Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Laurin & Klement: Luxus s 1.8 TSI za 644.900 Kč

David Bureš
Diskuze (142)
Nejluxusnější verze Octavie je dostupná v obou karosářských verzích. Motory jsou aktuálně v nabídce dva.

Škoda Octavia se počínaje květnem dočkala nové luxusní verze, tradičně nazvané Laurin & Klement. Její ceny začínají na částce 644.900 korun za benzinové 1.8 TSI o výkonu 132 kW. Za kombi se připlácí 30.000 korun.

Vedle přeplňované osmnáctistovky je možné provedení Laurin & Klement pořídit také s turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 110 kW. Avizovaný vznětový dvoulitr se 135 kW z Octavie RS v aktuálním ceníku nefiguruje.

U obou motorů je možné si za 50.000 korun připlatit za dvouspojkovou převodovku DSG. U Octavie Combi je k dispozici také pohon všech kol, u 1.8 TSI v kombinaci s DSG, u 2.0 TDI s manuálem.

Výbava Octavie Laurin & Klement je bohatá. Její součástí jsou bixenonové světlomety, mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, vyhřívání předních i zadních sedadel nebo elektricky nastavitelné přední sedačky.

Nechybí ani bluetooth, dvouzónová klimatizace, parkovací senzory vpředu i vzadu, elektricky sklopná vnější zrcátka nebo osvětlení nástupního prostoru. Kombi přidává také elektricky ovládané víko zavazadelníku.

O bezpečnost se stará sledování odstupu od vpředu jedoucího vozidla včetně automatického zpomalování a brzdění nebo devět airbagů – včetně kolenního u řidiče a bočních vzadu.

Exteriér Octavie Laurin & Klement zdobí chromované lišty u oken, ozdobné prahové lišty nebo 18palcová kola z lehkých slitin. Uvnitř se objevuje kožený multifunkční volant nebo čalounění kombinující kůži a alcantaru, chybět nemohou ani detaily s logy této edice. Posádka si pak může vychutnávat muziku linoucí se z hudebního systému Canton s osmi reproduktory, centrálním reproduktorem a subwooferem.

Škoda Octavia Laurin & Klement – ceny na českém trhu
KaroserieLiftbackLiftbackKombiKombiKombiKombi
Motor1.8 TSI2.0 TDI1.8 TSI1.8 TSI
4x4
2.0 TDI2.0 TDI
4x4
Převodovka6M (7DSG)6M (6DSG)6M (7DSG)6DSG6M (6DSG)6M
Zdvihový objem [cm3]179819681798179819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]132/
5100-
6200
110/
3500-
4000
132/
5100-
6200
132/
4500-
6200
110/
3500-
4000
110/
3500-
4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]250/
1250-
5000
320/
1750-
3000
250/
1250-
5000
280/
1350-
4500
320/
1750-
3000
320/
1750-
3000
Max. rychlost [km/h]231 (231)218 (215)229 (229)227216 (213)213
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,3 (7,4)8,5 (8,6)7,4 (7,5)7,58,6 (8,7)8,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,1 (5,7)4,1 (4,5)6,1 (5,7)6,74,2 (4,5)4,9
Cena [Kč]644.900672.900674.900777.900702.900757.900

David Bureš
Diskuze (142)
19. 5. 2014 01:16
Re: Vibracie v interieri
S volantom je to presne naopak, trasie stara PD verzia, nie nova CR.
15. 5. 2014 18:58
Re: Mě vždy překvapí,
O vice stovek tisic levnejsi? Muzes uvest nejaky priklad?

Motory? Ono se do i30 da koupit neco, co by bylo aspon trosku srovnatelne s prumernym motorem pro OIII - tzn. s 1.4TSi nebo slabsim naftovym dvoulitrem?

A vyvoj neustrnul, jen si zamerne drzi urcite nosne linie. Takze mozna za 10 let bude OIII vypadat stale stejne nudne a nenapadne, zato korejske tvary presne urci a upozorni na dobu vzniku, protoze dalsi generace se bude vyrazne lisit od predchozi.
15. 5. 2014 18:49
Re: docela palka
Jenze uz jen motoricky srovnavas auta skoro o tridu jinde, v pripade benzinu uz o dve.
Avatar - Emel
15. 5. 2014 13:25
Re: docela palka
Tak kultura chodu je obecně hlavní devizou CommonRailů... můžu podepsat, že s 2.0TDI se jezdí tak, jak píše Ham.
Avatar - Emel
15. 5. 2014 13:24
Re: docela palka
Doufám, že nesrovnáváš cenu na Kiu po slevě s ceníkovou cenou Škodovky... v cenách po slevě se někam mírně přes 500.000 můžeš dostat i s RS.