Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia: Turbodiesel z RS je nově dostupný i pro běžné verze

David Bureš
Diskuze (55)
Silný vznětový čtyřválec původem z verze RS je nově možné pořídit i pro běžné varianty Octavie Combi.

Škoda rozšířila nabídku svého vrcholného turbodieselu, motoru 2.0 TDI o výkonu 135 kW. Agregát původně určený pro Octavii RS se už objevil v oplastované Octavii Scout, nyní je možné objednat jej i pro Octavii v běžných výbavových stupních.

Nabídka turbodieselu nicméně nadále zůstává poměrně omezena. Dodává se pouze pro Octavii Combi, přičemž motor je v tomto případě standardně dodáván v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Octavia tímto způsobem vyplňuje volnou mezeru na trhu. V daném segmentu se aktuálně neprodává podobně silné kombi se vznětovým motorem a pohonem všech kol. Sourozenec Seat Leon ST nabízí s 2.0 TDI (135 kW) jen pohon předních kol, u Volkswagenu Golf Variant je maximem dokonce jen 110 kW.

Agregát s točivým momentem 380 N.m je dostupný celkem pro pět variant Octavie Combi, stávající RS a Scout doplnily výbavové stupně Ambition, Elegance a Laurin & Klement. Nejlevnější Octavia Combi s 2.0 TDI (135 kW) pod kapotou přijde na 690.900 korun.

Tuto cenu zákazník zaplatí za výbavový stupeň Ambition. Jeho součástí jsou přední mlhovky, sedm airbagů, 16palcová ocelová kola, elektricky ovládaná zrcátka nebo klimatizace.

Hlavní výhodou 2.0 TDI (135 kW) u běžných verzí Octavie Combi je pohon všech kol, cena až tak zajímavá není. Za stejnou cenu je totiž možné pořídit i Octavii RS, která však pohon všech kol postrádá. Octavia RS Combi se šestistupňovým manuálem přijde na 676.900 Kč. Výbava Octavie RS je navíc bohatší než u varianty Ambition, zahrnuje i bi-xenonové světlomety, 17palcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci či sportovní podvozek.

Škoda Octavia 2.0 TDI/135 kW: Ceny na českém trhu
VýbavaKarosářská verzePohonPřevodovkaCena [Kč]
Ambitionkombi4x46DS690.900
Elegancekombi4x46DS740.900
Laurin & Klementkombi4x46DS817.900
RSliftback4x26M641.900
RSliftback4x26DS691.900
RSkombi4x26M676.900
RSkombi4x26DS726.900
Scoutkombi4x46DS734.900

David Bureš
Diskuze (55)
Avatar - Vekacik
29. 9. 2014 22:05
Re: Volba rozumem
Je to silné tvrzení, ale je to nejvýhodnější...
Volba srdce to rozhodně není, je to volba rozumem, všichni se při tom oháněji jen spotřebou, to mi je jedno, jestli naftou za 6 nebo benzínem za 8, no a co. Aspoň si tu jízdu užiju s kultivovanějším a výkonějším motorem. Neříkám, že nafta jede špatně, ale jediný argument je spotřeba... A tu prvni rok nebo rok a půl nemusím vůbec řešit, protože budu jezdit zadarmo. Proč? Cenový rozdíl mezi naftovým a benzínovým motorem si nechám na pohonně hmoty a je to :-)
Avatar - Jenik3
27. 9. 2014 10:14
vyborne parametry
Mam dojem, ze vykon okolo 100Kw pro takto tezke auto je dostatecny. Auto jede hodne svizne a v pripade nafty zere opravdu malo, coz pro mne cislo zacinajici petkou.
Jestli tomu vyrobce nanda technikou 110,120,130,140 Kw je to prijemny, ale me osobne to ze zidle nezvedne. Porad mame jasne dane rychlosti limity a ty dokaze zvladnout kdejaky litrovy motor ;-)
Ani ty dalnice nejsou co byvaly, kdyz se jede pres den, tak diky provozu 120-130 a mimo mesto se pres 100 da jet jen nekde.
Redeji bych dal peniz do lepsi vybavy nez do nabuseneho motoru.
26. 9. 2014 19:53
Re: Řídili jste někdo naftové RS manuál?
No myslim, ze koncernove spojky nelze pausalizovat. Napriklad spojka v trivalcich zabira nahore a povoluje postupne po cele draze seslapnuti, takze kdyz nekdo povoli spojkovy pedal s tim, ze uz spojka davno rozepla, tak mu auto poskoci, protoze je potreba pozvolna poustet dokud neni pedal ve vychozi poloze. Pokud o tom ridic vi, tak naopak docili hladkeho rozjezdu za vsech podminek. Naopak nektere benzinove verze maji prave popisovanou polohu zapnuto/vypnuto - clovek pusti o milimetr, motor je vytoceny a auto se nehybe, povoli o dalsi milimetr a otacky spadnou k volnobehu. TDIcka k tomu pridavaji jeste docela vysoky odpor (coz ale muze pro nekoho znamenat presnejsi davkovani).
Avatar - Emel
26. 9. 2014 19:07
Re: Volba rozumem
A nebo to naopak manageři s naftou drtí na Autobahnech... já psal 6 vs. 8-9, tj. prostě ty 2-3 litry tam standardně jsou... s tím, že nafta je víc imunní vůči jízdnímu stylu, dostat se přes 7 je větší problém, než se dostat s benzínem přes 10.
26. 9. 2014 17:45
Re: Řídili jste někdo naftové RS manuál?
no zrovna u těch dvoulitrových dieselů 110kW a výše můžete řadit v 1500rpm naprosto bez obav. Ani 1,9TDI s tím neměla zvláštní problém.
Pokud tedy nechcete jet poněkud dynamičtěji pak je potřeba držet otáčky min. kolem 2.000.