Škoda Roomster: čtvrtá modelová řada

Škoda Roomster: čtvrtá modelová řada

 
 

Zcela novou modelovou řadu, která by neměla přímého předchůdce, představila Škoda naposledy v roce 2001. I to je důkaz mimořádné důležitosti letošní novinky pro automobilku, českého zákazníka i celý trh. V tomto článku vám nový model podrobně představíme. Vycházíme přitom nejen z oficiální tiskové zprávy, ale také z vlastních zkušeností získaných z první statické prezentace na konci ledna a z podrobného zkoumání několika vozů vystavených v Ženevě.

Proč právě Roomster?

Škoda Auto má od roku 2001 v nabídce tři modelové řady: Fabia, Octavia a Superb. Když se podíváme na poměrně bohatou nabídku motorizací, karoserií a prvků výbavy jednotlivých modelových řad, nezbývá již mnoho prostoru, kam by mohl výrobní program těchto řad expandovat. Vyrovnané výsledky z posledních let a uváženě dávkované investice do kvality, image a výrobních kapacit postavily automobilku před rozhodnutí o čtvrté modelové řadě. Spekulace o novém derivátu malého automobilu na bázi Volkswagenu Fox se prozatím nepotvrdily. Výroby se nedočká asi ani kupé Tudor na bázi Superbu, představené v roce 2001. Co tedy nakonec přivedlo výrobce k neobvyklému minivanu?

Hlavním problémem nových modelů je zajištění dostatečně velkého odbytu po celou dobu výroby. Nový model musí automobilce v ideálním případě získat pouze nové zákazníky, tak aby nedocházelo ke vzájemnému přetahování se o zákazníky při prodeji jednotlivých modelových řad. Když se podaří vyrobit neobvyklý automobil s nízkými náklady je polovina úspěchu v kapse. Obvyklá prodejní cena pak může výrobci poskytnout dostatečný zisk, originalita pomůže získat zákazníky odjinud.

Předpokladem úspěchu je dostatečně široká poptávka, či v lepším případě v čase rostoucí poptávka, která umožní snáze zaujmout žádané postavení na trhu. Tyto charakteristiky vykazuje v posledních letech cokoli velkoprostorové, variabilní, cokoli co má alespoň náznak terénního zaměření a co by mohlo mít úspěch mezi vozy SUV. V prvním kroku padla nakonec volba na velkoprostorový automobil. Malé SUV se značkou Škoda se dostane do výroby nejdříve za tři roky, až po nové Fabii a Superbu.

Nový model, nový koncept

Mladoboleslavská automobilka naznačila již v roce 2003 konceptem představeným ve Frankfurtu, že nová velkoprostorová škodovka nebude jen tak obyčejným vozem. Z původní studie se sice řada detailů, ale ani několik důležitých konstrukčních znaků do sériové podoby nedostalo, ale i tak zůstává Roomster originálním představitelem malých rodinných MPV.

Řeč těla: „Driving room“ a „Living room“

Revoluční myšlenkou nového modelu je designérské oddělení prostoru na předních sedadlech od prostoru vzadu. Roomster není obvyklým MPV s jednoprostorovou karoserií, ale silueta je bližší dvouprostorovému uspořádání, tak typickému pro lehká dodávková vozidla. Právě to je však kámen úrazu. Vzhled připomínající dodávku není právě to, co by mladé páry s dětmi vyhledávaly. Muži spíše tíhnout k čemusi sportovnějšímu, žena naopak chtějí něco „chic“. Designérský tým Thomase Ingenlatha se pustil do neobvyklého úkolu s vervou a výsledkem je spojení dvou zdánlivě nesourodých celků – přídě se sportovně dynamickým vzhledem se zadní částí přinášející vysokou užitnou hodnotu.

Tvůrci přední část kabiny nazývají „Driving Room“, tedy prostor pro řidiče a jeho spolujezdce navigátora. Sportovní dojem je patrný již při podrobnějším zkoumání exteriérových detailů vozu. Přední A sloupky jsou poprvé v novodobé historii automobilky zatmavené a splývají s prosklenou plochou tvořenou čelním sklem a bočními skly v předních dveřích. Ta mají také neobyčejný tvar. Jejich spodní hrana pokračuje velkým obloukem vzhůru, aby tak vytvořila mohutný B sloupek. Z designových skic plyne inspirace v letadlové kabině nebo tvaru průhledu integrální přílby. Čelní i první boční skla jsou na dnešní dobu poměrně nízká a tento fakt vyplyne nejvíce ze srovnání s konkurenty ve třídě MPV.

obrázek [300 x 252] Zadní část vozu – tzv. „Living Room“ – je tvořena mnohem větším objemem, potřebným pro nadprůměrnou prostorovou nabídku uvnitř. Designéři si pohráli s touto jednolitou plochou, protáhli okno ve druhém páru bočních dveří vysoko nahoru i nízko dolů. Spodní hrana přitom zakončuje na fotografiích málo patrný prolis, který začíná již na masce chladiče a pokračuje dále hranou ve světlometech, blatnících a přední dveřích. Tento designérský prvek je tím nejvíce diskutovaným detailem, ale radíme, že pokud se vám nezamlouvá nyní při pohledu na fotografie, nezavrhujte jej hned! Živé setkání tváří v tvář vás pravděpodobně přesvědčí o myšlenkách, které designéři do těchto tvarů vložili. Z tohoto pohledu působí Roomster mnohem odvážněji než nudný design podobně koncipovaných vozů Fiat Doblo nebo Yaris Verso.

Křídlové nebo posuvné?

Markantním rozdílem mezi studií a sériovým Roomsterem je absence posuvných dveří. Automobilka se rozhodla pro druhé řešení kvůli nižším nákladům, ale není to zdaleka jediný důvod! Ve třídě, kam Roomster směřuje, zatím není použití bočních posuvných dveří příliš běžné proto, že také omezují konstrukci bočních výplní. Jakmile se totiž dveře vysunují a mají posouvat, je třeba navrhnout maximálně tenké dveře, které by jen minimálně vystupovaly do prostoru mimo obrys vozu. Dalším negativem jsou nezbytné vodící lišty na bocích vozu a ukotvení, omezující prostor v podlaze a u stropu. V neposlední řadě je třeba pamatovat na to, že odsunuté dveře obdobné délky sice nabídnou dobré místo pro nakládání zboku, ale ve srovnání s klasickou konstrukcí s panty je nástupní otvor u kousek menší.

Příď spíše pro krásu, záď hlavně pro užitek

Nová tvář Škody se opět o kousek vyvinula. Místo chladných tvarů Octavie se příď Roomsteru dočkala jakési rafinovanosti a smysluplnosti. Maska s velkou chromovanou lištou bude ve vyšších stupních výbav mít také chromované orámování, linii započatou v masce respektují dělící linky uvnitř světlometů a na blatnících. Vertikální rysy designu přídě sjednocují prolisy na nárazníku s maskou a prolisy na kapotě. Automobil má standardně lakované nárazníky a asi jen za příplatek budou dodávány praktické ochranné lišty.

obrázek [300 x 222] Nejmenší ústupky kráse udělali konstruktéři při navrhování zádě. Ta je tvořena rozměrným vzhůru výklopným víkem, které má ukotvení hluboko ve střeše, takže při nakládání se pod něj vejdou bez rizika poranění nadprůměrně rostlí jedinci. Na rozdíl od studie není víko celoskleněné, ale má obvyklou konstrukci s rámem z ocelových plechů a vlepeným zadním sklem. To že celoskleněné dveře jsou vyrobitelné ukázalo na podstatně menší ploše duo Toyota/PSA u kolínských vozů. Na obhajobu Škody nutno uvést, že odkrytý průhled do zavazadelníku není zrovna v našich zeměpisných podmínkách, vzhledem ke krádežím věcí z vozu, právě žádaným detailem. Vertikálně orientovaná koncová světla vůbec neomezují nakládací otvor, jejich světelná plocha má stejně jako v případě Octavie noční C-design. Briliantové orámování koncových svítilen má pouze dekorační charakter.

Platforma to nejsou jen nápravy

obrázek [300 x 197] Na klasický novinářský dotaz týkající se podvozkové platformy odpovídá Škoda Auto otevřeně. Jde o kombinaci dílů ze zavedených modelů a dílů zcela nových. Přední část vozu, náprava, nápravnice, řízení a komponenty nosných sekcí jsou převzaty z Fabie. Zadní část (náprava, podlaha zavazadlového prostoru, podběhy) pochází ze staré Octavie. Prostřední podlahová část je pak novým dílem- žádný podobný díl z koncernové nabídky nebylo možno použít. Výsledkem je v této třídě standardní kombinace přední nápravy se spodními trojúhelníkovými rameny a vzpěrami McPherson a vlečené nápravy spojené torzní příčkou, s integrovanou funkcí příčného stabilizátoru. Přední náprava má obvyklý (oddělený) příčný zkrutný stabilizátor. Přední náprava má tlumiče integrované ve vzpěrách McPherson uvnitř pružin. Zadní tlumiče jsou na samém konci ramen, mimo vinuté pružiny. Zadní náprava má rozchod kol o 6 cm větší než ta přední, což přispívá ke stabilitě vozu.

Hřebenové řízení s elektrohydraulickým posilovačem je převzato z řady Fabia. Na rozdíl od elektromechanického řízení v Octavii neumožňuje tak dokonale řídit posilový účinek, ale ve srovnání s klasickým hydraulickým posilovačem umožňuje řídit účinek v závislosti na rychlosti jízdy a v případě, že není třeba vytvářet tlak v hydraulickém systému, je čerpadlo nečinné (z čehož plyne úspora paliva).

Roomster má u většiny verzí standardně kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu a bubnové brzdy vzadu (ani toto není řešení, které by vybočovalo ze současného standardu třídy), vybrané modely mají kotoučové brzdy také vzadu. Standardem vozů pro trhy EU je protiblokovací systém brzd ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly a mechanický brzdový asistent. Zajímavé je, že ve slabších motorizacích je i příplatkový stabilizační systém ESP kombinován jen s bubnovými brzdami. Škoda Roomster bude dodávána s koly o průměru 14, 15 nebo 16 palců. Větší kola sice byla k vidění na vozech vystavených na autosalonu v Ženevě, ale výrobní program s nimi nepočítá.

obrázek [450 x 310]

Interiér: dva světy

Výsledkem prodlužování rozvoru až na 2617 mm (Fabia 2462 mm, Octavia 2578 mm) je nadprůměrný podélný prostor uvnitř vozu. V první řadě, na místě řidiče a spolujezdce, jsou ještě prostorové poměry v měřítkách malých vozů. Ostatně Roomster bychom vzhledem k jeho kořenům mohli označit za MPV odvozené z malého vozu. Jenže Roomster má také druhou řadu sedadel, kde panují prostorové podmínky odpovídající spíše o jednu až dvě třídy většímu vozu. Evidentně šlo o záměr.

Přední „Driving room“ má řidiče nechat zapomenout na to, že jede v relativně prostorném voze s velkou výškou karoserie. Taková auta dnes mají ve srovnání s běžnými kombi méně jisté chování a větší náklony karoserie v zatáčkách, což by však neměl být případ Roomsteru. Místo vysokého „skleníkového“ okna, které mívají velkoprostorové vozy, má Roomster jen sklo v podstatě běžných rozměrů. Vpředu sedící posádka vnímá vůz jako velmi kompaktní, vnitřní šířka odpovídající Fabii právě zde napomáhá v dotváření sportovního dojmu. I to však má své nevýhody. Nízká horní hrana čelního skla bude překážkou ve výhledu na vysoko umístěné semafory. Na křižovatkách možná budete proklínat originální designérské ztvárnění bočního okna s výrazným obloukem u B sloupku. Oblouk je tvořen jen překrytím plechu, za sklem uvnitř má obložení hrany dveří obvyklý tvar.

Pracoviště řidiče je položeno o několik centimetrů výše než ve Fabii, což přispívá k přehlednosti vozu a dobrému výhledu ven. V přístrojovém štítu jsou dva klasické ukazatele s integrovanými stupnicemi palivoměru a teploměru chladící kapaliny. Mezi nimi bude jedno ze tří provedení informačních displejů (zde nejvyšší verze).

Ovládání klimatizace (Climatic, jednozónový Climatronic) je umístěno zcela nahoru na středovou konzoli. Spodní díl přístrojové desky má buď menší středovou konzoli s otvorem pro 1DIN rádio nebo větší pro 2 DIN rádio či navigační přístroj. Základní radiopřijímač nemá CD přehrávač, ale podle představitelů automobilky bude ve všech vozech s originálním rádiem možnost připojit externí zdroj hudby pomocí konektoru 3,5 mm umístěného mezi předními sedadly. Vyšší rádio Dance má CD přehrávač schopný přehrávat i formát MP3. CD měnič může být viditelně umístěn v přístrojové desce před spolujezdcem. Jako příslušenství bude dodáván také přenosný navigační přístroj Tom Tom s originálním držákem na přístrojovou desku.

Před spolujezdcem je v základním provedení jen dvojice neuzavřených otvorů, které slouží jako odkládací schránky. Ve vyšších stupních výbav (Style, Sport, Comfort) jsou odkládací schránky uzavíratelné. Horní díl přístrojové desky základního provedení bude vyroben z tvrdého plastu, ve vyšších stupních bude dodáván horní díl z měkčeného plastu.

Zadní sedadla jsou umístěna o 46 mm výše než ta přední, což je výhodné nejen pro lepší rozhled cestujících ve druhé řadě, ale také kvůli poloze sedících cestujících. Jestliže jste někdy cestovali nějakým MPV, asi nám dáte za pravdu, že jejich nevýhodou bývá nedostatečná podpora stehen při sezení. Nejčastěji za to může nízké sedadlo, resp. zcela rovná podlaha. V Roomsteru lidé sedí v první i druhé řadě sedadel přirozeně, sedák jim podpírá stehna jako v běžném prostorných osobním automobilu. Velká boční okna i příplatková skleněná střecha podporují dojem vzdušného interiéru. Vzhledem k vyšší stavbě karoserie (1607 mm) nepřekvapí vzdálenost od sedáků ke stropu 1009 mm a velkorysý podélný prostor, který je dle našeho názoru větší než v Octavii. Ať chceme nebo nechceme, Roomster zůstává jen malým vozem s karoserií MPV, takže vnitřní šířka je v mezích daných rozměry malých vozů. Tři pohodlně usazení dospělí cestující na zadních sedadlech jsou utopií. Zejména dospělý člověk na zadním prostředním místě si bude stěžovat na tvrdé ovládací prvky mezi sedákem a opěradlem, které zbytečně znepříjemňují sezení na nejužším sedadle.

VarioFlex: variabilní značka Škody

Naštěstí je zde VarioFlex – flexibilní systém uspořádání zadní části interiéru Roomsteru. Místo tří samostatných sedadel, lze vyjmutím prostředního „skorosedadla“ (váží 11 kg) a posunutím krajních sedadel o 110 mm doprostřed, vytvořit čtyřmístný interiér s rovnocennými místy pro všechny. Jestliže máte chuť na jiné uspořádání, je možné opěradla zadních sedadel naklápět v rozsahu 13,5°. Sedadla ve druhé řadě lze také podélně posunovat v rozsahu 15 cm.

Pro efektivní využití objemu nákladového prostoru lze všechny sedáky vyjmout ven z vozu (ty krajní váží 16 kg), celou proceduru si můžete prohlédnout na našem videu ze ženevského autosalonu. Přední sedadlo spolujezdce nelze vyjímat, otáčet a bohužel ani sklápět jeho sedák do vodorovné polohy.

Zavazadlový prostor je snadno přístupný po odklopení velkých zadních dveří. Na jejich vnitřní straně nechybí praktické madlo. Základní objem 477 l (zadní sedadla jsou ve středové poloze) je nad průměrem třídy, při posunutí vnějších zadních sedadel do přední polohy je k dispozici dokonce 530 l, v zadní poloze pak 450 l. Zavazadlový prostor navíc může být ještě dále zvětšen sklopením zadních sedadel vpřed (objem vzroste na 1555 l) nebo vyjmutím z vozu (1780 l). Pro srovnání, Fabia Combi uveze nejvíce 1225 l, Octavia Combi 1620 l.

Důležitá je i řada praktických řešení v zavazadlovém prostoru – podlaha je zcela rovná a bez výčnělků, pod pevnou podlahou se ukrývá plnohodnotné náhradní kolo s pečlivě uloženou povinnou výbavou a sadou nářadí v plastovém výlisku.

K vozu bude možné dokoupit dva držáky jízdních kol a základní nosnou tyč umístěnou na konci zavazadlového prostoru. Celek umožní v interiéru převážet dvě (nebo dokonce až tři kola), aniž byste museli cokoliv umisťovat na střechu.

Pestrá nabídka provedení interiéru

Barevné provedení interiéru se odlišuje podle zvolené úrovně výbavy. V základním provedení je interiér zpracovaný v černé barvě Onyx, na přání se dodává dvoubarevná přístrojová deska Onyx/Silver se spodní částí včetně dveřních panelů v šedé barvě. Výbava Style má interiér Onyx/Silver standardně, zatímco dynamické provedení Sport sází na kontrast celočerného interiéru Onyx/Onyx. Elegantní výbava Comfort disponuje sladěnou kombinací černé a béžové Onyx/Ivory. Sedadla vozu Roomster mohou být podle zvoleného stupně výbavy čalouněna některou ze šesti látek, nabídku dále rozšiřuje luxusní paket s částečně koženým čalouněním a jiná látka pro sportovní interiér.

Bezpečnost: pět hvězd není jistých

Vedle slibovaných výborných jízdních vlastností (zatím jsme nemohli prověřit), má k silným stránkám Škody Roomster patřit také vysoká úroveň pasivní bezpečnosti. Je však možné, že se ani tento model nezařadí mezi pětihvězdičkové vozy. Plyne to z několik vyjádření představitelů automobilky pro různá media. Na konečný výsledek si budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Mezi hlavní priority konstruktérů patřilo dosažení co nejmenšího biomechanického zatížení cestujících při případné nehodě. Struktura vozu proto v maximální možné míře pohlcuje nárazovou energii a rozvádí ji přesně definovanými směry do karoserie, zatímco posádku chrání tuhý skelet. Při jeho konstrukci bylo využito velké množství komponentů z vysokopevnostní oceli. Důraz se ale kladl i na snadnou a rychlou opravitelnost vozidla v místech, kde dochází k nejčastějším škodám při obvyklých menších kolizích.

Součástí standardní výbavy všech verzí pro trhy členských zemí EU jsou dva přední a dva boční airbagy. Na přání se montují průběžné hlavové airbagy, které po aktivaci chrání přední i zadní cestující – jsou instalovány v celé délce stropu od sloupků A až ke sloupkům C. Přední výškově nastavitelné bezpečnostní pásy jsou vybaveny pyrotechnickými předepínači s omezovači tahu, na zadních sedadlech je trojice tříbodových pásů. Obě krajní zadní sedadla jsou zároveň vybavena i úchyty Isofix pro dětskou autosedačku.

Roomster byl navržen podle přísnějších předpisů na ochranu chodců, což je patrné na vyšší stavbě přední části vozu, jež postrádá ostré hrany. Vysoká a měkčí kapota má pro chodce hned dva významy – při eventuálním střetu je následek kolize menší, a navíc udržuje větší vzdálenost od tvrdých komponentů v motorovém prostoru. Uvnitř nárazníku a u hrany kapoty u paty čelního skla jsou výplně, které mají snižovat riziko vážného poranění o tvrdé díly (například stěrače). Roomster je vybaven systémem, který po nehodě samočinně uzavře přívod paliva z nádrže, rozsvítí vnitřní osvětlení, odjistí centrální zamykání vozu a aktivuje varovná světla.

Tři verze předních světlometů

Škoda Roomster příjde na trh se širokou nabídkou světelné techniky. Hned na úvod řekněme, že na rozdíl od Fabie nebude v Roomsteru možnost připlatit si za xenonové světlomety.

Model je standardně vybaven halogenovými světlomety s čirou optikou, kde je světelným zdrojem s žárovka H4. Druhým stupněm je projektorový halogenový světlomet s žárovkou H7. Nejvyšším stupněm pak projektorový halogenový světlomet s žárovkou H7 s natáčecím modulem. Tento systém pracuje od rychlosti 3 km/h výše a vyhodnocuje mj. úhel natočení volantu. Od přímé osy se světlomety mohou natočit až o 15°, a výrazně tak zlepšit osvětlení míst na vozovce v ostrých zatáčkách i v táhlých dálničních obloucích při vysokých rychlostech jízdy.

Projektorové halogenové světlomety využívají pro rozptyl světla na vozovku namísto klasické „paraboly“ projektorové čočky, podobně jako je tomu u xenonových světlometů. Výhodou tohoto řešení je vysoký výkon světlometů, jejich zástavbová nenáročnost a ve srovnání s xenony výrazně nižší cena.

obrázek [300 x 216] Projektorové světlomety mohou být navíc dodány v kombinaci s mlhovými světlomety s tzv. „Corner“ funkcí. Její podstatou je individuální rozsvěcování mlhových světlometů při rychlosti do 40 km/h v zatáčce nebo zapnutých směrových světlech i při jízdě rovně. Systém vyhodnocuje úhel natočení volantu a dá povel k rozsvícení světlometu do mlhy – světlo dopadá až o 60° vně od přímé osy. Tento systém řidiči nejvíce ocení při parkování či manévrování při nízkých rychlostech, kdy pomůže výrazně lépe osvětlit i případné překážky na vozovce, včetně obrubníků.

Vedle mlhových světlometů s „Corner" funkcí budou v nabídce běžné mlhové světlomety, převzaté z řady Fabia.

Motory: žádná překvapení

Mezi šesti motory, které výrobce představil na ženevském autosalonu, není žádné velké překvapení. Nejlevnější Roomster bude poháněn známým tříválcem 1,2 12V HTP (47 kW), dalšími agregáty jsou zážehové motory 1.4 16V (63 kW) a 1.6 16V (77 kW). Jak je vidět, všechny benzínové motory mají čtyřventilovou techniku.

Škoda Roomster- motorová paleta - zážehové motory
Motor1,2 12V HTP1,4 16V1,6 16V 1,6 16V (A)
Zdvihový objem [cm3]1198139015981598
Válce/ventily 3/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]47/540063/500077/570077/5700
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]112/3000126/3300155/3500155/3500
Max. rychlost [km/h]155171184183
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,91310,912,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,878,1

Vznětové motory jsou nabízeny také tři, všechny přitom využívají techniku vstřikování čerpadlo-tryska. Dva tříválce 1.4 TDI PD (51 a 59 kW) známe z aktuálního modelového roku řady Fabia, čtyřválec 1.9 TDI PD (77 kW) je v podobném provedení dodáván do Octávií a Superbu.

Škoda Roomster - motorová paleta - vznětové motory
Motor1,4 TDI PD (51 kW)1,4 TDI PD (59 kW)1,9 TDI PD (77 kW)
Zdvihový objem [cm3]142214221896
Válce/ventily 3/23/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/400059/400077/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]155/1600 – 2800195/2200240/1800
Max. rychlost [km/h]158165182
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,514,711,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,15,4

Na trh v červnu

Na ženevském autosalonu byla zveřejněna první cena Roomsteru na úrovni 339.900,-Kč. Jaká však bude definitivní specifikace výbavy zatím nevíme. Start prodeje je očekáván letos v červnu nejdříve na českém, německém a rakouském trhu, další země mají následovat. V prvním roce by se v Kvasinách mělo vyrobit 15 tisíc Roomsterů, z toho asi desetina by měla najít své majitele v České republice. Plán počítá s výrobou až 50 tisíc vozů Roomster ročně v následujících obdobích.

Související články:

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



O ojeté Roomstery je stále zájem, prodávají se jich stovky O ojeté Roomstery je stále zájem, prodávají se jich stovky

O model Škoda Roomster je zájem i deset let po uvedení na…

Škoda Roomster II: Známe podobu mladoboleslavského bratra VW Caddy Škoda Roomster II: Známe podobu mladoboleslavského bratra VW Caddy

Druhá generace Škody Roomster měla být jen přeznačkovanou…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…