Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Scout: Nové informace a fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (227)
Lifestylová verze Octavie Combi 4x4, která uvede na trh další řadu derivátů pod názvem Scout, se tento a příští týden představuje novinářům na mezinárodní prezentaci v Turíně. Při této příležitosti byly zveřejněny nové fotografie a informace.

Scout jako SUV-alternativa k luxusním L&K a sportovním RS

Škoda v současnosti nabízí vedle modelového programu uspořádaného do klasické hierarchické a rozměrové struktury, také deriváty, které činí daný model něčím výjimečný.

Druhá generace úspěšného modelu Octavia se už od zahájení výroby nabízí i v provedení s pohonem všech kol pod názvem Octavia Combi 4x4. Rok po uvedení na trh přibyla sportovní verze Octavia RS a v září 2006 se na autosalonu v Paříži představila luxusní verze Laurin & Klement. Z původního Combi 4x4 vznikla také další zajímavá Škoda – Octavia Scout.

Módní volnočasové využití a image „nezničitelného a robustního vozu“ má posunout značku na hranici segmentu SUV, kam za pár let zamíří také připravovaný model Yeti.

Design a la SUV, největší světlá výška

Škoda Octavia Combi 4x4, jejíž proporce jsou všem čtenářům www.auto.cz důvěrně známé, prošla stylistickým a technickým přepracováním s jediným cílem: přiblížit se designem rivalům, kteří za své Outbacky, Crosswagony, XC70 a Allroady chtějí prakticky vždy hodně přes milion korun.

Škoda použila známý recept. Kolem celého vozu jsou robustní plastové díly, buď chránící plechy před poškozením, ale častěji dodávající vozu a jeho majiteli sebevědomí v dosahování nelehkých cílů a překračování hranic všedních dnů. Mohutný styling podporuje také nadměrná velikost sedmnáctipalcových kol z lehkých slitin a pneumatiky s pravděpodobně největším obvodem, jaké kdy do Octavie byly standardně dodávány.

Octavia Scout je přibližně o 1 cm delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Světlá výška byla díky úpravám na odpružení a velikosti kol resp. pneumatik zvětšena na 180 mm, tzn. ve srovnání s modelem 4x2 má Scout světlou výšku větší o 40 mm, oproti Octavii 4x4 o 16 mm (díky novému rozměru kol a pneumatik 225/50 R 17). Octavia Scout má tedy největší světlou výšku ze všech v současnosti vyráběných vozů Škoda.

Mezi nové díly patří přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání velký nájezdový kryt. Pod motorem a převodovkou je standardně dodáván další ochranný kryt. Vzadu je Octavia Scout odlišena označením modelu a patřičná očekávání má navodit leštěná koncovka výfuku.

Decentní změny v interiéru

Interiér je mnohem méně odvázaný než exteriér, přesto změny budou znát. Standardem bude kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy, na přání se budou montovat pedály z ušlechtilé oceli s protiskluzovou úpravou. Pod přední loketní opěrkou se nalézá praktický a objemný Jumbo Box.

Interiér modelu Octavia Scout se dodává v barevném provedení Scout Onyx, přístrojová deska pak v provedení Onyx/Onyx. Čalounění dostalo nový vzor a potahová látka má strukturu jemné tmavé síťové tkaniny, kterou prosvítá světlejší materiál sedadla. Exkluzivním prvkem v nabídce výbavy na přání je provedení interiéru Alcantara Onyx. V tomto případě jsou sedadla čalouněna v kombinaci Alcantara/kůže/umělá kůže, výplně dveří potom umělou kůží Onyx. Na přístrojové desce před spolujezdcem je umístěno stříbrně lakované madlo s nápisem Scout. Nechybějí ani vkládané tkané koberce se světle šedým lemem.

Volant je čtyřramenný, v místě optimálního úchopu je kůže protlačovaná – to zvyšuje pohodlí řidiče i bezpečnost jízdy. Při nastupování si cestující mohou všimnout červených nápisů Scout na lištách prahů.

Osvědčené motory, pohon všech kol se spojkou Haldex

Motorová nabídka se skládá ze dvou čtyřválců o objemu 2,0 l, které jsou běžně k dispozici pro Octavii Combi 4x4. Benzinový motor 2,0 FSI má výkon 110 kW a největší točivý moment 200 Nm při 3500/min, turbodiesel 2,0 TDI PD disponuje 103 kW a 320 Nm při 2600 ot./min. Čtyřválec 2,0 TDI PD/103 kW se standardně dodává s bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou.

Pohon všech kol je vyřešen standardní cestou s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex, která rozděluje točivý moment na nápravy v závislosti na aktuálních adhezních podmínkách. Nájezdové úhly 16,3° vpředu a 16,9° vzadu zlepšují terénní schopnosti Octavie Scout ve srovnání s běžným Combi.

Rozšířená výbava

Rozsah standardní výbavy odpovídá výjimečnému postavení verze Scout v rámci modelové řady Octavia. Obsahuje mimo jiné čtyři airbagy, ESP, projektorové halogenové světlomety, centrální zamykání, kola z lehké slitiny 7,0J x 17" PROTEUS, síťový program v zavazadlovém prostoru nebo malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadicí páky a madlo ruční brzdy potažené kůží). Součástí standardní výbavy modelu Scout je samozřejmě také řada prvků Paketu Scout, které jej odlišují od ostatních verzí Octavia Combi.

Standardní výbava modelu Octavia Scout vychází z verze Octavia Combi 4x4 Elegance. Na přání si lze objednat například tzv. Pedal Set – kryty pedálů z ušlechtilé oceli.

Prodej vozu Škoda Octavia Scout bude zahájen v březnu 2007.

Ondřej Láník
Diskuze (227)
14. 2. 2007 16:14
Re: Terén
Mozna to Haldex Volvu dodaval, to nevim, technicky to vsak nema nic spolecneho s tim, co se montuje do Volva dnes nebo co se montovalo do Octavie I nebo montuje do Octavie II.
14. 2. 2007 13:34
Re: OT: Nový SUPERB
Tak uvidime ;-)
14. 2. 2007 13:12
Re: OT: Nový SUPERB
Fakt je, ze z tej fotky sa velkost auta neda poznat. Ale nemyslim, ze by mali hotovy facelift Octavie 3 roky po jej uvedeny (...naviac tak zasadny). Asi ide o ten prototyp Superbu. Otazka je ci je to konecna verzia, alebo iba jedna z vyvojovych verzi...
14. 2. 2007 12:21
Re: OT: Nový SUPERB
Zadok je teraz vcelku fajn. Ano...sedan to uz nebude, ale to ma zrejme hlbsi dovod... Velka "luxusna" Skoda s karoseriou sedan je len tazko udrzatelna na trhu...takze tym, ze sa to meni na vyklopnu zadnu cast, sa vytvara aj nejaka "pridana hodnota" tej koncepcie auta. Cize..asi dojde aj k istemu posunu v zamerani na cielove skupiny. Aktualny Superb mal ambiciu oslovovat manazerov, lenze ti asi davaju prednost inej znacke ako Skoda. Taketo praktickejsie riesenia u noveho Superbu su asi robene z cielom oslovit podstatne sirsie skupiny (a to sa tyka hlavne zapadnej Europy).
14. 2. 2007 11:50
Re: OT: Nový SUPERB
[odkaz] Ak to je pravda, tak ten predok je fakt prilis "odvazny". ;-\