4.1. 2013 redakce AUTO.CZ

Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy

Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy

Redakce Auto.cz v Portugalsku vyzkoušela novou Octavii s motory 1,8 TSI a 1,2 TSI. Přečtěte si naše první dojmy!

Online reportáž:

16:55 Je to tam! Slavná škrabka na led nám zpříjemňovala cestu. Vlastně jsme ji ale v Portugalsku nepotřebovali, stejně jako vyhřívané čelní okno. Doma v Česku se ovšem bude hodit.

16:54 Našich 77 kW není na Octavii málo, což je příjemné zjištění. Interiér vylepšuje velká obrazovka navigace Columbus. Bez ní a v jednobarevném provedení by kabina jistě vypadala o dost smutněji.

Video z Portugalska: Škoda Octavia III na místních okreskách

Řízení se zdá být o něco lehčí než u 1,8 TSI. Opouštíme okresky a míříme zpět na letiště ve Faru.

 [600×374]

16:43 Trochu se pereme se zobrazováním navigace: umí sice multitouch, ale je obtížně odhadnout délku roztáhnutí prstů, a to kvůli relativně velkému zpoždění při zoomování mapy.

16:28 I ve dvou lidech a s těžkými zavazadly se určitě nedá říct, že by 1,2 TSI byla brzdou provozu, to rozhodně ne. Přísun síly je proti silnějším benzinům z nabídky pozvolnější a vysoké otáčky ji moc nesvědčí. Hnát ji k šesti tisícům nemá žádný smysl. Spotřeba je při našem testovacím okruhu asi o dva litry nižší než u 1,8 TSI, tedy jezdíme za osmi litrů místo deseti. Pravdou je, že jedeme také pomaleji.

15:46 Kufr má největší délku 1040 mm, šířku mezi podběhy 1010 mm a výšku 530 mm pod krycí desku. Schod dolů je při nakládání zhruba dvaceticentimetrový. Pro převážení až 2,6 metru dlouhých břemen nabídne Škoda dopředu sklopné sedadlo spolujezdce (stejně jako například SUV Yeti). Tato výbava se v ceníku objeví v druhé polovině roku.

15:32 Vzali jsme do ruky metr a zde jsou výsledky: pokud se za volant posadí muž vysoký 180 cm, zůstane mu nad hlavou 100 mm místa. V tu chvíli při posazení za sebe je na zadních místech před koleny 130 mm místa, nad hlavou při opřední zad však již nezbývá místo žádné. Při běžné poloze, kdy vrchní část zad není opřená, je nad hlavou pět centimetrů. Přední sedáky jsou dlouhé 480 mm, zadní 440 mm a mají hranu 360 mm nad podlahou. V oblasti loktů jsme napříč naměřili 1470 mm vpředu i vzadu. Příště zase o zavazadelníku.

15:04 Dvanáctistovka má méně příjemný zvukový projev a oproti dospělejšímu 1,8 TSI působí trochu ukřičeně. To platí ve vyšších otáčkách, jinak je motor utlumen dostatečně.

Video

14:49 Vlečená náprava je jasně identifikovatelná podle méně precizní charakteristiky při náhlých změnách směru a také podle zvýšeného hluku od zadní nápravy. Při běžné jízdě po alespoň přijatelně kvalitní silnici je však takřka nerozeznatelná, její naladění musíme pochválit.

14:07 Vůz na dnešní odpoledne: Octavia 1,2 TSI.

 [600×341]

13:43 Jdeme na oběd (pozn.: v Portugalsku je o hodinu méně). Odpoledne vyzkoušíme model s jiným agregátem, zkusíme „ulovit“ dvoultirový turbodiesel. Loučení s 1,8 TSI není lehké, vypadá to, že pro Octavii III bude ideální volbou.

13:15 Zavazadelník je opět obrovský, z proklamovaných 590 litrů mu ale v našem případě něco ubírá subwoofer hi-fi systému Canton. Ten mimochodem hraje velmi pěkně.

Škodovka je Simply Clever, takže v kufru najdeme například háčky, oboustranný koberec nebo zarážky opatřené suchým zipem. Ty by měly spolu se síťovým programem udržet náklad na místě, což zkoušíme pomocí kamery uložené v zavazadlovém prostoru.

12:24 Co všechno zobrazuje palubní počítač s barevným displejem Maxi DOT? Podívejte se na video.

11:17 Brzdy jsou klasická Octavia; ostřejší nástup a velmi dobrý účinek. Dávkování je trochu hrubší, nicméně na úrovni většiny konkurentů z nižší střední třídy. Řazení nepřekvapilo, všech šest stupňů pro jízdu před i zpátečka zapadají bez protestů. Dráhy se zdají být kratší než u Octavie II a pocit z chodu páky je o trochu více mechanický.

11:04 Natáčíme video. Co myslíte, sluší to Octavii více v barvě Corrida Red, nebo Race Blue?

 [600×341]

 [600×379]

 [600×321]

Anketa

Která barva se vám na nové Octavii líbí?
10:59 Řízení je velmi podobné Golfu, zdá se však, že posilovač je (alespoň u vrcholné motorizace) nastaven trochu více do sportovna a s rychlostí příjemně tuhne.

10:42 Na sedmnáctipalcových pneumatikách Pirelli Cinturato P7 (225/45) sedí auto v technických i rychlých pasážích velmi dobře. Zadní víceprvková náprava, respektive celý podvozek, má opravdu velmi dobré naladění. Nic na tomto dojmu nemění ani rozbitý povrch. Podvozek dobře tlumí také větší výmoly. Ale nyní také z trochu jiného soudku: při otevřených pátých dveřích a nastartovaném motoru to kolem řidiče docela výrazně rezonuje.

10:19 Navigace je perfektní, displej je správně velký a má jemnou grafiku. Automatické přibližování mapy by však mohlo být trochu „akčnější“. Nápoje si chladíme v klimatizované schránce před spolujezdcem.

 [600×409]

10:07 Osmnáctistovka umí s autem slušně zahýbat. Solidně zatahuje už od dvou tisíc, teprve nad třemi tisíci otáček je ale ve svém živlu a znatelně oživá. Po městě se spotřeba pohybuje kolem 9 litrů.

 [600×383]

9:53 Naše auto je vybaveno bezklíčovým startováním, klasický skládací klíček ale zůstává stejný. Není ho moc kam umístit (pokud jej nenecháte v kapse). Přihrádka před řadicí pákou se hodí například na telefon a vedle ruční brzdy jsou dvě malé přihrádky na půllitrové lahve.

 [600×393]

9:27 A už ho máme, jde o model s nejsilnějším dostupným motorem a v barvě Race Blue.

9:20 Chystáme se převzít testovací auto. Na základě vašeho včerejšího hlasování volíme motor 1,8 TSI o výkonu 132 kW. Uvidíme, zda nám jej pracovníci Škody opravdu „schovali“, jak slíbili.

Aktualizováno 7. ledna 21:50: V úterý ráno začínají testovací jízdy na portugalském pobřeží v okolí Faro. Sledujte Auto.cz, kde najdete online aktualizované první jízdní dojmy z nové Octavie. Testované motory budeme vybírat podle výsledků vašeho hlasování v anketě pod článkem.

Aktualizováno 7. ledna 9:30: Hlasujte v anketě pod článkem, který motor vás zajímá nejvíc. Při prvních jízdách Octavií se budeme snažit vyzkoušet právě ten nejžádanější.

V pondělí 7. ledna Škoda oficiálně uvedla na český trh třetí generaci Octavie. Zde jsou kompletní ceny nového modelu.

Od pondělí přinášíme zprávy přímo z místa: první dojmy, fotky nové Octavie a také videa. Chystáme rovněž videoreportáž pro první letošní číslo Magazínu Auto.cz.

Zajímá vás, jak nová Octavia jezdí? Přečtěte si už teď první dojmy ze svezení s maskovanými prototypy!

Anketa

Který motor vás nejvíc zajímá?
Spolupracujeme s TipCars.com
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 






 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…