4.1. 2013 redakce AUTO.CZ

Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy

Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy

Redakce Auto.cz v Portugalsku vyzkoušela novou Octavii s motory 1,8 TSI a 1,2 TSI. Přečtěte si naše první dojmy!

Online reportáž:

16:55 Je to tam! Slavná škrabka na led nám zpříjemňovala cestu. Vlastně jsme ji ale v Portugalsku nepotřebovali, stejně jako vyhřívané čelní okno. Doma v Česku se ovšem bude hodit.

16:54 Našich 77 kW není na Octavii málo, což je příjemné zjištění. Interiér vylepšuje velká obrazovka navigace Columbus. Bez ní a v jednobarevném provedení by kabina jistě vypadala o dost smutněji.

Video z Portugalska: Škoda Octavia III na místních okreskách

Řízení se zdá být o něco lehčí než u 1,8 TSI. Opouštíme okresky a míříme zpět na letiště ve Faru.

 [600×374]

16:43 Trochu se pereme se zobrazováním navigace: umí sice multitouch, ale je obtížně odhadnout délku roztáhnutí prstů, a to kvůli relativně velkému zpoždění při zoomování mapy.

16:28 I ve dvou lidech a s těžkými zavazadly se určitě nedá říct, že by 1,2 TSI byla brzdou provozu, to rozhodně ne. Přísun síly je proti silnějším benzinům z nabídky pozvolnější a vysoké otáčky ji moc nesvědčí. Hnát ji k šesti tisícům nemá žádný smysl. Spotřeba je při našem testovacím okruhu asi o dva litry nižší než u 1,8 TSI, tedy jezdíme za osmi litrů místo deseti. Pravdou je, že jedeme také pomaleji.

15:46 Kufr má největší délku 1040 mm, šířku mezi podběhy 1010 mm a výšku 530 mm pod krycí desku. Schod dolů je při nakládání zhruba dvaceticentimetrový. Pro převážení až 2,6 metru dlouhých břemen nabídne Škoda dopředu sklopné sedadlo spolujezdce (stejně jako například SUV Yeti). Tato výbava se v ceníku objeví v druhé polovině roku.

15:32 Vzali jsme do ruky metr a zde jsou výsledky: pokud se za volant posadí muž vysoký 180 cm, zůstane mu nad hlavou 100 mm místa. V tu chvíli při posazení za sebe je na zadních místech před koleny 130 mm místa, nad hlavou při opřední zad však již nezbývá místo žádné. Při běžné poloze, kdy vrchní část zad není opřená, je nad hlavou pět centimetrů. Přední sedáky jsou dlouhé 480 mm, zadní 440 mm a mají hranu 360 mm nad podlahou. V oblasti loktů jsme napříč naměřili 1470 mm vpředu i vzadu. Příště zase o zavazadelníku.

15:04 Dvanáctistovka má méně příjemný zvukový projev a oproti dospělejšímu 1,8 TSI působí trochu ukřičeně. To platí ve vyšších otáčkách, jinak je motor utlumen dostatečně.

Video

14:49 Vlečená náprava je jasně identifikovatelná podle méně precizní charakteristiky při náhlých změnách směru a také podle zvýšeného hluku od zadní nápravy. Při běžné jízdě po alespoň přijatelně kvalitní silnici je však takřka nerozeznatelná, její naladění musíme pochválit.

14:07 Vůz na dnešní odpoledne: Octavia 1,2 TSI.

 [600×341]

13:43 Jdeme na oběd (pozn.: v Portugalsku je o hodinu méně). Odpoledne vyzkoušíme model s jiným agregátem, zkusíme „ulovit“ dvoultirový turbodiesel. Loučení s 1,8 TSI není lehké, vypadá to, že pro Octavii III bude ideální volbou.

13:15 Zavazadelník je opět obrovský, z proklamovaných 590 litrů mu ale v našem případě něco ubírá subwoofer hi-fi systému Canton. Ten mimochodem hraje velmi pěkně.

Škodovka je Simply Clever, takže v kufru najdeme například háčky, oboustranný koberec nebo zarážky opatřené suchým zipem. Ty by měly spolu se síťovým programem udržet náklad na místě, což zkoušíme pomocí kamery uložené v zavazadlovém prostoru.

12:24 Co všechno zobrazuje palubní počítač s barevným displejem Maxi DOT? Podívejte se na video.

11:17 Brzdy jsou klasická Octavia; ostřejší nástup a velmi dobrý účinek. Dávkování je trochu hrubší, nicméně na úrovni většiny konkurentů z nižší střední třídy. Řazení nepřekvapilo, všech šest stupňů pro jízdu před i zpátečka zapadají bez protestů. Dráhy se zdají být kratší než u Octavie II a pocit z chodu páky je o trochu více mechanický.

11:04 Natáčíme video. Co myslíte, sluší to Octavii více v barvě Corrida Red, nebo Race Blue?

 [600×341]

 [600×379]

 [600×321]

Anketa

Která barva se vám na nové Octavii líbí?
10:59 Řízení je velmi podobné Golfu, zdá se však, že posilovač je (alespoň u vrcholné motorizace) nastaven trochu více do sportovna a s rychlostí příjemně tuhne.

10:42 Na sedmnáctipalcových pneumatikách Pirelli Cinturato P7 (225/45) sedí auto v technických i rychlých pasážích velmi dobře. Zadní víceprvková náprava, respektive celý podvozek, má opravdu velmi dobré naladění. Nic na tomto dojmu nemění ani rozbitý povrch. Podvozek dobře tlumí také větší výmoly. Ale nyní také z trochu jiného soudku: při otevřených pátých dveřích a nastartovaném motoru to kolem řidiče docela výrazně rezonuje.

10:19 Navigace je perfektní, displej je správně velký a má jemnou grafiku. Automatické přibližování mapy by však mohlo být trochu „akčnější“. Nápoje si chladíme v klimatizované schránce před spolujezdcem.

 [600×409]

10:07 Osmnáctistovka umí s autem slušně zahýbat. Solidně zatahuje už od dvou tisíc, teprve nad třemi tisíci otáček je ale ve svém živlu a znatelně oživá. Po městě se spotřeba pohybuje kolem 9 litrů.

 [600×383]

9:53 Naše auto je vybaveno bezklíčovým startováním, klasický skládací klíček ale zůstává stejný. Není ho moc kam umístit (pokud jej nenecháte v kapse). Přihrádka před řadicí pákou se hodí například na telefon a vedle ruční brzdy jsou dvě malé přihrádky na půllitrové lahve.

 [600×393]

9:27 A už ho máme, jde o model s nejsilnějším dostupným motorem a v barvě Race Blue.

9:20 Chystáme se převzít testovací auto. Na základě vašeho včerejšího hlasování volíme motor 1,8 TSI o výkonu 132 kW. Uvidíme, zda nám jej pracovníci Škody opravdu „schovali“, jak slíbili.

Aktualizováno 7. ledna 21:50: V úterý ráno začínají testovací jízdy na portugalském pobřeží v okolí Faro. Sledujte Auto.cz, kde najdete online aktualizované první jízdní dojmy z nové Octavie. Testované motory budeme vybírat podle výsledků vašeho hlasování v anketě pod článkem.

Aktualizováno 7. ledna 9:30: Hlasujte v anketě pod článkem, který motor vás zajímá nejvíc. Při prvních jízdách Octavií se budeme snažit vyzkoušet právě ten nejžádanější.

V pondělí 7. ledna Škoda oficiálně uvedla na český trh třetí generaci Octavie. Zde jsou kompletní ceny nového modelu.

Od pondělí přinášíme zprávy přímo z místa: první dojmy, fotky nové Octavie a také videa. Chystáme rovněž videoreportáž pro první letošní číslo Magazínu Auto.cz.

Zajímá vás, jak nová Octavia jezdí? Přečtěte si už teď první dojmy ze svezení s maskovanými prototypy!

Anketa

Který motor vás nejvíc zajímá?
Spolupracujeme s TipCars.com
Hyundai chystá elektromobil s dlouhým dojezdem Hyundai chystá elektromobil s dlouhým dojezdem

Jihokorejský výrobce aut Hyundai chce akcentovat svou…

Slováci mají vyšší minimální mzdu než Češi. Chystají další zvýšení Slováci mají vyšší minimální mzdu než Češi. Chystají další zvýšení

Slovensko připravuje jedno z největších zvýšení minimální…

ČEZ obdržel několik závažných nabídek na svá bulharská aktiva, jasno bude v září ČEZ obdržel několik závažných nabídek na svá bulharská aktiva, jasno bude v září

Energetická společnost ČEZ obdržela závazné nabídky na…

Útoky ve Španělsku způsobily pokles akcií aerolinek a cestovních kanceláří Útoky ve Španělsku způsobily pokles akcií aerolinek a cestovních kanceláří

Akcie evropských leteckých společností a cestovních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
To je škoda! Více než 150 krásných veteránů shořelo v autosalonu To je škoda! Více než 150 krásných veteránů shořelo v autosalonu

Více než 150 klasických automobilů bylo poškozeno nebo…

Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se! Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se!

Poté, co svět motorismu zachvátila zpráva o tom, že člen…

 



Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii

Vedle Octavie se v továrně v alžírském městě Relizane…

Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu

Zatímco nedávný facelift se na plynové Škodě Octavia…

 



 
Škoda Karoq přijede do Frankfurtu i s digitálními budíky. Co všechno umí?

Škoda Karoq přijede do Frankfurtu i s digitálními budíky. Co všechno umí?

Dnes 13:59

Mladoboleslavští přivezou nové kompaktní SUV na autosalon ve Frankfurtu, jeho součástí je také individuálně programovatelný Digital Instrument Panel. Škoda už prozradila, co všechno umí.




Blesk.cz

Budoucí manželka režiséra Janáka Goščíková: Dítě až poté, co vyřeší „dědictví“ po Gregorové!

Budoucí manželka režiséra Janáka Goščíková: Dítě až…

Svatba se rychle přiblížila a už nahlas klepe na dveře. Nová ředitelka Divadla Radka Brzobohatého Romana…

Česko zasáhnou silné bouřky. Hrozí krupobití a vylití toků, sledujte radar

Česko zasáhnou silné bouřky. Hrozí krupobití a…

Meteorologové rozšířili výstrahu před silnými bouřemi. Měly by večer zasáhnout celé Čechy, na západě je dokonce…

 

iSport.cz

TOP zápasy pro Pavlenku v Brémách: bitvy s kamarády i proti gigantům

TOP zápasy pro Pavlenku v Brémách: bitvy s kamarády…

Už o tomto víkendu startuje nový ročník německé bundesligy, do které zasáhne šest Čechů. Jedním z nich je také…

Domov pro Tottenham! Tři měsíce po demolici nový stadion objal starý

Domov pro Tottenham! Tři měsíce po demolici nový…

Už roste… Fanouškům Tottenhamu musí dělat radost, jakou rychlostí se buduje nový stadion pro jejich klub, na…

 

Reflex.cz

Evropa neví jak zabránit terorismu. Za rok zemřelo přes 180 lidí (i jedna Češka) a 1000 jich bylo zraněno

Evropa neví jak zabránit terorismu. Za rok zemřelo…

Je to válka, i když se tomu neříká válka. Při teroristických útocích jenom od loňského 14. července, kdy…

Lahodný poklad z nitra tajgy: Sběr piniových oříšků je dřina i dobrodružství zároveň

Lahodný poklad z nitra tajgy: Sběr piniových oříšků…

Hustou tajgou na jihovýchodním okraji Jabloňového hřbetu se ozývají rytmické tupé údery. Mohutné kladivo buší do…