Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia 1,6 LPG na českém trhu: Příplatek 35.000,-Kč

Diskuze (43)
Škoda se na poli alternativních paliv vydává cestou spalování LPG. První cena Octavie LPG začíná na 419.900,- Kč.

Do Frankfurtu Škoda nepřiveze jen nový Superb Combi, ale také tovární Octavii spalující vedle benzinu také LPG. S motorem o objemu 1,6 l se bude nabízet ve výbavách Classic, Ambiente a Elegance. Při spalování benzinu dosahuje motor stejně jako jeho běžná verze výkonu 75 kW, po přepnutí do režimu spalování plynu se změní nastavení řídicí jednotky a výkon nepatrně klesne na 72 kW.

Objem nádrže na benzin zůstává 55 litrů, LPG bude možné natankovat dalších 44 litrů. Škoda zvolila úsporné řešení s nádrží umístěnou místo náhradního kola, takže zavazadlový prostor zůstává touto úpravou nezasažen. Přepínání pohonu probíhá pomocí tlačítka, stav nádrže na plyn zobrazuje ukazatel na středové konzoli.

Zvýšení pohotovostní hmotnosti jde na vrub úpravám na motoru a větší zásobě paliv na palubě (palivová nádrž je naplněna na 90 %). To ovlivňuje také kombinovanou spotřebu, kterou musí vyvažovat nižší cena LPG. Octavia LPG bude mít zřejmě největší dojezd mezi zážehovými motorizacemina jedno natankování.

Škoda Octavia LPG na českém trhu (září 2009)
Motor1,6 MPI1,6 LPG1,9 TDI1,6 TDI
Zdvihový objem [cm3]1595159518961598
válce/ventily4/24/24/24/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]75/560072/560077/400077/4400
Nejvyšší toč. moment [Nm/min-1]148/3800144/3800250/1900250/1500-2500
Max. rychlost [km/h]190186192190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,81311,811,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,19,24,94,5
Pohotovostní hmotnost [kg]1235134513101365
Cena Classic [Kč]384.900,-419.900,-434.900,-450.900,-
Cena Ambiente [Kč]439.900,-474.900,-489.900,-505.900,-
Cena Elegance [Kč]479.900,-514.900,-529.900,-545.900,-

Tak jako u všech továrních úprav na LPG nabízí tato verze Octavie ve srovnání s dodatečnými montážemi garanci bezpečnosti podloženou povinností splnit veškeré bezpečnostní požadavky pro nová auta a plnou tovární záruku.

První cena liftbacku činí 419.900,- Kč, ceník Octavie Combi LPG začíná částkou 459.900,-Kč.

Diskuze (43)
6. 9. 2009 08:51
Re: Jak řešeno
Na LPG sa vždy vozím lacnejšie ako na naftu, pri jazde na LPG mi vychádza ekvivalent na naftu 3,8 L/100 km, čo sa mi pri bežnom jazdení nepodarí s dieslom dosiahnúť. Čo mi chýba z dieslu je pružnosť motora, ale to sa nedá porovnávať.

Sviečky mením ako doporučuje výrobca po 60.000 km a sú v rovnakom stave akoby sa jazdilo na benzín. S LPG mám za sebou prvým 60.000 km a môžem povedať, že tá investícia sa mi už vrátila.
Avatar - Ronault.
6. 9. 2009 01:19
Re: Jak řešeno
Tak s tím opotřebením si nejsem jist. Zrovna dnes jsem se díval na tahometr mého strejdy, kterému jsme prodali před 4 lety Renault 19 na LPG. Teď má na tahometru 230 000 km, s tím, že mu půl roku nefungoval a v bazaru přetočili tak odhaduji 60 000, jak jsme ho kupovali my. Takže motor má aktuálně asi něco kolem 300 000 km bez jakékoliv generálky či opravy.

Nejsem nějaký zkušený motorář, ale přehřívání motoru na LPG z praxe neznám. Ještě v dobách Favoritu jsme jeli dvěma stejnými Favority v zácpě ve Vídni, posunovali jsme se stejně, stejně obsazeni. Ten na benzín začal skoro vařit, ten na LPG nezapl ani ventilátor, což podporuje i to, že LPG má nižší teplotu spalování.

Problém s výfuky jsou, mě takhle jeden bez jakéhokoliv důvodu upadl, ale dávám to vinu právě tomu, co jsem psal výše.

Olej na LPG je, ale je to náhrada spíše za minerální, sám jsem o něm teď uvažoval, nakonec jsem zvolil polosyntetiku, což je velmi podobné.

Při větším nájezdu, stačí i 10 tis. ročně, jen neměnit auto každý rok, se LPG vyplatí a na poškození motoru se LPG nějak nepodepíše, spíše ty výfuky, případně svíčky, ale to jsou minimální rozdíly. Podle mě pořád to výjde lépe jak nafta.
Avatar - Ronault.
6. 9. 2009 01:12
Re: Jak řešeno
Ten olej je sice čistší pohledově, ale obsahuje více dusíkatých látek, které se v motoru usazují, proto bych to prodlužování spíše nedoporučoval.
5. 9. 2009 22:01
Re: Jak řešeno
U mňa je to navýšenie poďla kvality LPG 22 - 24 %.
Na benzín som mal výmenu oleja po 30.000 km, ale prešiel som na 15.000 km interval, zdá sa mi to priveľa 30.000 a je tam potrebné počas toho intervalu doliať min. 1 L oleja.
5. 9. 2009 20:37
Re: Jak řešeno
Nie je to priveľa predĺžiť interval dvojnásobne? Inak tá spotreba 9,2 LPG je dosť vysoká, v Golfe V s týmto motorom jazdím na LPG za cca. 8,6 L ale je pravda, že v zime to je aj do 10 L. :-)