reklama


Škoda Superb 3.6 FSI 4x4 vs. VW Passat CC 3.6 FSI 4Motion - Střední třída dvakrát jinak

Škoda Superb 3.6 FSI 4x4 vs. VW Passat CC 3.6 FSI 4Motion - Střední třída dvakrát jinak

 
 

Vrcholné modely střední třídy v podání Volkswagenu a Škody mají odlišné charaktery, i když jsou ve skutečnosti technicky velmi příbuzné.

Kdyby tyto vrcholy modelových řad Superb a Passat CC byly vyvíjeny s informacemi z roku 2008, zřejmě by vůbec nevznikly. Cenové šoky, které nejdůležitějším světovým ekonomikám uštědřily letošní skoky v cenách ropy, zastavily prodej modelů s velkoobjemovými motory v USA a Evropě – ač zde tradice velkých objemů není tak dlouhá – na tom není o mnoho lépe.

V době, kdy je jisté, že se do Evropy žene legislativně podpořený hon na emise CO2, alias kombinovanou spotřebu pohonných hmot, oprášili motoráři Volkswagenu myšlenku kompaktních zážehových šestiválců z počátku 90. let. Velký motor 3,6 VR6 se objevil v Audi Q7, VW Touareg, ale taky jako napříč uložená jednotka v Passatu R36. Vrcholnou motorizací je od letošního roku taky v nové generaci Škody Superb a v novém Volkswagenu Passat CC. Jde současně o jediný šestiválec, který se do Volkswagenů a Škod střední třídy momentálně vejde.

Naše netradiční srovnání nechce poměřovat nepoměřitelné, ale má ukázat, v čem a jak hluboce se liší dva modely, jejichž základ i hnací ústrojí jsou téměř totožné.

Superb vs. Passat CC: Zvenku

Rozdíly v designu obou vozů jsou markantní. Zatímco design Škody vznikal zevnitř ven, design Volkswagenu přesně naopak – zvenku dovnitř. Limuzinoidní silueta Superbu s velkým objemem věnovaným cestujícím na zadních sedadlech, kontrastuje s Passatem CC, kratším o zanedbatelných 39 mm. Tvar jeho siluety je trojrozměrnější, vypouklé zadní sklo i střecha ale jsou důkazy o tom, že i tady šlo o místo pro cestující.

obrázek [555 x 541]
 

Líbivější design Volkswagenu je urozenější z hlediska sportovní elegance, funkční diktát designérů Škody zase budí dojem auta postaveného o půl třídy výše. To ostatně platilo svého času i o první Fabii a druhé Octavii …

Úsměvné jsou v podání méně urozené Škody detaily, které mají Superbu získat respekt. Vrcholný model značky Škoda má 4 koncovky výfuků (při mezinárodní prezentaci jsou se dokonce dozvěděli, že šlo o nezbytnost), ale Passat CC se stejným a dokonce ještě výkonnějším šestiválcem vystačí se dvěma. Škoda hrdě nese na zádi nápis 4x4, ale Volkswagen vlastně ničím zvenku psaným nenapovídá, že jde o model se špičkovým motorem a pohonem všech kol.

Je to Superb, který má moderně hladké nárazníky bez otěrových lišt a decentněji integrovaná čidla moderního parkovacího systému, ale celkovou svěžestí designu ohromuje jednoznačně Passat CC s prémiovým nádechem.

Zepředu je u Volkswagenu vše podřízeno dojmu dominantní šířky a sportovně působící malé výšky. Passat CC je i fakticky o 45 mm nižší a o 38 mm širší, ale v reálu byste rozdíly snadno přestřelili i dvojnásobně. Výslednému dojmu šířky Volkswagenu pomáhá nízká a neuvěřitelně široká maska, kapota překrývající blatníky i štíhlejší kryty zpětných zrcátek…

Hodnocení exteriéru: Jedna – nula pro Volkswagen.

Superb vs. Passat CC: Zevnitř

Začínáme na předních sedadlech. Nastupování je o málo snazší do českého vozu, díky větší výšce. Volkswagenu pomáhají handicap vyrovnávat bezrámové dveře, které méně překážejí a snáze se s nimi manipuluje. Na místě řidiče se v Superbu cítíte trochu jako v lepší Octavii. Passat CC nabízí pocitově – lepší střední třídě - odpovídající šířku. Není to ale jen další klam? Tak trochu ano. Superb je sice uvnitř o málo užší než Passat CC, ale když to zkombinujete s výrazně větší vnitřní výškou Škody, poměry stran čelního skla se změní z nízkého obdélníku na skoro-čtverec a vy si nepřipadáte jako v autě, které má na délku více než 4,8 m.

obrázek [300 x 416] Poloha za volantem je pro řidiče přirozeně lákavější v německém sedanu, výhled ven je ale logicky lepší u Škody. U automobilu této velikosti překvapuje přehnaně široká středová konzola, která bude některým řidičům v Superbu překážet. Tento problém v Passatu CC nepoznáte. Přístrojové štíty s podobným základem jsou překvapivě odlišné, ten ve Škodě má ciferníky s horší čitelností – stačilo by přitom ubrat pár dělicích čar na stupnicích. Ani Volkswagen se nevyvaroval ergonomickým prohřeškům: kartáčovaný hliník na přístrojové desce možná vypadá luxusně, ale za slunečného počasí se leskne a místy oslňuje řidiče.

Škoda se sice tváří jako komfortnější limuzína, ale ruční brzdu v ní musíte ovládat postaru – mechanicky. U Passatu je od roku 2005 standardem elektromechanická brzda a to platí i pro CC. S automatickou převodovkou navíc umí auto samočinně zabrzdit, takže při stání na křižovatkách není třeba se zařazeným režimem Drive držet brzdu.

obrázek [300 x 444] Doménou Superbu je odjakživa místo na zadních sedadlech, a tak se souboj s klaustrofobicky střiženým interiérem elegantnější verze Passatu může zdát jako předem prohraný. Jenže suchá čísla tak jednoznačně nevypadají. Volkswagen je totiž vzadu ve výši loktů o 30 mm širší (!) a má dokonce i o 40 mm delší sedáky. To sice opticky ubírá místo na zadních sedadlech v podélném směru, ale sedák pak lépe podpírá nohy. Aby se nad zadními sedadly našlo dost místa i pro nadprůměrně rostlé pasažéry, bylo nutno usadit je níže než v Superbu a to zhoršuje nastupování i komfort sezení. Vzdálenosti hrany sedáku od podlahy v Superbu (360 mm) nemůže Passat CC konkurovat, stejně jako vzdušnosti interiéru na zadních sedadlech. Ta v Passatu CC jsou určena pouze dvěma lidem, ale mezi námi, třetí občan v luxusním Superbu si jízdu ani trochu neužije, má tvrdý sedák i opěradlo a minimální prostor pro nohy.

Kdyby Superb neměl Twindoor, byla by disciplína zavazadelníku vyrovnaná. Jenže on jej má, a tak ke špatně přístupnému objemu v sedanovitě otevřené zádi existuje dokonalá alternativa, když si přizvednete i sklo. Pak totiž třeba rodiny s dětmi mohou do Škody ukládat složený kočárek, zatímco do Passatu CC jej už otvorem neprostrčí.

S přihlédnutím k množství místa vzadu a možnostem, které nabízí záď Škody, jasně vítězí Superb. Je tedy vyrovnáno: Jedna - jedna.

Superb vs. Passat CC: Jízda

Kdo je tady ten sportovnější? A kdo ten luxusnější? Zdálo by se, že role jsou předem dané, ale není to tak! Jízdní vlastnosti i komfort Superbu jsou skloubeny dobře, jenže konvenční technika znamená kompromis.

Proti adaptivním tlumičům Passatu CC nemají ty běžném v Superbu šanci. Když chcete ve Volkswagenu velmi dobrou odezvu na vstupy z volantu, pedálu brzdy a pedálu plynu, stačí přepnout do sportovního režimu. Naopak pohodová jízda s účinným žehlením dálničních spár žádá jen jednoduché přepnutí do režimu Comfort. A to má prosím Passat CC osmnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do pneumatik šíře 235 mm jejichž profilové číslo 40 mnoho tlumicí hmoty neslibuje! Největším překvapením testu tedy je, že Passat CC dokáže být při jízdě nejen sportovnějším, ale taky komfortnějším autem.

obrázek [555 x 426]
 

Jestliže se s obavami o spotřebu vyhýbáte objemům nad 2,0 l, můžeme vás uklidnit. Oba vozy dokáží jezdit běžně do 10 l/100 km, a to, jestli tolik budete do nádrží dolévat, závisí jen na vaší odolnosti vůči možnostem zrychlení, která tyto vozy nabízejí. Superb jsme dokázali přimět k nižším odběrům, což slibují i papírové hodnoty. Spotřeba ve 100 km/h 7,2 l/100 km je milým překvapením, stejně jako 8,6 l/100 km při reálné rychlosti 130 km/h. Nižší Volkswagen s lepší aerodynamikou, ale se širšími pneumatikami, jezdí za 7,5 l/100 km (reálná konstantní rychlost 100 km/h), resp. 9,2 l/100 km (reálná konstantní rychlost 130 km/h).

Ani jednomu autu nedělá problém dosáhnout v krátké době rychlost 100 km/h a až do 200 km/h je akcelerace celkem samozřejmá. Nad touto metou to jde už pomaleji. Ovladatelnost obou vozů je ve vysokých rychlostech špičková, Passat CC ale těží z klidu, který mu dodávají vyspělejší systémy. Vedle adaptivních tlumičů jsou to třeba i adaptivní tempomat a samočinné přiřizování, které i ve vysokých rychlostech pomáhá řidiči udržovat na dálnici jízdní pruh. Ani jeden z těchto systémů do Superbu nepořídíte ani za příplatek.

O skvělou jízdní stabilitu se v obou případech zasloužil pohon všech kol s nejnovější spojkou firmy Haldex. S přenosem pořádné porce výkonu nemá hnací ústrojí sebemenší problém, charakteristika zůstává dlouho neutrální. Přerozdělování točivého momentu mezi nápravy funguje bez zásahů řidiče naprosto přirozeně. Při rozjezdu tak například systém využívá dynamicky zatížená zadní kola, aniž by se čekalo na první prokluz těch předních.

obrázek [555 x 290]
 

Autem pro řidiče je v tomto případě jednoznačně Volkswagen. A pro cestující vlastně taky. Jeho dynamické vlastnosti jsou o něco lepší než u Superbu, ale častěji než akceleraci stejně asi využijete výraznou změnu charakteru od pohodlí ke sportovní tuhosti s dobrou odezvou. Tedy: dva-jedna pro Volkswagen.

Superb vs. Passat CC: Jednodušší technika=nižší cena?

Základní cenovky obou vrcholných motorizací jsou podobné, ale zatímco Škoda dovybavila stupeň Elegance téměř na maximum svých technických možností, u Volkswagenu si můžete dopřát příplatkovou výbavu za další statisíce. Příjemné je zjištění, že adaptivní tlumiče patří ke standardu naší motorizace a za adaptivní tempomat dáte necelých 28 tisíc korun. Naopak příplatek za bi-xenonové světlomety a dokonce i mlhové světlomety vypadá v ceníku Passatu CC nepatřičně.

Superb vyjde s výbavou, kterou nabízí, o desítky tisíc levněji, ale desítky tisíc zřejmě nehrají v milionovém cenovém pásmu zásadní roli. Cena tedy nebude tím, co rozhodování mezi oběma vozy rozsoudí, což je další zajímavý poznatek tohoto dvojtestu.

Ceny a výbava [Kč]Superb ElegancePassat CC 4Motion
Základní cena979.900,-996.400,-
Čelní airbagySS
Boční airbagySS
Hlavové airbagySS
Kolenní airbag řidičeS-
ABSSS
Stabilizační systémSS
Automaticky regulovaná klimatizaceSS
Autorádio s CDSS
CD měničS7.400,-
DVD navigační systém28.990,-46.700,-
Metalický lak15.000,-12.800,-
Centrální zamykání s d.o.SS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzaduSS
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhřívánímSS
Kola z lehkých slitin16"17"
Mlhové světlometyS3.800,-
Vyhřívání předních sedadelS6.800,- *
Palubní počítačSS
Parkovací senzory vpředu a vzaduS12.500,-
Bi-xenonové světlometyS30.500,-
Adaptivní tempomat-27.600,-
Adaptivní tlumiče-S
Elektromechanická parkovací brzda s fcí Auto Hold-S
Kontrola tlaku v pneu (nepřímo)S-
Kontrola tlaku v pneu (přímé měření)-S
Lane Assist - systém udržování v jízdním pruhu-12.400,-
Poznámky:* Sedadla s aktivní ventilací

Závěr

Když stál nový Superb v samostatném testu, s klidným svědomím jsme jej označili za vydařené auto. S benzinovým šestiválcem mu neschází prestiž, síla ani komfort, podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti, auto je stabilní i ve vysokých rychlostech, zpracování interiéru i vnitřní prostor odpovídají až na výjimky premiantům třídy. Jenže přímé srovnání s vyspělejší technikou podvozku Passatu CC ukazuje jak relativní jsou všechny vjemy, zaznamenané lidskými smysly.

Passat CC dokáže být sportovnějším i komfortnějším dopravním prostředkem. Jeho ovladatelnost je ještě lepší než u velmi dobrého Superbu. Kdo hledá auto pro řidiče, za kterým se na ulici budou ohlížet muži i ženy, musí prostě zvolit výrobek Volkswagenu.

obrázek [555 x 289]
 

A kdo má koupit Superb? Jistě ten, kdo potřebuje občas autem převážet nejen kufry, ale také objemnější předměty, a nemusí jít zákonitě jen o nepravděpodobné fošny na opravu střechy. Vždyť do zavazadelníku se snadno vměstná nejen kočárek, ale třeba i pár rozložených kol, aniž byste museli použít střešní nosič. Silnou stránkou Superbu jsou rozměry zadní části interiéru i výška vpředu. Každý si ale musí rozmyslet, zda jsou takové parametry pro něj u vozidla této kategorie rozhodující. S tímto vědomím berte také výsledek hodnocení pod testem, ve kterém to u nás vyhrál praktičtější Superb.

Škoda Superb

První cena vozu599.900,-Kč (Superb, 1,4 TSI 92 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací844.900,-Kč (Superb, 3,6 FSI V6 191 kW, Comfort)
Základní cena testovaného vozu979.900,-Kč (Superb, 3,6 FSI V6 191 kW, Elegance)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.139.400,-Kč (Superb, 3,6 FSI V6 191 kW, Elegance)

Plusy

  • Silný a kultivovaný benzinový šestiválec
  • Výborná aerodynamika
  • Obrovský prostor na zadních sedadlech u kolen
  • Objemný a snadno přístupný kufr
  • Praktický systém TwinDoor

Minusy

  • Nedostatek prostoru v oblasti nohou u řidiče a spolujezdce
  • Hlučný chod a dojezd bočních oken
  • Subjektivně malá šířka interiéru

Volkswagen Passat CC

První cena vozu746.500,-Kč (Passat CC 1.8 TSI (118 kW))
První cena vozu s testovanou motorizací996.400,-Kč (Passat CC 3.6 FSI 4Motion (220 kW))
Základní cena testovaného vozu996.400,-Kč (Passat CC 3.6 FSI 4Motion (220 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.243.100,-Kč (Passat CC 3.6 FSI 4Motion (220 kW))

Plusy

  • Vyvážený jízdní projev, snadná ovladatelnost
  • Adaptivní tlumiče zajišťují pohodlí i sportovní vlastnosti
  • Výkonný a vzhledem k objemu i relativně úsporný motor
  • Rychlá automatická převodovka s kultivovaným řazením
  • Atraktivní design
  • Přijatelné ceny technicky náročných prvků výbavy (ACC, asistence jízdy v jízdním pruhu)

Minusy

  • Vyšší cena
  • Méně místa vzadu
  • Horší využitelnost zavazadelníku
  • Nutnost platit za u Superbu standardní položky
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Superb 3.6 FSI 4x4

Cena v základní výbavě: 979 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 139 400 Kč

Základní výbava:ESP včetně ABS + MSR + ASR + EDS + HBA, kontrola tlaku v pneumatikách, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče, deaktivace airbagu spolujezdce, přední mlhové světlomety, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, Maxi DOT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním (dva sklopné klíčky), Climatronic – dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, s pachovým filtrem s automatickou cirkulací, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, s integrovanými bočními ukazateli, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, Light Assistant (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, Day Light), výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, zadní loketní opěra s možností vytvoření průchozího otvoru do zavazadlového prostoru, bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System), výsuvné integrované ostřikovače světlometů, dešťový senzor, Přední mlhové světlomety s Corner funkcí, Malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadicí páky, madlo ruční brzdy), tempomat, vnější zpětná zrcátka s automatickým sklápěním po uzamčení vozu a s osvětlením nástupního prostoru Boarding Spots, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, Kola z lehké slitiny Venus 7,0J x 17" – 4 ks, pneumatiky 225/45 R17, síťový program, volant čtyřramenný multifunkční pro ovládání rádia (nastavitelný ve dvou osách), vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, rádio Bolero – 2 DIN s integ. CD měničem (6 CD), MP3, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, vyhřívání předních a zadních sedadel,

Výbava testovaného vozu:Kola z lehké slitiny Themisto 7,5J x 18" – 4 ks, pneumatiky 225/40 R18 (+ 9.000,-), interiér Glamour (kůže/umělá kůže), držák nápojů v zadní loketní opěře (+ 50.000,-), Asistent rozjezdu do kopce (HHC) a kontrola tlaku v pneumatikách (TPM) (+ 2.000,-), Vkládané tkané koberce "LOUNGE STEP" (+ 3.000,-), elektricky ovládané střešní okno (+ 20.000,-), stínicí rola pro zadní sklo a boční skla – mechanická (+ 3.000,-), boční airbagy vzadu s přitahovači zadních bezpečnostních pásů (+ 7.000,-), navigační systém s dynamickým modulem Columbus – 2 DIN, Maxi DOT a mapový podklad (+ 28.000,-), parkovací asistent a signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu (+ 14.000,-), kuřácký paket (+ 500,-), Sound System (10 reproduktorů, digitální equalizér) (+ 10.000,-), Příprava pro telefon s Bluetooth Premium GSM III (UHV + rSAP) (+ 8.000,-), metalický lak (+15.000,-Kč)

VW Passat CC 3.6 FSI 4Motion

Cena v základní výbavě: 996 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 243 100 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, ESP s impulsem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na sedadlech vzadu, dvě upevňovací oka na plošině za sedadly, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, automatická klimatizace "Climatronic", 2-zónové nastavení teploty, senzor kvality vnějšího vzduchu s automatickým přepnutím na vnitřní cirkulaci, rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 4 reproduktory vpředu a 4 reproduktory vzadu, vstup Aux-in ve středové konzole, okenní anténa, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické otevírání víka zavazadlového prostoru, elektromechanická parkovací brzda s funkcí "Auto Hold", posilovač řízení s proměnlivým účinkem, funkce "Coming/Leaving home", dešťový senzor, automatický spínač světlometů, 12 V zásuvka vzadu a v zavazadlovém prostoru, palubní počítač s multifunkčním ukazatelem "Plus", Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách s přímým měřením, adaptivní regulace podvozku DCC, jízdní režimy Sport, Comfort a Normal, 4 kola z lehkých slitin "Spa" 8 J x 17, samozacelující pneumatiky 235/45 R17, halogenové světlomety se statickým odbočovacím světlem, sportovní sedadla vpředu výškově nastavitelná, s bederními opěrkami, sedadlo řidiče el. nastavitelné v 6 parametrech (bederní opěrka a sklon opěradla), potahy sedadel "Silversprint", 3ramenný volant v kůži s chromovanou dekorací výškově a podélně nastavitelný, hlavice řadicí páky v kůži, středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, zadní 2místné sedadlo nedělené a nesklopitelné, středová loketní opěrka, průvlak pro přepravu dlouhých předmětů, odkládací box se 2 držáky nápojů mezi zadními sedadly, nekuřácké provedení, textilní koberečky vpředu a vzadu

Výbava testovaného vozu:Metalická barva (+ 12.800,- Kč), navigační systém "RNS 510 Volkswagen Sound" s barevným dotykovým displejem, 8-kanálový zesilovač s celkovým výkonem 250 W, 10 reproduktorů, hlasové doporučení trasy (v češtině), zobrazení mapy 2D/3D, dynamické navigování pomocí RDS TMC tuneru, přehrává hudební CD (i pri aktivované navigaci), MP3-CD i WMA-formát, pri stojícím voze i video DVD. Harddisk 30 GB k ukládání navigačních tras i MP3-hudby, šachta pro kartu SD (pro přehrávání hudby), AUX-IN zdířka, 1 navigační DVD dle volby (+54.300,-Kč), bezklíčové odemykání a startování "Kessy" (+10.400,-Kč), ACC - automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu s funkcí Front Assist - zkrácení brzdné dráhy a varováním při nebezpečném snížení odstupu (+27.600,-Kč), Automatický parkovací asistent "Park Assist", umožňující zaparkování částečně bez zásahu řidiče, "parkpilot" se signalizací dopředu i dozadu, zobrazení situace na displeji rádia nebo navigace (+18.200,-Kč), Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist" - varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu zásahem do řízení (+12.400,-Kč), Zvýhodněný sportovní paket: bi-xenonové světlomety dynamicky reagující na směr jízdy s ostřikovači, mlhové světlomety, přístrojová deska, středová konzola a dveře s dekorací v designu "kartáčovaný hliník", ztmavené zadní sklo a boční skla vzadu, absorbce 65 % světla (+33.000,-Kč), panoramatické elektricky výklopné střešní okno, sluneční roleta pro zadní okno el. ovládaná (+20.200,-Kč), potahy sedadel v kuži "Nappa", vyhřívaná prřední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla (+51.500,-Kč), 4 kola z lehkých slitin "Interlagos" 8 J x 18, provedení "Sterling-Silber", samozacelující se pneumatiky 235/40 R 18 (+6.300,-Kč)

Babiš ve vládě narazil s plánem na změnu řízení státních firem Babiš ve vládě narazil s plánem na změnu řízení státních firem

Vláda dnes neschválila Strategii vlastnické politiky…

Méně uhlí, ropy a plynu zvedne zaměstnanost v energetice, tvrdí vládní studie Méně uhlí, ropy a plynu zvedne zaměstnanost v energetice, tvrdí vládní studie

Snížit emise skleníkových plynů v Česku k roku 2050 o 80…

Letecká záchranka v Ústí nemá stálého provozovatele, ministerstvo zrušilo tendr Letecká záchranka v Ústí nemá stálého provozovatele, ministerstvo zrušilo tendr

Ministerstvo zdravotnictví zrušilo tendr na provozovatele…

Ptačí chřipka zatím způsobila škody za osm milionů korun Ptačí chřipka zatím způsobila škody za osm milionů korun

Škoda spojená se zásahy proti ptačí chřipce v chovech se…

 
Technické údaje
Motor Škoda Superb 3.6 FSI 4x4VW Passat CC 3.6 FSI 4Motion
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 35973597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 191 / 6000220 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2500 - 5000350 / 2400 - 5300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.55.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.3 / 7.5 / 1015.1 / 7.3 / 10.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 565 / 1670452 / 1405
Objem nádrže (l):6070
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1665 / 6201635 / 578
Rozměr pneu:225/40 R18235/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48384799
b) šířka (mm): 18171855
c) výška (mm): 14621417
d) rozvor (mm): 27612711
e) rozchod vpředu (mm): 15371552
f) rozchod vzadu (mm): 15101559
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030750 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 990630 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930930
k) šířka vpředu (mm): 14701480
l) šířka vzadu (mm): 14601490
délka sedáku vpředu (mm): 490530
délka sedáku vzadu (mm): 480520
výška opěradla vpředu (mm): 660620
výška opěradla vzadu (mm): 620640
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení Škoda Superb 3.6 FSI 4x4 VW Passat CC 3.6 FSI 4Motion
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9 6
Odkládací plochy: 8 7
Dojem z řízení: 8 8
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 7 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9 9
Tah v nižších otáčkách: 9 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9 9
Spotřeba: 8 8
Odstupňování převodovky: 9 10
Snadnost řazení: 8 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10 10
Účinnost brzd: 9 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77 8,19
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 







 
Závodní Tesla Model S představena. Na stovce za dvě sekundy!

Závodní Tesla Model S představena. Na stovce za dvě sekundy!

Dnes 17:51

Dárcem orgánů pro závodní teslu je Model S ve verzi P100D. Oproti produkční verzi je však ta závodní samozřejmě rychlejší a také mnohem lehčí.




Blesk.cz

Sexbomba Katie Price: Ukázala svou holou číču! (foto uvnitř)

Sexbomba Katie Price: Ukázala svou holou číču! (foto uvnitř)

Ta se toho nebojí. Britská sexbomba Katie Price (38) se ráda ukazuje spoře oděná. Její prsa už viděl celý svět.…

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

 

iSport.cz

Já a favoritka celého turnaje? Dívám se jen na 1. kolo, říká Plíšková

Já a favoritka celého turnaje? Dívám se jen na 1.…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Je zvyklá začínat grandslamy na skromných kurtech pro pár desítek diváků. Dnes v noci (1.00…

Trenér Sparty Požár: o rozdělení rolí s Holoubkem i situaci kolem Koubka

Trenér Sparty Požár: o rozdělení rolí s Holoubkem i…

Na svá záda si naložil obrovskou zodpovědnost. K funkci sportovního ředitele Sparty nově přidal i kompetence…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama