Škoda Octavia Scout: České ceny a jízdní dojmy!

Škoda Octavia Scout: České ceny a jízdní dojmy!

 
 

Ve sněhu, v bahně, na šotolině i na dálnici jsme celou středu testovali Octavii Scout v okolí Turína. A zveřejněné ceny také nejsou nezajímavé...

Vizuálně působí Octavia trochu méně „SUV“ než na dosud zveřejněných oficiálních fotografiích. Plastové lemy prahů a blatníků jsou decentní, světlé plastové kryty pod předním a zadním nárazníkem a dravější design čelní masky odpovídá spíše marketingovému, než funkčnímu rozdílu oproti stávající Octavii 4x4.

V interiéru překvapí nenápadné, leč pevně držící madlo před sedadlem spolujezdce, jinak se interiér pochopitelně od klasické Octavie Combi neliší. Z nabízených barev se nám subjektivně nejvíce líbila nemetalická červená, zajímavá je také kombinace tmavých plastových dílů s béžovou. Kdo chce, může ve Scoutu vidět odrazy Outbacků, Allroadů a podobně, při osobním seznámení s vozem jsme se ale shodli na tom, že Scout je sebevědomější a nápadnější verze Octavie 4x4. Což není zápor, naopak.

Při jízdě po běžných silnicích se o trochu vyšší těžiště vozu příliš neprojevuje, rozdíl bude podstatný pouze pro toho, kdo do Scouta bezprostředně přesedne z Octavie 4x2. Nezaznamenali jsme zvýšenou citlivost na boční vítr a kupodivu ani výraznější náklony v zatáčkách, těžká příď turbodieselové verze ale má ale na mokru lehkou tendenci k nedotáčivému smyku. Už v takovýchto „on-road“ situacích jsme ale ocenili rychle reagující spojku Haldex, která (mnohem rychleji než u Octavie I) připojí pohon zadní nápravy a vůz pomůže neutralizovat. Mimo město se spotřeba pohybovala okolo 7 litrů s motorem 2.0 TDI a o litr a půl více se zážehovým dvoulitrem FSI.

Na šotolině jsme byli spokojeni jak s trakcí v zatáčkách, tak s ovladatelností vozu – i po vypnutí ESP lze neotáčivý smyk i ustřelení zádě lehce kontrolovat. V blátě i sněhu pochopitelně rozhodují kromě podvozku značnou měrou i pneumatiky, a trakční schopnosti modelu Scout se tak neliší od Octavie 4x4. Zastavení a opětovné rozjetí se v prudkém zasněženém kopci je sice mnohdy nad schopnosti vozu (mimo jiné kvůli relativně dlouhému prvnímu převodovému stupni), stačí ale pár metrů couvnout a s rozjezdem se Scout vyškrábe i do velmi strmého svahu.

Podstatný rozdíl jsme také cítili ve světlé výšce – nárůst o dalších 17 mm oproti Octavii 4x4 sice vypadá jako drobnost, oněch 18 cm volna pod karoserií je ale mimo zpevněné cesty hodně znát. Na zlomech svahů a terénních roletách jsme ani jednou nezavadili o podklad, při parkování jsme navíc ocenili netečnost k obrubníkům.

Škoda Auto začne Octavii Scout prodávat na českém trhu od března, základní cena za motorizaci 2.0 FSI/110 kW je 734.900,- za 2.0 TDI/103 kW je 780.900,-. Výbavy zatím nejsou zveřejněny. Ceny Octavie Scout jsou o 15 tisíc Kč vyšší než u provedení Octavia 4x4 Combi ve výbavě Elegance a o 60 tisíc Kč (benzín), resp. 39 tisíc Kč (nafta) nižší než u Octavie Combi RS.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Scout: České ceny a jízdní dojmy!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 






 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Teplický Krob se opřel do rozhodčích: Tragédie! Můžou jít pískat prales

Teplický Krob se opřel do rozhodčích: Tragédie!…

Teplicím se utkání proti Karviné herně nepovedlo, přesto dokázali domácí Severočeši proti Karviné urvat výhru.…

SESTŘIHY: BVB vede před Bayernem jen o skóre. Lipsko po výhře ztrácí bod

SESTŘIHY: BVB vede před Bayernem jen o skóre. Lipsko…

Fotbalisté Bayernu Mnichov zvítězili gólem Tolissa v devátém kole německé ligy v Hamburku 1:0 a z druhého místa…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…