4.1. 2013 redakce AUTO.CZ

Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy

Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy

Redakce Auto.cz v Portugalsku vyzkoušela novou Octavii s motory 1,8 TSI a 1,2 TSI. Přečtěte si naše první dojmy!

Online reportáž:

16:55 Je to tam! Slavná škrabka na led nám zpříjemňovala cestu. Vlastně jsme ji ale v Portugalsku nepotřebovali, stejně jako vyhřívané čelní okno. Doma v Česku se ovšem bude hodit.

16:54 Našich 77 kW není na Octavii málo, což je příjemné zjištění. Interiér vylepšuje velká obrazovka navigace Columbus. Bez ní a v jednobarevném provedení by kabina jistě vypadala o dost smutněji.

Video z Portugalska: Škoda Octavia III na místních okreskách

Řízení se zdá být o něco lehčí než u 1,8 TSI. Opouštíme okresky a míříme zpět na letiště ve Faru.

 [600×374]

16:43 Trochu se pereme se zobrazováním navigace: umí sice multitouch, ale je obtížně odhadnout délku roztáhnutí prstů, a to kvůli relativně velkému zpoždění při zoomování mapy.

16:28 I ve dvou lidech a s těžkými zavazadly se určitě nedá říct, že by 1,2 TSI byla brzdou provozu, to rozhodně ne. Přísun síly je proti silnějším benzinům z nabídky pozvolnější a vysoké otáčky ji moc nesvědčí. Hnát ji k šesti tisícům nemá žádný smysl. Spotřeba je při našem testovacím okruhu asi o dva litry nižší než u 1,8 TSI, tedy jezdíme za osmi litrů místo deseti. Pravdou je, že jedeme také pomaleji.

15:46 Kufr má největší délku 1040 mm, šířku mezi podběhy 1010 mm a výšku 530 mm pod krycí desku. Schod dolů je při nakládání zhruba dvaceticentimetrový. Pro převážení až 2,6 metru dlouhých břemen nabídne Škoda dopředu sklopné sedadlo spolujezdce (stejně jako například SUV Yeti). Tato výbava se v ceníku objeví v druhé polovině roku.

15:32 Vzali jsme do ruky metr a zde jsou výsledky: pokud se za volant posadí muž vysoký 180 cm, zůstane mu nad hlavou 100 mm místa. V tu chvíli při posazení za sebe je na zadních místech před koleny 130 mm místa, nad hlavou při opřední zad však již nezbývá místo žádné. Při běžné poloze, kdy vrchní část zad není opřená, je nad hlavou pět centimetrů. Přední sedáky jsou dlouhé 480 mm, zadní 440 mm a mají hranu 360 mm nad podlahou. V oblasti loktů jsme napříč naměřili 1470 mm vpředu i vzadu. Příště zase o zavazadelníku.

15:04 Dvanáctistovka má méně příjemný zvukový projev a oproti dospělejšímu 1,8 TSI působí trochu ukřičeně. To platí ve vyšších otáčkách, jinak je motor utlumen dostatečně.

Video

14:49 Vlečená náprava je jasně identifikovatelná podle méně precizní charakteristiky při náhlých změnách směru a také podle zvýšeného hluku od zadní nápravy. Při běžné jízdě po alespoň přijatelně kvalitní silnici je však takřka nerozeznatelná, její naladění musíme pochválit.

14:07 Vůz na dnešní odpoledne: Octavia 1,2 TSI.

 [600×341]

13:43 Jdeme na oběd (pozn.: v Portugalsku je o hodinu méně). Odpoledne vyzkoušíme model s jiným agregátem, zkusíme „ulovit“ dvoultirový turbodiesel. Loučení s 1,8 TSI není lehké, vypadá to, že pro Octavii III bude ideální volbou.

13:15 Zavazadelník je opět obrovský, z proklamovaných 590 litrů mu ale v našem případě něco ubírá subwoofer hi-fi systému Canton. Ten mimochodem hraje velmi pěkně.

Škodovka je Simply Clever, takže v kufru najdeme například háčky, oboustranný koberec nebo zarážky opatřené suchým zipem. Ty by měly spolu se síťovým programem udržet náklad na místě, což zkoušíme pomocí kamery uložené v zavazadlovém prostoru.

12:24 Co všechno zobrazuje palubní počítač s barevným displejem Maxi DOT? Podívejte se na video.

11:17 Brzdy jsou klasická Octavia; ostřejší nástup a velmi dobrý účinek. Dávkování je trochu hrubší, nicméně na úrovni většiny konkurentů z nižší střední třídy. Řazení nepřekvapilo, všech šest stupňů pro jízdu před i zpátečka zapadají bez protestů. Dráhy se zdají být kratší než u Octavie II a pocit z chodu páky je o trochu více mechanický.

11:04 Natáčíme video. Co myslíte, sluší to Octavii více v barvě Corrida Red, nebo Race Blue?

 [600×341]

 [600×379]

 [600×321]

Anketa

Která barva se vám na nové Octavii líbí?
10:59 Řízení je velmi podobné Golfu, zdá se však, že posilovač je (alespoň u vrcholné motorizace) nastaven trochu více do sportovna a s rychlostí příjemně tuhne.

10:42 Na sedmnáctipalcových pneumatikách Pirelli Cinturato P7 (225/45) sedí auto v technických i rychlých pasážích velmi dobře. Zadní víceprvková náprava, respektive celý podvozek, má opravdu velmi dobré naladění. Nic na tomto dojmu nemění ani rozbitý povrch. Podvozek dobře tlumí také větší výmoly. Ale nyní také z trochu jiného soudku: při otevřených pátých dveřích a nastartovaném motoru to kolem řidiče docela výrazně rezonuje.

10:19 Navigace je perfektní, displej je správně velký a má jemnou grafiku. Automatické přibližování mapy by však mohlo být trochu „akčnější“. Nápoje si chladíme v klimatizované schránce před spolujezdcem.

 [600×409]

10:07 Osmnáctistovka umí s autem slušně zahýbat. Solidně zatahuje už od dvou tisíc, teprve nad třemi tisíci otáček je ale ve svém živlu a znatelně oživá. Po městě se spotřeba pohybuje kolem 9 litrů.

 [600×383]

9:53 Naše auto je vybaveno bezklíčovým startováním, klasický skládací klíček ale zůstává stejný. Není ho moc kam umístit (pokud jej nenecháte v kapse). Přihrádka před řadicí pákou se hodí například na telefon a vedle ruční brzdy jsou dvě malé přihrádky na půllitrové lahve.

 [600×393]

9:27 A už ho máme, jde o model s nejsilnějším dostupným motorem a v barvě Race Blue.

9:20 Chystáme se převzít testovací auto. Na základě vašeho včerejšího hlasování volíme motor 1,8 TSI o výkonu 132 kW. Uvidíme, zda nám jej pracovníci Škody opravdu „schovali“, jak slíbili.

Aktualizováno 7. ledna 21:50: V úterý ráno začínají testovací jízdy na portugalském pobřeží v okolí Faro. Sledujte Auto.cz, kde najdete online aktualizované první jízdní dojmy z nové Octavie. Testované motory budeme vybírat podle výsledků vašeho hlasování v anketě pod článkem.

Aktualizováno 7. ledna 9:30: Hlasujte v anketě pod článkem, který motor vás zajímá nejvíc. Při prvních jízdách Octavií se budeme snažit vyzkoušet právě ten nejžádanější.

V pondělí 7. ledna Škoda oficiálně uvedla na český trh třetí generaci Octavie. Zde jsou kompletní ceny nového modelu.

Od pondělí přinášíme zprávy přímo z místa: první dojmy, fotky nové Octavie a také videa. Chystáme rovněž videoreportáž pro první letošní číslo Magazínu Auto.cz.

Zajímá vás, jak nová Octavia jezdí? Přečtěte si už teď první dojmy ze svezení s maskovanými prototypy!

Anketa

Který motor vás nejvíc zajímá?
Spolupracujeme s TipCars.com
Harley-Davidson kvůli evropským clům přesune část výroby do zámoří Harley-Davidson kvůli evropským clům přesune část výroby do zámoří

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson se kvůli…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Sexy účetnictví Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Sexy účetnictví

Investoři mají nové zaklínadlo. Paradoxně zní zcela…

Vstupu CITIC do CEFC nic nebrání, antimonopolní úřad spojení povolil Vstupu CITIC do CEFC nic nebrání, antimonopolní úřad spojení povolil

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dospěl k…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku! VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Volkswagen Motorsport vyrazil na letošní ročník…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 



Onboard z druhého závodu Octavia Cupu na Red Bull Ringu Onboard z druhého závodu Octavia Cupu na Red Bull Ringu

Ještě jednou se vrátím k víkendovému Octavia Cupu, a to…

Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my! Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my!

Poslední dubnový víkend odstartuje sezóna Octavia Cupu.…

 



 
VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion Highline – Dává smysl?

TEST: VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion Highline – Dává smysl?

Dnes 13:04

Těm, kterým přijde nový Tiguan příliš malý a na velký Touareg nemají finance, mohou u VW sáhnout po Tiguan Allspace.




Blesk.cz

Erdogan vyhrál prezidentské volby v Turecku už v prvním kole: Soupeř přiznal porážku

Erdogan vyhrál prezidentské volby v Turecku už v…

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan obhájil svůj mandát už v prvním kole voleb. Po sečtení více než 97…

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Domračevová končí kariéru. Tři měsíce po manželovi Björndalenovi

Domračevová končí kariéru. Tři měsíce po manželovi…

Čtyřnásobná olympijská vítězka v biatlonu Darja Domračevová ukončila kariéru. Jednatřicetiletá běloruská…

 

Reflex.cz

Party v zakulisí: Fotili jsme hvězdy pražského Metronome festivalu

Party v zakulisí: Fotili jsme hvězdy pražského…

Festival Metronome skončil. Co po něm zůstane? Tak především výjimečné zážitky, ten nejsilnější z jedinečného…

Povstalec proti blbosti: Podívejte se na neznámou kolekci vtipů Vladimíra Jiránka

Povstalec proti blbosti: Podívejte se na neznámou…

Kresby a filmy Vladimíra Jiránka jsem před listopadem 1989 vnímal jako potměšilé vzkazy o pitomosti režimu i…