FocusChevrolet CruzePeugeot 308
Motor2.0 TDI2.0 TDCI2.0 VCDi2.0 HDi
Parametry motoru [kW/N.m]110/320103/320120/360110/340
Max. rychlost [km/h]216207200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,69,18,811,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,25,05,25,3
Délka [mm]4659455646814500
Šířka [mm]1814182317971815
Výška [mm]1465150514841566
Rozvor [mm]2686264826852708
Zavazadlový prostor [l]610/1740490/1516500/1478573/1736

Škodu Octavia Combi tentokrát volíme ve výbavě Elegance, resp. v provedení s akčním paketem Plus. V takovém případě nechybí vyhřívání sedadel, parkovací senzory, tempomat, 17palcová kola nebo dokonce bezklíčové odemykání a startování. Samozřejmě seznam standardní výbavy není úplně kompletní, připlácet je potřeba například za xenonové světlomety, panoramatické střešní okno nebo navigaci. Pokud zvolíte naši konfiguraci, cena verze Elegance Plus s dvoulitrovým TDI proto může poskočit ze základních 639.900,- na 729.600,-.

Ford Focus je vážným soupeřem, který nastupuje s cenou o 75 tisíc nižší. Výbava Titanium nepostrádá Bluetooth, na druhé straně je potřeba připlatit za parkovací senzory, vyhřívání předních sedadel a 17palcová kola. Navíc zájemce o prosklenou střechu má u Fordu do jisté míry smůlu, Focus totiž může dostat „jen“ klasické střešní okno. I po dovybavení zákazník Fordu uspoří dle ceníku 40 tisíc korun.

Chevrolet Cruze patří k laciným modelům, jak dokládá i poměr výkonu 120kilowattového motoru k ceně 471 tisíc korun – o 90 nižší než u Focusu a o 170 nižší než u Octavie. Za tyto peníze dostáváte téměř plně vybavený vůz, což ale v případě Chevroletu představuje mnoho kompromisů. Například vyhřívaná sedadla by bylo možné dostat jen s koženým čalouněním, parkovací senzory jsou jen v zadním nárazníku a xenonové světlomety nejsou v nabídce vůbec. To je daň za nízké ceny.

Chevrolet ale není nejlevnějším z našeho srovnání. Díky akční nabídce je jednoznačně nejdostupnější volbou Peugeot 308 SW. Za 405 tisíc korun nabízí výbavu srovnatelnou s Octavií, verzi Active+ je potřeba dovybavit jen o vyhřívání sedadel, parkovací senzory a případně 17palcová kola. Vzhledem ke konstrukčnímu stáří modelu není v nabídce bezklíčové odemykání, na druhou stranu je u Peugeotu standardem panoramatické střešní okno. I s navigací, xenony, metalízou nebo parkovacími senzory se bezpečně vejdete do půlmilionového rozpočtu.

Škoda Octavia Combi vs. konkurenti - srovnání cen a výbav
ModelŠkoda OctaviaFord FocusChevrolet CruzePeugeot 308
Motor2.0 TDI/110 kW2.0 TDCI/103 kW2.0 VCDi/120 kW2.0 HDi/110 kW
VýbavaElegance PlusTitaniumLTZActive+
Základní cena [Kč]639.900,-563.990,-471.200,-405.000,-
Bezklíčové odemykáníS9.500,-6.100,--
Bluetooth hands-free3.500,-SSS
El. stahování oken vpředuSSSS
El. stahování oken vzaduSSSS
KlimatizaceSSSS
Kolenní airbagS---
Kožený multifunkční volantSSSS
Litá kola R17S6.000,-S7.500,-
Metalický lak13.200,-13.900,-12.600,-14.000,-
Navigace16.000,-24.100,-22.500,-19.500,-
Palubní počítačSSSS
Panoramatické střešní okno*32.000,-21.500,--S
Parkovací senzory P+ZS15.000,-jen vzadu11.600,-
Přední mlhovkySSSS
Střešní ližinySSSS
TempomatSSSS
Vyhřívání předních sedadelS8.900,--4.800,-
Xenonové světlomety25.000,-25.000,--20.300,-
Zadní LED světlaSS--
Cena při shodné výbavě [Kč]729.600,-687.890,-512.400,-482.700,-
* u Fordu klasické střešní okno

Diskuze (179)
26. 4. 2013 14:43
Re: Z hlediska kupce soukromníka
Dle mého je nejlepší volba Focus. Předchozí model Focus kombi 2.0 TDCi vlastním od roku 2005, t.j 8 let.
Jezdím s ním každý den do práce a splňuje všechny moje požadavky včetně těch na sportovní aktivity, rychlou jízdu, ale i tahání vozíku s rostliným odpadem na skládku.
Při rychlosti na dálnici 150 km/h má motor 2500 otáček a spotřebu i při agresívnější jízdě kolem sedmi litrů. To že jsem ho zatím nevyměnil za nový je z těchto důvodu:
1. pořizovací cena byla tenkrát výrazně vyšší a ztráta při prodeji by byla velká
2. jako jedno z prvních vyrobených nemá auto filtr pevných částic
3. auto je vzorně servisované a nemá dosud žádné technické problémy (za celou dobu jen výměna dvouhmotového setrvačníku a brzdových kotoučů následkem agresívního používání, ujeto 125 000 km)
26. 4. 2013 10:36
Re: Motorizace
Mě to přijde vůbec divné, neboť i těžší motory (3008, 508SW, 5008) se stejným motorem mají zrychlení 0-100 kolem 10s. I 1.6 eHDi má 12,5s, to se snad ani převody zprasit nedá, jedině nějakým uklepnutím. Někde je chyba.
26. 4. 2013 00:49
Re: On fakt někdo za tu Oktávku tolik zaplatí???
presne tak. Viz moj prispevok vyssie:

Mazda 6 Wagon 2.2 CD vo vybave Attraction + navigacny system - cena z konfiguratotu 734 800 Kc,
Mazda 6 Wagon 2.2 CD vo vybave Revolution (koza, audio BOSE, 19" disky, parkovacia kamera ......) - cena z konfiguratoru 784 800 Kc

+ dalsie moznosti: Ford Mondeo, VW Passat, Toyota Avensis. VW Golf, Skoda Superb, Honda Accord, Opel Insignia, Peugeot 508 SW ... - a to vsetko za porovnatelne alebo nizsie ceny ako uvedena Octavia III.

aspon jeden dovod preco by clovek mal kupit OIII a nie nieco z uvedenych ???? OIII :no:
25. 4. 2013 23:53
Re: zkušenosti s novou Octavií 3
No, konečně to někdo tak hezky shrnul >:D

Palec nahoru :yes:
25. 4. 2013 23:50
On fakt někdo za tu Oktávku tolik zaplatí???
Docela jsem byl v šoku, když jsem si ten článek proletěl (mimochodem rozměry Octavia zcela zapadá mezi své konkurenty, takže žádná vyšší třída...) a spatřil závěrečnou tabulku s cenami.

A ptám se, on si opravdu někdo za tu cenu raději koupí toto než třeba Mazdu6 2013? Tomu bych tedy řekl investice :-( . Jestli toto není projev stádního smýšlení a vliv reklamy, pak jedna a jedna jsou tři >:D >:D .

(počítám s tím, že tam budou dávat neskutečné slevy, nebo budou prodávat jen nějaké výbavy, které by si taková Mazda ani do nabídky dát nedovolila)