Škoda Octavia Scout: Nové informace a fotografie
Scout jako SUV-alternativa k luxusním L&K a sportovním RS
Škoda v současnosti nabízí vedle modelového programu uspořádaného do klasické hierarchické a rozměrové struktury, také deriváty, které činí daný model něčím výjimečný.
Druhá generace úspěšného modelu Octavia se už od zahájení výroby nabízí i v provedení s pohonem všech kol pod názvem Octavia Combi 4x4. Rok po uvedení na trh přibyla sportovní verze Octavia RS a v září 2006 se na autosalonu v Paříži představila luxusní verze Laurin & Klement. Z původního Combi 4x4 vznikla také další zajímavá Škoda – Octavia Scout.
Módní volnočasové využití a image „nezničitelného a robustního vozu“ má posunout značku na hranici segmentu SUV, kam za pár let zamíří také připravovaný model Yeti.
Design a la SUV, největší světlá výška
Škoda Octavia Combi 4x4, jejíž proporce jsou všem čtenářům www.auto.cz důvěrně známé, prošla stylistickým a technickým přepracováním s jediným cílem: přiblížit se designem rivalům, kteří za své Outbacky, Crosswagony, XC70 a Allroady chtějí prakticky vždy hodně přes milion korun.
Škoda použila známý recept. Kolem celého vozu jsou robustní plastové díly, buď chránící plechy před poškozením, ale častěji dodávající vozu a jeho majiteli sebevědomí v dosahování nelehkých cílů a překračování hranic všedních dnů. Mohutný styling podporuje také nadměrná velikost sedmnáctipalcových kol z lehkých slitin a pneumatiky s pravděpodobně největším obvodem, jaké kdy do Octavie byly standardně dodávány.
Octavia Scout je přibližně o 1 cm delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Světlá výška byla díky úpravám na odpružení a velikosti kol resp. pneumatik zvětšena na 180 mm, tzn. ve srovnání s modelem 4x2 má Scout světlou výšku větší o 40 mm, oproti Octavii 4x4 o 16 mm (díky novému rozměru kol a pneumatik 225/50 R 17). Octavia Scout má tedy největší světlou výšku ze všech v současnosti vyráběných vozů Škoda.
Mezi nové díly patří přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání velký nájezdový kryt. Pod motorem a převodovkou je standardně dodáván další ochranný kryt. Vzadu je Octavia Scout odlišena označením modelu a patřičná očekávání má navodit leštěná koncovka výfuku.
Decentní změny v interiéru
Interiér je mnohem méně odvázaný než exteriér, přesto změny budou znát. Standardem bude kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy, na přání se budou montovat pedály z ušlechtilé oceli s protiskluzovou úpravou. Pod přední loketní opěrkou se nalézá praktický a objemný Jumbo Box.
Interiér modelu Octavia Scout se dodává v barevném provedení Scout Onyx, přístrojová deska pak v provedení Onyx/Onyx. Čalounění dostalo nový vzor a potahová látka má strukturu jemné tmavé síťové tkaniny, kterou prosvítá světlejší materiál sedadla. Exkluzivním prvkem v nabídce výbavy na přání je provedení interiéru Alcantara Onyx. V tomto případě jsou sedadla čalouněna v kombinaci Alcantara/kůže/umělá kůže, výplně dveří potom umělou kůží Onyx. Na přístrojové desce před spolujezdcem je umístěno stříbrně lakované madlo s nápisem Scout. Nechybějí ani vkládané tkané koberce se světle šedým lemem.
Volant je čtyřramenný, v místě optimálního úchopu je kůže protlačovaná – to zvyšuje pohodlí řidiče i bezpečnost jízdy. Při nastupování si cestující mohou všimnout červených nápisů Scout na lištách prahů.
Osvědčené motory, pohon všech kol se spojkou Haldex
Motorová nabídka se skládá ze dvou čtyřválců o objemu 2,0 l, které jsou běžně k dispozici pro Octavii Combi 4x4. Benzinový motor 2,0 FSI má výkon 110 kW a největší točivý moment 200 Nm při 3500/min, turbodiesel 2,0 TDI PD disponuje 103 kW a 320 Nm při 2600 ot./min. Čtyřválec 2,0 TDI PD/103 kW se standardně dodává s bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou.
Pohon všech kol je vyřešen standardní cestou s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex, která rozděluje točivý moment na nápravy v závislosti na aktuálních adhezních podmínkách. Nájezdové úhly 16,3° vpředu a 16,9° vzadu zlepšují terénní schopnosti Octavie Scout ve srovnání s běžným Combi.
Rozšířená výbava
Rozsah standardní výbavy odpovídá výjimečnému postavení verze Scout v rámci modelové řady Octavia. Obsahuje mimo jiné čtyři airbagy, ESP, projektorové halogenové světlomety, centrální zamykání, kola z lehké slitiny 7,0J x 17" PROTEUS, síťový program v zavazadlovém prostoru nebo malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadicí páky a madlo ruční brzdy potažené kůží). Součástí standardní výbavy modelu Scout je samozřejmě také řada prvků Paketu Scout, které jej odlišují od ostatních verzí Octavia Combi.
Standardní výbava modelu Octavia Scout vychází z verze Octavia Combi 4x4 Elegance. Na přání si lze objednat například tzv. Pedal Set – kryty pedálů z ušlechtilé oceli.
Prodej vozu Škoda Octavia Scout bude zahájen v březnu 2007.