4.1. 2013 redakce AUTO.CZ

Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy

Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy

Redakce Auto.cz v Portugalsku vyzkoušela novou Octavii s motory 1,8 TSI a 1,2 TSI. Přečtěte si naše první dojmy!

Online reportáž:

16:55 Je to tam! Slavná škrabka na led nám zpříjemňovala cestu. Vlastně jsme ji ale v Portugalsku nepotřebovali, stejně jako vyhřívané čelní okno. Doma v Česku se ovšem bude hodit.

16:54 Našich 77 kW není na Octavii málo, což je příjemné zjištění. Interiér vylepšuje velká obrazovka navigace Columbus. Bez ní a v jednobarevném provedení by kabina jistě vypadala o dost smutněji.

Video z Portugalska: Škoda Octavia III na místních okreskách

Řízení se zdá být o něco lehčí než u 1,8 TSI. Opouštíme okresky a míříme zpět na letiště ve Faru.

 [600×374]

16:43 Trochu se pereme se zobrazováním navigace: umí sice multitouch, ale je obtížně odhadnout délku roztáhnutí prstů, a to kvůli relativně velkému zpoždění při zoomování mapy.

16:28 I ve dvou lidech a s těžkými zavazadly se určitě nedá říct, že by 1,2 TSI byla brzdou provozu, to rozhodně ne. Přísun síly je proti silnějším benzinům z nabídky pozvolnější a vysoké otáčky ji moc nesvědčí. Hnát ji k šesti tisícům nemá žádný smysl. Spotřeba je při našem testovacím okruhu asi o dva litry nižší než u 1,8 TSI, tedy jezdíme za osmi litrů místo deseti. Pravdou je, že jedeme také pomaleji.

15:46 Kufr má největší délku 1040 mm, šířku mezi podběhy 1010 mm a výšku 530 mm pod krycí desku. Schod dolů je při nakládání zhruba dvaceticentimetrový. Pro převážení až 2,6 metru dlouhých břemen nabídne Škoda dopředu sklopné sedadlo spolujezdce (stejně jako například SUV Yeti). Tato výbava se v ceníku objeví v druhé polovině roku.

15:32 Vzali jsme do ruky metr a zde jsou výsledky: pokud se za volant posadí muž vysoký 180 cm, zůstane mu nad hlavou 100 mm místa. V tu chvíli při posazení za sebe je na zadních místech před koleny 130 mm místa, nad hlavou při opřední zad však již nezbývá místo žádné. Při běžné poloze, kdy vrchní část zad není opřená, je nad hlavou pět centimetrů. Přední sedáky jsou dlouhé 480 mm, zadní 440 mm a mají hranu 360 mm nad podlahou. V oblasti loktů jsme napříč naměřili 1470 mm vpředu i vzadu. Příště zase o zavazadelníku.

15:04 Dvanáctistovka má méně příjemný zvukový projev a oproti dospělejšímu 1,8 TSI působí trochu ukřičeně. To platí ve vyšších otáčkách, jinak je motor utlumen dostatečně.

Video

14:49 Vlečená náprava je jasně identifikovatelná podle méně precizní charakteristiky při náhlých změnách směru a také podle zvýšeného hluku od zadní nápravy. Při běžné jízdě po alespoň přijatelně kvalitní silnici je však takřka nerozeznatelná, její naladění musíme pochválit.

14:07 Vůz na dnešní odpoledne: Octavia 1,2 TSI.

 [600×341]

13:43 Jdeme na oběd (pozn.: v Portugalsku je o hodinu méně). Odpoledne vyzkoušíme model s jiným agregátem, zkusíme „ulovit“ dvoultirový turbodiesel. Loučení s 1,8 TSI není lehké, vypadá to, že pro Octavii III bude ideální volbou.

13:15 Zavazadelník je opět obrovský, z proklamovaných 590 litrů mu ale v našem případě něco ubírá subwoofer hi-fi systému Canton. Ten mimochodem hraje velmi pěkně.

Škodovka je Simply Clever, takže v kufru najdeme například háčky, oboustranný koberec nebo zarážky opatřené suchým zipem. Ty by měly spolu se síťovým programem udržet náklad na místě, což zkoušíme pomocí kamery uložené v zavazadlovém prostoru.

12:24 Co všechno zobrazuje palubní počítač s barevným displejem Maxi DOT? Podívejte se na video.

11:17 Brzdy jsou klasická Octavia; ostřejší nástup a velmi dobrý účinek. Dávkování je trochu hrubší, nicméně na úrovni většiny konkurentů z nižší střední třídy. Řazení nepřekvapilo, všech šest stupňů pro jízdu před i zpátečka zapadají bez protestů. Dráhy se zdají být kratší než u Octavie II a pocit z chodu páky je o trochu více mechanický.

11:04 Natáčíme video. Co myslíte, sluší to Octavii více v barvě Corrida Red, nebo Race Blue?

 [600×341]

 [600×379]

 [600×321]

Anketa

Která barva se vám na nové Octavii líbí?
10:59 Řízení je velmi podobné Golfu, zdá se však, že posilovač je (alespoň u vrcholné motorizace) nastaven trochu více do sportovna a s rychlostí příjemně tuhne.

10:42 Na sedmnáctipalcových pneumatikách Pirelli Cinturato P7 (225/45) sedí auto v technických i rychlých pasážích velmi dobře. Zadní víceprvková náprava, respektive celý podvozek, má opravdu velmi dobré naladění. Nic na tomto dojmu nemění ani rozbitý povrch. Podvozek dobře tlumí také větší výmoly. Ale nyní také z trochu jiného soudku: při otevřených pátých dveřích a nastartovaném motoru to kolem řidiče docela výrazně rezonuje.

10:19 Navigace je perfektní, displej je správně velký a má jemnou grafiku. Automatické přibližování mapy by však mohlo být trochu „akčnější“. Nápoje si chladíme v klimatizované schránce před spolujezdcem.

 [600×409]

10:07 Osmnáctistovka umí s autem slušně zahýbat. Solidně zatahuje už od dvou tisíc, teprve nad třemi tisíci otáček je ale ve svém živlu a znatelně oživá. Po městě se spotřeba pohybuje kolem 9 litrů.

 [600×383]

9:53 Naše auto je vybaveno bezklíčovým startováním, klasický skládací klíček ale zůstává stejný. Není ho moc kam umístit (pokud jej nenecháte v kapse). Přihrádka před řadicí pákou se hodí například na telefon a vedle ruční brzdy jsou dvě malé přihrádky na půllitrové lahve.

 [600×393]

9:27 A už ho máme, jde o model s nejsilnějším dostupným motorem a v barvě Race Blue.

9:20 Chystáme se převzít testovací auto. Na základě vašeho včerejšího hlasování volíme motor 1,8 TSI o výkonu 132 kW. Uvidíme, zda nám jej pracovníci Škody opravdu „schovali“, jak slíbili.

Aktualizováno 7. ledna 21:50: V úterý ráno začínají testovací jízdy na portugalském pobřeží v okolí Faro. Sledujte Auto.cz, kde najdete online aktualizované první jízdní dojmy z nové Octavie. Testované motory budeme vybírat podle výsledků vašeho hlasování v anketě pod článkem.

Aktualizováno 7. ledna 9:30: Hlasujte v anketě pod článkem, který motor vás zajímá nejvíc. Při prvních jízdách Octavií se budeme snažit vyzkoušet právě ten nejžádanější.

V pondělí 7. ledna Škoda oficiálně uvedla na český trh třetí generaci Octavie. Zde jsou kompletní ceny nového modelu.

Od pondělí přinášíme zprávy přímo z místa: první dojmy, fotky nové Octavie a také videa. Chystáme rovněž videoreportáž pro první letošní číslo Magazínu Auto.cz.

Zajímá vás, jak nová Octavia jezdí? Přečtěte si už teď první dojmy ze svezení s maskovanými prototypy!

Rallye Dakar 2018

Anketa

Který motor vás nejvíc zajímá?
Spolupracujeme s TipCars.com
Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu

Největší světová aplikace na streamování hudby…

OBRAZEM: Poslední Hitlerův Brouk se v Evropě vyrobil před 40 lety OBRAZEM: Poslední Hitlerův Brouk se v Evropě vyrobil před 40 lety

Musí být za cenu pouhých tisíc říšských marek. To bylo…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III: Online jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu! Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně.…

Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH

Dvorní úpravce vozů značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda…

 



 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Dnes 19:45

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

Kauza Čapí hnízdo: Jak šel čas s nejsledovanějším případem Česka

Kauza Čapí hnízdo: Jak šel čas s nejsledovanějším…

Přinášíme vám výběr událostí kolem případu farmy Čapí hnízdo. Sněmovna v pátek vydala Andreje Babiše a Jaroslava…

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal na Srbsko a Černou Horu

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal…

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy, které se stanou členy Evropské unie. Řekl to komisař pro…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Erbanová vyhrála SP tři týdny před olympiádou: Hraju s nimi dobře!

Erbanová vyhrála SP tři týdny před olympiádou: Hraju…

PŘÍMO Z NĚMECKA | Přesně tři týdny před slavnostním zahájením olympiády v Pchjongčchangu o sobě dala pořádně…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…