Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia po faceliftu šokuje! Nejen čtyři oči, ale také 1.5 TSI a nový vrchol

David Bureš
Diskuze (143)
Modernizovaná octavia se vedle stylistických úprav dočká také nových motorů. Tím nejzajímavějším je nepochybně nová patnáctistovka.

Škoda tento týden odhalila modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího modelu, octavie. Vzhled novinky už známe, mnohé detaily ale zatím zůstaly skryty veřejnosti. Automobilka třeba nezveřejnila bližší informace o motorech. A zrovna ty by nás velice zajímaly, protože ze zákulisních zpráv vyplývá, že octavia dostane novou koncernovou patnáctistovku!

Přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI je zástupcem nové generace benzinových motorů, které postupně nahradí dnešní zážehové čtrnáctistovky a osmnáctistovky. Podle dosavadních zpráv měl debutovat v modernizovaném VW Golf, octavia se jej ale patrně nakonec dočká o chlup dříve.

V octavii bude 1.5 TSI zpočátku nabízena v jediné verzi se 110 kW, koncern VW Group přitom na jaře oznámil, že bude k dispozici i ve variantě s 96 kW. Motor bude možné kombinovat s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou. Jedinou možnosti bude pohon předních kol. V octavii zatím bude fungovat jako jistá specialita, 1.4 TSI se 110 kW v nabídce prozatím zůstane.

Nový agregát byl vyvíjen hlavně s ohledem na nízkou spotřebu paliva, která má být asi o desetinu nižší než u dnešní 1.4 TSI (92 kW). Z toho důvodu bude standardem systém vypínání válců nebo možnost práce v úsporném Millerově cyklu, v rámci něhož se sací ventil uzavírá opožděně, až během expanze. Jednotka navíc dostane turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek nebo novou generaci přímého vstřikování common-rail. Kompresní poměr bude vysoký, hodnotu bude mít hodnotu 12,5:1.

Součástí nabídky modernizované octavie bude i nový benzinový vrchol v podobě přeplňovaného čtyřválce 2.0 TSI naladěného na 180 kW! Tak silný agregát octavia zatím nenabízí, vrcholem je 169 kW v Octavii RS 230. Na výběr bude manuál nebo DSG, čtyřkolka však k dispozici nebude.

Z hlediska alternativ se v rámci koncernu dnes hovoří hlavně o elektromobilech, Škoda ale i nadále počítá také se stlačeným zemním plynem. Octavia G-Tec bude nadále využívat 1.4 TSI s 81 kW, v zákulisí se ale hovoří o třech místo dnešních dvou plynových nádrží, což má zajistit delší dojezd na CNG.

A že nemluvíme o turbodieselech? Nebojte, budou nabízeny také, počítá se s 1.6 TDI, nově posíleným z 81 na 85 kW, a dvěma verzemi 2.0 TDI (110 kW a 135 kW).

Výrobce informace o nových motorech zatím nepřiznal. V oficiální tiskové zprávě představující inovovanou octavii pouze uvedl, že nabídne motory o zdvihovém objemu jeden až dva litry, které budou disponovat výkonem 63 až 135 kW. O to zajímavější jsou tak zprávy o možném příchodu 180kW dvoulitru, o kterém oficiální zdroje prozatím mlčí.

David Bureš
Diskuze (143)
Avatar - chetoos
1. 11. 2016 18:12
Facelift
Mě osobně se nová příď faceliftované Octavie líbí. V zadní části je již modernizace decentní a v interiéru také, ale přední část je podařená a mě osobně se líbí a konečně je i nápaditá. Škodovky na mě působí dost usedlejším dojmem a tady se částečně trochu odvázali.
1. 11. 2016 08:39
Re: Redakcii odporúčam míting na tému Millerov cyklus ...
Určite nie. Ale pre redakciu ACZ, aby vedeli, že vtedy ide piest hore, a nie dole. ;-)
Avatar - Kuban
31. 10. 2016 16:25
Re: FL podle katalogu
naprosto příjemná je kolenní hrana..... Lidi do výšky 190cm tohle nejspíš neřeší, ale já v ní jezdit dlouho prostě nemůžu..... přesně do šlachy kloubu při ideálním posezu... lahoda.... stísněný prostor jak v tanku věc druhá...
Avatar - Barry Lyndon
31. 10. 2016 16:04
Re: životnost toho motorčeku ze sekačky na trávu?
v pohodě :-)
31. 10. 2016 15:46
Re: životnost toho motorčeku ze sekačky na trávu?
tak to se omlouvam, ze sem te spatne pochopil