Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid prošla faceliftem. Českého trhu se ale netýká...

Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
16 Fotogalerie
Diskuze (14)

Modernizovaný rapid navazuje na styl dnešní fabie, pod kapotou mimo jiné nabídne turbodiesel 1.5 TDI. Do Evropy však nepřijde.

Škoda představila očekávanou modernizovanou podobu modelu Rapid. Pro český trh ale určena není, jedná se totiž faceliftovanou verzi Rapidu pro Indii, která se proti tomu „evropskému“ zásadně liší. Není to liftback nebo hatchback, nýbrž sedan, základem je navíc Volkswagen Vento, alias Polo s karoserií sedan. K modernizaci evropského rapidu má dojít v roce 2017.

Indická Škoda Rapid se přímo v Indii vyrábí od roku 2011, kdy přijela s designem vycházejícím z tehdejší fabie. Modernizace v tomto směru pokračuje, jestliže dosavadní verze navazovala na tvary dvojkové fabie, modernizované provedení má příď z aktuální třetí generace. Naopak záď zůstala prakticky stejná, uchovala si velká koncová světla s motivem písmena C.

Indický Rapid je dlouhý 4.413 mm, což je o 70 mm méně než u evropské verze s karoserií liftback. Záď Inda pak ukrývá zavazadelník o objemu 460 litrů.










Škoda Rapid – Srovnání rozměrů indické a evropské verze
ModelŠkoda Rapid sedan (Indie)Škoda Rapid liftback (Evropa)Škoda Rapid Spaceback (Evropa)
Délka [mm]441344834304
Šířka [mm]169917061706
Výška [mm]146614611459
Rozvor [mm]255226022602
Světlá výška [mm]163136134
Objem zavazadelníku [l]460550415

Odlišnost s evropským modelem dokazuje i vnitřek indického modelu, palubní deska je totiž ve stylu pola. K dispozici je dvoubarevné provedení, koženková sedadla nebo multimediální systém Drive ovládaný prostřednictvím 6,5palcové dotykové obrazovky.

Nabídka motorů čítá dva agregáty. Zážehové zastupuje atmosférická jednotka 1.6 MPI o výkonu 77 kW a točivém momentu 153 N.m. Z turbodieselů je pak k dispozici 1.5 TDI s 81 kW a 250 N.m. Ovšem pozor, nejedná se o novou generaci vznětové patnáctistovky, na níž koncern Volkswagen Group aktuálně pracuje. Tenhle motor se v Indii nabízí už dávno.

Pro oba agregáty je standardně nabízen pětistupňový manuál. Zatímco šestnáctistovku mohou Indové pořídit i se šestistupňovým automatem, k 1.5 TDI je dodáváno sedmistupňové DSG.









Škoda Rapid (India) – technická data v Indii nabízených motorů
Motor1.6 MPI1.6 MPI1.5 TDI1.5 TDI
Zdvihový objem [cm3]1598159814981498
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]77/5200-525077/5200-525081/400081/4000
Točivý moment [N.m/min]153/3750-3800153/3750-3800250/1500-2500250/1500-2500
Převodovka5M6A5M6DS

„Modernizovaný rapid je umístěn na horním konci segmentu rodinných aut. Je dostatečně kompaktní pro město a zároveň dostatečně prostorný pro delší cesty,“ říká o 4,4 metru dlouhém sedanu Ashutosh Dixit, ředitel indického zastoupení Škody pro prodeje, servis a marketing.

Škoda Auto India vznikla jako dceřiná společnost mladoboleslavské automobilky v listopadu 2001. Na indickém trhu Škoda aktuálně nabízí čtyři modely – superb, octavii, yeti a právě rapid, které se v Indii také produkují, a to v Puné a Aurangabadu. V minulosti se v Indii prodávala i fabia, kvůli nízkým prodejům byl ale její tamější prodej ukončen.

Vstoupit do diskuze (14)